Nainen, miksi teet aloitteen deittipalstalla, jos et sitten haluakaan jutella?
Tämä ei lakkaa ihmetyttämästä minua. Ilmiö taitaa olla aika uusi, kun muistelen, että kolme-neljä vuotta sitten naisten aloitteet johtivat aika usein treffeille asti.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että en ole oppinut tästä ketjusta oikeastaan yhtään mitään. Tai ehkä se on tämän ketjun merkittävin anti, että naisilta on vaikea saada kunnollisia vastauksia otsikon kysymykseen, vaikka esittäisi tarkentavia kysymyksiä.
Voitko antaa esimerkkejä, mitkä vastaukset olisivat sinulle kelvanneet?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että en ole oppinut tästä ketjusta oikeastaan yhtään mitään. Tai ehkä se on tämän ketjun merkittävin anti, että naisilta on vaikea saada kunnollisia vastauksia otsikon kysymykseen, vaikka esittäisi tarkentavia kysymyksiä.
Aika kunnollisen vastauksen omasta mielestäni kirjoitin, kun kerroin mm. suljettujen ja avointen kysymysten erosta, mutta ehkä et halunnutkaan oppia mitään vaan vain uhriutua ja yrittää syyllistää naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ed. lainaus epäonnistui. Vastaus kuului näin:
Ei. Kukaan nainen ei kiinnostu kaikista miehistä. Jos kukaan nainen ei kiinnostu sinusta, et ole kiinnostava persoona tai keskustelukumppani.
Silti moni on sanonut, että olen kiinnostava persoona 😄
"Kukaan nainen ei kiinnostu kaikista miehistä" - Tämä lause on totta, mutta mitä uutta tässä itsestäänselvydessä on? Pätee luonnollisesti myös toisinpäin:)
"Jos kukaan nainen ei kiinnostu sinusta, et ole kiinnostava persoona tai keskustelukumppani" - Aiheena oli naisten aktiivisuus/passiivisuus: Miten voi tietää onko vastapuoli kiinnostava keskustelukumppani jos ei ole edes viestejä vaihdettu? Profiilissa on monilla hyvin vajavaiset tiedot - niin miehillä kuin naisillakin.
Yksi keskeinen tekijä on mielestäni deittaajien määrän - kenties myös laadun - epäsuhta, jonka lopputulemana kanat istuvat pyrstöllään ja odottavat että kukot ottavat ensiaskeleen.
Aktiiviselle naiselle tarjoaa mahdollisuuksia poimia jyvät akanoista!
Se nainen, joka sinusta vaikuttaa passiiviselta, voi olla jonkun toisen kanssa hyvinkin aktiivinen. Sinä et ole hänelle jyvä. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Onko deittipalstoilla sitten nykyään paljonkin komeita ja kiinnostavia miehiä, jotka osaavat vielä kirjoittaakin hyvin? Täällä usein väitetään, että monella deittipalstojen miehellä on huonot kuvat ja he eivät edes hallitse alkeellisia oikeinkirjoitustaitoja.
Mitä sillä on merkitystä? Jos kukaan ei kiinnosta, sitten ei keskustella kenenkään kanssa. Etsintää voi silti jatkaa.
Jos komeita, kiinnostavia ja kirjoitustaitoisia miehiä on nykyään paljonkin tarjolla, niin se tarkoittaa sitä, että kilpailu on koventunut huomattavasti muutaman vuoden takaisesta. Monella tuollaisella miehellä ei ilmeisesti rima ilmeisesti ole edes kovin korkealla...
Tässä omat ehtoni kahville menemiselle:
- Kykenee ilmaisemaan itseään
- Huolehtii itsestään
- Komea
- Empaattinen elollisia olentoja kohtaan
Miksi ylläoleva listaus tuntuu siltikin olevan todella haasteellinen? En mielestäni vaadi kohtuuttomia.
Jos et itse ole kaunis, niin miksi oletat, että sinun pitäisi saada komea mies?
Oletan, että hän kuten useimmat muutkin etsii kumppania, jota haluaa katsella, kosketella ja jonka kanssa haluaa seksiä. Eli omissa silmissään komean.
Itsekään en olisi vähempään tyytynyt eikä siihen vaikuta millään tavalla se, etten itse ole ns. klassisen kaunis.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa esimerkkejä, mitkä vastaukset olisivat sinulle kelvanneet?
Ap. odottaa naisten antavan säälistä tykkäyksiä ja lähtevän treffeille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan saanut vastauksia. Millaisia toimia odotat saavasi naisilta tämän postauksen myötä? Ota edelleenkin huomioon ettei kukaan ole velvollinen antamaan aikaansa epäkiinnostavalle ihmisille. Mikäli saat tuon tuosta pakkeja miettisin vian olevan joko omassa kirjoituksessa tai äärimmäisen huonossa naismaussa.
Kertokaa vaikka esimerkkejä siitä, kun ensin kiinnostava mies muuttuu yhtäkkiä epäkiinnostavaksi. Tai siitä, että mies on ollut todella kiinnostava, mutta sitten on tullut vastaan vielä kiinnostavampi mies, jolloin tuo edellinen on tippunut pois. Se, että kenenkään ei ole pakko jutella netissä kenellekään, on truismi eikä lisää minun tai kenenkään muun miehen ymmärrystä tästä tilanteesta.
Alan kallistumaan siihen, että naismakuni on huono ja/tai profiilini houkuttelee omituisia naisia.
Vain mies voi syyttää naisia tästä ongelmasta. Nainen kysyisi: "Miehet aloittavat keskusteluja, mutta eivät kuitenkaan halua treffeille. Mitä teen väärin? Näytänkö kuvissa lihavalta?"
Mies syyttää naisia. En tiedä kummat kasvatetaan pahemmin kieroon tässä yhteiskunnassa, miehet vai naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ed. lainaus epäonnistui. Vastaus kuului näin:
Ei. Kukaan nainen ei kiinnostu kaikista miehistä. Jos kukaan nainen ei kiinnostu sinusta, et ole kiinnostava persoona tai keskustelukumppani.
Silti moni on sanonut, että olen kiinnostava persoona 😄
"Kukaan nainen ei kiinnostu kaikista miehistä" - Tämä lause on totta, mutta mitä uutta tässä itsestäänselvydessä on? Pätee luonnollisesti myös toisinpäin:)
"Jos kukaan nainen ei kiinnostu sinusta, et ole kiinnostava persoona tai keskustelukumppani" - Aiheena oli naisten aktiivisuus/passiivisuus: Miten voi tietää onko vastapuoli kiinnostava keskustelukumppani jos ei ole edes viestejä vaihdettu? Profiilissa on monilla hyvin vajavaiset tiedot - niin miehillä kuin naisillakin.
Yksi keskeinen tekijä on mielestäni deittaajien määrän - kenties myös laadun - epäsuhta, jonka lopputulemana kanat istuvat pyrstöllään ja odottavat että kukot ottavat ensiaskeleen.
Aktiiviselle naiselle tarjoaa mahdollisuuksia poimia jyvät akanoista!
On sovellus, jonka periaate on se, että nainen tekee aloitteen ja miehellä on 24 tuntia aikaa vastata aloitteeseen, tai yhteys on poikki. Palvelun nimi on muistaakseni Bumble.
--sivusta
Tällä palstalla oli kerran keskustelu, jossa eräs mies ihmetteli, miksi naiset eivät tee ollenkaan aloitteita tuolla. Ilmeisesti kyseinen konsepti ei toimi niin hyvin kuin sen olisi tarkoitus toimia.
Veikkaisin, että tässä tapauksessa kyseinen henkilö ei vain tarjoa sitä, mitä alueen (palvelua käyttävät) naiset haluavat.
Oulun seudun kommenttiin: tämä palvelu ei sitten varmaan ole Suomessa niin suosittu. Itse asun muualla ja palvelussa on enemmän kuin tarpeeksi porukkaa.
Missä päin asut? Pk-seudulla?
Vierailija kirjoitti:
Vain mies voi syyttää naisia tästä ongelmasta. Nainen kysyisi: "Miehet aloittavat keskusteluja, mutta eivät kuitenkaan halua treffeille. Mitä teen väärin? Näytänkö kuvissa lihavalta?"
Mies syyttää naisia. En tiedä kummat kasvatetaan pahemmin kieroon tässä yhteiskunnassa, miehet vai naiset.
Missä olen syyttänyt naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu hiipuu, jos se ei ole kiinnostavaa. Joskus siksi, että elämässä on muuta kiinnostavaa.
Miksi naiset eivät itse panosta keskusteluun juurikaan, mutta silti odottavat sen olevan kiinnostavaa?
Kyllähän panostaa. Et vain ilmeisesti ollut tarpeeksi kiinnostava
Silti tekivät aloitteen? En oikein ymmärrä naisten logiikkaa.
No siis olit ehkä kiinnostava, kunnes "avasit suusi". Ne on hyvin pieniä juttuja joista se fiilis toisesta rakentuu. Jos fiilis on "meh", niin mitä tuota pitkittämään.
Onko sinulla antaa esimerkkejä noista pienistä jutuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan saanut vastauksia. Millaisia toimia odotat saavasi naisilta tämän postauksen myötä? Ota edelleenkin huomioon ettei kukaan ole velvollinen antamaan aikaansa epäkiinnostavalle ihmisille. Mikäli saat tuon tuosta pakkeja miettisin vian olevan joko omassa kirjoituksessa tai äärimmäisen huonossa naismaussa.
Kertokaa vaikka esimerkkejä siitä, kun ensin kiinnostava mies muuttuu yhtäkkiä epäkiinnostavaksi. Tai siitä, että mies on ollut todella kiinnostava, mutta sitten on tullut vastaan vielä kiinnostavampi mies, jolloin tuo edellinen on tippunut pois. Se, että kenenkään ei ole pakko jutella netissä kenellekään, on truismi eikä lisää minun tai kenenkään muun miehen ymmärrystä tästä tilanteesta.
Alan kallistumaan siihen, että naismakuni on huono ja/tai profiilini houkuttelee omituisia naisia.
Esimerkkejä: mies lähetti viestin missä kertoi sulattaneensa pakastimen tänään. Ei mitään muuta. Vaikutti jo aiemmin yksinkertaiselta, tuo oli viimeinen niitti.
Surkea kirjoittaja. Kielioppivirheitä ja alatyylisiä ilmaisuja. Joku muu oli kai kirjoittanut profiilitekstin.
Luulin profiilitekstiä humoristiseksi. Se olikin katkeruutta ja naisvihaa.
Miehellä oli lapsia, ei kertonut profiilissa.
Mies alkoi selitellä ylipainoaan. Ylipaino on paha, huono itsetunto pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Innostunut ei tietenkään saa olla vaan sellanen siististi cool.
Naisen puhuminen pitkälleen on pojat taitolaji.
No itse asiassa ei ole, vaan liittyy henkilökemiaan ja esim.ulkonäköön.
Aviomieheni oli surkein flirttailija jonka olen koskaan tavannut, mutta niin vain pääsi hääyötä viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olen syyttänyt naisia?
Suuntasit aloituksen kysymyksen naisille."Miksi naiset...?" Nainen kysyisi: "Miksi minä...?" Vaadit selityksiä. Nainen yrittäisi kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään liikkeelle siitä, että olen tykännyt jäbän ulkonäöstä ja profiilista muutekin. Jos sitten keskustelu on nihkeää ja vastaukset lyhyitä tai mies ei kysele multa mitään, vaan vain vastailee mun kysymyksiin, tai jos jostain syystä vain jämähdetään tylsään aiheeseen, eikä kiinnostusta miestä kohtaan ole vielä kerennyt syntyä, niin saatan unohtaa keskustelun, koska on muuta tekemistä. Tai sitten aloitin mielenkiintoisemman keskustelun jokun muun kanssa. Lisäksi mä joskus swaippailuputkessa saatan tykätä miehen profiilista vaikka jonkun kivan paidan tai vaikka maiseman takia, mutta sit mies itsessään ei ehkä oikeasti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko kommenttini nro 33?
Kiinnostavalta vaikuttanut mies voi muuttua epäkiinnostavaksi kahdesta syystä
1. Hän ei osaa kommunikoida. Tekee vain suljettuja kysymyksiä tai ei edes kysele. Vastukset lyhyitä ja töksähtäviä. Ei vie keskustelua eteenpäin. Ei huumoria. Ei spontaaneja tekstejä, pahimmassa tapauksessa tekstistä näkee, että se on copy-pastettu. Hänen kanssaan kirjoitteleminen ei ole hauskaa ja sujuvaa. Sellaista, että viestejä odottaa innoissaan.
2. Hän osoittautuu epäkiinnostavaksi ja/tai epäsopivaksi. Ei ole mitään yhteisiä mielenkiinnonkohteita, harrastuksia tai ylipäänsä asioita, jotka yhdistäisivät. Toinen on intohimoinen matkustaja, toinen ei. Toinen on koiraihminen, toinen ei pidä koirista. Toinen tykkää vapaa-aikanaan käydä paljon erilaisissa tapahtumissa, toinen viihtyy kotona. Jne. Ei neliötä kannata yrittää sovittaa pyöreään reikään. Parhaassa tapauksessa tällaiset asiat ovat käyneet ilmi jo profiilissa, mutta joskus ne selviävät vasta kun aloittaa keskustelun.
Lisäksi monelle naiselle on turnoff seksin ottaminen mukaan viestittelyyn jo ennen kuin on tavattu.
Itse ainakin teen aloituksen, jos profiilin mies vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivalta itselleni. Muutaman viestin jälkeen voi ollakin selvää, ettei mies olekaan sellainen kuin ajattelin tai ettei ajatukset ym käy tarpeeksi yhteen. Silloin sanon yleensä, että kiitos, mutta ei olla toisillemme sitä mitä etsitään ja lopetan yhteydenpidon.
Nuorempana sitä kait oli valmiimpi menemään treffeille kuin treffeille. Nykyään en itse ainakaan vaivaudu ketään tapaamaan ellen ole oikeasti kiinnostunut.
En nyt saanut tuosta sun aloituksesta selvää, että mikä se ihmettelyn aihe nyt sitten oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Hän ei osaa kommunikoida. Tekee vain suljettuja kysymyksiä tai ei edes kysele. Vastukset lyhyitä ja töksähtäviä. Ei vie keskustelua eteenpäin. Ei huumoria. Ei spontaaneja tekstejä, pahimmassa tapauksessa tekstistä näkee, että se on copy-pastettu. Hänen kanssaan kirjoitteleminen ei ole hauskaa ja sujuvaa. Sellaista, että viestejä odottaa innoissaan.
2. Hän osoittautuu epäkiinnostavaksi ja/tai epäsopivaksi. Ei ole mitään yhteisiä mielenkiinnonkohteita, harrastuksia tai ylipäänsä asioita, jotka yhdistäisivät. Toinen on intohimoinen matkustaja, toinen ei. Toinen on koiraihminen, toinen ei pidä koirista. Toinen tykkää vapaa-aikanaan käydä paljon erilaisissa tapahtumissa, toinen viihtyy kotona. Jne. Ei neliötä kannata yrittää sovittaa pyöreään reikään. Parhaassa tapauksessa tällaiset asiat ovat käyneet ilmi jo profiilissa, mutta joskus ne selviävät vasta kun aloittaa keskustelun.
Lisäksi monelle naiselle on turnoff seksin ottaminen mukaan viestittelyyn jo ennen kuin on tavattu.
Niin ja tuolla joku muu mainitsi kirjoitusvirheet. Kirjoitus- ja kielioppivirheet, alatyylinen kieli ja huolimattomuus olivat ainakin itselleni välitön turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu hiipuu, jos se ei ole kiinnostavaa. Joskus siksi, että elämässä on muuta kiinnostavaa.
Miksi naiset eivät itse panosta keskusteluun juurikaan, mutta silti odottavat sen olevan kiinnostavaa?
No siis olit ehkä kiinnostava, kunnes "avasit suusi". Ne on hyvin pieniä juttuja joista se fiilis toisesta rakentuu. Jos fiilis on "meh", niin mitä tuota pitkittämään.
No jos esimerkiksi kirjoitat huonosti. Oma mielenkiinto katoaa nopeasti jos miehen tekstissä on kirjoitusvirheitä tai ei käytetä pisteitä ja välilyöntejä oikein tms. Myös slangimainen kirjoitusasu on miinusta (jos esimerkiksi jätetään helsinkiläisittäin viimeinen vokaali sanoista pois -> vaik, siin jne, tai sit vahva murre tekstissä). Myös mahdollisimman lyhyet vastaukset ja ympäripyöreät kaikkeen on ärsyttäviä ("Moi", "Ihan hyvää kuuluu", "Olin töissä. Nyt kotona"). Ärsyttävää on myös se, että mies ei kysele mitään tai sit lykkää jokaisen vastauksen perään "Entä sä?".
Mä tykkään puheliaista miehistä, sillä tuppisuumiehet (joita on todella paljon) on pidemmän päälle paljon tylsempää seuraa. Lisäksi tekstin pitäisi vihjata, että vastapuoli on älyllisesti ja sosiaalisesti vähintäänkin normaalilla tasolla. Näiden ominaisuuksien pitäisi paljastua miehen tekstistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos esimerkiksi kirjoitat huonosti. Oma mielenkiinto katoaa nopeasti jos miehen tekstissä on kirjoitusvirheitä tai ei käytetä pisteitä ja välilyöntejä oikein tms. Myös slangimainen kirjoitusasu on miinusta (jos esimerkiksi jätetään helsinkiläisittäin viimeinen vokaali sanoista pois -> vaik, siin jne, tai sit vahva murre tekstissä). Myös mahdollisimman lyhyet vastaukset ja ympäripyöreät kaikkeen on ärsyttäviä ("Moi", "Ihan hyvää kuuluu", "Olin töissä. Nyt kotona"). Ärsyttävää on myös se, että mies ei kysele mitään tai sit lykkää jokaisen vastauksen perään "Entä sä?".
Mä tykkään puheliaista miehistä, sillä tuppisuumiehet (joita on todella paljon) on pidemmän päälle paljon tylsempää seuraa. Lisäksi tekstin pitäisi vihjata, että vastapuoli on älyllisesti ja sosiaalisesti vähintäänkin normaalilla tasolla. Näiden ominaisuuksien pitäisi paljastua miehen tekstistä.
Toi aiemman kirjoittama "hauskaa ja sujuvaa" jäi itseltä tässä mainitsematta, mutta nimenomaan juuri näin. Hauskuus ja sujuvuus ovat erittäin tärkeitä. Mutta mä en valitettavasti osaa Ap sulle kertoa miten olla hauska tai kirjoittaa sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tuolla joku muu mainitsi kirjoitusvirheet. Kirjoitus- ja kielioppivirheet, alatyylinen kieli ja huolimattomuus olivat ainakin itselleni välitön turnoff.
Mikään noista ei ole minun ongelmani (kuten vastauksistani tähän ketjuun pystyy päättelemään). Oletteko saaneet minusta sitten sellaisen kuvan, että en osaa kirjoittaa sujuvasti? Huumoria löytyy myös, en muista olleeni yksilläkään treffeillä, joilla naisella ei olisi ollut hauskaa.
Tein itsekin kerran (vain kerran, koska olin hyvin lyhyen aikaa tämmöisessä deittipalvelussa) aloitteen kuvattomaan profiiliin, koska teksti oli kiinnostava. Ei ollut innokas antamaan kuvaansa keskustelun myötäkään ja ei siinä mitään, vähän piti arvostaa jopa itsepintaisuutta asiassa. Suostuin treffeille.
Mies ei todellakaan ollut mikään pettymys ulkonäkönsä suhteen, ehkä hän tosissaan halusi että tutustutaan hänen persoonaansa. Joka ei sitten treffeillä ollutkaan millään tavoin positiivinen kokemus, harmi kyllä. Ja vaikka perus ulkonäkö oli oikein hyvä, niin olemus oli kuitenkin epähuoliteltu; likaiset hiukset, liian pieni ja tahrainen sekä hikinen paitapusero ym.
Tarinalla ei ole opetusta. Tuli vaan mieleen.