Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1721/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen laihtuu kun ottaa sisään vähemmän kaloreita kun päivän aikana kuluu energiaa. Ruokavaliot, joissa jätetään pois vaikka hiilihydraatit tai rasva, johtavat helposti painonpudotukseen siksi koska ruoasta jätetään yksi kokonainen makroravinne pois. On loogista, että se johtaa helposti pienempiin syötyihin kalorimääriin. Huomaamatta. Yleensä maukkaimmat roskaruoat, kakut, leivokset, jäätelö, mitä näitä nyt on, ovat pannassa sekä VHH että vähärasvaisissa ruokavalioissa koska niissä on paljon sekä hiilihydrattia että rasvaa. Et voi syödä jääteöä VHH-ruokavaliolla etkä vähärasvaisella ruokavaliolla koska jäätelössä on sekä että.

Nämä ruoat kun jätetään menusta pois, jäljellejääviä ruokia tulee ylensyötyä vähemmän. Someaikakausi on jotenkin hämärtänyt ihmisten käsitystä tästä ja se on mielestäni todella hälyyttävää. Energiatasapaino opetettiin minulle muistaakseni jo yläasteella.

Vierailija
1722/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni näläntunne ei ole kenellekään pahitteeksi. Etenkin kun on liikakiloja. Jos sellaista ei kestä, niin ei tule kestämään mitään muutakaan paljon paljon vakavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihmiskokeilu: elin kuin täällä parjatut 'mammat*,

söin koko ajan ja mitä sattuu.

Lihoin puolessa vuodessa 6 kg. 

Söpö pullea masu, joka tuntuu pallolta, kun vaikkapa siivotessa kyykistyy. Oikeastaan haittaa jo.

Ei ihme, että lihotaan se 10 kg vuodessa ja hups, kohta päällä 100 kg +++

Jalat ei kestä tämmöistä painonnousua! Palaan normaaliin arkiseen herkutteluun ja syömiseen.

Mamma-syöminen käy työstä mamma-kuurilla.

Kokeilu on onneksi ohi. :D

Vierailija
1724/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen laihtuu kun ottaa sisään vähemmän kaloreita kun päivän aikana kuluu energiaa. Ruokavaliot, joissa jätetään pois vaikka hiilihydraatit tai rasva, johtavat helposti painonpudotukseen siksi koska ruoasta jätetään yksi kokonainen makroravinne pois. On loogista, että se johtaa helposti pienempiin syötyihin kalorimääriin. Huomaamatta. Yleensä maukkaimmat roskaruoat, kakut, leivokset, jäätelö, mitä näitä nyt on, ovat pannassa sekä VHH että vähärasvaisissa ruokavalioissa koska niissä on paljon sekä hiilihydrattia että rasvaa. Et voi syödä jääteöä VHH-ruokavaliolla etkä vähärasvaisella ruokavaliolla koska jäätelössä on sekä että.

Nämä ruoat kun jätetään menusta pois, jäljellejääviä ruokia tulee ylensyötyä vähemmän. Someaikakausi on jotenkin hämärtänyt ihmisten käsitystä tästä ja se on mielestäni todella hälyyttävää. Energiatasapaino opetettiin minulle muistaakseni jo yläasteella.

Kaikille ei taas toimi se että vähentää kalorimäärää mulla nousi paino usealla kilolla kun jätin sokerin,sipsit ja muut herkut,rasvan ja punaisen lihan pois ja siirryin salaattiin,tonnikalaan ja kanaan + annokset puolittui, mistä se sitten johtuu?

Vierailija
1725/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta enemmän kuin syöt, hyvä lähtökohta !

Vierailija
1726/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy pitämään (tarkkaa) kirjaa syömisistäsi ja etenkin juomisistasi. Yllättävän pian tajuat, mistä niitä kaloreita saat. Sitten tein päätöksen rajoista. Päätin ihan aluksi, ettei alkoholiannoksia saa mennä kuukaudessa enempää kuin kuukaudessa on päiviä. Kun aloin juoda vähemmän, ei tullut impulssisyömisiäkään. Sitten annoin aikaa itselleni. Vuodessa laihduin 16 kg. Nyt on 3 vuodessa tullut 2 kg takaisin, mutta edelleen olen miinuksella 14 kg. Kevyemmän olemuksen myötä olen alkanut liikkuakin enemmän. 

Vierailija
1727/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko laskenut/arvioinut kalorisi väärin tai valehtelet. Se on joko tai.

Vierailija
1728/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koko ajan pitäisi olla nälässä?

Vierailija
1729/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös maitotuotteet jäi pois ja kraanavesi on juomana

4 salaattiateriaa(paistettu kana ilman suolaa tai tonnikala) päivässä noin 3 tunnin välein ja 19 jälkeen ei enää mitään ja paino vaan nousee

Vierailija
1730/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koko ajan pitäisi olla nälässä?

Ei onneksi. Ja ylipainoisen ihmisen varsinkaan koska läski on metabolisesti aktiivista kudosta, eli polttaa kaloreita. Tämän vuoksi ylipainoinen ihminen voi ihan hyvin olla miinuskaloreilla ihan ns. tavallisilla ruokatottumuksilla, jättää vaan kaloritiheimmät ruoat pois valikoimasta. Paino tippuu huomaamatta. Toki on suositeltavaa syödä esimerkiksi paljon proteiinia ja kuitua ja ns. kunnon ruokaa koska näillä ruoilla on parempi tyytyväisyys-per-kalori -ratio, eli ruoka on täyttävää vaikka kaloreita ei tulisi syötyä niin paljon.

Vierailija
1731/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös maitotuotteet jäi pois ja kraanavesi on juomana

4 salaattiateriaa(paistettu kana ilman suolaa tai tonnikala) päivässä noin 3 tunnin välein ja 19 jälkeen ei enää mitään ja paino vaan nousee

En käytä alkoholia pisaraakaan tosin sairauksia ja lääkityksiä on

Vierailija
1732/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimi, että vaihdoin vain ruokalautasen leipälautasen kokoiseksi. Muuten ihan samaa elämää kuin ennenkin. Ei tippunut monta kiloa kuussa, vaan 100-200 grammaa viikossa, mutta kaikki on pysyneet poissa jo viidettä vuotta.

Vierailija
1733/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta tuohon on mitään kommentoida koska en minä tiedä mitä syöt. Tiedän vain, että fysiikan lakien mukaan syöt ja juot enemmän kuin kulutat jos paino nousee (ja se on rasvaa eikä nestettä). Suosittelen pitämään vaikka viikon kirjaa ihan kaikesta mikä suuhun menee. Siis aivan kaikesta. Mikään ei mene suuhun ilman, että kirjaat ylös. Ja muistutus, että öljyt, kastikkeet, kaikessa on kaloreita.

On toki olemassa lääkityksiä, jotka voivat vähentää kulutuksia, jolloinka pienempi kalorimäärä toki lihottaa juuri siksi koska kalorit ulos-osa yhtälöstä on pienempi. Siitä sinun tulee keskustella lääkärisi kanssa.

Vierailija
1734/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi alkoholi pois pari vuotta sitten ja ei ollut painoon mitään vaikutusta kun ei myöskään sokerin poisjättö

Vierailija
1735/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö 5 kertaa päivässä noin 4 tunnin välein siis.

Älä nyt viitsi, ei usein syömällä laihdu.

Todellakin. Keho oppii, et ravintoa tulee. Ei tartte pihistellä. 

Vierailija
1736/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta tuohon on mitään kommentoida koska en minä tiedä mitä syöt. Tiedän vain, että fysiikan lakien mukaan syöt ja juot enemmän kuin kulutat jos paino nousee (ja se on rasvaa eikä nestettä). Suosittelen pitämään vaikka viikon kirjaa ihan kaikesta mikä suuhun menee. Siis aivan kaikesta. Mikään ei mene suuhun ilman, että kirjaat ylös. Ja muistutus, että öljyt, kastikkeet, kaikessa on kaloreita.

On toki olemassa lääkityksiä, jotka voivat vähentää kulutuksia, jolloinka pienempi kalorimäärä toki lihottaa juuri siksi koska kalorit ulos-osa yhtälöstä on pienempi. Siitä sinun tulee keskustella lääkärisi kanssa.

Kastikkeita en käytä enkä syö myöskään vehnätuotteita ainostaan ruisleipä paloja menee noin 3-4 päivässä THL suositus on 5-6 palaa.

Vierailija
1737/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...

Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden... Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Lopetat vain sen turhan syömisen. Ei se niin vaikeaa voi olla, läski.

Ylimielisyys ja ilkeys ovat helppoja, empatia/myötätunto vaikeita. Mieluummin läski ja empaattinen, kuin ilkeä ja hoikka.

Kyllä sinä pystyt siihen, läski! Ei kukaan (kai?) sitä ruokaa tunge

Mitähän saat tuosta ilkeilystä. Joku suuri vaje täytyy olla, kun tuntemattomille pitää huudella asiatromuuksia.

Vierailija
1738/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto 16:8 on toiminut minulla ja monella muulla. 

Olen myös itse pätkäpaaston fani. Pari vuotta sitten laihduin puolessa vuodessa 10 kiloa paastoa noudattaen. Vähensin myös sokeria, ja hiilareita.

Paino tuli takasin lähiomaisen sairastuessa, itse menin täysin lukkoon tästä tilanteesta.

Jokatapauksessa tiedän että laihdun palaamalla tähän systeemiin, toimii mulla.

Vuoden vaihteessa palasin ja painoa tippunut kaksi kiloa. Pirteämpi olo.

Söin aikasempaa vähintään pussin sipsiä viikossa ja pari karkkipussia. Himoitsin lakritsaa.

Nyt ei ole tehnyt mieli.

Pidän myös tipattoman tammikuun, juomissa on paljon sokeria.

Vierailija
1739/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä kauheasti välitä somessa kirjoitetuista "syön vain tätä ja tätä"-postauksista koska ihmiset on tutkitustikin todella huonoja arvioimaan omia syömisiään. Netti on täynnä näitä "En syö kuin 400 gramma parsakaalia per päivä ja jotenkin olen 300-kiloinen" -tarinoita, että kun niitä on tarpeeksi monta vuotta lukenut, ei oikein välitä enää. Kukaan ei ole fysiikan lakien ulkopuolella tiedettävästi.

Vierailija
1740/2329 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden... Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Lopetat vain sen turhan syömisen. Ei se niin vaikeaa voi olla, läski.

Ylimielisyys ja ilkeys ovat helppoja, empatia/myötätunto vaikeita. Mieluummin läski ja empaattinen, kuin ilkeä ja hoikka.

Ja se mikä ei tapa, vahvistaa, niinkö? Oliko muita latteuksia? Empati

Jos ilkeys ja v*ttuilu auttais, ei ylipainoisia enää olis. Maailmasi on sairas, jos empatiakin on sairautta. Voimia siihen. 

Mieluummin ylipaino, kuin noin kamala asenne toisia ihmisiä kohtaan.