Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1041/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi hammasraudat, tai kalvothan nämä nykyisin ovat. Näiden kanssa ei syödä eikä edes juoda muuta kuin vettä. Ne on oltava suussa 22 tuntia vuorokaudessa, pois ne saa kolme tai neljä kertaa pariksikymmeneksi minuutiksi kerrallaan ruokailun vuoksi. Ei tule naposteltua kun ei voi. Aloitin nämä viime maanantaina ja hoito kestää 9-12 kk. Odotan innolla paljonko laihdun tuossa ajassa, vajaassa viikossa on ainakin nesteitä tippunut, koska käyttämäni kesäisen

arkihameen vyötärö on höltynyt niin, että vyö piti siihen jo etsiä.

Tosin ihan kaikille en tätä laihduskuuriksi voi suositella, on nääs kalliinpuoleista. Neljä tonnia siihen humpsahtaa...

Tää on muuten tämänhetken laihdutusvillitys USA:ssa. 

Hampaisiin asennetaan systeemit, joiden avulla leuat sidotaan niin, ettei voi syödä. 

Vierailija
1042/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kirjoitti:

Yksi hyvä neuvo :

Älä laihduta, anna itelles lupa syödä mitä vain mitä keho pyytää/tekee mieli. Sen sijaan ala ajatella ruokaa lääkkeenä, terveyttä /mieltä/ onnellisuutta parantavana asiana. Pikkuhiljaa alkaa ne valinnat ohjautua esim prosessoiduista elintarvikkeista kaikkiin ihaniin itse tuorepuristettuihin mehuihin, teeihin, monipuolisiin salaatteihin ja uusien reseptien testailuun. Esim. Kikherneessä on kaikki lähes ravintoaineet mitä ihminen tarvitsee ! Kun näiden valintojen myötä huomaa muutoksen energiatasossa, hyvinvoinnissa ja onnellisuudessa, ei paluuta entiseen enää ole. Ja ps. Ei se haittaa jos (joskus) haluaa syödä vaikka sen kokonaisen suklaalevyn jos tekee mieli!

T. N 54/166

En tiedä miksi olet saanut alapeukkuja, koska tämä on oikeasti tosi hyvä ja  positiivinen neuvo.

No eihän ole. Siinähän valehdellaan, että herneitä syömällä ihminen saa kaiken tarvitsemansa. Huuhaajuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. Eli pienempiä annoksia. Ei edes mitään superpieniä. Sillä lähti huomaamatta puolessa vuodessa 25kg. Eli en ollut aikeissa laihduttaa, niin vaan kävi.

Vierailija
1044/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä aloitin pätkäpaastolla ja jätin roskaruuat, muuten syön tavallista ruokaa. Paino vihdoinkin lähti putoamaan; minuun ei tehoa liian pienillä kaloreilla olo, vaikken liiku vielä juuri ollenkaan. Nuorempana tippuivat heti esim. raskauskilot mutta nyt aineenvaihdunta jumittaa. Nyt helteillä olen syönyt puoli kiloa vähälaktoosista jäätelöä lähes joka päivä ja edelleen paino jatkaa laskuaan pätkäpaaston takia.

Vierailija
1045/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi vain kalorien laskenta. Siis joka päivä ja joka suupala. Välineet digitaalinen keittiövaaka, kynä, muistilaput ja Googlen taulukko sekä ulkona (harvoin) syödessä ravintoloiden omat sivut ja muut nettisivut, joiden avulla kalorit voi arvioida mahdollisimman tarkkaan. Esim. pizzan kalorit saa selville vaikkapa Kotipizzan sivustoa käyttäen. Töihin teen/otan omat eväät mukaan.

Voi kuulostaa hankalalta, mutta olen tehnyt tätä jo 10 vuotta ja ruokien punnitus ja ylöskirjaus tapahtuu nykyään liki automaattisesti. Mitat aluksi 162/85, nyt muutaman vuoden 162/65-68. Syön tällä hetkellä 1350 kcal/päivä, alussa 1500 kcal/päivä. Syön päivän safkat yleensä 8 tunnin sisällä (luonnostaan, en siis pätkäpaastoile). Ei ole nälkä. Olen harkinnut kalorimäärän pienentämistä, jotta saisin painoni ns. normaalin rajoihin, mutta toisaalta olen peilikuvaani nykyään ihan tyytyväinen. Ikää on 51 ja käytän hormonikorvaushoitoa sekä tyroksiinia autoimmuunityreoidiittiin. En harrasta liikuntaa.

Syön ihan mitä huvittaa mutta aina kaloreissa pysyen. Käytän mm. leivän päällä oikeaa voita ja tuhtia goudaa, koska kolesteroliongelmia minulla ei ole. Makean syöminen loppui käytännössä kokonaan, kun alkoi harmittaa, kuinka paljon tyhjänpäiväisiä kaloreita karkeista ja pullista sai ja kuinka lyhyen aikaa ne pitivät nälkää. Juon kuitenkin esim. pienen tölkin kolaa tai syön jäätelön silloin, kun siltä sattuu tuntumaan. Makuaisti tottuu vähempään sokeriin yllättävän nopeasti.

Jos lopetan kalorien laskemisen, paino alkaa hivuttautua ylöspäin väistämättä, sillä arvioin syömäni ruokamäärän aina alakanttiin. Vain hyvin harvoin - esimerkiksi ulkomaanmatkoilla - jätän kalorien laskemisen sikseen. Toisaalta myös liikun reissussa huomattavasti kotioloja enemmän, joten harvemmin onnistun matkan aikana lihomaan. Esimerkiksi pari viikkoa Japanissa kutisti minua huomaamatta yli kilon, joka ei tullut matkan jälkeen takaisin.

En tiedä, onko näistä neuvoista apua kenellekään, sillä tietynlaista itsekuriahan tämä totta kai vaatii. Kannattaa myös huomata, ettei paino putoa tasaisesti vaan saattaa jumittaa jopa viikkoja putkeen, kunnes alkaa taas tapahtua. Kärsivällisyys palkitsee. Ja tietysti se, ettei kiellettyjä ruokia ole. Niitä vain täytyy syödä aiempaa vähemmän. :)

Vierailija
1046/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä ja milloin syöt, kuluta enemmän mitä syöt ja salli itsellesi vaikka yksi herkuttelupäivä viikossa(toki ei silloinkaan kannata kaksin käsin herkkuja mättää).

Vierailija
1047/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta mutta se ikuinen kaalikeitto ilman lihaa. selleriä vihreää paprikaa vihreää teetä se on kyllä kauhee 2 viikkoa .

Vierailija
1048/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena . Raparperi minkä juorut keitä paloina vedessä pehmeäksi ja lisää hiukan perunajauhovesi seosta sekoita kiehauta anna olla. Normaalisti siihen tulee sokeria mutta nyt jätät sokerit pois.

Vierailija
1049/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva sisarustesi/kavereidesi välissä. Jo tuli motivaatioita. Nyt kun ekaa kertaa menin yhteiskuvaan koronavuoden jälkeen niin kertynyt ylipaino tuli vasta konkreettiseksi. Olin norsu muiden seurassa. Laihdutus nyt hyvällä mallilla. En itse ollut tajunnut mitä

vuoden kotijääkaapin vieressä työskentely ja urheiluharrastusten tauot olivat tehneet.

Vierailija
1050/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kohta 11 kk kulunut. Paljonko kiloja on lähtenyt?

Vierailija
1051/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, aktiivinen treenaaja, ja dieetannut 20kg parikin kertaa.

Avainasia ja tärkein kysymys ei ole se, että miten painon saa laskemaan, vaan se, miten sen saa pysymään pois. Tilastojen valossa sellaista keinoa ei lähestulkoon ole olemassakaan.

Lähes jokainen laihduttaja lihoo pudottamansa kilot takaisin hyvinkin nopeasti. Yleensä korkojen kera.

Toivotan silti vilpittömästi tsemppiä.

Vierailija
1052/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain helposti painoa pois, kun aloin ottaa ruokalautaselle vain puolet siitä mitä ennen söin. Karkit ja kaiken makean ja tietty sipsit jätin pois. Mahalaukku pieneni aika nopsaan ja ei vaadi enää isoja annoksia. Nykyisin voin joskus syödä herkkuja, mutta ei enää tee niin mielikään. Melkein vuoden lounaani oli kaupan valmissalaatti ilman salaatin kastiketta, loraus oliviöljyä sen tilalla. Liikunta tietty tuki laihduttamista, mutta ei liikunnan vaikutus niin suuri ollut kuin ruokavalion..

Vierailija
1053/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin Cambridge ohjelmalla / aterioilla alle 1/2 vuodessa yli 15 kg. Ateriat sisältävät kaikki tarvittavat vitamiinit, ravinteet ym. elimistölle välttämättömät jutskat.. Aluksi painoa putosi tosi reilusti, loppupäässä hitaammin.. Cambridge on myös lääkärien hyväksymä laihdutusmenetelmä. Aluksi pari kolme päivää tihkaasi mutta kun tuohon säännölliseen aterioiden syömiseen tottui ei ees tuntenut nälän tunnetta. Luepa tuosta ohjelmasta netistä👍

Vierailija
1054/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo 2 litraa vettä joka päivä, kaiken muun juomisen/syömisen lisäksi

Vierailija
1055/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista pas

ka!

Vierailija
1056/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputonta sontaa jauhat, mene pois

Minä söin vähemmän ja painoni puolittui ja on pysynyt.

Vierailija
1057/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä helppo ja halpa linssikeitto on ihan superhyvää ja tosi täyteläisenmakuista puhtaista terveellisistä raaka-aineista, vieläpä tosi täyttävää:

https://blogit.meillakotona.fi/olgankotona/linssikeitto-on-arkiruokien-…

Vierailija
1058/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolita annoskoko ja juo paljon vettä niin maha tuntuu täydemmältä. Ei mitään muutoksia tartte muuten tehä. Ennen kaks makkaraa ja sit syötkin vain yhen makkaran.

Vierailija
1059/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat laihduttajakansaa ja dieetti alkaa aina huomenna. Sitä ennen suklaajäätelöä lärviin

Vierailija
1060/2329 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä helppo ja halpa linssikeitto on ihan superhyvää ja tosi täyteläisenmakuista puhtaista terveellisistä raaka-aineista, vieläpä tosi täyttävää:

https://blogit.meillakotona.fi/olgankotona/linssikeitto-on-arkiruokien-…

Kyllähän tuo varmaan täyttää, mutta ekapierasulla on taas nälkä.