Ollaan muuttamassa miehen kanssa yhteen
kahdesta kaksiosta kannetaan tavarat yhteen kolmioon. On ollut tiedossa, että kaikki tavarat en sinne mahdu ja olen hienovaraisesti kertonut, että jostain on luovuttava.
Tänään puhuin uudesta sohvasta ja mies oli ihmeissään: ei meille mitään uutta sohvaa tule, kun ei entisetkään huonekalut mahdu. Kaiken lisäksi hän on luvannut kaikki nykyiset huonekalunsa vanhemmilleen, joten meidän yhteinen koti voidaan hyvin sisustaa kokonaan minun tavaroillani, koska olen sanonut,. että tilaa ei ole kaikelle.
Ja miehen mielestä ihan oikeasti riittää, että minun sänkyni, pöytäni, sohvani jne. viedään uuteen kotiin ja "asetellaan väljemmin". Sohva on kuulemma hyvä, siinä on kiva katsoa televisiota (telkkarinsakin se on luvannut suvulleen, kahta ei kuulemma tarvita), ruokapöytä riittävän iso ja nyt makuuhuoneessa oleva kirjoituspöytä sopii hyvin uuteen työhuoneeseen. Mitään uutta ei tarvita ja jos minä ehdottomasti haluan jotain ostaa, mies ei aio estellä, mutta ei maksakaan.
Kuulenko jo huutavani itselleni, että jätä se mies? Kaiken tämän selittää ihan asiallisesti ja järkevästi aivan kuin uusi koti olisi minulle niin tärkeä, että saan valita (ja maksaa) kaiken, hän luopuu omistaan, että minun makuni mukainen sisustus olisi mahdollinen.
Kommentit (10)
Ja puoli miljoonaa suomalaista miestä olisi ilomielin muuttamassa yhteen miehen kanssa, joka antaa naiselleen vapaat kädet sisustamisessa.
Arvaa vain, kuinka paljon keljutti, kun ex jyräsi mielipiteensä kaikessa, myös sisustamisessa, eikä sillä ole minkäänlaista sisustusmakua. Nyt on oma tupa ja oma lupa. En ota kenenkään mielipiteitä vastaan. Enkä myöskään yhtään miestä sotkemaan sisustustani.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 00:40"]
Ja puoli miljoonaa suomalaista miestä olisi ilomielin muuttamassa yhteen miehen kanssa, joka antaa naiselleen vapaat kädet sisustamisessa.
Arvaa vain, kuinka paljon keljutti, kun ex jyräsi mielipiteensä kaikessa, myös sisustamisessa, eikä sillä ole minkäänlaista sisustusmakua. Nyt on oma tupa ja oma lupa. En ota kenenkään mielipiteitä vastaan. Enkä myöskään yhtään miestä sotkemaan sisustustani.
[/quote]
Heh! Pitäisi varmaan mennä nukkumaan.
Tarkoitin tietenkin, että puoli miljoonaa NAISTA haluaisi ap:n miehen kaltaisen miehen.
Miksi juuri sinun pitäisi saada päättää sisustuksesta? Onhan asunto miehenkin.
Keskustelua kehiin äläkä jyrää miehen mielipiteitä. Vipppaa osa omista tavaroista menemään, mies tekee samoin ja sitten ostatte jotain aivan uutta (molemmille mieleistä). Ei voi olla sen vaikeampaa.
Mies on vaan järkevä ja taloudellinen. Mutta toisaalta ymmärrän sen sydämen läikähdyksenkin, että uuteen kotiin olisi kiva ostaa uuttakin. :)
Etkai sä nyt tuommoisen takia miestä jätä! Hän ei edes alkanut tappelemaan, että hänen tupajumien syömä perintösenkki tulee sitten paraatipaikalle. Kauniisti ajatteli, että sun kamat tietenkin otetaan uuteen.
Mitä väliä jollain huonekaluilla?!
EIkö toi oo ihan unelmatilanne? Tuskin sillä miehellä olis kuitenkaan yhtään huonekalua, minkä olisit perus-av-mammana kelpuuttanut kotiisi. Siitä voitte kyllä neuvotella, että uudet hankinnat yhteiseen kotiin maksetaan puoliksi (kunhan molemmat on sitä mieltä, että jotain tarvitaan). Et sinäkään maksaisi ilomielin osuuttasi jos mies päättäisi että tarvitsette uudet 3000 euron stereot.
mä en tajua tätä että pitäisi ostaa uusia huonekaluja jos vanhojakin on käytettävissä! Oikeesti se on luonnon ja rahojen tuhlausta! Meillä kaikki haalittu kasaan molempien huonekaluista ja vanhat huonot hetetty pois. Jotain uutta oli pakko ostaa esim. sänky kun sitä ei kertakaikkiaan ollut.
Samoilla linjoilla ap:n kanssa olen siitä että ei miehen kannata kaikkea antaa pois. Kaksi telkkaria on hyvinkin käytännöllistä ja kyllähän siinä työhuoneessa mahtuu sohvakin olemaan...
Erikoista, että mies on yksin päättänyt, mitkä huonekalut tulevat yhteiseen asuntoon, ja mitkä huonekalut/tavarat annetaan pois, neuvottelematta mitenkään puolisonsa kanssa. Lisäksi pelkästään miehen suku hyötyy poisannettavista tavaroista, esim. tv:stä. Entä jos ap:n tv olisi annettu vaikkpa ap:n nuoremmalle sisarukselle, ja miehen tv pidetty?
Kiitos sinulle. Tuhlasin juuri puoli minuttia elämästäni tän roskan lukemiseen.