Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen tosi onnellinen Johanna Tukiaisen puolesta (vauva ja kihlat) ja toivon hänelle viimeinkin kaikkea hyvää!

Vierailija
27.08.2020 |

Olen aina ollu sitä mieltä, että häntä on alusta asti suorastaan kiusattu.

Ja ei, en minäkään allekirjoita oikein mitään hänen tekemisiään tai sanomisiaan niiltä vuosilta, kun viina maistui. Mutta se viha, mitä hän päälleen sai, oli kohtuutonta. Jopa silloin, kun hänen hyvin läheinen siskonsa kuoli, täälläkin ruodittiin ilkeästi sitäkin asiaa kaikenlaista huudelleen. Se oli todellista pohjanoteerausta, kuolemasta ei saa kiusata ketään.

Nyt hän kuulosti ja näytti tasapainoiselta ja onnelliselta ihmiseltä Päivärinnan haastattelussa. Myös kauniimmata kuin ennen. Uskon, että äitiys tekee hyvää ja hän tulee keskittymään lapseensa kaikella rakkaudella. Toivon, että lapsen vähän kasvettua hän menisi opiskelemaan jotain järkevää. Se kantaisi monella tapaa, hänhän ymmärtääkseni myös kirjoitti ylioppilaaksi aikanaan aika hyvin.

En tunne häntä, mutta kerran Helsingin yössä istuttiin ahtaassa baarissa vierekkäisissä pöydissä. Vaihdettiin jotain sanoja. Hän oli kevyessä huppelissa kuten itsekin, mutta oli hyvin ystävällinen, kohtelias, avoin ja kaikin tavoin asiallinen. Varmasti on ollut muutakin, mutta ehkäpä häntä on lähestytty hieman eri tavalla kuin itse. Olen siis häntä vanhempi nainen itse.

Eli minä onnittelen ja toivon kaikkea hyvää hänelle, miehelleen ja vauvalle. On hänkin sitä onneaan etsinyt ja odottanut. Tässä nähdään, kuinka alkoholin kanssa läträyksen lopettaminen tekee hyvää niin naisille kuin miehille.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!

Vierailija
2/86 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/054000db-27c4-49f6-880f-bd1a…

Tässä se haastis. On kyllä eri ote kuin aiemmin. Toivon todella kaikkea hyvää odotukseen, synnytykseen ja vanhemmuuteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alapeukutti.

Itkupotkukateus. Kyllä Johannan pitää pysyä alkoholiongelmaisena sijaiskärsijänä, koska itsellä on elämässä niin huonoa.

Annan kun arvaan, alapeukuttaja, jos on julkisuudessa, niin kuuluu kestää kiusaaminen (sillä sitä se on)? TUo on todela vammainen kela ja kertoo surullisia asioita kiusaajasta.

Jokainen aikuinen ihminen ymmärsi, että raikulivuosinaan Johannalla oli tukuittain vaikeuksia itsensä kanssa. Siihen päälle haukkuminen ja riepottelu ei ollut kenenkään tasapainoisen hommaa. Itsekään ei esim tykännyt hänen tyylistään tai esityksistään, mutta toivoin koko ajan, että hän ja siskonsa saisivat niinsanotusti palettinsa kasaan. Sisko-parka kuoli ja se oli ja on suuri suru perheelle. Onneksi Johanna on saanut elämänsä näin kivaan kuosiin.

Vierailija
4/86 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on myös makeeta, että hän on 42 ja viimeisillään raskaana! Siihen ei joka tyttö pysty. Tää antaa toivoa muillekin, vaikka eihän nää mitään takuita muille lapsesta haaveileville ole.

Onnea!

Vierailija
5/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisikin ja pysyisikin raittiina nyt!! Vuosi sitten oli otsikoissa psykoosin ja päihdehuuruisen elämän takia, siitä muutama kuukausi kun tuli raskaaksi tälle albaanille yhden yön suhteen jälkeen. Vielä helmi-maaliskuussa raskaana ollessaan etsi treffiseuraa julkisesti.

Toivon todella että elämä hänellä nyt rauhoittuisi ja lapsen takia saisi elämänsä kuntoon. ❤

Vierailija
6/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena oli ainakin ympäri päissään jossain mökillä kolmen miehen kanssa. Hän itse laittoi sieltä paljon päivitystä instaan.

Vierailija
7/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hän jaksaa vauva-arjen ja muutenkin elämänsä kestää kohtuudella kaikin puolin. Onnea toivon hänelle.

Vierailija
8/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ollut ollenkaan neuvolaseurannassa? Rankan mielenterveys- ja päihdetaustan takia tarvitsisi erityisen paljon tukea äitiydessään. Toivottavasti tulee sitä saamaan. Toivon myös että Johannan elämä rauhoittuisi lopultakin.

Vierailija
9/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksua ei "suorastaan kiusattu" vaan varsinaisesti rääkättiin!! Se oli aivan sairasta sekoilua, ja on edelleen - jotkut kuvittelevat, että toisesta ihmisestä saa sanoa ihan mitä tahansa. Ja miksi? Mitä Johanna teki?

Hän on täysin harmiton, todella kovia kokenut ihminen, jonka kiusaaminen toi esiin todella vakavaa, massiivista naisvihaa ja kyvyttömyyttä hillitä sitä.

Ihanaa että hänellä menee nyt hyvin. Pelkäsin samaa kohtaloa kuin siskollaan, rauha hänenkin sielulleen...

Kaikkea hyvää Johannalle ja kiusaajat voi haistaa paskan.

Vierailija
10/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ollut ollenkaan neuvolaseurannassa? Rankan mielenterveys- ja päihdetaustan takia tarvitsisi erityisen paljon tukea äitiydessään. Toivottavasti tulee sitä saamaan. Toivon myös että Johannan elämä rauhoittuisi lopultakin.

Uskon, että Ruotsissa on pakko olla ihan kuin Suomessakin.

Tai joo, en tiedä onko Suomessa pakko, mutta et saa äitiyspäivärahaa, ellet ole.

Vierailija
11/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tää juttu on? En ole kuullut.

Kolme miestä voivat olla myös ystäviä (itsellä ainakin on), veli, serkkuja, isä. Tai kihlattu ja tämän ystävät.

Mistä tiedät että oli päissään?

Vierailija
12/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen palstalla rehottaa Tuksu-viha syystä jota ei voi käsittää. Ottakaa ihmiset itseänne niskasta kiinni ja vihatkaa vähän vähemmän. Se on vain yksi bimbo, mitä sitten.

Ja julkisuuteen tuli ministerin panemisesta. Maksoiko ministeri edes yhtä sadasosaa tästä häpeästä ja ryöpytyksestä? Ilkka Kanerva, sut kyllä muistetaan.

Vierailija
13/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut katsoa kuin noin viisi minuuttia alusta, mutta hyvin Johanna kierteli, kun kysyttiin raittiina olemisesta. En nyt tällä yritä sanoa mitään (ja olen raitistuneen ihmisen puoliso itsekin), mutta vähän sellaista vanhaa Johanna sieltä rivien välistä kyllä kuului, joka kääntää kaiken muiden syyksi. "Suomalainen mentaliteetti" oli syynä parjaukseen, "alkoholismi on Suomessa yleistä, en tykkää siitä, että sitä leimaa lyödään minuun" jne. En nyt ehkä ole sitä mieltä, että tämän haastattelun ensimmäisten viiden minuutin aikana pitäisi tunnustaa kaikki vanhat synnit, mutta olisihan sen nyt jotenkin edes sivulauseessa voinut todeta, että esimerkiksi oli kohublondi koska sääti, sähelsi ja kiihkeästi hakeutui julkisuuteen itsekin. Skarppiuden kyllä pistin merkille minäkin ja ajoittain Johannan analyysi asioista oli kyllä oikeinkin osuvaa.

Minäkin toivon kaikkea hyvää Johannalle ja hänen perheelleen.

Vierailija
14/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olisikin ja pysyisikin raittiina nyt!! Vuosi sitten oli otsikoissa psykoosin ja päihdehuuruisen elämän takia, siitä muutama kuukausi kun tuli raskaaksi tälle albaanille yhden yön suhteen jälkeen. Vielä helmi-maaliskuussa raskaana ollessaan etsi treffiseuraa julkisesti.

Toivon todella että elämä hänellä nyt rauhoittuisi ja lapsen takia saisi elämänsä kuntoon. ❤

Isän kansalaisuudella ei ole mitään sellaista väliä, että se pitäisi mainita jonkinlaisena miinuksena, kuten tässä tuntuu.

On toki surullista ja huolestuttavaa, jos tämä on totta, sillä jos puhuu olleensa kaksi vuotta raitis ja on jotain ihan muuta, silloin todellisuuden hallinta ja kohtaaminen ei ole ihan hallussa, silloin olen huolissani hänestä ja vauvasta.

MUTTA SILLOINKIN ON TOSI ALHAISTA ALKAA KIUSATA JA NÄLVIÄ. SILLOIN KIUSAA JA NÄLVII JO melkein käytännössä VAUVAA, sillä raskaana olevan tai vauvaa hoitavan äidin kiusaaminen on suoraan vauvalta pois.

Vierailija
15/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että on hienoa että hänellä menee hyvin. Ja hänen kohtelunsa on ollut ala-arvoista. 

MUTTA en ikinä tule antamaan anteeksi, kuinka hän on kohdellut lemmikkejään. Montako koiraa hänen käsittelyssä menetti henkensä, pysyykö kukaan edes laskuissa? Sekoilla saa, aikuinen ihminen, sen minkä kerkää, minua ei liiemmin kiinnosta enkä ainakaan mieltäni pahoita, enkä ilku ja rälli. MUTTA ne viattoman elukat pidetään siitä touhusta aivan hemmetin kaukana! 

Vierailija
16/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/054000db-27c4-49f6-880f-bd1a…

Tässä se haastis. On kyllä eri ote kuin aiemmin. Toivon todella kaikkea hyvää odotukseen, synnytykseen ja vanhemmuuteen!

"haastattelun katsominen edellyttää adblocking poistamista", joo ihan saletisti oon poistamassa adblockkia ton takia.

Vierailija
17/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokoon ken tahtoo, että pysyy kaidalla tiellä ja on voimavaroja olla äiti.

Minä en usko ja säälin lasta jo nyt enemmän kuin sanat voivat kuvata.

Vierailija
18/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut katsoa kuin noin viisi minuuttia alusta, mutta hyvin Johanna kierteli, kun kysyttiin raittiina olemisesta. En nyt tällä yritä sanoa mitään (ja olen raitistuneen ihmisen puoliso itsekin), mutta vähän sellaista vanhaa Johanna sieltä rivien välistä kyllä kuului, joka kääntää kaiken muiden syyksi. "Suomalainen mentaliteetti" oli syynä parjaukseen, "alkoholismi on Suomessa yleistä, en tykkää siitä, että sitä leimaa lyödään minuun" jne. En nyt ehkä ole sitä mieltä, että tämän haastattelun ensimmäisten viiden minuutin aikana pitäisi tunnustaa kaikki vanhat synnit, mutta olisihan sen nyt jotenkin edes sivulauseessa voinut todeta, että esimerkiksi oli kohublondi koska sääti, sähelsi ja kiihkeästi hakeutui julkisuuteen itsekin. Skarppiuden kyllä pistin merkille minäkin ja ajoittain Johannan analyysi asioista oli kyllä oikeinkin osuvaa.

Minäkin toivon kaikkea hyvää Johannalle ja hänen perheelleen.

Joo se suomalaisen mentaliteetin parjaus on vähän surkuhupaisaa, MUTTA samalla se on todella totta. Jokainen Vauvapalstan lukija tietää, että se on totta. Kyllä suomalainen meno on eri kuin muissa maissa. (Mä olin nuorena kaunis, sellainen luonnonkaunis. Kaikissa muissa maissa se oli positiivinen asia, sain asiallisia kohteliaisuuksia miehiltä ja naisilta, miehet pyysivät asiallisen kohteliaasti ulos siis ihan Ruotsista alkaen, Eurroopan maita ja US. Suomessa sain päälleni vihaa vierailta ihmisiltä, supatusta, päästä keksittyjä juoruja ja baareissa miehet tulivat tilittämään, että minun näköisiä naisia pitäisi lyödä, kun olen niin ylpeä. Olin ujo, yksinäinen ja olisin ollut kiknnostunut vaikka oikeasi löhtemä.n treffeille, mutta moniei tullut pyytämään, vaan suoraan haukkumaan huoraks tms. Eikä tyylini ollut mikään seksityyli ollenkaan ja tämä oli aikaa ennen silikoneja ja mutruhuulia. ENkä ollut mitenkään tunnettu mistään.)

Ja sopii miettiä, miten sen olisi kokenut, kun se olisi kohdistunut itseen. Esimerkiksi se siskon kuoleman aikainen kirjoittelu oli jopa itselleni traumaattista, vaikken mitenkään tunne ketään tästä perheestä. Se oli sairasta ja julmaa.

Ja siitä samasta perspektiivistä ja sillä media-kokemuksella (joka on huimaavan suuri) tuollainen puhe tuntuu siltä, että häneen sitä leimaa taas laitetaan. On kokemus siitä, että jokainen oma lause tullaan toistamaan ja vääntömään irti asiayhteydestään. Aikojen loppuun saakka.

Toivon ja luulen, että kuitenkin on vähän nöyrtynyt. Se sellainen korskeus ehkä esti häntä saamasta apua nuorempana. En tarkoita tarvetta blingblingiin, se on sinänsä harmitonta höpöä, mutta se sellainen "mä oln parempi ku te", mitä hänellä vähän esiintyi. Tosin defenssinä kaikkeen yllämainittuun sitä vähän ymmärtää. Itseäni se ei loukannut, vaan tuli säöli häntä kohtaan.

Vierailija
19/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän kansalaisuudella ei ole mitään sellaista väliä, että se pitäisi mainita jonkinlaisena miinuksena, kuten tässä tuntuu.

On toki surullista ja huolestuttavaa, jos tämä on totta, sillä jos puhuu olleensa kaksi vuotta raitis ja on jotain ihan muuta, silloin todellisuuden hallinta ja kohtaaminen ei ole ihan hallussa, silloin olen huolissani hänestä ja vauvasta.

MUTTA SILLOINKIN ON TOSI ALHAISTA ALKAA KIUSATA JA NÄLVIÄ. SILLOIN KIUSAA JA NÄLVII JO melkein käytännössä VAUVAA, sillä raskaana olevan tai vauvaa hoitavan äidin kiusaaminen on suoraan vauvalta pois.

Onko sinusta kiusaamista ja nälvimistä mainita tosiasioista? Psykoosista ja juopottelusta on lehtijuttu. Samoin noista muista asioista on Johanna itse kirjoitellut. Miehen syntyperällä ei kyllä ole väliä, kunhan on kunnollinen ja rakastava.

Vierailija
20/86 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta kiusaamista ja nälvimistä mainita tosiasioista? Psykoosista ja juopottelusta on lehtijuttu. Samoin noista muista asioista on Johanna itse kirjoitellut. Miehen syntyperällä ei kyllä ole väliä, kunhan on kunnollinen ja rakastava.

On. Ei kukaan sunkaan juopottelusta ja psykoosista tule tekemään lehtijuttua, niin miksi Johannasta pitäisi tehdä?

Jättäkää odottava äiti rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi