Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää että äänestin vihreitä Helsingissä

Vierailija
28.08.2020 |

Helsingin valtuuston puheenjohtaja Otso Kivekäs ,vihreät, agitoi suomalaisia boikotoimaan suomalaisen elintarviketeollisuuden tuotteita.
Huh.
Häpeän että minäkin, akateeminen Aalto yliopiston opettaja, olen erehtynyt äänestämään näin tyhmiä vihreitä.

Puhtaan kotimaisen ruuan tuottaminen ja kuluttaminen ja teollisuuden työpaikkojen säilyttäminen
niin elintarviketeollisuudessa kuin puunjalostuksessakin on hyvinvointivaltion jatkumisen edellytys. Ilman sitä näivettyy valtion verotulot ja myös ilmainen yliopistokoulutus ja valtion tutkimusrahatkin.

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupunki ja maaseutu laitetaan täällä jotenkin vastakkain? Vastustaako kokoomus tai demarit jotenkin maaseutua ja kotimaisen ruuan valmistusta ja tuottamista?

Vierailija
102/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan kepulle ilmaisen vinkin: alkakaa profiloitua suomen kieken ja suomalaisuuden / suomalaisen kulttuurin puolueena ilman persujen ylilyöntejä.

Meillä on pikkuruisen vähemmistökielen puolue muttei suomen - ottakaa koppi.

Voisin harkita äänestäväni tällaista puoluetta. Suomalainen kulttuuri, suomen kieli, kotimainen ruoka ja luonto fokukseen. Ei persujen pahimpia mölinöitä mukaan, kiitos. Ei rasismia tai nationalismia, vaan omasta ylpeää patriotismia. Järkeä ja rationaalisuutta, ei tunneitkua tai öyhötystä.

Itselleni olisi tosin tärkeää, että tähän heitettäisiin pakettiin vielä hyvinvointivaltioideologia, nykykepulla on sen kanssa tekemistä vielä. :)

Samoin.

Kovin älykästä sakkia ei kepussa tällä hetkellä valitettavasti näytä olevan. Ei ole rohkeutta tehdä linjavetoja, vaan piipitetään samaa sotkyista mantraa yli puoluerajojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tyhmin poliitikko on nyt kyllä Helsingin valtuuston vihreä puheenjohtaja Otso Kivekäs. Älyllä ei ole häntä siunattu kun hän kehottaa näinä aikoina ostamaan ulkomaisia tuotteita ja vastustamaan suomalaista työtä .

Kuvastaa koko puolueen vähäistä älykkyyttä.

Vierailija
104/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää koskaan anna ääntäni vihreille. Kai sitä pitää siirtyä takaisin kokoomuksen puolelle. Kepua en stadilaisena voi koskaan äänestää. Demarit on no, demareita. Persujen maailmankatsomus ei ole ihan mun juttu. Eipä tuonne paljoa jää jäljelle.

Miksi asetat Helsingin ja maaseudun edut vastakkain? Minusta on erityisesti kaupunkilaisen etu jos maanviljelijät jaksavat paiskia ympäri vuorokauden meidän hyväksi ja tuottaa ruokaa meille kaupunkilaisille.

En oikein ymmärrä vastakkainasettelua. Minun etua kaupunkilaisena ajaa sekin että joku tekee mulle vessapaperia ja kaataa sitä varten metsää. Tai minun etu on sekin että saan ostaa kauramaitoa jota kauraa on

joku pellollaan viljellyt. Tai tomaatteja. Ihan niinkuin sekin on minun etu että joku on kasvattanut mansikoita tai kukkasia ja rahdannut ne lähikauppaani.

Maaseutu paiskii töitä kaupunkilaisten eteen ja me kaikki tarvitsemme toisiamme.

Muutama vuosi sitten kepun vaaliteltalla Helsingissä kysyin yhdeltä ehdokkaalta, että kerro minulle 30 sekunnissa hyvät syyt, miksi minä helsinkiläisenä äänestäisin kepua?

En saanut minkäänlaista vastausta. En edes perusjargonia. Ehdokas meni ihan lukkoon. En siis äänestä kepua.

Vierailija
105/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykepu ei ole oikein mitään, linjatonta liibalaabaa, yritetään hymyillä kaikille. Kai ne yhä sen maajussin puolella ovat jollain tasolla, mutta se onkin ainoa mistä saa enää selkoa niissä. Kulmuni on täysi katastrofi kepulle, ei vaan kokemus eikä uskottavuus riitä. Sinnemäki on hyvä runoilija, mutta muuten täysi poliittinen kusipää. Persuissa on hyvin erilaista porukkaa laidasta laitaan. Suomi on hyvin jakautunut maa nykyään. Jokaisella oma todellisuutensa.

Vierailija
106/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan kepulle ilmaisen vinkin: alkakaa profiloitua suomen kieken ja suomalaisuuden / suomalaisen kulttuurin puolueena ilman persujen ylilyöntejä.

Hyvä vinkki, ja siinä samassa tulee kuin itsestään naakunnat, maaseutu, murteet, OMA ruoantuotanto, lähiruoka, omavaraisuus jne.

Tuollaista puoluetta voisin äänestää. En kuitenkaan sellaista, jonka pj "kannattaa imaamikoulutusta integraation vahvistamiseksi".

Eli Saarikon kepu ei ole minun puolueeni.

T. Maanviljelijän tyttärentytär

Vierailija
107/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista kun ihmiset täällä vakavissaan pohtii, äänestäisikö vihreitä, kokoomusta vai ehkä sittenkin demareita! Ihankuin mikään noista puolueista olisi parempi ja erilainen suomalaisten hyvinvoinnin kannalta. Voi luoja kuinka pihalla tämä kansa on, hyvä vaan että hallitus riistää idiootti kansalta kaiken, kun itse sitä nähtävästi haluatte.

Vierailija
108/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ovat nykyään lähinnä eräänlainen Akateemiset Globalistit-järjestö.

Haluan tutkimuksen siitä, monellako vihreiden äänestäjällä on lukio käymättä.

Veikkaan: alle kymmenellä. Koulutustaso on uusi luokkajako.

Väärin. Huuhaa-humanistit äänestävät vihreitä ja vasemmistoa, vaikka ovat lukiot käyneetkin (vaikkei siltä kyllä vaikuta). Fiksut lukiolaiset äänestävät kokoomusta tai keskustaa. Elämämkoululaiset taas persuja tai sinisiä, kun isänmaa on heidän elämänsä ainoa ylpeydenaihe.

Vierailija
109/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepuilla on uusi ongelma, jos ja kun Saarikko valitaan.

Ei ole mielipiteiltään kepulainen.

Annika on sympaattinen ja asiallinen, mutta ei juurikaan erotu muista nuorista naispuoluejohtajista. Koska hän todennäköisesti voittaa pj-vaalit niin kiinnostavaa nähdä miten yhteistyö sujuu. Uskoisin että tulee hyvin juttuun hallituksessa mutta ongelmana sitten että pitäisi mielistellä kenttää kaikenlaisilla irtiotoilla kuten Kulmunikin on tehnyt. 

Vierailija
110/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä mitä merkitystä on sillä, kuka on pahin saastuttaja suhteessa väkimäärään. Ei aukea.

Kokonaiskuvahan se on se, joka merkitsee. "Suhteessa väkimäärään" on aivan pimeä lähtökohta, jossa pyritään jonkinlaisten moraalisten olympialaisten voittajaksi. Jos vaikka metsässä asuisi kymmenen ihmisen yhteisö, joka ei paljoa saastuttamisestaan välittäisi, niin hehän olisivat tosi pahoja suhteessa väkimääräänsä, mutta kokonaiskuvassa heillä ei olisi mitään merkitystä. Täytyisi lopettaa tämä kympintyttömäisyys, että kuka on hurskain ja kunnollisin.

Tällähän Vihreät hyvesignaloi omat tarkoitusperänsä suoraan omaan laariin. Ei suomalaisten, vaan omaan. "Suhteessa väkimäärään" tarkoittaa käytännössä sitä, että jos suomalaiset saastuttavat jokaisella asteikolla Venäjää vähemmän, niin Vihreät saa Suomen maataloudenkin kuulostamaan pahantekijältä, kun otetaan "suhteessa väkimäärään" -ilmaisu peliin.

Vierailija
111/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tyhmin poliitikko on nyt kyllä Helsingin valtuuston vihreä puheenjohtaja Otso Kivekäs. Älyllä ei ole häntä siunattu kun hän kehottaa näinä aikoina ostamaan ulkomaisia tuotteita ja vastustamaan suomalaista työtä .

Kuvastaa koko puolueen vähäistä älykkyyttä.

No, hänhän on Baronassa rakennuspuolella. Eli rekrytoimassa lisää nollasopimuslaisia ja ulkomaalaisia, joita voi..."auttaa"

Vierailija
112/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tyhmin poliitikko on nyt kyllä Helsingin valtuuston vihreä puheenjohtaja Otso Kivekäs. Älyllä ei ole häntä siunattu kun hän kehottaa näinä aikoina ostamaan ulkomaisia tuotteita ja vastustamaan suomalaista työtä . Kuvastaa koko puolueen vähäistä älykkyyttä.

Otso oli mulla vaalikoneessa jonon pää, eli henkilö jonka kanssa olen kaikista eniten eri mieltä. Henna Virkkunen oli toisiksi viimeisin. Huomatkaa: Virkkunen ja Kivekäs ovat vaalikoneen perusteella samanmielisiä. Otso on kyllä livenä mukava ja joviaali, olen tavannut.

Tuo heitto on Otsolta provo, kuten vihreiden heitot yhä useammin. Hyvesignalointia. Mitä enemmän lausahdus ärsyttää vastapuolta eli persuja, sitä suuremmat taputukset vihreä poliitikko sillä omiensa keskuudessa saa, vaikka itse heitossa ei olisi mitään järkeä. Idea on vittuilla absurdeilla heitoilla. Se on se tapa, jolla nykyvihreät tekevät politiikkaa ja saavat kannattajia. Se on aika helppo tyyli imitoida, jos haluaa.

Marski on homo! Älkää ostako kotimaista! Suomen leijonalta puuttuvat lipussa munat! Otetaan puoli miljoonaa ma mua lisää! Maalitetaan Tuntemattoman ohjaaja! Fiudet fidduun! Hä hä!

Olette ehkä törmänneet tähän tyyliin jossain ennenkin. Nettirollausta. Se on se vihreiden nykylinja.

Olkiukkoja, fleimausta ja provoja.

Vierailija
113/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siniset yrittäneet jotain tällaista? Tässä on vaan se ongelma että suomen kieli ei ole uhattuna missään, paitsi ehkä jossain Helsingin kansainvälisimmillä alueilla mutta sielläkin keskiluokka laittaa lapsensa mielellään englantilaiseen tai ranskalaiseen kouluun. Vieraita kieliä ei sinänsä siis vastusteta vaan ainoastaan tiettyjä kieliä ja kulttuureita. Kepukunnissa ei todellakaan ole pelkoa liiasta kansainvälistymisestä.

Vierailija
114/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Toistsiseksi en oikein tiedä, mitä muuta puoluetta äänestäisin, kun en enää halua vihreitä äänestää.

Mitä te muut mietitte? Mikä/mitkä on teille vaihtoehto?

Onko muuta vaihtoehtoa kuin persut tai kristilliset, kepukin alkaa muistuttaa entistä enemmän vihreitä, demarit rypee omassa pas..., kokoomus ei omia arvoilleni sovellu.

Vierailija
115/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepuilla on uusi ongelma, jos ja kun Saarikko valitaan.

Ei ole mielipiteiltään kepulainen.

Annika on sympaattinen ja asiallinen, mutta ei juurikaan erotu muista nuorista naispuoluejohtajista. Koska hän todennäköisesti voittaa pj-vaalit niin kiinnostavaa nähdä miten yhteistyö sujuu. Uskoisin että tulee hyvin juttuun hallituksessa mutta ongelmana sitten että pitäisi mielistellä kenttää kaikenlaisilla irtiotoilla kuten Kulmunikin on tehnyt. 

Keskusta luisuu entistä kauemmaksi alkuperäisistä arvoistaan Saarikon valinnan jälkeen.

Vierailija
116/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan näitä virhearvioita. Nyt tiedät mitä puoluetta et enää äänestä.

Vierailija
117/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistojen elitististen ja tittelinkipeiden pyrkyri, lässytys- ja selkääntaputtelurinkien tuotokset:

Norsunluutorneissaan päivystäviä, omasta mielestään oikein eläviä parempia ihmisiä, jotka saarnaavat ja pönkittävät egojaan narsistisella maailmanparannusposeerauksella.

Vierailija
118/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siniset yrittäneet jotain tällaista? Tässä on vaan se ongelma että suomen kieli ei ole uhattuna missään, paitsi ehkä jossain Helsingin kansainvälisimmillä alueilla mutta sielläkin keskiluokka laittaa lapsensa mielellään englantilaiseen tai ranskalaiseen kouluun. Vieraita kieliä ei sinänsä siis vastusteta vaan ainoastaan tiettyjä kieliä ja kulttuureita. Kepukunnissa ei todellakaan ole pelkoa liiasta kansainvälistymisestä.

Kyllä suomen kieli on uhattuna englannin ylivallan alla. Kannattaa katsoa globaalisti, sillä saadaan suomelle (kielelle) nostetta, jos ymmärretään, miten vähän supmella on puhujia.

Ruotsihan EI ole uhanalainen, puhujia on tuplasti suomea enemmän ja kuuluu germaanisiin kieliin.

Agenda on yhdistettävissä kepuun, jos siellä olisi halua.

Siniset tahrautui jo syntyessään.

Vierailija
119/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minun silmiin kepu on alkanut näyttämään paremmalta ja järkevämmältä kuin vihreät. Silti jotain samaa luontoarvoa edustavat molemmat, tosin kepu järkevämmin ottaa ihmistenkin tarpeet huomioon.

Eiköhän keskusta ole siinä keskellä suhteessa yhteisten verovarojen jakoon eli yrittää

tehdä kompromisseja ja huomioida sekä työnantajia että työntekijöitä. Eiköhän se liene viisasta jotta rullat rullaa koska kaikki tarvitsevat toisiaan. Työntekijä tarvitsee työnantajaa ja päinvastoin. Kaupunkilainen tarvitsee ruuan tuottajaa maaseudulla ja päinvastoin. Kyllä kepulaiset ihan hyvin asioita osanneet hoitaa toisten puolueiden kanssa yhteistyötä tehden. Minusta. En ole ääriliikkeiden kannalla.

Puolueiden kannatusprosentit vaihtelevat aina ajoittain joten niitä en tuijottele.

Vierailija
120/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tyhmin poliitikko on nyt kyllä Helsingin valtuuston vihreä puheenjohtaja Otso Kivekäs. Älyllä ei ole häntä siunattu kun hän kehottaa näinä aikoina ostamaan ulkomaisia tuotteita ja vastustamaan suomalaista työtä . Kuvastaa koko puolueen vähäistä älykkyyttä.

Otso oli mulla vaalikoneessa jonon pää, eli henkilö jonka kanssa olen kaikista eniten eri mieltä. Henna Virkkunen oli toisiksi viimeisin. Huomatkaa: Virkkunen ja Kivekäs ovat vaalikoneen perusteella samanmielisiä. Otso on kyllä livenä mukava ja joviaali, olen tavannut.

Tuo heitto on Otsolta provo, kuten vihreiden heitot yhä useammin. Hyvesignalointia. Mitä enemmän lausahdus ärsyttää vastapuolta eli persuja, sitä suuremmat taputukset vihreä poliitikko sillä omiensa keskuudessa saa, vaikka itse heitossa ei olisi mitään järkeä. Idea on vittuilla absurdeilla heitoilla. Se on se tapa, jolla nykyvihreät tekevät politiikkaa ja saavat kannattajia. Se on aika helppo tyyli imitoida, jos haluaa.

Marski on homo! Älkää ostako kotimaista! Suomen leijonalta puuttuvat lipussa munat! Otetaan puoli miljoonaa ma mua lisää! Maalitetaan Tuntemattoman ohjaaja! Fiudet fidduun! Hä hä!

Olette ehkä törmänneet tähän tyyliin jossain ennenkin. Nettirollausta. Se on se vihreiden nykylinja.

Olkiukkoja, fleimausta ja provoja.

Aika huono taktiikka, koska yllättävän moni ottaa tuollaiset heitot tosissaan. Ja provosointi voikin osua omaan nilkkaan. Oikeasti toivonkin että osuisi, Vihreiden ylimielisyys ja tekopyhyys on häkellyttävää.