Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Mitenköhän on APn projekti sujunut? Viestistä jos pari vuotta aikaa. Yleisenä neuvona 163/57kg ennen 70kg naisena voin sanoa, että älä anna periksi! Ei tarvitse olla erikoisia saliohjelmia tai dieettejä, mutta pääasia on että älä lopeta sitä liikuntaa vaikka tekisitkin vain 20min kerralla.
No. Mites projekti on mennyt? Aapee?
Sama helppo kysymys joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
No. Mites projekti on mennyt? Aapee?
Varmaan söi pelkkiä vihanneksia eikä treenannut ja ihmetteli kun ei laihtunut tai miksi lihoi entistä pahemmin uudestaan.
Löysikö ap miehen, eikä painolla ole enää väliä?
Sokerihimo hellittää noin kolmen- neljän viikon päästä
Älä stressaa mistään. Älä ruokavaliosta, älä liikunnasta. Liika stressi hidastaa laihtumista tai estää sen kokonaan (stressihormonit!)
Hiki liikuntaa vaan 5 kertaa viikko niin kaloreita kuluu ja laihtuu.Itse 34 kg laihtuneena tiedän että ne kilot lähtee vain liikkumalla ja treenaamalla Pitää olla itsekuria liikkua lähes joka päivä jotta onnistuu. Kuntopyörällä polkeminen on hyvä tapa laihtua. Sillä itse pudotin suurimman osan painostani.
Itselläni auttoi dieettaamisen lopettaminen ja uusien elämäntapojen asteittainen arkeen tuominen. Paino on pysynyt kurissa siten vuosia.
Jos diettaa, paino palaa dieetin jälkeen, kun palaa vanhoihin elintapoihin. Sittenhän se paino alunperin tulikin..
Laihduttajat usein luulee ettei tarvii liikkua ja treenata että laihtuu. Toki ruokavaliolla on väliä mutta kun on 20-30 kg ylipainoa niin pitää liikkua ja treenata usein. KAtsokaa vaikka jutta ja suberdietti ohjelmia vanhoja jaksoja niin kyllä siinä treenataan ja kunnolla. Aikoinaan laihduin 25 kg 5 kuukaudessa itse ja treenasin todella paljon.
Jos ei syö, niin laihtuu.
Helppo homma!
Itse laihdutin syömällä viisi kertaa päivässä pienen annoksen. Närästys lähti parissa päivässä.
Join vettä litratolkulla. Pissin painostani viitisen kiloa pois. Suolan aiheuttama turvotus päätyi vessanpönttöön.
Yhteensä lähti 14 kg.
Ozempic-laihdutuslääke vie vähintään puoli kiloa viikossa ainakin ekan puolen vuoden ajan. Tunnen kolme ihmistä jotka ovat pudottaneet yli kymmenen kiloa 4-6 kuukaudessa. Kallis toki on:/
Lopeta makean syöminen: suklaa, karkit, makeat leivonnaiset, sokeri, hunaja, alkoholi - kaikki pois. Minä sain 15 kiloa pois 10 vuodessa tuolla muutoksella.
Laihdutin 25kg syömällä terveellisesti ja jättämällä herkut vähemmälle. Minulle oli kuitenkin tärkeää pitää karkkipäivä ja herkutella joskus. Kaikesta ei välttämättä tarvitse kokonaan luopua.
Tämä vastaus on saanut kritiikkiä, mutta kommentoijan viesti on ilmeisesti se, että lounaalla on jo liian nälkä. Eli lounasta pitäisi aikaistaa, jottei nälkä kasva liian suureksi.
Minä ymmärrän tuota siirappipurkin kaapijaa. Itse vuosia söin karkkia lounaan jälkeen, ja ihmettelin, miksi. Karkkia oli pakko saada, olin sitten syönyt mitä tahansa ja milloin tahansa. Tulin siihen tulokseen, että Minulla se oli vain tapa. Tapa piti poisoppia.