Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
2021/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta suhtautumistasi nälkään. Opettele sietämään sitä.

Miksi pitäisi, kun ilmankin voi laihtua. Tuetenkin nälkä on hyvä tunne hetkittäin. Terve nälkä on viesti siitä, että tarvitsee ravintoa. Mutta ei ole tervettä sietää nälkää tuntikausia. Pahinta on se, jos yrittää nukkua mahan kurniessa.

Ja aika moni ravitsemusasiantuntija tietää, että nälkä laihduttaessa usein johtaa syömishäiriöön. Ja sitten ollaankin jo astetta haastavamman tilanteen edessä. 

Vierailija
2022/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap, mitä kuuluu nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin viime kevään puolessa vuodessa 35kg hyvin yksinkertaisesti, ruokavalio ei muuttunut mitään eli käytän voita jne...ja myös alkoholia. Päivittäinen liikunta ei lisääntynyt. Se mikä muuttui oli, että kävin kolme kertaa viikossa uimahallissa uimassa ja joka kerta ohjelma oli sama eli 15min sauna, 45min uinti ja 15min sauna. Ostin sykemittarin, käytetyn sellainen missä rinnan ympäri tulee se hihna ja selvitin oman rasvanpolttosykkeen. Tämä oli sitten se ohje minkä mukaan uitiin alussa, silloin kun tuntuu että 25 metrin altaassa tulee kuolema ennen kuin pääsee päätyyn. Sitä se on vajaa pari viikkoa, kuolema tulee. Jossain vaiheessa sykemittaria ei enää tarvi vaan pystyy itse pitämään sen sopivan matkavauhdin. Jossain vaiheessa uintimatkat vain pitenee ja menee sekaisin laskussa. Itse pysyi suurin piirtein kilometriin asti mukana ja sen jälkeen sekosi laskut.  Kun pudotus tavoite on saavutettu niin pari kertaa viikossa on hyvä harrastaa kevyempää liikuntaa. Itselle oli tärkeätä venyttely ja hierojalla käynti kerran viikossa. Muuten paikat jumittuu täysin.  Alussa on tärkeintä, että todella lähtee sinne hallille vaikkei yhtään huvittaisi ja olisi muutakin tekemistä. Jossain vaiheessa halli tulee päivittäiseen rutiiniin mukaan. Päivät eivät tarvitse olla samoja, mutta ei peräkkäisiä. Tärkeintä on määrä ja ohjelma.

Vierailija
2024/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaikki tai ei mitään tyyppi syömisten suhteen niin silloin kannattaa harkita mitä ei mahdollisesti söisi enää ollenkaan tai todella harvoin. Tarkoitan tällä sitä, että jos nauttii vaikkapa yhden kakun palan ja tietää kokemuksesta että se ei jää yhteen eikä kahteenkasn palaseen. Silloin kannattaa sallia itselle pelkästään hedelmät, marjat ja muut terveelliset välipalat. Menee noin kaksi viikkoa, että ei tee mieli enää sokeria. 

Tämä! Ensin kannattaa tutustua itseensä ja ymmärtää ne omat rajoitteet tai haasteet. Ja valita sen mukaan sen uuden tavan elää. Toisille riittää kaksi palaa suklaata silloin tällöin, toisten on pakko olla kokonaa ilman. 

Vierailija
2025/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laihduit vähentämällä ruokaa. Et liikkumalla. Etkä varsinkaan tekemällä vatsalihaksia. 

Vähintään 35 kilometrin liikunta päivässä ei laihduta? Mistä keho ottaa energian siihen? Liikuntahan muuttaa ravintoa ja vararavintoa lihakseksi, ja rasvan määrä kropasta vähenee. (Lihassolujen määrää sinällään ei harjoituskaan lisää.) Kyllä tuolla tavalla vyötärö pienenee ja ihminen laihtuu. Pitkäkestoinen liikunta myös vapauttaa kemikaaleja aivoista, jotka tuottavat hyvää oloa. Tuonkin ansiosta syominen vähenee jne. Erittäin paljon hyvin vaikutuksia runsaalla liikunnalla yhdistettynä muihin terveisiin elämäntapoihin. Onnittelut kaikille painoa pysyvästi tiputtaneille ja onnittelut sinullekin uudenlaisen biologian keksimisestä yhtälailla. Olet selvästikin katkera paksukainen, joka "ei vain millään laihdu, vaikkei syö edes mitään".

Niin kauan kuin kykenin liikkumaan, liikuin paljon ja pitkiä matkoja. Kävellen ja pyöräillen. Lisäksi jumpat 2xviikossa.  Vaikea oli itseään väsyttää liikkumalla, kun siitä tuli vain lisää energiaa. Ruokailu oli ok. Ei pahemmin herkutteluja, koska kotona lapset. 

Olin ylipainoinen aina, ihan aina. 

Kun liikuntakyky ja unettomuus tuli, tulokset tietty myös sen mukaiset. 

Järkevä liikkuminen on tietenkin hyvästä, mut sitäkin voi harrastaa väärin ja sekin voi olla jopa tuhoisaa, joten ei mikään automaatio sekään.

Vierailija
2026/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta suhtautumistasi nälkään. Opettele sietämään sitä.

Miksi pitäisi, kun ilmankin voi laihtua. Tuetenkin nälkä on hyvä tunne hetkittäin. Terve nälkä on viesti siitä, että tarvitsee ravintoa. Mutta ei ole tervettä sietää nälkää tuntikausia. Pahinta on se, jos yrittää nukkua mahan kurniessa.

Ja aika moni ravitsemusasiantuntija tietää, että nälkä laihduttaessa usein johtaa syömishäiriöön. Ja sitten ollaankin jo astetta haastavamman tilanteen edessä. 

Nälkä menee ohi. Ensin on nälkä ja siitä ehkä tunti tai kaksi niin nälkä on poissa. Menen käytännössä aina nälässä nukkumaan, koska olen pätkäpaastolla. Mutta se iltanälkä on juuri ihan parhaan tuntoinen! On kevyt, hyvä ja raikas olo ja uni tulee hyvin. Syke on matala ja unet on levolliset. Näen tämän kaiken myös Ourasormuksella, seuraavan päivän valmius on hyvä, jos illalla ei ole syönyt. Jos söisin iltapalaa, niin syke nousee ja on raskas olo. Unet häiriintyy. 

Päivälläkin pidän nälän tunteesta. Mahan kurniminen tuntuu hyvälle. Tietysti se on viesti, että voisi syödä jotain, mutta ei siihen heti tarvi reagoida. Enkä ikinä syö mitään sillä silmällä, että "pysyispä nälkä poissa". Kun ei pelkää nälkää, niin syöminen on luontaista ja hyvää.

Mutta aina ei ollut näin. Joskus muinoin kun söin vielä sokeria, niin nälkä oli hirveä. Ja jos siihen ei reagoinut, niin alkoi tärisyttää ja tuli nälkäkiukku, päänsärkyä ja paha olo. Sokerin jättämisen jälkeen nälän tunne on pelkästään hyvä olo. Sokeri orjuuttaa ihmisen olemaan jatkuvassa pahassa nälässä. Se on riippuvuus.

Vierailija
2027/2329 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERSEREIKÄ ON PIENEMPI KUIN SUU

-ainoa ohje jonka tarvitset-

Vierailija
2028/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet kyllä totaalisen väärässä. Rasvaa ei ole mitenkään helppo syödä liikaa. Ja jos kovalla rasvalla tarkoitat eläinrasvaa, niin sitä ihmisen elimistö juurikin tarvitsee.

Sulla tuntuu olevan melko hatarat tiedot rasvoista, viestisi perusteella."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30247611/

Taidat olla itse väärässä. Tuonkin tutkimuksen mukaan nimenomaan kovat ja transrasvat hiilareitakin tehokkaampi lihottaja.

Noloa syyttää muita hataroista tiedoista kun on päivänselvää että omat oppisi olet hakenut jostain rasvauskovaisten raamatusta etkä tutkimuksiin perehtynyt ollenkaan.

Vierailija
2029/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥶🥶😢😢😢

Mietn menee aapee? Teitkö asialle jotain vai oliko se haave?

Teitkö oikeasti suunnitelman ja toteutat sitä?

Nythän on se aika, että olotila on tasaantunut siihen sopivaan- jos teit.

Vierailija
2030/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkarilaihduttaja?

hah.

Asiakas kehuu, miten hyvä fysioterapeutti hänellä on. Kymmenen vuotta käynyt!

Kaveri kysyy- miksi niin kauan- jos on hyvä, niin eikö vaiva ole jo parannettu?

Vierailija
2031/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva ei lihota eikä sitä voi syödäkään niin paljon, että se lihottaisi. Hiilihydraattia taas voi vetää napaan vaikka kuinka. Elimistö käyttää rasvan, koska sitä se tarvii. Jos ei hulluna liiku niin insuliini varastoi hiilihydraatit rasvaksi. 

Mitä? Tietenkin lihottaa. Siksi sitä syötiin evoluution alkupuolella niin paljon kuin mahdollista. Kun ei tiedetty koska saa seuraavan kerran muuta kuin kuivia marjoja. 

Rasvalla on vaikea itsensä lihottaa, koska sitä on mahdotonta syödä ylenmäärin. Eikä rasvan laadulla ole siinä merkitystä, vaikka terveyden kannalta on hyvä valita luonnolliset rasvat. Sokeria sitä vastoin voi syödä helposti yli tarpeensa.

Vierailija
2032/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva ei lihota eikä sitä voi syödäkään niin paljon, että se lihottaisi. Hiilihydraattia taas voi vetää napaan vaikka kuinka. Elimistö käyttää rasvan, koska sitä se tarvii. Jos ei hulluna liiku niin insuliini varastoi hiilihydraatit rasvaksi. 

Mitä? Tietenkin lihottaa. Siksi sitä syötiin evoluution alkupuolella niin paljon kuin mahdollista. Kun ei tiedetty koska saa seuraavan kerran muuta kuin kuivia marjoja. 

Rasvalla on vaikea itsensä lihottaa, koska sitä on mahdotonta syödä ylenmäärin. Eikä rasvan laadulla ole siinä merkitystä, vaikka terveyden kannalta on hyvä valita luonnolliset rasvat. Sokeria sitä vastoin voi syödä helposti yli tarpeensa.

Varmaan löytyy joku uskottava lähdekin sille että rasvaa on mahdotonta syödä ylenmäärin? Pelkästään jankkaamalla se ei todeksi muutu, pikemminkin uskottavuus vain karisee.

Vierailija
2033/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa on kyllä todella helppo syödä yli tarpeensa. Niin helppoa, että moni tekee niin ihan vahingossa.

Vierailija
2034/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama projekti menossa. Kävin ravitsemusterapeutin luona keskustelemassa syömisistäni. Aloita ensin tavoitteena 1/2 tai 1 kg kerrallaan, iloitse siitä. Syö usein pieniä annoksia. Liikuntaa, arkikävelyä, rappusia, ihan mikä mukavalta tuntuu. Punnitse itsesi vain kerran viikossa. Huomioi syömistä omassa arjessasi, juhlissa asiasta ei tarvitse "tehdä numeroa", voit ottaa herkkuja, mutta pieniä määriä.

Oma tavoitteeni on vain kuusi (6) kiloa, nekin terveyssyistä.

20 kilon pudotus on pitkä ja ohdakkeinen polku, hitaasti mutta varmasti, pari vuotta menee, ei liian nopeasti saa laihduttaa.

Vierailija
2035/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan löytyy joku uskottava lähdekin sille että rasvaa on mahdotont

Kokeile itse. Montako ruokalusikallista voita sinä saat alas? Montako sokeria?

Vierailija
2036/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeile itse. Montako ruokalusikallista voita sinä saat alas? Montako sokeria?"

Tulkitsen tämän niin, että mitään lähdettä ei löydy, kun käsienheiluttelu vaan jatkuu.

Vierailija
2037/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa on kyllä todella helppo syödä yli tarpeensa. Niin helppoa, ett

Kyllä minä ainakin saan liikaa rasvaa syömällä sipsejä ja ranskalaisia viikoittain. Tai niin olen aina luullut.

Vierailija
2038/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois alkoholi ja juo vissyä tai kylmää vettä, jätä tupakka pois. Sipseissä on järjetön määrä kaloreita,

omenat ja appelsiinit ovat hyviä ja niistä saat vitamiineja. En tiedä ikääsi, mutta liika paino altistaa diapetekselle

ja samalla tulee terveydelle vaarallisia  tauteja samalla. Jos haluat elää eläkeikään asti kannattaa yrittää edes

painonpudotusta. Itse sain näin aluksi 10 kiloa pois, syynä lienee Jardiace lääke , kun sen ottaa ei voi syödä

paljoa makeaa. Hyvä puoli että saa jo sukat jalkaansa ilman puhisemista. Ruokaa vähemmän lautaselle äläkä

ota toista annosta. Kevytviili on hyvä välipala ja minun herkuksi riittää kala ja hedelmät. Perunaa ja porkkanaa

voi keittää ja napsia vaikka kylmänä sellaisenaan, hyviä ovat !!! Yksi syy painon pudotukseen on nivelrikko polvissa,

kipu alkaa hellittää kun painoa on vähemmän.Itse olen  66 v vanhus, jo eläkkeellä, mietin nyt että olisi pitänyt syödä

terveellisemmin nuorempana..olisi ehkä hiukan helpompaa ikä-ihmisenä.

Vierailija
2039/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeile itse. Montako ruokalusikallista voita sinä saat alas? Montako sokeria?"

No siinäpä on järkevä testi taas, tuohan se on todella relevanttia ihmisten päivittäisen ruokavalion kannalta. 

Vierailija
2040/2329 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan löytyy joku uskottava lähdekin sille että rasvaa on mahdotont

Ei sun tarvitse uskoa mitään, mitä täällä kirjoitetaan. Voithan sä tietysti itse kokeilla kuinka paljon pystyt sitä rasvaa syömään. Ja tarkoitan nimenomaan rasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän