Miksi salin välipäivät ovat niin vaikeita?
Meinaan jatkuvasti lähteä salille, kunnes taas muistan että välipäivä on hyvä pitää.
Muita?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät, olmi??
No sitä tässä vain tuskailen kun en tunnu pystyvän pitämään itseäni irti salilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät, olmi??
No sitä tässä vain tuskailen kun en tunnu pystyvän pitämään itseäni irti salilta.
Sama! Olo on kuin varsalla, joka haluaisi laitumelle.
Kova harjoitus - salilla tai muualla - saa luonnollista mielihyvää aiheuttavat endorfiinit liikkeelle, ja sen aiheuttaman tunteen haluaa tietysti kokea uudelleen mahdollisimman pian.
Minä käyn salilla vain 2 kertaa viikossa ja kehon koostumusmittauksen mukaan hyvät tulokset on tälläkin määrällä saatu. Salitreeneissäkin laatu korvaa määrän. Jos on taipumuksia koukkuuntumisern, niin kuntosalilla käymiseenkin voi helposti koukkuuntua.
Ei salilta tarvi pitää välipäiviä jos ei tosissaan treenaa. Isäni oli metsuri 40v eikä pitänyt töistä välipäiviä. Kroppa oli kuin bodarilla vaikkei ollut painoja nähnytkään. Sama juttu muissa fyysisissä töissä.
Ei ole sama ongelma. Sen verran teen tiukkaa treeniä, että joka paikkaan tuntuu. Välipäiviä mielellään pitäisin enemmänkin mutta ohjelmasta ei lipsuta suuntaan tai toiseen.
Alkuvuosina oli joskus tuo ongelma. Treeni on tietysti kevyempää alussa, mutta sitten kun nostettavat painot tuplaantuu, sarjojen ja liikkeiden tulo tuplaantuu (=treenin pituus tuplaantuu) ja treenikertojen määrä viikossa tuplaantuu, niin ei tee enää mieli treenata yhtään enempää koska treeni muuttui 8-kertaa rankemmaksi (=2*2*2).
Suosittelen: mieti onko vastus oikealla tasolla vai pitäisikö niitä lisätä? Pitäisikö sarjojen määrää kasvattaa? Tai saman lihasryhmän liikkeitä lisätä? Ja oletko jakanut treenin järkeviin osiin (itse treenaan yhtenä päivänä ojentajan, toisena koukistajan, kolmantena vatsan ja kyljet ja neljäntenä jalat)? Ja tähän päälle aerobiset treenit.
Joka tapauksessa jos intoa/energiaa tuntuu olevan paljon, jotain muutoksia kannattaa harkita jotta elimistö oikeasti kertoo sinulle että levätään nyt...
Tuosta syystä olen luopunut välipäivistä, käyn joka päivä salilla, ainahan siellä voi jotain tehdä vähän kevyemmin välillä tai eri lihasryhmiä. JOskus onnistun pysymään pois käymällä juoksulenkillä tai jos jotain koko illan kestävää muuta fyysisesti aktiivista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama ongelma. Sen verran teen tiukkaa treeniä, että joka paikkaan tuntuu. Välipäiviä mielellään pitäisin enemmänkin mutta ohjelmasta ei lipsuta suuntaan tai toiseen.
Alkuvuosina oli joskus tuo ongelma. Treeni on tietysti kevyempää alussa, mutta sitten kun nostettavat painot tuplaantuu, sarjojen ja liikkeiden tulo tuplaantuu (=treenin pituus tuplaantuu) ja treenikertojen määrä viikossa tuplaantuu, niin ei tee enää mieli treenata yhtään enempää koska treeni muuttui 8-kertaa rankemmaksi (=2*2*2).
Suosittelen: mieti onko vastus oikealla tasolla vai pitäisikö niitä lisätä? Pitäisikö sarjojen määrää kasvattaa? Tai saman lihasryhmän liikkeitä lisätä? Ja oletko jakanut treenin järkeviin osiin (itse treenaan yhtenä päivänä ojentajan, toisena koukistajan, kolmantena vatsan ja kyljet ja neljäntenä jalat)? Ja tähän päälle aerobiset treenit.
Joka tapauksessa jos intoa/energiaa tuntuu olevan paljon, jotain muutoksia kannattaa harkita jotta elimistö oikeasti kertoo sinulle että levätään nyt...
No enpä ole näin hullua lihasjakoa ennen lukenutkaan ….omat päivät esim ojentajille , koukistajille ja vatsoille 😝😅. Anna mun kaikki kestää. Siinä saa sitten esim ojentajia hinkata tosissaan , jos viitsii pelkästään niitä varten salille lähteä . On meitä moneen junaan ja osa jää asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä ole näin hullua lihasjakoa ennen lukenutkaan ….omat päivät esim ojentajille , koukistajille ja vatsoille 😝😅. Anna mun kaikki kestää. Siinä saa sitten esim ojentajia hinkata tosissaan , jos viitsii pelkästään niitä varten salille lähteä . On meitä moneen junaan ja osa jää asemalle.
Mitä hullua tuossa on? Niin perus push-pull jako erillisellä jalkapäivällä kuin olla ja saattaa. Ei tuon tavallisemmaksi oikein enää pääse ilman että mennään yksijakoiseen.
VOIHAN SITÄ SALILLE MENNÄ VETÄMÄÄN VAIKKA KUNTOTREENIÄ "VÄLIPÄIVINÄ"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hullua tuossa on? Niin perus push-pull jako erillisellä jalkapäivällä kuin olla ja saattaa. Ei tuon tavallisemmaksi oikein enää pääse ilman että mennään yksijakoiseen.
Jos tarkoitat työntävät ja vetävät niin miksi kirjoitat ojentajat / koukistajat. On pikkaasen eriasia.
Eikä vatsoja ja kylkiä tarvitse pyhittää omalle treenipäivälle, kuten kirjoitat. Ne voi hyvin lisätä , tehdä noin kolme/kaksi kertaa viikkoon jalkapäivän vetävien / työntävien lisänä.
Mitä höpötät, olmi??