millä saa nopeasti törkeän kolesterolin alas?
oisko kellään hyviä vinkkejä? Lääkitystä en haluaisi.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:09"]
nro 13, eipä auttaneet lääkkeetkään mun ohitusleikattua faijaani. Ja hänellä oli perinnöllinen taipumus, mikä kävi hyvin selväksi kun tein sukututkimusta ja luin kuolinsyitä. Itseltäni testattiin geenit sen takia ja en ole perinyt taipumusta. Ruokavalioon huomiota ap. Varo tiukasti kovia eläinrasvoja. Jos se on jääkaapissa kovaa, ei se elimistössäkään ole hyvästä. Vaihda ap kermat ja voit kasviöljyihin ja pähkinöihin, sikanauta vähärasvaisempaan paistijauhelihaan tai soijarouheeseen ja syö useammin lohta ja silakkaa. Jogurtit vähärasvaisiin ja maito rasvattomaan. Jätä pullanmässytys ja jätskinsyönti ja sipsit vähemmälle, jos se kuuluu tapoihisi. Sipsien tilalla voi syödä itse kattilassa rypsiöljyssä tehtyä popcornia. Myös kekseissä on kovia rasvoja, lue tuoteselosteita paketeista ja etsi sanaa tyydyttynyt rasva tai transrasva. Ne on pahasta elimistölle.
[/quote]
Älä jauha sontaa!!
Kaurapuurolla ja karviaisilla voi koittaa alentaa itse. Pähkinöissä ei ole transrasvaa mutta kookoksessa ilmeisesti on mutta tätä on tutkittu erittäin vähän.
Punariisiä monet käyttää mutta se on aiheuttanut maksavaurioita aika paljon.
Onko kilpirauhas arvot kunnossa? Se nostaa kolesterolia.
Mulla on itsellä myös korkea kolesteroli vaikka olen kasvissyöjä ja liikun paljon. Enkä käytä mitään missä on transrasvaa.. Eli perintötekijät tekevät paljon.
Kannattaa hoitaa kolesteroli kuntoon, vaikka sitten lääkkeillä jos on kovin korkea.
T: sairaanhoitaja
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:21"]
Ja ei tietenkään rasvojen laadun muuttaminen laihduta. Lihomisen tai laihtumisen kannalta on ihan sama, millaista rasvaa se ruoka sisältää, kaikessa rasvassa on yhtä paljon kaloreita. Rasvojen laadulla on merkitystä sille, oletko terve vai sairas, ei sille oletko lihava vai laiha.
[/quote]
Niin ja lihava voi olla laihaa terveempi.
Onpahan taas viisaat neuvomassa! Ottakaa nyt ihmeessä asioista selvää, ennenkuin ohjeita jakelette!