Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ajatusmaailma, normaaliko?

Vierailija
20.09.2013 |

Nyt on pakko kääntyä teidän puoleen, koska oma ymmärrys ei enään riitä. Olen seurustellut mieheni kanssa kohta parisen vuotta, ja koko aika on ollut aika vuoristorataa. Uusin riita joka eilen saatiin aikaan tuli nukkumis kysymyksistä. Miehen mielestä pitäisi aina mennä nukkumaan samaan, huolimatta siitä miten paljon toista väsyttää. Totesin tähän että eikö se ole epäreilua sitä kohtaan, joka haluaa jo nukkumaan, toinen voi tulla perässä. Se ei ole kuulemma yhdessä nukkumista. 

Toinen asia yhteinen peitto. Itse ehkä tarvitsisin oman peiton, mutta mies ei halua luopua tuplapeiton alla nukkumisesta. Jos nämä kaksi asiaa poistetaan parisuhteesta, kuten yhdessä nukkumaan meno ja sama peitto, on kuulemma sama asia kun ei edes asuisi yhdessä ! Onko vastaavia kokemuksia!? Tottakai ideaali tilanne on että mentäisiin yhdessä nukkumaan, mutta jos satun menemään aikaisin siitä seuraa vuorokauden mökötys ! 

Muutenkin miestä pitää pitää kuin kukkaa kämmenellä, varoa ettei vain sano takaisin liian tiukasti takaisin, tai ole huomioimatta juuri silloin kun hän sitä tahtoo.. Alkaa vähän tuntua ahdistavalta. Ja päätöksiä pitäisi tehdä koska hän asuu länsi naapurissa ja sinne muuttoa harkitsen. Vähän pitää puolustaa että tunnollinen, ahkera ja huolehtiva mies. Mutta välillä tuntuu että minä olisin suhteen mies.

Kommentteja, kokemuksia, anything!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä muuta tuollaisen ihmisen kanssa yhteen. Ihmiset eivät yleensä muutu kuin pahempaan suuntaan. Mun mies on tuollainen kontrollifriikki. Kontrollointi lisääntyy pikkuhiljaa kattaen sitten lähes kaiken. Olen itse aivan ahdistunut suhteessa. Tuollainen kontrollointi ja vaatiminen ei ole normaalia.

Vierailija
2/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavalta kontrollifriikiltä kuullostaa!

Jokainen aikuinen ihminen saa kyllä itse päättää nukkumaanmenoaikansa oli sitten parisuhteessa tai ei.

En kyllä voisi nukkua saman peiton alla mieheni kanssa...koko yö olisi yhtä peitosta taistelua ja aamulla heräisin ilman peittoa ja yhdessä on oltu jo yli 20 vuotta vaikka molemmilla on oma peitto ja unirauha ;)

Niin ja ehkä ne miehet exät eivät ole olleetkaan niin lampaita kuin luulet vaan ovat jättäneet miehen ja hänen vaatimuksensa ja mökötykset ja etsineet paremman ja helpomman ihmisen rinnalle.

Sinua ahdistaa jo nyt vaikka ette asu yhdessä! Arvaas kuinka paljon sinua ahdistaa kun asutte yhdessä ja olet hänen "armoillansa" hyppimässä miehen oikkujen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on varmaankin Epävakaa persoonallisuushäiriö

Vierailija
4/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa unta, jos kaikki talossa eivät ole nukkumassa kun minä menen nukkumaan. Kyylään koko ajan, milloin muuta varmasti ovat sängyissään ja nukun pelkkää koiran unta. Mutta olen muutenkin huonouninen. Yhteistä peittoa en huolisi, enkä voi olla liian lähellä toista nukkuessani. Herään joka liikkeeseen. Pitää olla korvatulpat, ettei toisen kuorsaus kuulu.

5/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutte ihan asiaa.. Ja kyllä tiedostan nämä asian itsekin. Kuitenkin kaikissa on aina ne hyvät ja ihanat puolet, ja päätöksen tekeminen on vaikeeta. Aina ajattelee, entäs jos. 

Väkivaltaan en usko hänen pystyvän. On niin herkkä hipiäinen ja itkuherkkä. Hänellä on tietty kuva parisuhteesta, ja se on aina positiivinen, onnellinen ja suoraan Disney elokuvista. Mutta kun ei se ole sellaista. Niitä päiviä ja aikoja on, mutta kenenkään parisuhde jää ilman niitä kinoja ja vaikeampia hetkiä. Niinkuin aikasemmin kirjoitin olen itse aika topakka enkä ole pompoteltavaa sorttia, siitähän ne ongelmat aiheutuu kun en aina ole mieliksi.

Vierailija
6/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että jos se mies suostuisi lähtemään johonkin terapiaan tai vaikka jollekin parisuhdekurssille tms. keskustelemaan noista ongelmistaan niin silloin suhteella voi olla toivoa. Jos taas ei suostu niin se ei varmaan tule pitemmän päälle toimimaan.

Vierailija
7/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä menen yleensä vaihtelevasti klo22-01 välillä nukkumaan. Siinä on kuitenkin joustamisen varaa vaikka kuinka. Minulle kävisi myös että yhdessä sovitaan noin aika milloin mennään nukkumaan, mutta ongelmana meillä on lähinnä ollut se että mies silti lähes aina jää valvomaan rippumatta siitä mihin aikaan minä menen nukkumaan. Hän menee ennen minua nukkumaan ehkä kerran vuodessa, ja sen hänelle toki suon. Joskus hän ilmoittaa menevänsä nukkumaan aiemmin, ja menen itse heti perässä. Siitä ettei koskaan voi tulla silloin nukkumaan kun minä pyydän, tulee lähinnä sellanen olo että välttelee läheisyyttä ja seksiä.

t.12

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:07"]

Miehesi on todella suora ja vähän mustavalkoinen. Olen itse samanlainen ja ylläri, minusta miehesi on ihan oikeassa. Tosin tuplapeittoa meillä ei ole käytössä, mutta ymmärrän kyllä miehesi pointin. Läheisyyttä kun ei meillä olekaan nimeksikään. Nukkumaanmenostakin ollaan tapeltu aina välillä, kun mies ei haluaisi tulla samaan aikaan nukkumaan juuri koskaan. Sitten ihmetellään kun ei ole seksiä tai sitä läheisyyttä... Juuri luin jonkun tutkimuksen jossa kerrottiin että nukkumaanmeno yhtä aikaa lisää parin onnellisuutta. Toki ei minusta sitä tarvi tehdä JOKA ilta, mutta jos pääsääntöisesti mentäisi yhdessä nukkumaan, niin se oli tosi hyvä.

[/quote]

Oletko tosiaan sitä mieltä ettei miehesi ei saa mennä ennen sinua nukkumaan vaikka häntä väsyttäisi kuinka?

[/quote]

Vierailija
8/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="hippiäinen" time="20.09.2013 klo 11:01"]

Kieltämättä työläältä alkaa tuntua... Sitten tulee vielä päinvastainen ongelma. Jos hän haluaisi mennä nukkumaan, mutta minua ei nukuta, en voi jäädä katselemaan telkkaria tai lukemaan, koska hän ei saa unta jos joku on hereillä. Miettii kuulemma vain mitä toinen tekee. Kerran sain kauhean mökötys puuskan osakseni, kun raavin ihoani aamulla, ( en voi sille aina mtn kärsin atooppisesta ihosta) , ja hän heräsi. Meni sohvavalle ja kun menin perässä sanoi etten kunnioita häntä yhtään kun jatkoin raapimista. Voi kultapieni lopettaisin kyllä jos voisin :( Todella herkkä. 

[/quote]

Ei ole kyllä millään asteella normallia tuo.

Vierailija
9/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa kauheelta, että sun pitäis väen vängällä pitää silmäs auki vaikka olisit kuinka väsynyt vain siksi, että miestäsi ei vielä nukuta! Jos tollasen säännön keksii, niin kyllä silloin pitäisi mennä sen pillin mukaan, joka ensiksi väsyy. Muuten kuulostaa kauheelta sadismilta...

Ja tuplapeitosta... Mun mielestä on tosi ahdistavaa, jos ei saa nukkua niin kuin itsestä tuntuu mukavalta vaan pitää väkisin olla asennossa/tilassa, jossa ei yksinkertaisesti saa nukuttua. Taas suorastaan sadismia.

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:07"]

Miehesi on todella suora ja vähän mustavalkoinen. Olen itse samanlainen ja ylläri, minusta miehesi on ihan oikeassa. Tosin tuplapeittoa meillä ei ole käytössä, mutta ymmärrän kyllä miehesi pointin. Läheisyyttä kun ei meillä olekaan nimeksikään. Nukkumaanmenostakin ollaan tapeltu aina välillä, kun mies ei haluaisi tulla samaan aikaan nukkumaan juuri koskaan. Sitten ihmetellään kun ei ole seksiä tai sitä läheisyyttä... Juuri luin jonkun tutkimuksen jossa kerrottiin että nukkumaanmeno yhtä aikaa lisää parin onnellisuutta. Toki ei minusta sitä tarvi tehdä JOKA ilta, mutta jos pääsääntöisesti mentäisi yhdessä nukkumaan, niin se oli tosi hyvä.

[/quote]

Meillä tämä sujuu ihan ilman mitään suurempia tappeluita tai toisen kontrolloimista. Molemmat tykkää mennä yhdessä nukkumaan ja yleensä jos itse menen edeltä, tulee mies hetken kuluttua perässä tai jos mies menee sänkyyn, niin menen minä hetken päästä perässä. Yleensä siinä sängyssä muutenkin vielä makoillaan, eikä samantien nukuta. Mutta jos mulla on vaikka aikanen aamu töissä ja menen sänkyyn aikasin ja miehellä esim. vapaata seuraavana päivänä, niin ihan luonnollista, että jää valvomaan. Ja joskus jos mies vielä tykkää katsoa elokuvaa koneelta, niin katsoo sitä sängystä ja minä nukun onnellisena vieressä. 

Vierailija
10/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 12:31"]

Meillä minä menen yleensä vaihtelevasti klo22-01 välillä nukkumaan. Siinä on kuitenkin joustamisen varaa vaikka kuinka. Minulle kävisi myös että yhdessä sovitaan noin aika milloin mennään nukkumaan, mutta ongelmana meillä on lähinnä ollut se että mies silti lähes aina jää valvomaan rippumatta siitä mihin aikaan minä menen nukkumaan. Hän menee ennen minua nukkumaan ehkä kerran vuodessa, ja sen hänelle toki suon. Joskus hän ilmoittaa menevänsä nukkumaan aiemmin, ja menen itse heti perässä. Siitä ettei koskaan voi tulla silloin nukkumaan kun minä pyydän, tulee lähinnä sellanen olo että välttelee läheisyyttä ja seksiä.

t.12

[/quote]

No etkö voi suoraan sanoa, että haluat rakastella? Ehkäpä sen jälkeen mies jää mielellään viereesi nukkumaan. En usko, että hän edes ajattelee, että haluat seksiä, mikäli kerran menet _nukkumaan_. Ja miksi se läheisyys pitää olla vain nukkumaan mennessä? Eikö yhdessä voi olla päiväsaikaankin?

Vierailija
11/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia menisi jos teillä olisi lapsia.

Olet todella väsynyt vauva pitää hereillä ym.

Kuinka sitten kun lapset on isompia. Meneekö koko perhe samaan aikaan nukkumaan?

Kyllä tämän pitäisi olla päivän selvä asia, että teidän suhteenne ei kantaisi pidemmälle, muutit tai et.

Löydät paremman suhteen, jossa saat mennä nukkumaan miten haluat.

Saat olla oma itsesi parisuhteessa ja sinua rakastetaan kaikkine vikoinesi, erilaisuutesi ja itsesi takia. Ei kukaan halua olla lasitalon lasiprinsessa, ne särkyvät vielä joskus ja silloin on voinut särkyä jo elämän ilo sekä eloon on astunut synkkyys.

Vierailija
12/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy vetää omat rajasi. Et voi varoa miehen mielen pahoittamista, hän on aikuinen ja hänen on hyväksyttävä sinut sellaisena kuin olet. Jos sinulle on tärkeää saada valvoa tai mennä nukkumaan ennen miestä, sinulla on siihen oikeus. Sinulla on oikeus myös omaan peittoon. Mies tekee nyt jotain omia johtopäätöksiään noista nukkumisasioista. Sinun täytyy nyt vaan opetella sanomaan miehelle "ei käy" ja "minä haluan..." sekä "en halua". Et voi toimia miehen kiukuttelun määräämällä tavalla.

Vierailija
13/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin typeristä asioista tulee riita, suhde ei toimi pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
14/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on joku (historiastaan johtuva?) käsitys hyvästä parisuhteesta. Voisitko kysyä joskus rauhallisella hetkellä, MIKSI nukkumaanmeno ja sama peitto ovat niin tärkeitä hänelle? Selitys voi olla hyvinkin yksinkertainen. Äläkä varo miehen mielen pahoittamista, kohta olet sellaisessa solmussa että et pysty enää elämään miehen kanssa. Mököttäminen on vallankäyttöä ja näytä että se ei tepsi.

Vierailija
15/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vaatimukset kuulostavat älyttömiltä. Varmaan niiden taustalla on jokin hänen kokemuksiinsa liittyvä syy, mutta ei niihin silti tarvitse suostua.

Näin sivuhuomiona, jos molempien pitää mennä parisuhteessa yhtä aikaa nukkumaan, eikö ole itsestäänselvyys että se aikaisemmin väsyvä päättää ajankohdan? 

Vierailija
16/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehelle on niin tärkeää yhdessä nukkumaan meneminen, niin miksei hän tule kanssasi ajoissa nukkumaan jos sinua kerran väsyttää. Itsehän hän elää vastoin omia oppejaan :D Ehkä teidän kannattaisi viimeinkin puhua suhteenne säännöistä yms ja se ei tarkoita että mies sanelee asiat ja sinä vikiset, jos mies ei kykene kompromisseihin, hän on vielä pikkupoika tasolla eikä siten millään muotoa parisuhteeseen kykenevä.

Vierailija
17/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuulostaa joustamattomalta tyypiltä. Tietysti voihan olla, että nuo käytännön nukkumajärjestelyt jostain henkilökohtaisista syistä on hänelle erityisen tärkeitä tunneasioita, ja muissa asioissa pystyy olemaan joustavampi ja huomioonottavampi. Varmaan tiedät itse, kummin on.

Onhan se yhdessä nukkumaan meno varmaan ihan hyvä tapa. Minusta olisi normaalia niissä itselle tärkeissäkin asioissa, joissa ei haluaisi joustaa, silti kuunnella kumppanin mielipidettä ja yrittää ottaa se huomioon. Jos toisen mielestä pakko mennä nukkumaan yhtäaikaa, ja toinen taas ei pidä sitä niin oleellisena, mutta tarvitsee joskus enemmän unta, niin silloin kai se samaan aikaan nukkumaanmenoa haluava laittautuu nukkumaan silloin kun unisempaa väsyttää, eikä pidättele väsynyttä hereillä siksi kun oma nukkuma-aika ei vielä ole. Jos taas mies näkee useimmissa asioissa vain oman puolensa asioihin, ja pitää oletuksena että yhteiset asiat menee niin kuin hän on ne ajatellut, eikä myöskään pysty keskustelemaan asioista vaan mököttää yms., niin en varmaan haluaisi lähteä sellaisen ihmisen mukailijaksi ja statistiksi. Aika nopeaan loppuisi halu huomioida häntä ja hänen toiveitaan, jos se ei ole vastavuoroista.

18/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse todella vahva persoona. Päättäväinen ja tiukka, sanon mitä ajattelen ja kerron mitä haluan.. Sanon ei jos niin haluan sanoa. Ja tätä miehen on vaikea kestää. Aikaisemmat tyttöystävät ovat olleet "lampaita", tehneet miten mies haluaa. Kysyin kerran mieheltä, että ovatko exät sen takia tehneet kaiken mitä haluat, koska tietävät että suutut ja mökötät. Vastaus oli mahdollisesti. 

Mutta koska olen tälläinen kuin olen, eri topakka, olen kuulemma jääräpäinen enkä voi tehdä asioita toisella tavalla. Osaan mielestäni keskustella ja tehdä kompromisseja, mutta ylpeys ei anna periksi joka kerta mennä paijaamaan aikuisen miehen päätä kun häntä on hänen mielestään kohdeltu väärin jostain todella typerästä asiasta. Lisäksi hänellä on vaaleanpunainen kuva elämästä. Aina pitäisi olla onnellinen, hyvällä tuulella, eikä ikinä olla huonolla tuulella hänet näkiessään vaikka miten huono päivä takana. Hän luulee aina että oma huonotuuleni on lähtösin hänestä. Omaa todella huonon itesetunnon, enkä ymmärrä mistä se tulee. Hyvännäköinen sosiaalinen kaveri. Mutta kuin pikkuvauva. :( 

Vierailija
19/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minusta tuo kuulostaa yritykseltä käyttää valtaa, kun mies siis haluaa parisuhteessa jotain (yhteisen nukkumaanmenon) mutta olettaa, että naisen pitää huolehtia asian toteutumisesta ja kärsiä mahdolliset haitat (naisen pitää valvoa kunnes mieskin haluaa nukkumaan eikä niin, että mies tulisi naisen kanssa vuoteeseen vaikka ei ihan vielä nukuttaisikaan).

t.5

Vierailija
20/35 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää kertoa sinulle mitä hän todellisuudessa pohjimmiltaan tuntee ja haluaa. Muuten teidän elämästä tulee peliä. Mies sanoo "Mennään yhdessä nukkumaan" ja tarkoittaa "Rakastathan minua". Sinä sanot "Haluan vielä valvoa", jonka mies tulkitsee "En rakasta sinua"..

Jostain tällaisesta on varmaan kyse. Asiat pitää nyt puhua auki tai elämästänne tulee mahdotonta.