Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!
Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.
Kommentit (2329)
Syö ainoastaan silloin kun on ihan oikeasti nälkä.
Katso telkkarista Hengenvaarallisesti lihava ja YouTubesta ylipainoisten mässäilyvideoita. Jos nämä ei kannusta niin ei sitten mikään.
Älä juo kaloreita! Tämä on vanha ranskalaisten naisten kikka
Älä yritä muuttaa kaikkea kerralla. Tiukan kalorirajoituksen ja/tai jonkin erikoisruokavalion (keto, IF, tms) aloittaminen yhdistettynä tiukan treenin aloittamiseen ajaa helposti uupumukseen heti alkumetreillä. Maltilliset, kestävät muutokset auttavat jaksamaan pitkää projektia ja auttavat myöhemmin myös kilojen pois pitämisessä.
N30, 25 kiloa pudotettu ja toiset vastaavat vielä edessä :)
Kierrä kaupassa kiusausta aiheuttavat herkut kaukaa. Paljon kivempi käydä aina joskus kahvilassa ja syödä silloin jotain hyvää kuin syödä koko paketillinen rasvaa ja sokeria kerralla kotona. Jos herkkuja on kotona hommattuna, niin niitä tulee syötyä ihan varmasti.
Etenkin naisilla nestettä voi kertyä yhtäkkiä hulppeasti. Muistan kerran kun oli kuukautiset alkamassa, rankka lihaskuntotreeni (kerää nestettä varsinkin ekoilla kerroilla paljon) ja pussi karkkia (1g hiilaria voi kerätä jopa 9 vettä, 200g pari kiloa siis) takana ja vaaka näytti PLUS KUUSI KILOA. Tekipä mieli heittäytyä parvekkeelta! Hammasta purren menkkojen yli, hiilarit tavalliselle tasolle ja 3-4päivää lepoa, vaaka -7,5kg
HUH. Usko vaa’an 1,5vkon keskiarvoon
Mä oon laihtunu 6.5 kg 50 päivässä, mutta esim. alkupuolella oli 14 päivää paino samana - se oli aika turhauttavaa! Muutos tuli kai siitä, kun rupesin syömään paljon kasviksia... Jossain kohtaa vaaka sitten alkoi näyttää vähemmän, mutta voi edelleen olla monta päivää sama lukema, ja sitten yhtäkkiä paljon vähemmän jos "rehut" on jääny päiväksikin pois. Energiansaantini on lähes 1200 kcal/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Pienin muutoksin sellaiseen elämää jota aioit elää loppuelämäsi.
Jossain oli ohje, jos aikoo aloittaa lenkkeilyn ensin riittää että laittaa tossut jalkaan.
Entä sitten seuraavalla viikolla? Voiko jo ajaa hissillä lenkkareissa alas ja tulee sitten hissillä takasin ylös?
joko on kiloja lähtny aloittajalla?
Lopeta puhuminen repsahduksista ja potemasta huonoa omaatuntoa syömisestä. Jos on vaikka tiedossa, että pe mennään ulos syömään niin syö ja nauti se pizza tai mikä tahansa ruoka äläkä mieti kaloreita. Syö aterioilla tarpeeksi, jotta nälkä ei kerry. Pienetkin liikuntajutut on eteenpäin. Esim.jos näet jossain rappuset mene niitä älä hissillä.
Puolita kaikki herkut mitä aiot syödä. Esim kaverin kanssa kahvilassa, puolikas pulla riittää.
Etsi itsellesi mieluinen harrastus ja tee siitä rutiini, minulla se oli jooga. Pudotettavia kiloja ei ollut paljoa (5), mutta lihasten lisäksi olen saanut lisää vireyttä elämään, mitä kaipasinkin. Sen harrastuksen kannattaa olla sellainen, että se oikeasti kiinnostaa ja nautit siitä.
Älä ainakaan keltään julkkikselta tai bodarilta osta mitään nettidieettiä.
Hanki kaappiin pussi kaakaonibsejä heikkoja hetkiä varten.
Jos suklaa on sudenkuoppa, lisää kahviisi lusikallinen (ihan ruoka-) kaakaojauhetta (sitä tummaa ja maustamatonta). Vie suklaanhimon ja tuo terveellisiä flavonoideja :)
Arvoisa läski! Jääkaappiin aikalukko - toimii!
1. Nuku hyvin! TÄRKEIN! Älä tingi siitä koskaan!
2. Syö säännöllisesti, n.2-3 tunnin välein. Älä päästä nälkää tulemaan, syö vaikkei olisikaan hirmu nälkä.
3. Syö terveellisesti 70%, loput 30% voi olla muuta.
4. Vältä stressiä(myös laihdutuksen suhteen).
5. Liiku sillä teholla mikä tuntuu miellyttävältä. Sitten kun kunto on kohonnut, niin voit alkaa haastamasn itseäsi.
6. Älä pidä laihtumista tärkeimpänä, tärkeintä on että voit hyvin, et ole väsynyt ym.
7. Hiljaa hyvä tulee, laita tavoite kauas, esim kolmen vuoden päähän. Hitaasti laihtuessa tulokset ovat pysyvämpiä.
8. Rakasta itseäsi♥️
Erytoli ja xylitoli kaupasta... Hampaat tykkää ja voit lisätä makeutta mihin haluat.
Mulla on ihan sama. :D Yllättävän hyvä motivaattori.