Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1481/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele kirja: Hyvinvoinnin vallankumous. Sen avulla lähdin itse elämäntapamuutokseen. Tavoite sama -20 kg.

Vierailija
1482/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta maidonjuonti heti, juo vain vettä. Olen laihtunut yli 22 kg sen jälkeen kun lopetin maidonjuonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Mites projekti on mennyt? Aapee?

Lihonnut 20 kiloa.

Vierailija
1484/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic

Vierailija
1485/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku. Niin paljon kuin pystyt. Väsyneenä tulee mielitekoja ja on vaikeampi pysyä päätöksissä. Repsahdus ei haittaa, mutta riittävä uni helpottaa elämää niin monella tapaa!

Vierailija
1486/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaminen on painonpudotuksessa yliarvostettua. Kilot ei lähde liikunnalla, siitä on tutkimustietoa jo paljon. Ruokavalio on avain.

Toki lihakset polttaa kaloreita ja liikunnalla on paljon terveyshyötyjä joten liikkuminen ja kuntoilu kannattaa, mutta ei se laihduttajalle ole ykkösjuttu.

Vierailija
1487/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilihydraatteja, se auttaa oikeasti. Ei tarvitse liian tiukalle vetää, rennompikin ote riittää. Alle 50g/vrk on ihan OK. Itse laihduin tällä tavalla yli 30 kg alle 6 kuukaudessa, liikuntaa en harrastanut yhtään.

Vierailija
1488/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa syödä vähemmän kuin kuluttaa, sillä tavalla se läski lähtee.

Vierailija
1489/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Kysymyksessäsi on jo vastaus. Lounasta ei syödä iltapäivällä, vaan aamupäivällä.

Tämä vastaus on saanut kritiikkiä, mutta kommentoijan viesti on ilmeisesti se, että lounaalla on jo liian nälkä. Eli lounasta pitäisi aikaistaa, jottei nälkä kasva liian suureksi.

Minä ymmärrän tuota siirappipurkin kaapijaa. Itse vuosia söin karkkia lounaan jälkeen, ja ihmettelin, miksi. Karkkia oli pakko saada, olin sitten syönyt mitä tahansa ja milloin tahansa. Tulin siihen tulokseen, että Minulla se oli vain tapa. Tapa piti poisoppia.

Yhtäkkinen makeanhimo on merkki siitä, että verensokerit ovat v*turallaan. Aterialla on ollut liikaa hiilareita suhteessa protskuun ja rasvaan, jolloin verensokeri ensin nousee nopeasti aterian jälkeen ja sitten laskee yhtäkkiä.

1490/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino pudonnut ja pysynytkin, kun venlafaxinia syönyt. Annokseni ei iso, mutta tämä snri- lääke vain vie ruokahalua minulla.

Toinen konsti on pienemmille lautasille aterian kokoaminen, en ymmärrä, miksi sekin toimii.

Vierailija
1491/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit minimiin ja Ozempic! Itse oon laihduttanu koko aikuisikäni, ja vasta nyt kuin reilu vuosi sitten aloitin Ozempicin olen saanut karistettua 30 kiloa! Mulle lääkäri sanoi, että ozempic toimii niiden kohdalla, joilla sitä suolistohormonia (mitä ozempicissa on, en nyt tähän hätään muista sen nimeä) ei ole/tuotanto puutteellinen. Itselläni ainakin ilmeisesti näin, koska lääke alkoi heti vaikuttamaan. 

Ei se kuitenkaan mikään ihmelääke ole, muutoksia pitää tehdä, mutta aivan verraton apu siitä on ollut, kannattaa kokeilla! 

Vierailija
1492/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma muutoksen ei kuulostane isolta, mutta laihdutin 10kg vuodessa 5 vuotta sitten, eikä ole tullut takaisin.

Sanoisin vinkeiksi: 1. älä päästä itseäsi nälkäiseksi. Itselläni se tarkoitti esim. sitä, että söin kunnon aamiaisen ja kunnon lounaan. Ei siis mitään pikapuuroa tms. Tämä ehkäisi aiempaa tapaani repsahtaa iltapäivästä. 2. Vaihda aineksia. Vaihdoin siis esim. Lihatuotteita kanaan kalaan ja kasviksiin. Sipsejä kun olin tottunut syömään, vaihdoin ne suolattomiin popkorneihin. Viinin ja oluen sokerittoman limsaan yms. Ja tämä kuulostaa tosi tätimäiseltä, mutta ei mennyt kun pari viikkoa kun olin päiväkahvin kanssa syönyt hedelmiä pullan ja suklaan sijaan, niin aidosti teki sitä hedelmää enemmän mieli! Tämä oli tosi jännä huomata. Tsemppiä!

Vierailija
1493/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiellä itseltäsi mitään. Syö vaan vähemmän. Opettele kestämään pientä nälkää. Sori, tuli enemmän kun yksi ohje.

Vierailija
1494/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit minimiin ja Ozempic! Itse oon laihduttanu koko aikuisikäni, ja vasta nyt kuin reilu vuosi sitten aloitin Ozempicin olen saanut karistettua 30 kiloa! Mulle lääkäri sanoi, että ozempic toimii niiden kohdalla, joilla sitä suolistohormonia (mitä ozempicissa on, en nyt tähän hätään muista sen nimeä) ei ole/tuotanto puutteellinen. Itselläni ainakin ilmeisesti näin, koska lääke alkoi heti vaikuttamaan. 

Ei se kuitenkaan mikään ihmelääke ole, muutoksia pitää tehdä, mutta aivan verraton apu siitä on ollut, kannattaa kokeilla! 

Ozembic on nykyisin kautta maailman laihduttajien käytössä ja siitä on tullut jo puutetta apteekeissa. Sitähän ei voi noin vain lopettaa ja aloittaa uudestaan.

Kallis lääke, jos ei saa Kelalta korvattavuutta.

Vierailija
1495/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä lämmöt alas. Kropan tärinä kuluttaa energiaa.

Vierailija
1496/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohje?

Älä napostele.

Vierailija
1497/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozembic on nykyisin kautta maailman laihduttajien käytössä ja siitä on tullut jo puutetta apteekeissa. Sitähän ei voi noin vain lopettaa ja aloittaa uudestaan.

Kallis lääke, jos ei saa Kelalta korvattavuutta.

Jaa miten niin ei voi "lopettaa ja aloittaa uudestaan", tai siis mitä tarkoitat? Voihan sitä pistää tai olla pistelemättä sen mitä haluaa... Itse olen ainakin vaihdellut annostusta välillä vähän lennosta, olen esim. joinakin viikkoina pistänyt 0,25mg, välillä 0,5mg sen 1,0mg maksimiannoksen sijaan, varsinkin, jos on ollut vähän "köyhempi" kuukausi, itse kun en mihinkään korvauksiin ollut oikeutettu. Itselleni ollut kyllä hintansa väärti, kun paino tosiaan pudonnut sen 30kg. Olen ajatellut sen niin, että kunhan sitä lääkettä on kehossa niin vaikutus säilyy, pistäiskin sitten vaikka välillä vähän vähemmän. 

Vierailija
1498/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun illalla nukkumaan mennessä on vähän nälkä, se on hyvä. Siihen ei kuole, opi kehumaan itseäsi näläntunteesta. Ja syö terveelliset monipuoliset ateriat, aamulla, päivällä, alku illasta.

1499/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia. Kilot kertyneet pikkuhiljaa ja lähtevät pikkuhiljaa. Itse aloitin kesäkuussa elämäntapamuutoksen, minkä myötä tavoite keventyä vajaasta 103:sta kilosta vajaaseen 88 kiloon.  Nyt paino noin 93 kiloa ja tilanne alkanut vikkelämmin kuin oletin. Ajallisesti tavoitteeni oli vuodenvaihteessa ja syömisen sekä urheilun osalta tavoite loppuiäksi. 

Olet laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kg ja kehuskelet maltilla? Just joo. Itse pääsin tuohon tulokseen päivittäisellä kalorien tarkkailulla kahdeksassa kuukaudessa.

Kyllä parissa kk saa 10kg pois kun jättää kaikki sokerit ja hötöt pois.

1500/2329 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

cmb.cvb kirjoitti:

Kun illalla nukkumaan mennessä on vähän nälkä, se on hyvä. Siihen ei kuole, opi kehumaan itseäsi näläntunteesta. Ja syö terveelliset monipuoliset ateriat, aamulla, päivällä, alku illasta.

Aamusyömiset pois jos haluaa painoa pudottaa. Ja se kahvi pois.