Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän oikeudet vs lapsen etu?

Vierailija
20.09.2013 |

Olen yh, lapsen biologinen isä ei juurikaan tekemisissä, kerran nähnyt lasta pienenä (nyt 2,5v). Nyt yli puolen vuoden jälkeen kyselee kuulumisia/kuvia.. Ei ole vaikuttanut tähän mennessä erityisen kiinnostuneelta lapsesta, ei muista synttäreitä tai joulunakaan muista millään tavalla. Isällä alkoholiongelma, ja muutenkin vaikea ihminen. Raskausajasta asti olen ollut lapsen kanssa yksin, nyt uusi mies jota lapsi alkanut pitää isänään. Tietysti kerrottu/kerrotaan biologisesta isästä.

Eli onko minun laitettava/laittaisitteko te tässä tilanteessa kuulumisia ja kuvia tälle biologiselle isälle? Entä jos haluaisi tavata lastaan, antaisitteko? Entä jos vaatisi ihan tapaamissopimusta, onko millaisia mahdollisuuksia sellaista saada?

Lastenvalvojilla on tieto biologisen isän taustasta, ja kerran on miehen paikkakunnalta laitettu selvityspyyntökin ovatko lapsi ja isä tavanneet toisiaan, kun mies oli joutunut poliisin kanssa tekemisiin.

Annettaisiinko tämän miehen tulla yhtäkkiä lapsen elämään kun ei tunne koko ihmistä, ja juurikin pitää toista isänään?

En vain tykkää yhtään, että yhtäkkiä otetaan yhteyttä pitkän ajan jälkeen kun aiemminkaan ei ole paljoa kiinnostanut..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 14:57"]

Ap- miksi teit lapsen lapsen isän kaltaiselle hulttiolle? Et ole vastannut mihinkään negatiiviseen viestiin. Haluat vain ajaa sitä omaa näkökantaasi, että SINUN kantasi on oikea. Näinkö lapsikin sai alkunsa, koska SINÄ yksin halusit?

[/quote]

Miksi jänkkäät toisarvoisesta asiasta? Mitä ihmeen väliä tuolla on ongelman kannalta? Ap kertoo lapsen olevan nyt 2,5 -vuotias, joten mitä v..tun apua sun inttämisestäsi on, hä?

Ihmiset voivat antaa itsestään lyhyen seurustelusuhteen aikana erilaisen kuvan. Ehkä ap:n lapsi on vahinkoraskauden tulosta, ja ap on vaan toiminut mielestään vastuullisesti ja synnyttänyt lapsen yksin. Mene ja tiedä - tämän ketjun aiheen kannalta tämä on kumminkin täysin sivuseikka.

Ai juu, mutta kuulut siihen av-mammojen paskakööriin, joille ainoa hupi on kussakin ketjussa mollata aloitusten tekijää, ihan aiheesta riippumatta...

Vierailija
22/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

37- en kuulu siihen paskakööriin, valitan.

Kuulun ihmisiin, jotka eivät voi hyväksyä epäoikeudenmukaisuutta. Jos ihminen hankkiin lapsen luuserin kanssa, niin pitäisi asian edes omana tietonaan. Mutta kun halutaan "isän" nimi paperille edes mahdollisten elatusmaksujen toivossa. Ja myös luullaan, että lapsen avulla saadaan mies kiinnostumaan. Kun näin ei käy, itketään, kun isä on vastuuton. No sitten löytyy uusi mies, joka muka paikkaa puuttuvan isän. Lopulta isä ottaa yhteyttä, mutta sepä ei kelpaa, kun luuserihan tulee sotkemaan nyt niin hyvin alkaneen parisuhteenkin. Mitäs lapsen oikeuksista tai eduista. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä kummankin vanhemman haluamana, mutta täällä akat hehkuttaa, miten se on mun keho ja mun päätös. Pistää vihaksi. Ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, paskakööriläinen - LUE edes ketju, jonne pomppaat veetuilemaan. Mikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
24/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä mene asioiden edelle. Mies haluaa kulumisia, ei tapaamista. Voit hyvin vetkutella vastauksen kanssa ja samalla katsoa, kuinka kiinnostunut mies on lapsestaan. Kokonaan en jättäisi vastaamatta vaan lopulta laittaisin viestin, että kaikki on hyvi, kiirettä töissä, lapsi käy päiväkotia ja tykkää x asioista. Jos mies ottaa onkeensa ja lähettää lapselle jotain, kukaan ei häviä, ja lapselle voi luontevasti todeta, että tämän lähetti se kaukana asuva isä. Veikkaan kuitenkin, että homma jää tähän.

Mitään tapaamisia sinun ei kuulu järjestellä. Kun kysymys on alkoholistista, joka on uhkaillut, on selvää, että sosiaaliviranomaiset päättävät, onko mies kykeneväinen edes valvottuihn tapaamisiin. Sinun velvollisuutesi ei ole hyysätä mahdollists juoppoisää, joka osaa uhkailla ja vaikeuttaa lapsen elämää. Jos mies on kunnostautunut, hän osaa itse etsiä ne kanavat, joiden kautta saa tapaamisoikeudet.

Minua sieppaa tämä jurnutus, miten lapsen äidin pitäisi kaikin tavoin hyysätä sitä epäonnistunutta vanhempaa, jotta lapsi saisi edes jonkinlaisen isän. Ei se vStuu ole kenelläkään muulla kuin sillä vanhemmalla itsellään. Kenenkään aikuisen ei kuulu kannatella toista lapsen hyvincoinninkustannuksella. Jos isä on raitistunt ja ärjestänyt elämänsä kuntoon, hän pystyy hakemaan tapaamisia eikä ap:n velvollisuus ole tekohengittää lapsen isäsuhdetta. Aikuiset ihmiset hoitavat omat velvollisuutensa, muiden ei tarvitse toisen puolesta tehdä mitään muuta kuin puhua neutraalisti ja asiallisesti toisesta vanhemmasta.

Vierailija
25/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Tosiaan, on varmaan ikänsä ollut alkoholisti tai ainakin todella monta vuotta, joten raitistuminen ja muuten kunnostautuminen ei ihan hetkessä tapahtuisi. Ja rikosrekisteri seuraa aina perässä...

Kai minä nyt odottelen seuraavaa yhteydenottoa ja vastailen sitten. Murehdin tosiaan niin paljon tätä asiaa, pelkään jopa että mies saisi vietyä lapsen minulta.

Vierailija
26/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehelle lähetät kuvia/kerrot kuulumisia niin mieshän ei vielä ole lapsen elämässä.

Vierailija
27/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelkään että alkaisi enemmän kyselemään jos vastaisin jotain.. Ja tosiaan omasta uudesta elämästäni en todellakaan pysty kertomaan, sillä tiedän että siitä alkaisi kiusanteko uhkailujen kera lapsen viemisellä yms... Muuten asiassa ei olisi mitään,mutta kun niin kauan saanut olla rauhassa ja juuri miehen käytös.. Uhkailuja on ollut ennen vauvan syntymääkin...

Vierailija
28/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa kertoa mitä kannattaisi tehdä? Tai mitkä mahdollisuudet miehellä olisi tapaamisiin yms..? :(

Vierailija
29/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen asiat on eri juttu kun sun elämäsi.

Olen vähän samassa tilanteessa, paitsi että lapsen isä ei todennäköisesti todellakaan edes halua puuttuu elämääni.

Lähetä lapsen kuulumisia ja muutama kuva. Ja jos noita uhkailuja tuleekin, niin hulluhan se niiden kanssa on. Sinä olet yksinhuoltaja, ei lasta viedä kuin todella vakavavista syistä.

Vierailija
30/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain millään haluaisi vastata hänelle mitään... Minkä takia pitää tulla nyt kyselemään kun aiemminkaan ole kiinnostanut ja antanut olla yli puoli vuotta rauhassa... :( Pelkään että kohta alkaa vaatimaan tapaamisia, miten laitat pienen lapsen täysin vierasta ihmistä tapaamaan joka asuu toisella puolella Suomea?

Vierailija
31/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät lapsesi isää, on parempi olla vastaamatta viestiin. Mies hoitakoon kontaktit virallista tietä, sitten kun on saanut elämänsä raiteilleen. 

Vierailija
32/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just!!! Kuulehan ap, sinulle kelpaa kuitenkin elatusmaksu isältä? Mutta nyt kun SINULLA on uusi mies, niin olet tullut ajatelleeksi, että olisiko kannattanut miettiä kenen kanssa lasta teet?

En tiedä, mistä näitä naisia tulee, jotka hankkivat lapsen juopon kanssa tai muuten vastentahtoisen "isäehdokkaan" kanssa? Ja jos oli kyse yhden illan jutusta, niin miksi laitoit isän nimen mihinkään "kirjoihin". Oliko kuitenkin haaveissa, että lapsella on muka isä??

Olen tosi vihainen sinun kaltaistesi takia. Seuraan vierestä tapausta, missä nainen jätti salaa pillerit pois ja luuli, että mies ilahtuu, kun kertoi lapsesta. Niitä lapsia PITÄISI tehdä yhteisestä halusta, ei vain siksi, että MINÄ ITTE HALUAN.

ARRGGGG!!!

Vierailija
33/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä saa halutessaan tapaamissopimuksen, koska se on lapsen etu.

Lapsella on oikeus omiin vanhempiinsa ja oikeus tuntea kumpikin vanhempi sekä heidän sukunsa.

Tiesitkö ap, että vankilassa olevat isät saavat tavata lastaan?

Vierailija
34/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen isä ei ollut lasta vastaan silloin, ja elatusmaksuja en aio enää vastaan ottaa, eli en mene uusimaan elatussopimusta. Ja nekin tulevat Kelalta koska isä ei ole maksukykyinen. Ihan tiedoksesi. Toivoin että mies olisi muuttunut ja hänestä olisi tullut lapselle isä,mutta isä ei tehnyt asian eteen mitään joten... Ja isä itse halusi tunnustaa isyytensä,en ole pakottanut mihinkään..

Vierailija
35/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lapselle etu tavata juoppoisää joka ei ole kiinnostunut oikeasti? Jolla rikosrekisteriä yms? 

Vierailija
36/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tapaaminen on LAPSEN OIKEUS! 

Saatana, että ottaa aivoon äidit, jotka yrittävät tehdä kaikkensa, etteä isä ja lapsi eivät tuntisi toisiaan.

Se mies on lapsesi ainoa isä, koeta tajuta!

Vierailija
37/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppoisä saa muuten halutessaan tapaamisoikeuden. Ihan vaikka valvotusti jos ei muuten.

Hyvä ap, olet typerä, jos yrität estää lapsen ja isän suhteen. Jossain vaiheessa lapsi tulee kuitenkin mahdollisesti selvittämään, kuka hän on. Sinun olisi pitänyt miettiä kenen kanssa lapsen teet, sori vaan! Ja tuo, että maksu tulee Kelalta, kun miehellä ei ole tuloja. Tollaisen ressukan kanssa teit lapsen ja toivoit, että hän muuttuu lapsen myötä?? Onnea vaan sinulle.

Vierailija
38/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuommoinen juoppoisä on lapselle enemmän haitaksi kuin positiivinen asia lapsen elämässä. Voisitko jotenkin yrittää ottaa selvää onko mies jotenkin ryhdistäytynyt, että johtuuko tämä kiinnostus siitä?

Jos mies on uhkaillut ja muuta, niin pikkasen epäilyttää että tämä ihminen olisi mitenkään turvallinen aikuinen pienen lapsen elämässä.

Vierailija
39/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin ehkä kuvia, mutta en antaisi tavata ellei viranomainen pakota. Varsinkin, jos on olemassa pelko, että alkaa tosiaankin kiusata ja ahdistella. Ristiriitainen tilanne toki sikäli, että hyvässä lykyssähän äijä unohtaisi koko asian, jos et vastaa mitään. Ehkä kannattaakin odottaa vähän aikaa ja lähettää kuvia vasta, jos alkaa niitä toistuvasti vaatia? Mitään kovin kummoisia kuulumisia en myöskään tuollaiselle alkaisi kirjoitella, ehkä korkeintaan jotain ihan pientä viime aikana tapahtunutta ympäripyöreää.

Mahdollisuus saada tapaamisoikeudet miehellä ihan varmasti on, jos hän lähtisi ajamaan oikeuttaan viranomaisteitse. Tässä maassa jopa pakotetaan vastentahtoiset pienet lapset kokonaiseksi viikonlopuksi juopon isän luokse, jos joku sossutantta on sen katsonut olevan "lapsen edun mukaista".

Mutta siinä olet kyllä tyhmä, jos kieltäydyt ottamasta elatusmaksuja vastaan -miksi ihmeessä, etenkin jos isä itse ei niitä edes maksa.

Vierailija
40/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 joo, totta, ei ole positiivinena asia lapsen elämässä. Mutta kysymys kuuluu, miten tuommoisen kanssa kukaan alkaa lasta tekemään?

Olen pahoillani, että heitän kärkästä kommenttia, mutta kun naisilla on oikeus itse päättää kehostaa yms muuta soopaa...isyyttä ei nyt voi estää, jos isä niin haluaa. Oli sitten valvottu tapaaminen tms. Valitan, sitä saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi