Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suhtautumisesi Marimekon tuotteisiin muuttunut kopiokohujen jälkeen?

Vierailija
14.11.2013 |

Minulla kävi eräs vieras, joka kertoi tykkäävänsä yhdestä Marimekon kuosista ja olisi ostanut tuotteen, mutta ei enää halunnutkaan ostaa Marimekkoa. Itseäni ei kohu haittaa ollenkaan, ostamistani rajoittaa vain tuotteiden korkea hinta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuotteita ostanut ennenkään, eli kohu ei ole vaikuttanut ollenkaan. Olen vähän maltillisemman kuvioinnin ja värityksen ystävä, joten Marimekon unikot ja muut kuvioinnit ovat jääneet kauppaan. Onhan siellä ollut muutama asiallinenkin, mutta jos sitä näkee joka paikassa, alkaa se tylsistyttää.

t. anopilla liikaa Marimekkoa nähnyt 40 vuotias :)

Vierailija
2/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohut vaikuttaneet suhtautumiseen. Nytkin himoitsen useampaakin tuotetta/kuosia. Kun vain olisi varaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun kohu kyllä vaikutti. Marimekko on nyt silmissäni vähän nolo paikka.

Vierailija
4/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttunut. Hohhoijaa.

Tunnen Marimekon suunnittelijoita ja he ovat lahjakkaita ja kiinnostavia ihmisiä jokainen. Kotini on sekoitus Los:ia ja Marimekkoa -ja tää toimii muuten yllättävän hyvin. 

Vierailija
5/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tosi Marimekko-fani. Mulla on tosi paljon Marimekon vaatteita ja sisustustekstiilejä. Nyt suorastaan hävettää omistaa niitä. En aio ostaa Marimekon tuotteita enää. Ennen valintaani on vaikuttanut myös kotimaisuus, mutta nythän Marimekon tuotteita tehdään Virossakin. Enää minulla ei ole mitään syytä ostaa sen firman tuotteita.

Vierailija
6/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tykännyt Marimekosta. Minusta Marimekon vaatteet käy lastentarhanopettajille eikä sitten muille. Tekstiilien kuosit ovat liian räikeitä makuuni, en osaa kuvitella mihin kohtaan kotona niitä laittaisin.

Vierailija
7/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä en kehtaa enää käyttää mun marimekon kassejani. : /

Vierailija
8/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuvitellut, että ei ole muuttunut, mutta kun eilen Kaisa ja puoli valtakuntaa -ohjelmassa oli se Hetkiä-kuosi, niin saman tien tuli tämä kohu mieleen. En halua käyttää kuoseja, joista ensimmäinen ajatus ei ole "onpa kivan näköinen", vaan "olikos tämä yksi niistä kopiokohukankaista". Suhtautumiseni on siis muuttunut.

Vierailija
9/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuttunut, arvostus on laskenut. Oli ennen sellainen illuusio että Marimekon suunnittelu on taidetta, jotain ainutlaatuista ja suomalaista, mutta näin ei olekaan välttämättä. Eihän se silloin ole sen hienompaa kuin mikä tahansa kuosi joka on vain kivannäköinen ja todennäköisesti halvempi. 

Vierailija
10/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 09:13"]

On muuttunut, arvostus on laskenut. Oli ennen sellainen illuusio että Marimekon suunnittelu on taidetta, jotain ainutlaatuista ja suomalaista, mutta näin ei olekaan välttämättä. Eihän se silloin ole sen hienompaa kuin mikä tahansa kuosi joka on vain kivannäköinen ja todennäköisesti halvempi. 

[/quote]

No kuka alun perin ajatteli, että tasaraita tai pallokuosi olisi jotain, mitä kukaan muu ei voi suunnitella?

Ajattelen samoin kuin ap, että merkki on itselleni liian kallis, mutta ostajahan maksaa myös kankaiden laadusta eikä vain kuvioista. Eli mulle ei ainakaan ole sama asia, ostaisinko H&M tai House Collectionin raidallisen paidan vs. Marimekon paidan.

Vierailija
11/11 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Marimekon uusi tuleminen oli ja meni jo. Ostin silti yhä kannatuksen takia, kun niillä oli edes näön vuoksi ompelimoja Suomessa. Ei ole enää, joten ei tarvitse kantaa rahoja niille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä