Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää että äänestin vihreitä Helsingissä

Vierailija
28.08.2020 |

Helsingin valtuuston puheenjohtaja Otso Kivekäs ,vihreät, agitoi suomalaisia boikotoimaan suomalaisen elintarviketeollisuuden tuotteita.
Huh.
Häpeän että minäkin, akateeminen Aalto yliopiston opettaja, olen erehtynyt äänestämään näin tyhmiä vihreitä.

Puhtaan kotimaisen ruuan tuottaminen ja kuluttaminen ja teollisuuden työpaikkojen säilyttäminen
niin elintarviketeollisuudessa kuin puunjalostuksessakin on hyvinvointivaltion jatkumisen edellytys. Ilman sitä näivettyy valtion verotulot ja myös ilmainen yliopistokoulutus ja valtion tutkimusrahatkin.

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi kukaan äänestää Vihreitä. Ainakin Stadissa se on ihan sama kuin äänestäisi suoraan Kokoomusta. 

Paljon varmaan yhteistä taloudellista intressiä niillä on, muutenhan kokoomus olisi jo aiemmin nostanut vihreät tikun nokkaan. Vasta nyt ovat heränneet vihreitten idiotismiin ja vallanhimoon (mm virkanimityksiin). Ben Z:ltä löytyy loistava video Ben-tv, missä kertoo mielipiteensä hallituksesta ja vihreistä. Kokoomuksen olisi pitänyt ottaa selkeämpi irtiotto vihreistä jo aiemmin, se saattaa syödä kokkareiden kannatusta seuraavissa vaaleissa.

En itse kannata kepua, koska en tiedä, miten nostaisivat Suomen talouden nousuun. Vanhasen johdolla se ei onnistu, se on jo nähty. Pekkarinen / Väyrynen, ehkä?

Ongelma kepulla on se Sipilän aktiivimalli, jota jotkut eivät pysty unohtamaan. Vaikka itse näen, että Sipilä pelasti Suomen talouden, en kaikista muista sen toimista kyllä tykännyt. Vähän luulen, et toi aktiivimalli estää kepun valinnan pääministeripuolueeksi. Voiko olla myös se riski, että valitsee vihervasemmistolaiset apupuolueet?

Ai Vanhanen on nähty mutta Väyrynen ja Pekkarinen on jotain tulevaisuuden kykyjä? Jostain vanhainkodistako kirjoittelet? 

Kepun kannatus romahti Sipilän aikana koska oli liian oikeistolainen ja laskee edelleen koska nyt on vasemmistohallitus. Kepulle ei oikein löydy paikkaa ja puolueen pitäisi itse asemoida itsenäs ja mielellään ajankohtaisiin kysymyksiin nähden eikä piehtaroida jossain menneessä agraari-Suomessa vaikka se 75+ ikäisiin vetoaakin.

Vierailija
82/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ovat kyllä eniten pettäneet äänestäjänsä. Ei enää mikään ympäristöpuolue, vaan puolue joka vie Suomen tuhoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koronakriisi lisää ymmärrystä siitä että ihmisen on parempi asua omakotitalossa kuin ahtaassa tornitalon hississä.

Ehkä koronakriisi myötä ihmiset osaavat paremmin arvostaa sitä että olisi hyvä jos työpaikkoja olisi myös Kehäkolmosen ulkopuolella.

Ehkä koronakriisi myötä ymmärretään että on ihan hyvä tuo Kepun ajama asia siitä että palvelut säilyisivät myös Helsingin ulkopuolella.

Vierailija
84/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Toistsiseksi en oikein tiedä, mitä muuta puoluetta äänestäisin, kun en enää halua vihreitä äänestää.

Mitä te muut mietitte? Mikä/mitkä on teille vaihtoehto?

Minä olen myös vihreiden äänestäjänä hyvin pettynyt, että puolue ei välitä ollenkaan suomalaisten terveydestä, turvallisuudesta ja työpaikoista. Pandemiakriisin keskellä vielä dissataan suomalaista - moniin muihin maihin verrattuna puhdasta - maataloutta ja ruuantuotantoa, vaikka ruokatuotannon huoltovarmuus on todella tärkeä asia näinä päivinä.

Niin miksiköhän ne venäläiset harjoittelee Suursaaressa n. 40 km Kotkasta, joka suomalaisittain suuri satama? Olisikohan aika helppo homma laittaa Suomen vienti- ja tuontilaivareitit poikki upottamalla noille laivareiteille vaikka muutama merimiina tms? Miettikääpä mitä sitten tehtäisiin.

Ympäristökysymykset ovat minulle tärkeitä, mutta olen myös isänmaallinen ihminen. Vaikeaksi menee puolueen valitseminen. Olen harkinnut nyt KD:tä, sillä Sari Essayah vaikuttaa fiksulta poliitikolta, jolla on arvot kohdallaan.

Vierailija
85/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi kukaan äänestää Vihreitä. Ainakin Stadissa se on ihan sama kuin äänestäisi suoraan Kokoomusta. 

Paljon varmaan yhteistä taloudellista intressiä niillä on, muutenhan kokoomus olisi jo aiemmin nostanut vihreät tikun nokkaan. Vasta nyt ovat heränneet vihreitten idiotismiin ja vallanhimoon (mm virkanimityksiin). Ben Z:ltä löytyy loistava video Ben-tv, missä kertoo mielipiteensä hallituksesta ja vihreistä. Kokoomuksen olisi pitänyt ottaa selkeämpi irtiotto vihreistä jo aiemmin, se saattaa syödä kokkareiden kannatusta seuraavissa vaaleissa.

En itse kannata kepua, koska en tiedä, miten nostaisivat Suomen talouden nousuun. Vanhasen johdolla se ei onnistu, se on jo nähty. Pekkarinen / Väyrynen, ehkä?

Ongelma kepulla on se Sipilän aktiivimalli, jota jotkut eivät pysty unohtamaan. Vaikka itse näen, että Sipilä pelasti Suomen talouden, en kaikista muista sen toimista kyllä tykännyt. Vähän luulen, et toi aktiivimalli estää kepun valinnan pääministeripuolueeksi. Voiko olla myös se riski, että valitsee vihervasemmistolaiset apupuolueet?

Ai Vanhanen on nähty mutta Väyrynen ja Pekkarinen on jotain tulevaisuuden kykyjä? Jostain vanhainkodistako kirjoittelet? 

Kepun kannatus romahti Sipilän aikana koska oli liian oikeistolainen ja laskee edelleen koska nyt on vasemmistohallitus. Kepulle ei oikein löydy paikkaa ja puolueen pitäisi itse asemoida itsenäs ja mielellään ajankohtaisiin kysymyksiin nähden eikä piehtaroida jossain menneessä agraari-Suomessa vaikka se 75+ ikäisiin vetoaakin.

En ole lähelläkään eläkeikää, mutta kannattaa lukea Väyrysen mielipiteitä, on ihan viisas mies, vaikka hänet on leimattu pelleksi meidän pikkuriikkisen puolueellisen lehdistömme puolesta. Väyrynen kannattaa Kulmunia ja pitää maaseudun puolia. En ole itse lukenut, mutta kansantaloustiedettä opiskellut veljeni on sanonut Väyrysen kirjan luettuaan, että on muuten viisas mies, ja ihmetteli miksi niin kauheasti haukutaan. Pekkarisen mietteet elvytyspaketista olivat rehellisen negatiiviset, vaikka Vanhanen tykkäsi, että oli hyvä soppari Suomelle. Kokemus voi olla myös voimavara.

Vierailija
86/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ovat kyllä eniten pettäneet äänestäjänsä. Ei enää mikään ympäristöpuolue, vaan puolue joka vie Suomen tuhoon.

Yhtä paljon on pettänyt Marin demareiden äänestäjät puoltamalla tätä vihreiden politiikkaa, ajaa omaa eikä äänestäjiensä asiaa. EU-katastrofia tuskin pääsemme umohtamaan seuraavaan 40 vuoteen.

Tätä nyt ei tietenkään olisi ääneen saanut täällä oalstalla sanoa, mutta totuushan sekin on.

Vierailija
87/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisen puhtaan ruuan oston boikotointi on erityisesti elintarviketeollisuuden työpaikkojen vastustamista.

Yksi maidontuottaja työllistää hirveästi ihmisiä teollisuudessa ja kaupassa. Suomessahan ei suoraan maatilalta saa myydä mitään vaan kaikki menee elintarviketeollisuuden ja kaupan kautta kuluttajalle.

Eli vihreät vastustavat työpaikkoja.

Vierailija
88/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on meidän helsinkiläisten etu se että Suomessa työpaikkoja riittäisi maaseudulla kun ja ihmiset viihtyisivät muuallakin kuin täällä Helsingissä. Ei ole meidän stadilaisten etu se että kaikki tunkevat tänne ja kaikki meidän viheralueet rakennetaan tornitaloja täyteen.

Joten äänestän kepua seuraavaksi. Helsinkiläisten ja minun etua ajaa sekin että joku jaksaa tuottaa kananmunia ja juustoa minun lähialepaan Sturenkadulla.

Vierailija
89/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää koskaan anna ääntäni vihreille. Kai sitä pitää siirtyä takaisin kokoomuksen puolelle. Kepua en stadilaisena voi koskaan äänestää. Demarit on no, demareita. Persujen maailmankatsomus ei ole ihan mun juttu. Eipä tuonne paljoa jää jäljelle.

Vierailija
90/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestätään porukalla yhdessä Kristillisiä

Vierailija
91/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin nuorena vihreitä ja demareita. En enää vuosiin. Mielestäni minä en muuttunut niinkään, vaan ne puolueet ja maailma.

Kokoomuksen järkiehdokkaat saavat ääneni. Kepu, kristilliset ja ps ovat mahdollisia, jos on järkevä ehdokas. Vielä en ole löytänyt. Kokoomuksellakin on oikeastaan vain kaksi, joista toinen omassa vaalipiirissäni. Molemmat saivatkin viimeksi isot äänisaaliit, eikä ole ihme. Toivottavasti saavat enemmän valtaa puolueessaan.

Vierailija
92/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää koskaan anna ääntäni vihreille. Kai sitä pitää siirtyä takaisin kokoomuksen puolelle. Kepua en stadilaisena voi koskaan äänestää. Demarit on no, demareita. Persujen maailmankatsomus ei ole ihan mun juttu. Eipä tuonne paljoa jää jäljelle.

Miksi asetat Helsingin ja maaseudun edut vastakkain? Minusta on erityisesti kaupunkilaisen etu jos maanviljelijät jaksavat paiskia ympäri vuorokauden meidän hyväksi ja tuottaa ruokaa meille kaupunkilaisille.

En oikein ymmärrä vastakkainasettelua. Minun etua kaupunkilaisena ajaa sekin että joku tekee mulle vessapaperia ja kaataa sitä varten metsää. Tai minun etu on sekin että saan ostaa kauramaitoa jota kauraa on

joku pellollaan viljellyt. Tai tomaatteja. Ihan niinkuin sekin on minun etu että joku on kasvattanut mansikoita tai kukkasia ja rahdannut ne lähikauppaani.

Maaseutu paiskii töitä kaupunkilaisten eteen ja me kaikki tarvitsemme toisiamme.

Vierailija
93/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta en voisi koskaan äänestää. Huh.

On tärkeää etteivät luokkaerot kasva liian suuriksi ja heikommistakin pidetään huolta . Se on yhteiskunnan turvallisuuden kun kannalta tärkeä asia.

Vierailija
94/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Toistsiseksi en oikein tiedä, mitä muuta puoluetta äänestäisin, kun en enää halua vihreitä äänestää.

Mitä te muut mietitte? Mikä/mitkä on teille vaihtoehto?

Kokoomus tai persut. Kristillisdemokraatteja äänestäisin,mutta ei tule voittamaan vaaleja. Pääsevät koka tapauksessa hallitukseen, voittaako sitten kokoomus tai persut.

Kristit ja persut voisivat yhdistää voimansa.

Essayah on huipputyyppi.

Vierailija
95/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kepulle ilmaisen vinkin: alkakaa profiloitua suomen kieken ja suomalaisuuden / suomalaisen kulttuurin puolueena ilman persujen ylilyöntejä.

Meillä on pikkuruisen vähemmistökielen puolue muttei suomen - ottakaa koppi.

Vierailija
96/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä koronakriisi lisää ymmärrystä siitä että ihmisen on parempi asua omakotitalossa kuin ahtaassa tornitalon hississä.

Ehkä koronakriisi myötä ihmiset osaavat paremmin arvostaa sitä että olisi hyvä jos työpaikkoja olisi myös Kehäkolmosen ulkopuolella.

Ehkä koronakriisi myötä ymmärretään että on ihan hyvä tuo Kepun ajama asia siitä että palvelut säilyisivät myös Helsingin ulkopuolella.

Puolueiden nimet pienellä.

Ot

Vierailija
97/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepuilla on uusi ongelma, jos ja kun Saarikko valitaan.

Ei ole mielipiteiltään kepulainen.

Vierailija
98/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väyrynen on fiksu monissa asioissa, mutta hänen persoonastaan ei pidetä.

Vierailija
99/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan kepulle ilmaisen vinkin: alkakaa profiloitua suomen kieken ja suomalaisuuden / suomalaisen kulttuurin puolueena ilman persujen ylilyöntejä.

Hyvä vinkki, ja siinä samassa tulee kuin itsestään naakunnat, maaseutu, murteet, OMA ruoantuotanto, lähiruoka, omavaraisuus jne.

Vierailija
100/209 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin harkita äänestäväni tällaista puoluetta. Suomalainen kulttuuri, suomen kieli, kotimainen ruoka ja luonto fokukseen. Ei persujen pahimpia mölinöitä mukaan, kiitos. Ei rasismia tai nationalismia, vaan omasta ylpeää patriotismia. Järkeä ja rationaalisuutta, ei tunneitkua tai öyhötystä.

Itselleni olisi tosin tärkeää, että tähän heitettäisiin pakettiin vielä hyvinvointivaltioideologia, nykykepulla on sen kanssa tekemistä vielä. :)