Voiko rakennusmies olla kiinnostunut rakennus siivoojasta? Onko edes mahdollista
Siellä on yksi söpö ja ujon oloinen nuorimies töissä. Itse olen raksasiivoojana ja mietin, onko mahdollista että voisi olla kiinnostunut.
Kommentit (83)
Rakennussiivous on oikeasti tärkeää työtä. Pölyä on rakennustyömailla paljon ja sen määrää ilmasta mitataan säännöllisesti, jotta työskentely on turvallista eikä keuhkot kärsi niin paljoa. Rakennussiivooja pitää siis huolta työmaalla työskentelevien työturvallisuudesta ja paikat siistinä, jotta mitään kompasteluja ja vaaratilanteita ei pääse syntymään sotkun ja epäjärjestyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nätti, hoikka ja nuorempi kuin mies niin kyllä voi kiinnostua.
Onko siis ainoa mahis saada mies ottaa itseään vanhempi, rumempi ja lihavampi? Ei huvittaisi tyytyä. Mielummin sit yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikpo joku selittää näin alkajaisiksi, mikä on se suuri ero rakennusmiehellä ja rakennussiivoojalla? Omaan korvaan kuulostavat täysin saman arvostuksen ammateilta ja sosio-ekonomiselta statukselta.
Siinä on se ero, että raksamies tarvitsee yleensä koulutuksen, vähintäänki rakennusalan perustutkinnon. Siivoojaksi pääsee kuka vaan, ei ole tarvinnut käydä edes peruskoulua loppuun.
Ei pääse siivoojaksi kuka vaan, Hesas ehkä. Meilöäkin useita korkeakoulutettuja siivoojia, en ole ainut, tosin muut ovat ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikpo joku selittää näin alkajaisiksi, mikä on se suuri ero rakennusmiehellä ja rakennussiivoojalla? Omaan korvaan kuulostavat täysin saman arvostuksen ammateilta ja sosio-ekonomiselta statukselta.
Siinä on se ero, että raksamies tarvitsee yleensä koulutuksen, vähintäänki rakennusalan perustutkinnon. Siivoojaksi pääsee kuka vaan, ei ole tarvinnut käydä edes peruskoulua loppuun.
Ei pääse siivoojaksi kuka vaan, Hesas ehkä. Meilöäkin useita korkeakoulutettuja siivoojia, en ole ainut, tosin muut ovat ulkomaalaisia.
Ai jaa, meillä päin taas on ihan huutava pula edes ihan OK siivoojista. Ei meinaa saada kuin täysin kielitaidonta, epärehellistä, epäluotettavaa, ongelmaista porukkaa tai just jotain korkeakoulutettuja jotka ei ole eläessään edes pessyt ikkunoita eikä osaa käyttää imuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Olette samaa sosioekonomista luokkaa. Sitten menetten naimisiin. Saatte lapsia. Tytöistä tulee peruskoulun jälkeen lähihoitajia ja pojista putkimiehiä.
Jaa, mun vanhemmat duunareita, ja yliopistoon meno oli silti selviö. Erilaisia duunarin hommia olen silti tehnyt paljon. Ei sulje yliopisto pois käytännön osaamista.
Kyse onkin asenteesta. Varsinkin aikaisemmin oli paljon ihmisiä joilla olisi kyllä ollut "päätä" opiskella pidemmällekin mutta vaatimattoman taustan takia heidän oli pakko mennä jo nuorena töihin ja päätyivät sitten duunariammatteihin. He yleensä haluavat lastensa saavan sen mitä eivät itse saaneet ja kannustavat heitä opinnoissa ylöspäin. Mutta sitten on niitä joille duunarius on ihan valinta ja elämäntapa ja heille koulutetummat ihmiset näyttäytyvät jonain ihan vastakkaisena luokkana jota usein vähän jopa halveksitaan. Silloin niitä omia lapsiakaan ei kannusteta opiskelemaan sen pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Väitetään ettei Suomi ole luokkayhteiskunta, mutta miksi esim. raksalla jos on siivoamassa niin se raksainsinööri katsoo kuin halpaa makkaraa kun taas ne duunarit moikkailee ja juttelee iloisesti. Ihan kun se inssi oikein odottaisi että kohta tämä likainen halpa makkara yrittää päästä kiinni mun lompakkoon niin parempi näyttää mahdollisimman hapanta naamaa ettei vaan kuvittele itsestään liikoja.
Se raksainssi näyttää hapanta naamaa koska se tuntee jatkuvasti olevansa lastentarhanopettaja aikuisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa miksi vaikka mitkä insinöörit ja tohtorit yrittivät harva se päivä pyytää ulos kahville, leffaan, syömään ja vaikka minne pippaloihin kun olin Otaniemessä ravintolassa tarjoilijana? Tarviiko ne kotiin jonkun orjattaren vai?
Tarjoilijan ammattia ei kuitenkaan nähdä samalla tavalla likaisena ja nolona kuin siivoojan. Tarjoilijan ei kuitenkaan siivoa paskaa masentuneen näköisenä, vaan palvelee iloisena ja hymyilevänä asiakkaita ja tuo hyviä ruokia.
Lähihoitaja, sairaanhoitaja tai tarjoilija ei ole paskaa nähnytkään, joten kelpaavat mainiosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa miksi vaikka mitkä insinöörit ja tohtorit yrittivät harva se päivä pyytää ulos kahville, leffaan, syömään ja vaikka minne pippaloihin kun olin Otaniemessä ravintolassa tarjoilijana? Tarviiko ne kotiin jonkun orjattaren vai?
Tarjoilijan ammattia ei kuitenkaan nähdä samalla tavalla likaisena ja nolona kuin siivoojan. Tarjoilijan ei kuitenkaan siivoa paskaa masentuneen näköisenä, vaan palvelee iloisena ja hymyilevänä asiakkaita ja tuo hyviä ruokia.
Lähihoitaja, sairaanhoitaja tai tarjoilija ei ole paskaa nähnytkään, joten kelpaavat mainiosti!
Lähihoitajahan näkee työssään kilokaupalla paskaa kun vaihtaa vanhusten vaippoja. Onko lähärin työ samalla tavalla epäarvostettu ja nolo kuin siivoojan?
Korkeakoulutetut "siivojat" eivät hallitse sen tasoista siivousta mitä tänäpäivänä vaaditaan.
Kyllä pitää olla siivousalan kurssi/koulutus.
En omaan firmaani päästäisi kouluttamatonta siivousalan työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ainoa mahis saada mies ottaa itseään vanhempi, rumempi ja lihavampi? Ei huvittaisi tyytyä. Mielummin sit yksin.
Ei niinkään jos sinulla on elämässä jotain tavoitteita. Ajattelitko olla siivoojana lopun elämääsi vai onko se vain nykyinen vaihe ennen kuin haluat tehdä jotain muuta? Ei nuorena vielä katsella niin paljon sitä mitä juuri nyt teet vaan sitä mihin pyrit. Hyvin moni tekee nuorena joko välivuonna tai opiskelun ohella monenlaista "paskaduunia" mutta ei se ole mikään ongelma kenellekään pariutumisen suhteen jos se ei ole se ainoa mitä tulet tekemään seuraavat 50 vuotta.
Mene lakaisemaan lattiaa siihen läheisyyteen ja pyydä vaikka siirtämään jotain tavaraa siitä läheltä. Tosin jos on ujo niin kuin minä niin pitää kysyä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet 40 tienoilla niin on mahiksia.
M34
Vierailija kirjoitti:
Helponvitun perässä ne on kuten suurin osa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Olette samaa sosioekonomista luokkaa. Sitten menetten naimisiin. Saatte lapsia. Tytöistä tulee peruskoulun jälkeen lähihoitajia ja pojista putkimiehiä.
"Luokkahullu" vauhdissa taas. Voisi jo vaihtaa sitä levyä ja ajatella toisinkin. Ihminen kuitenkin tekee vaan töitä mitä sattuu löytämään ja se työ ei kerro ihmisestä kaikkea, vaikka moni näköjään haluaa ajatella näin. Korkeakoulutettujakin löytyy duunaritöistä ja se ei kerro, että ihminen olisi tyhmä jos on jäänyt vaan duunariammattiin ja silti voi olla viisas. Kaikki eivät vaan halua opiskella paljon. Samaten duunariperheistäkin moni opiskelee silti pitkällekin. Ja ei kaikilla ole aina samaa koulutustasoa ja silti ovat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taitaa olla turhan korkea käsitys jostain rakennustyöntekijästä. Jos ammattia ajatellaan, olette ihan samalla tasolla, joten onnea vain hurmaamiseen.
No tämä kertoi kyllä kaiken sinun "tasostasi" Muistakaa ihmiset vaika kuinka opiskelisitte ja olisitte "hienossa" virassa niin se ei tee teistä automaattisesti älykästä, Ajattelu saatikka puhetaitoista.
Siivoojat ovat tärkeitä!
Asun kerrostalossa ja rappua siivoaa välillä kivan oloinen (suomaleinen) nainen.
Varmaan aika monen miehen mielestä ei oo ihan täydellinen, muutama ylikilokin ym. mutta mun mielestä ihan hyvännäköinen. Ja eritoten kivan oloinen, sellaista pikkuflirttiä on kiva hänen kanssaan heittää ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin asenteesta. Varsinkin aikaisemmin oli paljon ihmisiä joilla olisi kyllä ollut "päätä" opiskella pidemmällekin mutta vaatimattoman taustan takia heidän oli pakko mennä jo nuorena töihin ja päätyivät sitten duunariammatteihin. He yleensä haluavat lastensa saavan sen mitä eivät itse saaneet ja kannustavat heitä opinnoissa ylöspäin. Mutta sitten on niitä joille duunarius on ihan valinta ja elämäntapa ja heille koulutetummat ihmiset näyttäytyvät jonain ihan vastakkaisena luokkana jota usein vähän jopa halveksitaan. Silloin niitä omia lapsiakaan ei kannusteta opiskelemaan sen pidemmälle.
Mulla on ollut päinvastoin. Mulla vanhemmat akateemisia, hyvätuloisia ja aina ollut korkeassa asemassa töissä. Olen seurannut vierestä sitä kireyttä, stressiä ja kun työt tulee kotiin. Painostettiin lukioon ja yliopistoon, vaikken ikinä ollut mitään älykkö tai pyrkyri tyyppiä. Olen enemmän sellainen jalat maassa käsillä tekijä enkä tykkää vaivata päätäni ja en siedä stressiä. Tuli sit sellainen kapina jossain vaiheessa että hei, mustapa tuleekin duunari ja ette voi sille yhtään mitään. Vaikka se työ tehdessä vituttaisikin välillä ja on fyysisesti raskasta, kun lähden kotiin niin en mieti enää MITÄÄN hemmetin työasioita. Tälläinen sopii minulle kuin nakutettu, vaikka se vanhempia harmittaa joskus.