Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
341/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tavoite 5 kg, luultavimmin saavutat helposti

2. Tavoite 5 kg, onnistuu, jos kirjaa ylös tarkkaan syömiset ja on aikaa ostaa sellaisia elintarvikkeita, joista saa energiaa, mutta jotka ei lihota

3. Tavoite 5 kg, edellinen jatkuu, kroppa alkaa todellakin ihmetellä, että mitä sä oikein meinaat ja pitää kynsin hampain kiinni jäljellä olevista vararavinnoista, aika nihkeää aikaa, liika liikunta takuuvarmasti tekee takapakkia jäljellä olevien kilojen karistamiseksi, varo tätä ansaa

4. Tavoite 5 kg, jos nuo 15 kg olet saanut pois, niin näyttääkö peilikuva enää siltä, että vielä pitää, on pakko saada loputkin pois, jos näin on, niin se on enää vähästä kiinni, osta kivoja vaatteita, erilaisia kuin ennen, se auttaa

5. Tavoite, kilojen karistaminen on loppu, nyt vaan pidät painon noissa lukemissa. Helpommin sanottu kuin tehty. Heti 1. Tavoitetta tavoitellessasi on pitänyt tehdä selväksi, että elintapamuutokset ovat pysyviä ja tärkeimpiä koko hommassa, laihtuminen on vain seuraus niistä, niin ja parempi kokonaisolo

Vierailija
342/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Reipas eli hikoiluttava/hengästyttävä) kävely on oikeasti hyvää liikuntaa. Kuuntele samalla jotain musiikkia missä on nopea tahti. Itse laihdutin 20kg kävelemällä ja varsinkin reidet on kivemmat kuin ennen, vaikka mulla rasva kertyy nimenomaan reisiin/alavartaloon.

Ne jotka eivät pidä sitä liikuntana eivät ymmärrä ettei sen tarvitse olla hidasta löntystämistä ja ettei kävely esim turvota tai tee nälkää kuten juokseminen voi tehdä. Ennen ihmiset eivät istuneet vaan kävelivät pitkiä matkoja. Siksi nykyajan ihmiset vaaan lihovatkin ja sairastuvatkin.

Eka n. puol tuntia, kun et enää hikoile tai laihdu, lisää 10-15min kerrallaan. Joka päivä kun kävelee tunnin tai jopa puoltoista lopulta niin laihtuu. Samalla toki kannattaa miettiä mitä syö.

Lisäksi annan sellaisen vinkin ett mitä tahansa liikuntaa tms valitset, niin valitse sellainen laji ja ruokailutavat, joiden voit kuvitella jäävän osaksi elämääsi realistisesti tai joita voisit jatkaa vuosia. Vältä väliaikaisratkaisuja. Esim pohdi mistä kasviksista oikeasti tykkäät, mistä liikunnasta oikeasti tykkäät (ootko introvertti yksinpuurtaja vai ekstrovertti ryhmäliikuntakannustusta tarvitseva), mitä pystyt ajallisesti sovittamaan töihisi jne. Jos vihaat esim kuntopyöräilyä, älä aloita sitä vaan jotakin pysyvää ja josta voisit jopa nauttia! Silloin et liho takaisin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähän kerrallaan ja n kolmen tunnin välein

Vierailija
344/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki riittävästi muuta sisältöä elämään. Tämä on minun ongelmani, eli syön kun on tylsää. Kun ei ole tekemistä, alkaa kuulostella nälkää ja mitähän sitä söis... Kun on puuhaa, menee helposti monta tuntia syömättä. Kun makaa kotona, käsi käy jääkaapilla koko ajan.

Vierailija
345/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Reipas eli hikoiluttava/hengästyttävä) kävely on oikeasti hyvää liikuntaa. Kuuntele samalla jotain musiikkia missä on nopea tahti. Itse laihdutin 20kg kävelemällä ja varsinkin reidet on kivemmat kuin ennen, vaikka mulla rasva kertyy nimenomaan reisiin/alavartaloon.

Ne jotka eivät pidä sitä liikuntana eivät ymmärrä ettei sen tarvitse olla hidasta löntystämistä ja ettei kävely esim turvota tai tee nälkää kuten juokseminen voi tehdä. Ennen ihmiset eivät istuneet vaan kävelivät pitkiä matkoja. Siksi nykyajan ihmiset vaaan lihovatkin ja sairastuvatkin.

Eka n. puol tuntia, kun et enää hikoile tai laihdu, lisää 10-15min kerrallaan. Joka päivä kun kävelee tunnin tai jopa puoltoista lopulta niin laihtuu. Samalla toki kannattaa miettiä mitä syö.

Lisäksi annan sellaisen vinkin ett mitä tahansa liikuntaa tms valitset, niin valitse sellainen laji ja ruokailutavat, joiden voit kuvitella jäävän osaksi elämääsi realistisesti tai joita voisit jatkaa vuosia. Vältä väliaikaisratkaisuja. Esim pohdi mistä kasviksista oikeasti tykkäät, mistä liikunnasta oikeasti tykkäät (ootko introvertti yksinpuurtaja vai ekstrovertti ryhmäliikuntakannustusta tarvitseva), mitä pystyt ajallisesti sovittamaan töihisi jne. Jos vihaat esim kuntopyöräilyä, älä aloita sitä vaan jotakin pysyvää ja josta voisit jopa nauttia! Silloin et liho takaisin myöhemmin.

Olen samaa mieltä kävelystä. Kävelemään voi myös aina lähteä äärimmäisen matalalla kynnyksellä. Ei tarvitse vaihtaa urheiluvaatteita tai mitään, sen kun painuu ovesta ulos. Ei ole pakko tehdä tunnin lenkkiä, varttikin riittää. Minä olen nimenomaan yrittänyt toitottaa itselleni, että joku vartin kävely ei vaadi yhtään mitään ja siihen pystyy, vaikka olisi mukamas kuinka väsynyt tms. Ei ole pakko tehdä hikitreeniä.

Ja jos haluaa olla tehokas, niin ottaa sauvat mukaan. Niiden kanssa kävely tuntuu nopeasti takapuolessa ja reisissä.

Vierailija
346/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Vitamiinivajeesta? Välipalaksi jotain terveellistä, josta saa hyviä ravintoaineita. Hedelmiä, marjoja, rahkaa, porkkanoita jne. niin paljon kuin huvittaa. Mutta ei sokeria.

Vierailija
347/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvoina käytä Benecolia leivän päällä ja kastikkeet tee virgon oliiviöljyyn.

Miksi käytät huonoa rasvaa? (Benecol)

Varmaan hänellekin lääkäri sitä suositellut?

Aivan oikein arvattu.Ovatkos täällä olevat jotain kemistejä?Mistäs tiedätte mitä muka kevytlevitteet sisältävät?Annoin vain neuvon joka minua on laihduttanut.

Vierailija
348/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus onnistuu parhaiten hyvässä elämän tilanteessa.Kaikki asiat kunnossa. Ei stressiä.Onnellinen ja tyytyväinen olotila, mahdollisesti empaattinen kumppani tai ystävä olemassa.

Vierailija
349/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvoina käytä Benecolia leivän päällä ja kastikkeet tee virgon oliiviöljyyn.

Miksi käytät huonoa rasvaa? (Benecol)

Varmaan hänellekin lääkäri sitä suositellut?

Aivan oikein arvattu.Ovatkos täällä olevat jotain kemistejä?Mistäs tiedätte mitä muka kevytlevitteet sisältävät?Annoin vain neuvon joka minua on laihduttanut.

Sen sisällön näkee siitä pakkauksesta. Ja kyllä ne margariinit on melkoisia kemiallisia koktaileja.

Vierailija
350/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia231 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinivajeesta? Välipalaksi jotain terveellistä, josta saa hyviä ravintoaineita. Hedelmiä, marjoja, rahkaa, porkkanoita jne. niin paljon kuin huvittaa. Mutta ei sokeria.

Ei sokeria? Juurihan luettelit sokerisia välipaloja.

Vierailija
351/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän kuin kulutat.Niin simppeliä se on.

Se tarkoittaa käytännössä pienessä nälässä olemista. Oletko itse kokeillut joskus olla nälässä esim kahden vuoden ajan?

Pienesti liikkuva ihminen on 1500kcal kalorivajeella, ja tuohon kalomäärän saa syödä 5 kertaa päivässä , ei ole nälkä. Ja on ihan tervettä syödä sen verran että ennen seuraavaa ateriaa, on pieni nälkä. Mahalaukku myös kutistuu, ja nopeiden hiilarien ja sokerin välttäminen auttaa myös.

Pelkkä perusaineenvaihdunta vie jo noin 2000-2500kcal. Eli 1500kcal kalorivaje tarkoittaa, että jos on liikkumatta paikallaan, saa syödä vain 500-1000kcal. Ei muuten ole 5 ateriaa. Ehkä 1 tai 2.

Lainaamasi kirjoittaja sanoo ”syödä 5 kertaa päivässä”. Mitä sitten jokainen laskee yhdeksi kerraksi. Itselläni kerta voi olla hedelmä tai kasvis esim. porkkana,

Missasit täydellisesti sen, että tuo sama kirjoittaja puhui 1500kcal VAJEESTA.

Siinähän alkaa jo perusaineenvaihdunta kärsiä, jos kalorit vedetään noin paljon alle todellisen tarpeen.

Tuolla tavalla häviää ensin ylimääräinen neste ja lihasten energiavarastot. Tässä kohtaa paino on voinut pudota 1-2 viikossa useamman kilon. Laihduttaja kärsii nälästä ja hirveistä päänsäryistä, mutta luulee, että tämähän toimii, kun paino putoaa.

Sitten kun lihaksista ei enää saada energiaa, elimistö alkaa polttaa ylimääräistä rasvaa. Rasva palaa huomattavasti hitaammin, kuin lihasten hiilihydraattivarastot ja laihtumisen tahti hidastuu reilusti.

Nälkä ei kuitenkaan helpota ja lopulta laihduttaja tuskastuu, repsahtaa ja syö reilummin. Tässä kohtaa lihasten hiilihydraattivarastot sitten täyttyvät ja elimistö kerää nestettä eli paino nousee.

Laihduttaja toteaa, että v:tuiksi meni ja lopettaa tiukan dieetin, minkä jälkeen paino pomppaa hyvin äkkiä samaan, missä oltiin tai helposti sen ylikin, kun stressaantunut kroppa ottaa vastaan kaiken, minkä annetaan.

Vierailija
352/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähän kerrallaan ja n kolmen tunnin välein

Napostelulla ei laihdu.

Vierailija
353/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä napostelee.

Vierailija
354/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ja pätkäpaasto. 3 ateriaa päivässä, puoli kiloa kasviksia.

Vähän kävelyä ja ehkä hölkkääkin, niin peruskunto kasvaa ja säilyy.

Näillä lähti tänä kesänä 8 kiloa, eikä yhtään tunnu siltä, että olisi jollain ”dieetillä”. Tällä mennään koko loppuelämä. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
355/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Elimistö on väsynyt. Jollain yrittää paikata.

Entä jos ottaisit siinä tirsat?

Tai syö ruokaa.

Vierailija
356/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä napostelee.

Ei ole merkitystä.

Vierailija
357/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi ihan samassa tilanteessa oleva, viime su paino oli 88,1kg. Tänään aamulla oli 85.1 kg. Eli nesteet lähteny liikkeelle. Käytössä on ollut aika moni täälläkin ehdotetuista jutuista: lasken kalorit, syön pienemmältä lautaselta, olen täysin herkuitta, liikun 3-4 krt/vko, olen yrittänyt keksiä hyviä motivaattoreita, teen pitkiä päiviä töissä, missä kiireen keskellä ei huomaa nälkää eikä aina ehdikään syödä vaikka nälkä olisikin ja hups vaan, nälkä menee ohi.

Tavoite olisi päästä 65 kiloon, missä olen ollut varmaan viimeksi 6-7 vuotta sitten. Nyt fiilis on hyvä, itsellä tosi tärkeää ettei ota edes ihan pientä sokerista herkkua, koska sitten se sokerinhimo tulee kahta kauheampana ja sitten lähtee syömiset aivan käsistä. Ahmimishäiriötaustaa on muutenkin, niin pakko vaan vetää rautaisella itsehillinnällä niin kauan että pahim ahmimisinto menee ohi ja sen jälkeen on helpompi olla, kunhan ei tosiaan anna pikkusormea niille herkuille.

Vierailija
358/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras itselläni jo neljä vuotta toiminut vinkki on: joka päivä - ei välipäiviä.

Koskee siistiä ruokailua ja liikuntaa molempia. Erityisesti koskee päiviä kun rutiinista on vaikea pitää kiinni ja tekisi mieli ottaa rennommin.

Vierailija
359/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Syöt oman kroppasi kannalta katsoen liian hiilaripitoista ruokaa aamulla ja lounaalla. Jos verensokeri sahaa ylös alas, se aiheuttaa noita makeanhimo-kohtauksia. Insuliini blokkaa nousevan verensokerin ja samalla estää kehon oman varastorasvan polttamisen energiaksi. Lisää lounaaseen rasvaa, se tasaa verensokerikäyrää.

Vierailija
360/2329 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kasviksia, lisää kasviksia, lisää kasviksia!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi