Miten huuto.netin kaupankäynnistä on tullut tällaista?
Olen myynyt vuosien varrella huuto.netissä paljonkin tavaraa. Nyt pitkästä aikaa myin siellä tavaraa ja huh,huh millaiseksi meno on mennyt. Tarkista aina huolella tavaran kunnon ja palautteistani näkee, että myymäni tavara on kunnollista. Ikinä en ole saanut valituksia paitsi nyt. Yhdellä ei ole varaa maksaa, toinen valittaa tavaran kunnosta, yksi pyytää maksuaikaa ja toinen vaatii kaupan purkua. Siis oikeasti?! Tavara on käytettyä, ehjää jne. ja ennen olen saanut nimenomaan kiitosta siitä, että olen myynyt laadukasta tavaraa edulliseen hintaan. Tuskin oma käytökseni on muuttunut niin paljon, joten mitä ihmettä huuto.netin ostoskäyttäytymiselle on tapahtunut? Ennemmin vien käyttämättömiä vaatteita lähetyskirpparille kuin näen tällaista vaivaa muutaman lantin tähden....
Kommentit (6)
Joo ei voi kun ihmetellä. Kartan ihan nykyään noita nettikirppiksiä. eBayssa vuosia oon tehnyt ostoksia ja myynyt ongelmitta kuitenkin.
Mammomilla vissiin liikaa aikaa istua koneella kun fb kirpparitkin on muuttuneet ihme sääntöviidakoiksi ja kyttäämiseksi.
ilmaseksi pitäisi saada ja sittenkin voisi valittaa vielä joku.
kaupasta saa uusia olen tavannut vastata inisijöille ja että postiskulut ovat just ne mitä ilmoitetaan.
Minulla myös mennyt hermo.
Olen nimenomaan kertonut kuvauksessa: Vain postitus.
Ruksannut kaikki mahdolliset kohdat niin eikö joku sitten huuda ja halua tulla hakemaan... ja sitä säätämistä noudon suhteen....!
Kysytään voinko toimittaa sinne ja tänne ja kun kerron, että nouda nyt sitten kun kerran menit huutamaan :)) niin alkaa säätö. Pitäisi kertoa oma viikkoaikataulu kellonaikoineen milloin ja minä hetkenä olen seuraavalla viikolla kotona. Ostaja vaatii minua aikatauluttamaan koko viikkoni ja kertomaan hänelle ne ajat, jolloin olen kotona. Huolimatta siitä, että olen pyytänyt häntä ilmoittamaan milloin haluaisi noutaa, minä päivänä ja mihin kellonaikaan.
Katson sitten voinko järjestää aikatauluni sen mukaan.
Useimmiten voinkin.
Viime säädössä meni noin kuukausi.
Sen vuoksi nyt on ollut parin kuukauden paussi. Kaapissa olisi hyvää kouluikäisten lasten merkkitavaraa mutta en jaksa näiden säätöjen takia.
"Ihan parhaat ja helmet" pyrin myymään huutiksessa. Hyväkuntoiset tavarat itsepalvelukirppiksellä esim. Akselissa tai joskus joinakin vuosina jonain kesäpäivänä Hietsussa.
Loppupelissä vien jäljelle jääneet tavarat Fidaan, Pelastusarmeijalle tai Emmaukselle. En koskaan UFF:iin.!
Tori.fi - ostajat tinkiin älyttömästi eli vaikka hintana on 100 e ja sovitaan puhelimessa, että 100 e, niin hakiessaan aloittavat, että eikös me sovittu, että 50 e riittää jne. KUn vastaan, että ei sovittu, hinta on 100 e, alkaa kamala valitus: tuote on huono, likainen, käytetty jne., ja ostajalla mennyt rahaa siihen, kun tulee noutamaan. Maksavat 50 e, ei enempää.
MInä kiitän kauniisti, toivotan hyvää päivänjatkoa ja ilmoitan seuraavalle kysyjälle, että joo, on se vielä myynnissä.
Mua taas sieppaa huutiksessa ne ammattikauppiaat, joilla on viisisataa ilmoitusta peräkkäin tyyliin "ruuvi 5 mm", "ruuvi 6 mm" jne. Niillä voi olla ihan oma huutonetti.
On se Tori.fi :kin hanurista! Vasta myin siellä yhden tuotteen, jonka yksi oli halukas ostamaan. Ilmoitti minulle ostavansa tuotteen ja noutavansa sen seuraavana viikonloppuna. Kun seuraava viikonloppu sitten tuli, hän ilmoittikin löytäneensä vastaavan tuotteen muualta eikä aiokaan tulla käymään. Tällä välin jouduin kahdelle kyselijälle vastaamaan että tuote on jo myyty.
Tori.fi