Viitsinkö kertoa naiselle että koiranhaju este suhteelle?
Olen siis tapaillut koiran omistavaa naista. Muuten kiva nainen mutta koiranhaju on minulle täysi turnoff. Varsinkin naisen luona en voi muuta ajatella kuin sitä navettamaista hajua mitä koirasta tulee, koko naisen asunto haisee. Samoin kun nainen minun luona, hajun pystyy huomaamaan hänen vaatteistaan ja se on suuri turnoff.
Mitä tekisitte, loukkaantuuko koiranainen jos suoraan kerron oikean syyn miksen halua jatkaa tapailua vai pitäiskö keksiä joku tekosyy?
M34
Kommentit (90)
Muija luiskaan. Ja onhan se vittumaista kun panet muijaa takaapäin niin koira tulee lipomaan kassejasi!
Unohda eläinten omistajat !
Tämä kyllä niin totta! Jos koiran ottaa, tulisi ymmärtää, että siivoamiseen tulee panostaa. Eikä pelkkään imuroimiseen, vaan myös lattioiden ja pintojen pesemiseen. Koiran tarvikkeiden (peti, hihna, kupit, pyyhkeet ym.) pesuväli jää oman kokemukseni mukaan myös monilla liian pitkäksi, joten totta kai rupeavat haisemaan ja sitä kautta koko asunto lemuamaan. Myös mattojen pesu vähintään höyrymopilla kuukausittain ja aika ajoin kokonaan vähentää hajuhaittoja.
Toki kaikista keskeisintä on se, että itse koira ei haise (hengitys, ilmavaivat, turkki). Jos joku näistä haisee, hoito on pielessä. Ruokavalio kuntoon ja hampaiden harjaus ja koiran pesu säännölliseksi, niin ratkeaa moni ongelma. Itse en mikään siivousfriikki koe olevani, silti tällaiset asiat koirataloudessa on päivänselviä.
Mutta joo, itsekin autoin ystävääni muutossa ja uuteen asuntoon mennessä koko asunnon laminaatti oli täynnä koiran tassunjälkiä. Kai koko asunto nyt lemusi koiralta, kun edes lattioita ei oltu pesty edellisten asukkaiden jäljiltä.
Kyllähän se koira haisee, jos ei siivota riittävästi ja koira on pesemättä. Jos koiralla on pitkä ja paksu turkki, se haisee ja likaantuu enemmän. Kyse on siis siisteystasosta, ei niinkään koirasta. Kahden saksanpaimenkoiran omistajana imuroin ja pesen lattiat alakerrasta päivittäin, koiran kaikki makuualustat pesen aina tarvittaessa ja samoin matot. Saksanpaimenkoiran turkki on helppohoitoinen eikä juuri haise, mutta siitä huolimatta siisteyteen pitää panostaa aika paljon, mutta olen siihen hyvin tottunut, kun saksanpaimenkoiria oli jo lapsuudenkodissa.
En itsekään pidä voimakkaasta koiran lian ja kuolan hajusta, mutta puhdas koira tuoksuu hyvältä. Ap:n kohdalla on kyse myös siitä, että ap ei erityisesti välitä koko koirasta, joten jatkossa kannattaa laittaa lemmikkikielto jo deitti-ilmoitukseen. Kissa haisee useimmiten vielä kamalammalta kuin koira, siis se kissan laatikko. Vain yhden kissaihmisen tiedän, joka siivoaa tarpeeksi niin ettei kissa haise.
Eihän naiselle tarvitse mitään koirasta sanoa, jos olette tapailussa vasta alkuvaihessaa. Vain, että tuntuu siltä, ettei tämä toimi. En ikinä voisi olla miehen kanssa, joka ei pitäisi koirista ja eläimistä yleensä.
sun nenä tottuu, mitään ongelmaa ei oo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on trolli niin kerro ihmeessä. Muotoile vaikka niin että et pidä koirien hajusta.
Ei ole trolli, eikö täällä muka kukaan muu eläimetön huomaa samaa koiranomistajien asunnoissa? Ei edes ole ensimmäinen koiranaisen asunto missä olen ollut, sama ongelma oli erään toisen seurustelukumppanin kanssa vuosia sitten
ap
Miksi siis aloit tapailla naista, jolla on koira?
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kissakodeissa. Eläinten omistajat ovat niin tottuneita hajuun etteivät huomaa sitä itse.
Voi jessus en jaksa tätä jankkausta. Olen aina ollut hajuherkkä ja ihan tasan tarkasti haistoin, jos kissan pissa haisi. Sitten pesin lootan ja ongelma oli poissa. KISSA itsessään ei haise. Sen eritteet kylläkin. Sinunkin eritteesi haisevat, mutta tarkoittaako se mielestäsi, että SINÄ haiset??
Sano suoraan vaan, sillä hän ei kuitenkaan koirastaa luovu yhden miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
Just tuon takia en ikinä ota koiraa. - haisevat pahalle. Kannattaa varmaan nätisti kertoa syy, mikä mättää. Tosin saattaa suuttua..
Jos sinun kuitenkin tekee mieli ottaa koira, niin ota saluki. Salukeilla ei ole tyypillistä koiranhajua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se koira haisee, jos ei siivota riittävästi ja koira on pesemättä. Jos koiralla on pitkä ja paksu turkki, se haisee ja likaantuu enemmän. Kyse on siis siisteystasosta, ei niinkään koirasta. Kahden saksanpaimenkoiran omistajana imuroin ja pesen lattiat alakerrasta päivittäin, koiran kaikki makuualustat pesen aina tarvittaessa ja samoin matot. Saksanpaimenkoiran turkki on helppohoitoinen eikä juuri haise, mutta siitä huolimatta siisteyteen pitää panostaa aika paljon, mutta olen siihen hyvin tottunut, kun saksanpaimenkoiria oli jo lapsuudenkodissa.
En itsekään pidä voimakkaasta koiran lian ja kuolan hajusta, mutta puhdas koira tuoksuu hyvältä. Ap:n kohdalla on kyse myös siitä, että ap ei erityisesti välitä koko koirasta, joten jatkossa kannattaa laittaa lemmikkikielto jo deitti-ilmoitukseen. Kissa haisee useimmiten vielä kamalammalta kuin koira, siis se kissan laatikko. Vain yhden kissaihmisen tiedän, joka siivoaa tarpeeksi niin ettei kissa haise.
Eihän naiselle tarvitse mitään koirasta sanoa, jos olette tapailussa vasta alkuvaihessaa. Vain, että tuntuu siltä, ettei tämä toimi. En ikinä voisi olla miehen kanssa, joka ei pitäisi koirista ja eläimistä yleensä.
Mä oon törmännyt useampaankin koiranomistajaan, jotka kehuskelee, että heillä on semmoset koirat, joiden turkki puhdistaa itse itsensä. Ja sit sitä kolmevuotiasta koiraa ei ole pesty kertaakaan... Uh!
Tuo kodin haiseminen koiralle johtuu kyllä siitä että ei siivota asuntoa tarpeeksi eikä käytetä ilmanvaihtoa oikein tai tuuleteta asuntoa. Ja osittain tietenkin koiran pesemättömyydestä.
Meillä iso pitkäkarvainen, aika paljon kuolaava koira. Myytiin asunto tuossa vasta, ja useampi kiinteistövälittäjä kävi asunnon arvioimassa. Kaikilta saatiin kuulla kommenttia siitä, että asunnossa ei haise koiralle (yksi välittäjä ihan ns. huokaisi helpotuksesta). Myös uudet omistajat oli sitä mieltä, että koira ei haise.
Miksi asunto ei haise: käytetään ilmanvaihtoa tehostetusti, sohvan päällä on aina peitto suojana (jota vaihdetaan usein), koiran kipot pestään myös usein (alkavat yllättävän äkkiä haista!), imurointi säännöllisesti, matot pestään pari kertaa vuodessa jne. Ja koiranruokaa ei pidetä kipossa odottamassa tuntitolkulla, eli siitäkään ei hajuja tule.
Kodin siisteyden lisäksi koiran turkista pidetään huolta (harjataan usein, tassut huuhtaistaan jos kurakelit), shampoopesut vain kun pakko. Koira ei lirauttele sisälle, jos vahinko sattuisi niin siivotaan heti kunnon pesuaineilla.
Eron huomaa selvästi, kun vertaa asunnon hajua autoon: autossa koiran hajua on, kun siellä siivotaan harvemmin ja ikkunat lähes aina kiinni.
Eli ihan omasta laiskuudesta kyse, jos asunto haisee eläimelle! Tuota hajua ei tosiaankaan tarvitse kenekään vieraan sietää.