Hävettää että äänestin vihreitä Helsingissä
Helsingin valtuuston puheenjohtaja Otso Kivekäs ,vihreät, agitoi suomalaisia boikotoimaan suomalaisen elintarviketeollisuuden tuotteita.
Huh.
Häpeän että minäkin, akateeminen Aalto yliopiston opettaja, olen erehtynyt äänestämään näin tyhmiä vihreitä.
Puhtaan kotimaisen ruuan tuottaminen ja kuluttaminen ja teollisuuden työpaikkojen säilyttäminen
niin elintarviketeollisuudessa kuin puunjalostuksessakin on hyvinvointivaltion jatkumisen edellytys. Ilman sitä näivettyy valtion verotulot ja myös ilmainen yliopistokoulutus ja valtion tutkimusrahatkin.
Kommentit (209)
Aiemmin päästöt paperiteollisuuden ja kemianteollisuuden prosesseista ovat kuormittaneet vesistöjä huomattavasti.
Mites tää meni? Ensin vaadittiin laskemaan päästöjä-yritykset laskivat. Sitten vaadittiin tehostamaan jätteiden ja sivutuotteiden käsittelyä-yritykset tehostivat. Ja nyt sitten onkin sopivasti lopetettu lukuisia tehtaita ja.....siirretty ne Brasiliaan ja Intiaan, missä viis veisataan ympäristöstä. Samalla tavalla käy myös maataloudelle ja elintarviketuotannolle, jos tähän ei puututa. Eikä tämä tarkoita sitä, että mitään ei olisi tehty eikä olla kiinnostuttu. Vaikka viherpesulogiikalla varmaan tarkoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä mölinää, siis hän esitti tosiasian, että suhteessa väkimäärään suurin saastuttaja on Suomi ja nimenomaan varsinais-suomen eläintuotanto. Naurettavaa ettei ongelmia saa tuoda esille vaan pitää leikkiä että Suomessa on jotenkin saasteeton puhdas ruuantuotanto.
Lue mölinän syy: Kivekäs sanoi "suhteessa väkimäärään". Venäjä tippuu ihan hemmetin alas noilla luvuilla, vaikka sieltä jäte- torjunta-aine-, saaste-, ydin-, yms vuotoa tapahtuu joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta en voisi koskaan äänestää. Huh.
On tärkeää etteivät luokkaerot kasva liian suuriksi ja heikommistakin pidetään huolta . Se on yhteiskunnan turvallisuuden kun kannalta tärkeä asia.
Heikoimmista ei voi pitää huolta, jos niitä tuotetaan joka vuosi tuhansia ja jopa 80 000 lisää. Potti vain pienenee, mitä enemmän tänne elätettäviä tuotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Toistsiseksi en oikein tiedä, mitä muuta puoluetta äänestäisin, kun en enää halua vihreitä äänestää.
Mitä te muut mietitte? Mikä/mitkä on teille vaihtoehto?
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, olen alkanut harkita kristillisiä. Sari Essayah puhui hirveän fiksusti juuri tuosta polttoaineveroasiasta ennen vaaleja.
Olen joskus äänestänyt vihreitä minäkin, enää ei pysty.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Toistsiseksi en oikein tiedä, mitä muuta puoluetta äänestäisin, kun en enää halua vihreitä äänestää.
Mitä te muut mietitte? Mikä/mitkä on teille vaihtoehto?
Minäkin olen äänestänyt vihreitä viimeiset parikymmentä vuotta, mutta ennustan että seuraavaksi annan ääneni demareille. Olin jo kääntymässä tähän ennen Marinia, mutta nyt eritoten tuntuu siltä että sdp on kokonaisuutena enemmän itselleni sopiva.
Kaikilta osin ei tietenkään mikään puolue voi koskaan vastata ihan joka ikisessä asiassa omiin tarpeisiini, asioihini ja arvoihini, mutta tosiaan kokonaisuus ratkaisee. Vihreiden linjassa on mennyt viime vuosina jotain pieleen - tai olen ehkä itse muuttunut. Ehkä molempia. Ohisalosta pidän kyllä ihan valtavasti ja puolueessa on potentiaalia yhä. Mutta luultavasti äänestän silti seuraavaksi tosiaan demareita.
Vihreiden äänestäminen on suoranainen ympäristörikos. Ajavat maan siihen pisteeseen kaikilla kiristyksillään, että viimeisetkin mahdollisuudet pitää tuotanto täällä loppuu. Kaikki siirtyy Aasian saastuttaviin ja ympäristöstä viis veisaaviin maihin. Lopputulos on, että kaikki menee ympäristön suhteen vain huomattavasti huonompaan suuntaan kun täältä melko tarkkaan säädellyistä ja ympäristönäkulmia huomioivista tehtaista loppuu työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ovat aika kaukana siitä mitä niiden pitäisi olla.
Miten niin eikö Kivekkään pointti ollut pitkästä aikaan luonnonsuojeluun liittyvä avaus vihreiltä? Noin muuten Kivekäs on pelle, mutta tämä ketju on taas tätä persujen itkentää eli ei kovin varteen otettavaa.
Luontoa ei ole näillä pointeilla kohta varaa suojella, kun kehoitus on välttää kotimaista, siinä menee työpaikat ja verotulot, millä rahoittaa tämä vihreiden lysti.
Ohis on kyllä ollut ministerinä pohjanoteeraus.
Osaako joku vihreä tyhjentävästi kertoa, mistä tämä vihreiden viha suomalaisia ja suomalaisuutta/kotimaisuutta kohtaan kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Äänestätään porukalla yhdessä Kristillisiä
Olin tulossa ehdottamaan samaa. Ehkä sieltä löytyy vielä se kauan kadoksissa ollut järjen ääni.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vihreät pettää aina, ennen se oli kepu.
Persut on ainut joka on OIKEASTI laittamassa Suomen ensin myös ruokatuotannossa. Krilistillset varmaan myös ok. Kaikki muut on vaan globalistivedättäjiä jotka ei juuri ajattele omaa nenää tai ideologiaansa pidemmälle. Keskusta voi olla ok joissain asioissa mutta suuressa kuvassa ne on niin pihalla että metsään mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minun pitäisikin seuraavaksi äänestää keskustaa vihreiden sijaan. Sillä haluan että kotimaista puhdasta ruokaa tuotetaan Suomessa jatkossakin ja työpaikat säilyvät Suomessa. Minusta on mukavaa jos kaikki suomalaiset ei pakkaudu tänne ahtaaseen Helsingin keskustaan vaan että työpaikkoja olisi myös muualla Suomessa.
Keskustassakin on nykyään se, etteivät he halua työllistää suomalaisia. Keskusta on nykyään liberaali globalistinen maalaispuolue.
Keskustaa ei tarvitse edes harkita äänestää jos puheenjohtajaksi valitaan Saarikko. Siirtää puoluettaan vihervasemmistolaiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksessa minua ärsyttää nykyään aivan kaikki. Joskus kasarilla Kokoomus oli enemmän ok.
Vihreät on todella vastenmielinen puolue nykyään. 90-luvulla jopa äänestin heitä kerran.
Vasemmistoliitto on aivan sekaisin, heidän käsityksensä vasemmistolaisuudesta on täysin perverssi.
Keskusta ei paljoo nappaa syntyperäisenä stadilaisena silleen, eikä nykyään muutenkaan.
Mikä jää? Demarit tai Persut. Sanna Marinin liberaalit höpinät sitten pudottavat pois demaritkin.
En todellakaan ole stereotyyppinen "isänmaallinen" millään muotoa, mutta muuta ei jää. Olen joissain asioissa eri linjoilla kuin moni persu. Kuusi kertaa on nyt tullut perussuomalaisia äänestettyä.
Saman ongelman kanssa olen itsekin pähkäillyt. Kokoomus tarvitsee puheenjohtajan vaihdon, nykyisen kanssa meno on yhtä puhdikasta kuin hiilihapottomassa Jaffa pullossa. Vihreät on no no -puolue, ajaa paljon Suomen kannalta haitallisia asioita. Demarit......ehkä Lipposen aikana, mutta nykyinen vaaleanpunainen höttöpilvi ei kiehdo. Kristillisillä on hyvää ja tervettä tekstiä, mutta puolue kovin pieni. Eli ei jäljelle jää kuin Perussuomalaiset. Kaikkea en en heidänkään menosta allekirjoita, mutta taitavat kuitenkin eniten kantaa huolta millainen paikka Suomi on elää ja asua tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minun pitäisikin seuraavaksi äänestää keskustaa vihreiden sijaan. Sillä haluan että kotimaista puhdasta ruokaa tuotetaan Suomessa jatkossakin ja työpaikat säilyvät Suomessa. Minusta on mukavaa jos kaikki suomalaiset ei pakkaudu tänne ahtaaseen Helsingin keskustaan vaan että työpaikkoja olisi myös muualla Suomessa.
Olen samaa mieltä kanssasi mutta noita puolueita en äänestä koskaan.
Se että luonnosta pidetään huolta niin kuin maalla on kaiken aikaa pidetty huolta niiden maanviljelijöiden toimesta ketä maalla asuu ja on asunut ovat aivan ok. Lisäksi ettei roskasteta luonta eikä dumpata jäteöljyjä tai muutakaan jätettä luontoon on ihan ok. Mutta tuollainen näennäinen luonnonsuojelu jota nämä vihreät ovat tekevinään ei kyllä mene minulle jakeluun. Sehän on kuin terroristiryhmä. Toisaalta jos muistaa mistä vihreä liike on saanut alkuunsa ei tuo toiminta yllätä yhtään. Vihreä liikehän on entisen DDR:n Stasin luoma ryhmittymä. Stasi agitoi entisen Länsi-Saksaan Ruhrin teollisuus alueelle pienen nuorista koostuvan ryhmän jonka tarkoituksena oli alkaa korostetusti keinoja kaihtamatta tuoda esiin ns. vihreiden arvojen mukaisia terrori-iskuja aivan kuten Green peacekin nykyään tekee ja siten terrorisoida Länsi-Saksan teollisuutta. Valitettavasti DDR:n kaaduttua tuo terroristiryhmä jäi jäljelle ja on sen jälkeen levinnyt pitkin Eurooppaa ja mikä muu tuon ryhmittymän tehtävä edelleenkin on muu kuin terrorisoida länsimaista teollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku vihreä tyhjentävästi kertoa, mistä tämä vihreiden viha suomalaisia ja suomalaisuutta/kotimaisuutta kohtaan kumpuaa?
Lue tuo minun edellinen viestini jossa kerron vihreiden ja entisen Stasin yhteyksistä kertoo kaiken.
Malmin lentokentän pakkorakentaminen on vihreiltä ja kokoomukselta sellainen pohjanoteeraus Helsingissä, että eivät kumpikaan tule enää ääntäni saamaan.
Pienet puolueet pysyvät pieninä, jos niitä ei koon takia äänestetä.
Äänestäkää sitä puoluetta, joka tuntuu parhaimmalta (tai vähiten huonolta). Älkää taktikoiko - se ei yhdellä äänellä toimi. Saadaan muutoksia aikaan, jos riittävän moni toimii niin.
Siksi ääni suoraan kristillisille (ensimmäistä kertaa).
Dioksiineja on joutunut ympäristöön yhdyskunta-, sairaala- ja ongelmajätteen poltossa, fossiilisten ja kiinteiden polttoaineiden käytössä, tulipaloissa, liikenteen, selluloosa- ja metalliteollisuuden sekä kemianteollisuuden päästöissä. Merkittävä osa dioksiinipäästöistä syntyy energian tuotannossa, jossa suurin lähde on puun pienpoltto.