Lapseni eivät hyväksy miestäni, nyt yhteinen lapsi tulossa...
Raskaus vielä alle 12 v, joten ei juurikaan näy...juuri tänään lapseni sanoi aamupalapöydässä, ettei halua, että m on täällä, koska ei ole mun isä. Ei meinaa hyväksyä miestä sitten millään.
Nyt on sitten käynyt niin, että vastoin kaikkia odotuksia olen raskaana tälle miehelle. Eli tulee olemaan hyvin tiiviisti osa meidän perhettä...
Onko muilla uusperheissä elävillä ollut vastaavanlaisian kokemuksia?
Kommentit (100)
"Vastoin kaikkia odotuksia"? Mitä tarkoitat? Että se kuuluisa ehkäisy petti ihan ykskaks ja lapsia tuppaa ovista ja ikkunoista? Äh. olipa tylsä avaus.
Lapsilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei heillä ole oikeutta määrätä sinun seurustelukumppaniasi tai lapsilukuanne. Aivan kuten sinullakaan ei ole oikeutta päättää heidän asioistaan, kun he ovat täysi-ikäisiä. Lapset eivät tätä vielä tajua, sinun pitäisi tajuta.
Eipä sillä väliä miten kävi, raskaana ollaan kuitenkin. Se ei ole tän avauksen pointti miksi ollaan raskaana.
Jotenkin nää raskaushormonit saa mut ihan sekaisin...mietin, tuleeko tästä yhtään mitään, mietin jopa raskauden keskeyttämistä, mutta uskon, etten kuitenkaan pystyisi sitä tekemään.
Lapset näkevät selvästi, että teidän uusi lapsenne estää lopulisesti mahdollisuuden että sinä ja eksäsi palaisitte yhteen. Samasta syystä he torjuvat nyksäsi.
En kyllä ymmärrä naisia, jotka pistävät uuden kumppanin lasten edelle.
Niinkuin 2 sanoi, ota selvää missä ongelma on.
Kiitos 4, olet varmasti oikeassa. Täytyy nyt yrittää vaan tehdä töitä sen eteen, että lapset "hyväksyisivät" miehen.
Fakta on kuitenkin se, että kyllä tässä elämässä vierelleen kaipaa toisen aikuisen ihmisen, ja vaikka kuinka ihania lapset ovatkin, eivät he voi sen toisen aikuisen ihmisen paikkaa täyttää. Joku eroperheen lapsi, jonka äiti ei koskaan ottanut uutta miestä, on sanonutkin minulle, että hän olisi itse asiassa toivonut, että äidillä olisi ollut uusi kumppani.
Lapset ovat 7 ja 9-vuotiaita.
Ap
6, lapseni eivät vielä tiedä tästä raskaudesta...mutta aika avoimestikin toivovat, että minä ja isänsä palaisimme yhteen.
Ap
Tee selväksi lapsille että isin ja äidin yhteenpalaaminen ei ole vaihtoehto. Te olette eronneet ja sillä sipuli. Nythän ne odottavat tätä vaihtoehtoa eivätkä sen takia hyväksy muuta.
Minkä ikäisiä lapset ovat ? Jos ymmärtävät jo eli ovat koulu ikäisiä, kerro heille elämän tosiasioista, kuinka joskus aikuisten välinen rakkaus loppuu ja silloin pitää erota koska eivähän lapsetkaan halua että vanhemmat ovat onnettomia, sä olet nyt onnellinen koska olet tavannut tämän uuden miehen jota rakastat, Painota kuitenkin sitä että rakastat lapsiasia edelleen yhtä paljon kuin ennenkin, että vanhemman rakkaus lasta kohtaan ei koskaan lopu.
Näpsäkkä tapa saada sidottua mies itseensä, on tulla vahingossa paksuksi.
Varsinkin uusperheissä, missä mies ei ole niin innostunut panonsa lapsista.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:22"]
Joku eroperheen lapsi, jonka äiti ei koskaan ottanut uutta miestä, on sanonutkin minulle, että hän olisi itse asiassa toivonut, että äidillä olisi ollut uusi kumppani.
Ap
[/quote]
Mutta vielä useammin ne sanoo, että ovat vihanneet sitä uuusperhehelvettiä... ketkä siis siihen ovat joutuneet
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:25"]
Joku eroperheen lapsi, jonka äiti ei koskaan ottanut uutta miestä, on sanonutkin minulle, että hän olisi itse asiassa toivonut, että äidillä olisi ollut uusi kumppani.
Ap
[/quote]
Mutta vielä useammin ne sanoo, että ovat vihanneet sitä uuusperhehelvettiä... ketkä siis siihen ovat joutuneet
[/quote]
Höpsistä, eipä kannata yleistää
13, mies tätä lasta itse asiassa on toivonut todella kovasti...Siksi saatuani tietää raskaudesta minun oli vaikea edes ajatella abortin mahdollisuutta, vaikka itse sitä mielessäni pohdinkin. Pohdin itse asiassa vieläkin. Ehkä mun täytyisi mennä juttelemaan tästä asiasta jonnekin. Jotenkin olen ihan sekaisin :(. Haluan, että lapseni ovat onnellisia. Toisaalta on tietenkin sairasta mennä lastenkaan pillin mukaan tässä maailmassa, on asia mikä tahansa. Onhan selvää, että haluaisivat, että oltaisiin perhe taas, mutta sitä eroa mietittiin aika kauan, ja siihen oli selvät syyt.
Ap
No vähän riippuu siitä kuinka pitkä aika on erosta, kuinka pian mies tuli kuvihoihin/muutitte yhteen, saako lapset tarpeeksi huomiota sinulta jne?
Lapset toivovat aina, että vanhemmat palaisivat yhteen. Kuten 4 kirjoittikin, lapsilla ei ole oikeutta sanella sinun elämääsi ja tämä on muuten ihan asiantuntijoidenkin ohje; aikuiset määrävät ja asettavat saannöt.
Meillä mieheni lapsi, 14 v, on näiden kaikkien vuosien aikana jotenkin oppinut hyväksymään minut mutta kun kerroimme meille tulevasta vauvasta, oli vastaus ettei meille tulo kiinnosta enää eikä ole tullut pyynnöistä huolimatta.
Tsemppiä!
Kuinka kauan sinun ja lastesi erosta on aikaa? Kuinka kauan asuit yksin lasten kanssa, ennen kuin tämä uusi mies tuli kuvioihin (oletan siis, että olet lähivanhempi)? Millaiset välit sinulla on lapsen isään?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:25"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Mieheni eivät ole useimmat uusperheen lapset, mutta niin hänkin sanoi, että inhosi niitä äidin poikaystäviä ja lopulta sitä miestä, kuka jäi äitinsä luo
Eipä paljon pidetä anoppiin miehen toiveesta yhteyttä
Mun mielestä tärkein asia on selvittää, miksei lapsi tykkää miehestä.