Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
41/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap?

Vierailija
42/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok myös vaan olla tekemättä mitään. Ei joka päivä tarvitse liikkua.

Tämäkö on mielestäsi paras vinkki laihduttajalle?

Mitä vikaa?

Mieluummin liikuntaa joka päivä kuin tuo idea ettei tarvitse joka päivä liikkua. Niitä päiviä jolloin ei tee mitään on ylipainoisen elämässä ollut jo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös paremmista elintavoista pitää tehdä itselle joka päivä. Aina uudestaan.

Vierailija
44/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mies, 1.8. paina 125 kg. Liiku kuusi kertaa viikossa vähintään tunti kerrallaan, jätä herkut pois ja paina 21.8. 114 kg. Näin helppoa se on miehillä. Olen niiiiin katkera ja kateellinen.

Vierailija
45/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että ansaitset sen terveellisen ruuan ja liikunnan, mieti kuinka hyvää ne vitamiinit ja kuidut sinulle tekevät! Ja se liikunta! Rakasta itseäsi ja halua hyvää omalle kropallesi!

Vierailija
46/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta, vaan tee elämäntapamuutoksia pikkuhiljaa ja niin että ne ovat kestäviä.

Vierailija
47/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laihtunu nyt kahdeksassa kuukaudessa 12kg, tasaisella tahdilla. Ihan elämäntapamuutoksella, kohtuullisilla annoksilla jne. Mutta se, mikä on muuttunut nyt vs kun aikaisemmin olen yrittänyt ja epäonnistunut, on se että olen toivottoman ihastunut! :D Se on vienyt ruokahalun tyystin näiden kuukausien aikana. Kun aikaisemmin yritin kohtuullisia annoksia, niin koko ajan oli nälkä ja lopulta sorruin ylensyöntiin. Nyt ei ole ollut tippaakaan vaikeaa syödä järkevästi, välillä pitää ihan muistuttaa itseään että pitää syödä.

Ihana vapaus jatkuvasta ruoan ajattelusta (korvautunut nyt ihastuksen ajattelulla hehe)

Ja tämä ihastus on vielä sellainen, mitä en voi saada, ja olen asian kanssa täysin ok. Kiitos ihastukselleni elämäntapamuutoksestani :D

Vähän vitsillä siis - hanki saavuttamaton ihastus :D

Hyvä alku, ja nyt sulla on virtaa lähteä liikeelle;-)

Perjantai on vielä nuori...: muistatko?

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/tanssimisesta-kieltaeytyminen.24…

Vierailija
48/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, ap?

43 v AP

Vierailija
49/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätös paremmista elintavoista pitää tehdä itselle joka päivä. Aina uudestaan.

Tämä. Ja usko itseesi: sinä pystyt muuttumaan.

Vierailija
50/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laihduta. Uudenlainen syöminen ei perustu kielloille, vaan ruuan koostumuksen muuttamiselle. Terveellisen ja vähärasvaisen kasvisruuan lisääminen auttaa saamaan kuituja ja kylläisyyttä. Perehdy siis kasvisruokaan kunnolla. Iso kulho kasviksia jokaisella aterialla kauniisti värien ja muotojen mukaan aseteltuna on pysyvä elämäntapamuutos. Arkisen liikunnan vähittäinen lisääminen ohjelmaan.

Vähärasvaisen kasvisruuan syöminen on typerää. Ei kukaan nälissään jaksa kovin kauaa.

Söin eilen lounaaksi kasvisosekeittoa. Siinä oli porkkanaa, pari perunaa, tomaattia, kesäkurpitsaa, avokadoa ja valkosipulia sekä cashew-pähkinöitä ja punaisia linssejä. Lisäksi söin pari näkkäriä jonka päällä vain sipaus Floraa. Kyllä se nälkä pysyi kuule poissa pitkään pelkillä kasvikunnan tuotteilla ja hyvillä rasvoilla.

Ja olen ihan sekasyöjä, tiedoksi sekin. Että ei tarvitse tarttua siihen ettenkö tietäisi, miten liharuoista tulee kylläiseksi. 

Vierailija
51/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erilaisia (yrtti)tee-paketteja. Kun alkaa tehdä mieli suklaata tai muuta herkkua, keitä itsellesi vaikka suklaachili-teetä.

Itse käytän nimenomaan teelehtiä sisältämättömiä yrttihaudukkeita. Ne voi laittaa myös kuumempaan veteen eikä tule kitkeryyttä makuun.

Pika-apuna herkkuhimoon voi toimia maustettu vissy/kivennäisvesi.

Tsemppiä laihdutukseen!

Vierailija
52/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele joka paikkaan. Kävele PALJON! Ja yritä nopeuttaa kävelytahtiasi. Jos voit, niin ala tekemään kevyitä juoksulenkkejä pari kertaa viikossa. Kuntosaliharjoittelu on myös hieno juttu, jos uskallusta löytyy. 

Syö vähemmän. Älä syö kahta lämmintä ateriaa päivässä. Lounaaksi esim. leipä+hedelmä/kevyt salaatti. 

Preppaa itsellesi ruokaa valmiiksi. Illoille voit pilkkoa vaikka porkkanatikkuja, joita sitten syöt sen perus iltaherkun sijasta. Hedelmiä voit pilkkoa pakkaseen pusseihin aamupalasmoothieita varten vaikka viikoksi eteenpäin. Lounassalaatit kippoihin ja jääkaappiin.

Ota itsellesi uusi ajattelutapa. Kun katsot kaupassa jotain tuotetta niin mieti: "Mitä hyvää tässä on? Onko tämä minun elimistölleni terveellistä?" Kun oikeasti alat ajattelemaan ruoasta eri tavalla niin huomaat että sinun ei ala tekemään edes mieli ostaa mitään mättöä enää. 

Tsemppiä laihduttamiseen! 

Totta! Hedelmien tilalle marjoja;-)

Vierailija
53/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole mies, 1.8. paina 125 kg. Liiku kuusi kertaa viikossa vähintään tunti kerrallaan, jätä herkut pois ja paina 21.8. 114 kg. Näin helppoa se on miehillä. Olen niiiiin katkera ja kateellinen.

Tärkeitä kohtia ovat:

-liiku kuusi kertaa viikossa

-jätä herkut pois

Laihdutus myös naiselle helppoa jos noudattaa 100% molempia kohtia.

Vierailija
54/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeitä kohtia ovat:

-liiku kuusi kertaa viikossa

-jätä herkut pois

Laihdutus myös naiselle helppoa jos noudattaa 100% molempia kohtia.

Ei tod. ole. Itsellä samat setit ja kilo viikossa lähtee. Painoa siis kuitenkin alkujaankin kymmeniä kiloja vähemmän.

Vierailija
55/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän

Neuvo kuulostaa tyhmältä mutta on se helpoin keino. Vaikein keino on lähteä kuluttamaan lisää. Tunnin hikilenkillä tuhoaa 400 kaloria. Saman verran kuin karkkipussissa, jonka olisi voinut jättää syömättä. Auts. 

Minä söin ennen ruuan ja otin vähän lisää. Miksi? En tarvinut lisäkaloreita, ei ollut enää nälkä, mutta piti vaan syödä hyvää ruokaa. Ruokavalioni on terveellinen mutta kaloreita kertyi nopeasti ja helposti +30% yli tarpeen.

Kymppikilo on lähtenyt mutta on tämä silti yhtä tuskaa .. ottaisin mielellään vielä santsin!

Vierailija
56/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Vierailija
57/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Syö vähemmän hiilareita.

Vierailija
58/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt lounaaksi?

Vierailija
59/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuin keräilijä/metsästäjä.

Eli aikana ennen kuin maanviljely ja hiilarimättö keksittiin. Ihmisen kroppa on evoluutiossa kehittynyt keräilijä/metsästäjä ruokavaliolle. Eli kalaa, lihaa ja kasviksia/hedelmiä/marjoja sellaisenaan, ilman lisäaineita.

Vierailija
60/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ajattelemasta ruokaa mielihyvän lähteenä. Elä kuin ruokaa ei olisi olemassakaan. Syö kolme ateriaa päivässä. Kullakin aterialla tasan 400 kcal. Ei ole mitenkään tarpeen syödä välipaloja.

Lauantaina suo itellesi herkuttelupäivä.

T. Pysyvästi laihtunut 53 kg nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi