Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
361/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-4605037

Hyvät ja pahat hiilarit tarkastelussa, hyvä dokkari, kannattaa katsoa.

Vierailija
362/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kasviksia, lisää kasviksia, lisää kasviksia!!!

Älä höpötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vatsa täynnä kaalia, tomaattia ja kurkkua, ei sinne enää mahdu monia sangollisia energiatiheämpiä ruokia. Joten lisää kasviksia!

Vierailija
364/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on vatsa täynnä kaalia, tomaattia ja kurkkua, ei sinne enää mahdu monia sangollisia energiatiheämpiä ruokia. Joten lisää kasviksia!

Mutta nälkä on hetken päästä. Ei se nälkää poista pitkäksi aikaa, vaikka ahdatkin vatsan täyteen kasviksia.

Vierailija
365/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä rehulla ei elä, eikä varsinkaan pysy terveenä. Muutakin tarvitaan. Jos ruuasta ei saa tarpeeksi energiaa, ihminen ei pysty olemaan syömättä, vaan syö sitä keksiä, pullaa, suklaata ja karkkia nälkäänsä. Ruokavalion täytyy olla tasapainossa, samoin verensokerin.

Vierailija
366/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi typerimmistä ohjeista.

Vierailija
367/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Ihminen on luonnostaan kaksivaiheinen nukkuja: pitkät unet yöllä ja lyhyemmät unet iltapäivällä. Iltapäivän väsymys on siis meidän biologiassa. Ja väsymys puolestaan on varmaan se yleisin makeanhimon syy. Mun veikkaus on, että elimistösi tarvitsisi oikeasti päiväunet, ja siitä johtuu makeanhimo. En nyt keksi suoranaista ratkaisua jos et voi niitä päikkäreitä piitä (aika harva meistä voi), mutta jos syö runsaan ja monipuolisen aamiaisen, sekä lounaan, jotka ei nosta verensokeria liian nopeasti, ja pyrkii nukkumaan aina riittävät yöunet, niin saattaa päästä helpommalla.

ap:llekin antaisin sen ohjeen että kannattaa syödä runsas, ravitseva aamiainen ja lounas, niin herkuttelun tarve vähenee illalla.

Niin, ja herkutkin kuuluu terveeseen ruokavalioon, jos se on muuten hyvin koostettu. Ei saa olla liian ankara itselleen. Tsemppiä!

Vierailija
368/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole armollinen itsellesi! Jos jonakin päivänä on 'pakko' herkutella tai syödä jotain rasvaista ja makeaa, nauti siitä ja jatka taas seuraavana päivänä entiseen tapaan. Minä pidän oikeasti ns. herkkupäivän, jolloin en vahdi syömisiä millään tavalla. Juu, kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta teen päivittäin ruuat kahdelle muullekin ja itse koostan annokseni erikseen eli tuplaan kasvikset ja jätän hiilarit vähemmälle. Herkkupäivänä syön siis normaalisti muiden mukana (yleensä viikonlopun 'paremman lounaan') ja vielä jälkkärin, kahvin ja marjapiirakkaa sekä illalla vähän karkkia. Ainakin on parempi mieli ja n. 40 kg poissa. ;)

Vierailija
369/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahingossa laihtunut 15kg kun jätin lehmän utareen eritteen pois ruokavaliosta. Tilalle tuli kananmunaa, pähkinöitä jne...

Voisi toimia tietoiseen laihduttamiseen?

Vierailija
370/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ainakin jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa, niin et (tahallasi tai tahattomasti) huijaa itseäsi.

Vierailija
371/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tekee mieli herkutella, mene alasti peilin eteen seisomaan. 

Vierailija
372/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rasvaakin.

Juo paljon vettä.

Vierailija
373/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuputtavat sinulle ruoka- ja liikuntaohjeita. 

Herää.... ei kyse ole kehosta.. vaan sinun täytyy löytää se perimmäinen syy miksi ole mahdollisesti tunnesyöjä ja miksi syöt ennemmän kuin tarve, eikö?

Suosittelen että jos mahdollista suunnittelet koko elämäntyylin toiseen kuosiin, enkä kuinka stressinhallinta? Onko elämässäsi stressaavia suhteita jne.

Kun kiinnität huomion perussyihin, ruokavalio ja liikunta loksahtaa kohdalleen itsestään ja laihdut huomaamatta. 

Olen itse laihtunut 18 kiloa kauan sitten kun lähdin ulkomaille vaatimattomiin oloihin, Intiaan yhteisöön jossa oli kovaa ruumiillista työskentelyä ja hauskaa tanssia ja ruoka-ajat ja yhdessä syötiin. Elämä muuttui 360 astetta positiivisemmaksi ja kilot lähtivät siinä sivussa. Suosittelen :)

Vierailija
374/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy ankarana itsellesi. Minulla ei ainakaan mikään viikottainen herkkupäivä toimi yhtään.

Yhdessä päivässä on helppo syödä koko viikon kokonaiskalorit reilusti plussalle ja pilata kaikki muiden päivien kova työ.

Vierailija
375/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö heti ekana päivänä ensin kaikki herkut kerralla pois, että ei ole kiusauksia j voit ryhtyä elämään pelkillä porkkanoilla. Seuraavana päivänä onkin sitten tosi syyllinen olo, mutta helpottaa kun käyt vielä kerran hakemassa kassillisen myssyjä heti syötäväksi. Aloitat laihiksen sitten seuraavana päivänä. Ja tätä rataa. Aina tulee uusi päivä ja uusi mahdollisuus . Ole positiivinen

Vierailija
376/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeile sellainen 30 km päivässä. Ei enää läsekjä missään sen jälkeen.

Vierailija
377/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää.

Vierailija
378/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan sulle mun tuorepuuron ohjeen, joka on pitänyt mun aamulla ja iltapalana kylläisenä, ja lisäksi se on musta tosi hyvää!

Tuorepuuro

0.5 dl kaurahiutaleita

0.5 dl maitoa

0.5 dl maustamatonta jugurttia

Mustikoita (laita vaikka 0.5 dl aluksi ja sitten maun mukaa)

Sekoita ja laita tekeytymään yön yli jääkaappiin (vissiin tuorekelmu päälle, minä käytän mehiläisvahaliinaa)

Minä syön yleensä puolet annoksesta sekoitettuna puolikkaaseen banaaniin, jonka muussaan hyvin ja sekoitan joukkoon. Päälle hyvin runsaasti kanelia. Myös kokoushiutaleita laitan välillä sekaan.

Vierailija
379/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, ensiksi pitää syödä, että jaksaa.

Vierailija
380/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä ainakin jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa, niin et (tahallasi tai tahattomasti) huijaa itseäsi.

Ruokapäiväkirjan käyttö voi vähentää syömistä niinkin, että näkee syöneensä jo tarpeeksi, mutta toisaalta myös siksi kun ei välttämättä jaksa sitä ruveta jonkun ylimääräisen välipalan takia täyttelemään, niin jää se välipalakin syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme