Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämä ohi viidenkympin jälkeen?

Vierailija
17.09.2013 |

Mitähän yli viiskymppiset naiset puuhaavat? Mikähän heitä innostaa ja motivoi? Elämäähän saattaa olla edessä joillakin jopa 40 vuotta vielä.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 06:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 16:04"]

8, noin se yleensä käy. Vaihdevuodet vähentää naisilla ja miehillä (juu, miehilläkin on vaihdevuosia, tosin useimmilla ne kestää pidempään ja on hitaammat kuin naisilla) sukupuolista halua ja kykyä, ja sekin on ihan hyvä asia. Miksi sitä pitäisikään naksutella kuin kaniini... Toisaalta estoja tässä iässä kai harvemmalla enää on. Ja aikaa spontaaniin seksiin sen sijaan on hyvin, kun lapset ovat isoja ja kenties jo muuttaneet kotoakin.

9, kiitos kommentistasi. Olen pitkälti samaa mieltä, että jos joku oikeasti väittää olevansa simpsakkaampi kuin kaksikymmentä vuotta aiemmin, kärsii todennäköisesti jo ikänäöstä ;-) Ei sillä, voi olla hyvässä kondiksessa ja erittäinkin tyylikäs viisikymppisenä, mutta fakta on silti, että ryppyjä tulee ja massa valuu painovoiman mukana kohti maata.

5

[/quote]

Töissä kun katsoo keski-ikäisiä naisia, huomaa, että heitä on ihan erilaisia. Toiset ovat todella timmissä kunnossa, toiset läskejä ja raihnaisia. Jotkut jopa tihkuvat seksiä.

Jos sinä vitonen olet jo päästänyt itsesi lössähtämään, se ei meinaa, että kaikki muut olisivat. Surullista, jos et nauti enää seksistä ja olet huonossa kunnossa. Kaikki eivät sitä onneksi ole.

[/quote]

Tä? Voi sua, ei tämä kuule ole mikään kilpailulaji, enkä sure itse ollenkaan, että en ole samalla lailla seksistä kiinnostunut nyt kuin parikymppisenä. Ei minun tarvitse sillä todistella kenellekään mitään, puumailu olkoon muita varten. Kuten sanoin, alkaa moni muukin asia kiinnostaa nyt...

Tosiseikka kuitenkin on, että vaihdevuosien myötä hormonitoiminta muuttuu ja seksi-halut vähenevät - hormonikorvaushoito on eri asia, mutta minulle sellainen ei ole vielä ollut tarpeen, koska kuukautiseni ovat vielä säännölliset, joskin jo vähän kierto on lyhentynyt.

Toinen tosiseikka on, että vaikka kuinka napsisi hormoneja purkista, se viehättävyys ei vastakkaisen sukupuolen silmissä siitä nouse. Juu, olen itsekin huoliteltu ja hyvässä kunnossa, mutta en silti luule olevani yhtä simpsakka kuin kolmekymppisenä. Eikä tarvitsekaan ;-)

5

[/quote]

Huh, onneksi minulla ei ole tuollainen elämänasenne. Meillä on miehen kanssa ihan mukavaa sängyssä ja halut ovat kyllä hyvät.

Jokainen on oman onnensa seppä. Jos viiskymppisenä elämä on jo noin "kuivaa, niin kovin on tylsiä elinvuosia edessä.

Joten nuoremmille vinkiksi, että älkää ainakaan tästä vitosesta ottako mallia. Pitäkää itsestänne hyvää huolta, kuntoilkaa, lantionpohjalihakset hyvässä kunnossa ja hoitakaa parisuhdetta. Silloin on edessä ihana keski-ikä.

Sillä itsestähän se on kiinni, millaisen elämän haluaa viettää. Haluatteko tällaisen, missä ei enää haluta seksiä ja pannaan elämä kuin naftaliiniin odottamaan kuolemaa.

huh huh

[/quote]

Kuule, ihan turhaan säälit. En sanonut, että en halua seksiä, vaan että ne halut luonnollisesti kyllä vähän laskevat vaihdevuosien myötä. Se, että oikein vimmalla pyrit todistamaan muuta, kertoo lähinnä omista itsetunto-ongelmistasi. Meidän - huom, tämä on olennaista - ei tarvitse päteä täsmälleen samoilla asioilla kuin 20-30 -vuotiaat ollaksemme elämänhaluisia ja iloisia!

5

[/quote]

Ei ne halut kaikilla vähene. Ihan samoin kuin "kaikille" ei tule lisäkiloja keski-ikäisenä tai ryppyjä jo nelikymppisenä, tai maksaläiskiä tai vaivasenluita.

Aikamoinen yleistys, kyse ei ole todistelusta vaan ihan siitä että elämä voi jatkua ennallaan (tai, no ei ole menkkoja riesana:D) vaihdevuosien jälkeenkin!

[/quote]

Ei välttämättä vähene, mutta keskimäärin kyllä. Jotkut käyttävät - neljäsosa naisista suurin piirtein - hormonikorvaushoitoja. Ja joillakin vaihdevuodet ovat psyykkisesti vapauttavia, kun ei tarvitse pelätä raskaaksituloa ja estot vähenevät. Minulla noita estoja ei ole koskaan ollutkaan, enkä ole raskaaksitulollakaan stressannut, joten siinä mielessä ei ole muutoksia tapahtunut toiseen suuntaan...

Estrogeenin tuotannolla kumminkin on tuoreimpien tutkimusten mukaan merkitystä seksuaaliselle halukkuudelle, joten en tätä nyt ihan yksin keksinyt. Kannattaa vähän perehtyä, vaikkapa googlettamalla hakusanat estradiol sexuality, löytyy mm. tämä:

http://www.nydailynews.com/life-style/health/estrogen-plays-key-role-revving-women-sex-drives-study-article-1.1330163

En edelleenkään oikein ymmärrä tämän ketjun joidenkin kirjoittajien kauheaa vimmaa väittää tätä epätodeksi. Pääasiahan on, että asiantila on omasta mielestä HYVÄ! Miksi ihmeessä kaikkien elämän pitäisi olla samanlaista-  ja jos ei ole, se on ongelma, jonka vuoksi ko. ihmisen pitäisi olla "kateellinen" tai "kurppa"

;-)

5

Vierailija
22/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:36"]

8, noin se yleensä käy. Vaihdevuodet vähentää naisilla ja miehillä (juu, miehilläkin on vaihdevuosia, tosin useimmilla ne kestää pidempään ja on hitaammat kuin naisilla) sukupuolista halua ja kykyä, ja sekin on ihan hyvä asia. Miksi sitä pitäisikään naksutella kuin kaniini... Toisaalta estoja tässä iässä kai harvemmalla enää on. Ja aikaa spontaaniin seksiin sen sijaan on hyvin, kun lapset ovat isoja ja kenties jo muuttaneet kotoakin.

9, kiitos kommentistasi. Olen pitkälti samaa mieltä, että jos joku oikeasti väittää olevansa simpsakkaampi kuin kaksikymmentä vuotta aiemmin, kärsii todennäköisesti jo ikänäöstä ;-) Ei sillä, voi olla hyvässä kondiksessa ja erittäinkin tyylikäs viisikymppisenä, mutta fakta on silti, että ryppyjä tulee ja massa valuu painovoiman mukana kohti maata.

5

[/quote]

Töissä kun katsoo keski-ikäisiä naisia, huomaa, että heitä on ihan erilaisia. Toiset ovat todella timmissä kunnossa, toiset läskejä ja raihnaisia. Jotkut jopa tihkuvat seksiä.

Jos sinä vitonen olet jo päästänyt itsesi lössähtämään, se ei meinaa, että kaikki muut olisivat. Surullista, jos et nauti enää seksistä ja olet huonossa kunnossa. Kaikki eivät sitä onneksi ole.

[/quote]

Tä? Voi sua, ei tämä kuule ole mikään kilpailulaji, enkä sure itse ollenkaan, että en ole samalla lailla seksistä kiinnostunut nyt kuin parikymppisenä. Ei minun tarvitse sillä todistella kenellekään mitään, puumailu olkoon muita varten. Kuten sanoin, alkaa moni muukin asia kiinnostaa nyt...

Tosiseikka kuitenkin on, että vaihdevuosien myötä hormonitoiminta muuttuu ja seksi-halut vähenevät - hormonikorvaushoito on eri asia, mutta minulle sellainen ei ole vielä ollut tarpeen, koska kuukautiseni ovat vielä säännölliset, joskin jo vähän kierto on lyhentynyt.

Toinen tosiseikka on, että vaikka kuinka napsisi hormoneja purkista, se viehättävyys ei vastakkaisen sukupuolen silmissä siitä nouse. Juu, olen itsekin huoliteltu ja hyvässä kunnossa, mutta en silti luule olevani yhtä simpsakka kuin kolmekymppisenä. Eikä tarvitsekaan ;-)

5

[/quote]

Huh, onneksi minulla ei ole tuollainen elämänasenne. Meillä on miehen kanssa ihan mukavaa sängyssä ja halut ovat kyllä hyvät.

Jokainen on oman onnensa seppä. Jos viiskymppisenä elämä on jo noin "kuivaa, niin kovin on tylsiä elinvuosia edessä.

Joten nuoremmille vinkiksi, että älkää ainakaan tästä vitosesta ottako mallia. Pitäkää itsestänne hyvää huolta, kuntoilkaa, lantionpohjalihakset hyvässä kunnossa ja hoitakaa parisuhdetta. Silloin on edessä ihana keski-ikä.

Sillä itsestähän se on kiinni, millaisen elämän haluaa viettää. Haluatteko tällaisen, missä ei enää haluta seksiä ja pannaan elämä kuin naftaliiniin odottamaan kuolemaa.

huh huh

[/quote]

Kuule, ihan turhaan säälit. En sanonut, että en halua seksiä, vaan että ne halut luonnollisesti kyllä vähän laskevat vaihdevuosien myötä. Se, että oikein vimmalla pyrit todistamaan muuta, kertoo lähinnä omista itsetunto-ongelmistasi. Meidän - huom, tämä on olennaista - ei tarvitse päteä täsmälleen samoilla asioilla kuin 20-30 -vuotiaat ollaksemme elämänhaluisia ja iloisia!

5

[/quote]

Ei ne halut kaikilla vähene. Ihan samoin kuin "kaikille" ei tule lisäkiloja keski-ikäisenä tai ryppyjä jo nelikymppisenä, tai maksaläiskiä tai vaivasenluita.

Aikamoinen yleistys, kyse ei ole todistelusta vaan ihan siitä että elämä voi jatkua ennallaan (tai, no ei ole menkkoja riesana:D) vaihdevuosien jälkeenkin!

[/quote]

Ei välttämättä vähene, mutta keskimäärin kyllä. Jotkut käyttävät - neljäsosa naisista suurin piirtein - hormonikorvaushoitoja. Ja joillakin vaihdevuodet ovat psyykkisesti vapauttavia, kun ei tarvitse pelätä raskaaksituloa ja estot vähenevät. Minulla noita estoja ei ole koskaan ollutkaan, enkä ole raskaaksitulollakaan stressannut, joten siinä mielessä ei ole muutoksia tapahtunut toiseen suuntaan...

Estrogeenin tuotannolla kumminkin on tuoreimpien tutkimusten mukaan merkitystä seksuaaliselle halukkuudelle, joten en tätä nyt ihan yksin keksinyt. Kannattaa vähän perehtyä, vaikkapa googlettamalla hakusanat estradiol sexuality, löytyy mm. tämä:

http://www.nydailynews.com/life-style/health/estrogen-plays-key-role-revving-women-sex-drives-study-article-1.1330163

En edelleenkään oikein ymmärrä tämän ketjun joidenkin kirjoittajien kauheaa vimmaa väittää tätä epätodeksi. Pääasiahan on, että asiantila on omasta mielestä HYVÄ! Miksi ihmeessä kaikkien elämän pitäisi olla samanlaista-  ja jos ei ole, se on ongelma, jonka vuoksi ko. ihmisen pitäisi olla "kateellinen" tai "kurppa"

;-)

5

[/quote]

Eli kun sinun seksihalut ovat loppuneet, niin silloin loppuu muillakin :O

Melkoinen yleistys, kun tunnut tietävän kaikkien ikäistesi naisten seksielämän. Ja jos joku on säilynyt nuorekkaana, se on mielestäsi epätoivoinen yritys taistella kolmikymppisten kanssa samoista apajista :O

Kirjoituksesi kyllä antaa aika hyvän kuvan sinusta.

Mutta jokainen vanhenee tavallaan. Joillekin tulee silmälaput ja eivät näe kuin oman perseensä, joku toinen voi avartaa mieltään ja kasvaa vanhetessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hyväksy tuota lausetta mitä toi yksi yrittää koko ajan tyrkyyttä eli "seksihalut LUONNOLLISESTI VÄHENEE" Miten niin luonnollisesti?

Mulla on viriili hyvännäköinen mies ja olen itsekin vielä ihan siedettävässä kunnossa niin miksi meidän parisuhteemme seksuaalinen puoli muka luonnollisesti vähenisi? Kun lopultakin saamme taas pitkästä aikaa olla kahden kun lapset ovat maailmalla, niin miksi meidän pitäisi lopettaa seksi jos se kumpaakiin kiinnostaa?

Olen ajatellut naida naksuttaa ainakin kuuskymppiseksi asti. Tai no ainakin siihen asti kun miehellä ottaa eteen, eikä seksi siihenkään tarvitse loppua sillä seksi on muutakin kuin yhdyntä. Näillä näkymin ei ole huolta sellaisesta ongelmasta vielä pitkään aikaan.

Mulla kun ei ole puutarhaa, enkä tykkää marjastamisista niin sellaiset harrasteet eivät ole edes tarjolla.

Vierailija
24/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

64, huokaus sun kanssasi. Mitä minä juuri sanoin? Sanoin, että vaihdevuodet vaikuttavat keskimäärin tietyllä tavalla, muttei kaikilla.

Mielestäni on vähän köpöistä KOROSTAA KESKUSTELUSSA olevansa yhtä nätti kuin kolmekymppisenä ja kiistää, että mikään olisi muuttunut. Siitähän tässä oli puhe, ei siitä, miten esim. usein itse kukin rakastelee. (Jollekin se meidän 2-3 krt viikossa on paljon, toisille taas vähän, joten ei siitä nyt muutenkaan kannata mitään ihme johtopäätöksiä tehdä).

Minusta hienoa on, että se tilanne - oli se miten tahansa - on omasta mielestä hyvä. Ja että samalla kun oma ns. "vaihtoarvo" väistämättä laskee vähitellen, tilalle tulee muita mielenkiinnon kohteita ja elämänsisältöjä. Jos sinulle on vaikeaa myöntää, että rypistyt 50-vuotiaana, niin koska sitten - tuskin enää 60-80-vuotiaana kumminkaan väität olevasi kolmekymppisen timmi.

Minä kutsun mielen avartamiseksi ja kasvuksi, että arvostukset eivät pysy täsmälleen samoina kuin parikymppisenä, vaan voi kuvitella elämän hyväksi toisenlaisillakin kiinnostuksen kohteilla. Mitenkään kiistämättä sitä, että ulkonäköön kannattaa ja voi panostaa ja seksikin on tärkeää.

5

Vierailija
25/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä kauheata vimmaa yrittää todistaa jotakin ikää paremmaksi kuin jotakin toista. Ihmisellä on vain se oma ikänsä, eikä yhden ihmisen yhtä ikää voi mitenkään verrata jonkun toisen ihmisen toiseen ikään.

Omalla kohdallani joskus nelikymppisenä en oikein odottanut elämältä mitään. Nyt 48-vuotiaana herään joka aamu ajatellen, että on ihanaa elää taas tämäkin päivä. En mistään hinnasta haluaisi olla nuorempi versio itsestäni, koska nykyään pidän siitä, kuka ja millainen olen. Nautin elämästäni.

En voi olla ajattelematta, että kaikki negatiivinen vertailu ja toisten mollaaminen on vain merkki tyytymättömyydestä omaan elämään. Minusta kannattaisi siitä vertailusta ja arvostelusta pyrkiä pois ja keskittyä näkemään, mikä omassa elämässä on hyvää.

Vierailija
26/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 siten, että se väheneminen on ihan luonnollista vaihdevuosissa. Estrogeenintuotanto loppuu siinä, kuten varmaan tiesitkin. Tottahan toki sitä naksutellaan siitä huolimatta, muttei se keskimäärin YHTÄ vilkasta ole kuin parikymppisellä. Voisi ajatella, että laatu siinä korvaa määrän, eiks je...

5

Vierailija
27/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on 54v, ja hän käy töissä, harrastaa käsitöitä, näkee ystäviä, hoitaa isoa pihaa ja puutarhaa, tapaa lastensa perheitä heillä ja meillä, hoitaa lapsenlapsiaan, matkustaa kerran vuodessa ulkomaille ja useamman kerran vuodessa käy kotimaan lyhyillä reissuilla.

Hän käy konserteissa, näyttelyissä, kutsuilla... 

Eikä mikään mitä hän tekee, ole mitään säälittävää räpeltelyä tai nuorten perässä pysymisen yrittämistä. Kamala ajatuskanta jollakin, että olisi vain yksi ikäkausi ja sen jälkeen ei ole enää nautintoa mistään? Minäkin olen 31v, minulla on kaksi lasta ja raskauksien muuttama vartaloa. Ikä on jo vähän vaikuttanut ihoon ja palautumiseen vaikka liikunnasta, mutta mitä sitten? Minulla ei ole mitään syytä lopettaa liikunta ja harrastukset, ei mitään syytä uskoa ettenkö olisi viehättävä miesten silmissä myös kymmenen vuoden päästä. 

Vierailija
28/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samaa mieltä kuin no 5. Huvittaa monen keskustelijan ikääntymisen kauhu.

On mielenkiintoista sivusta seurata nuorempien ihmisten pätemisen yrittämistä vastakkaisen sukupuolen silmissä. Se on kuin peliä, jossa kaikki siirrot ovat ihan tuttuja ja ennalta-arvattavissa. On niin kivaa, kun enää ei välttämättä tarvitse osallistua, koska on muuttunut 'näkymättömäksi'. Saa olla tavallisella tavalla iloinen ja ystävällinen kaikille, eikä juuri kukaan käsitä väärin ja tunge iholle. Mukavia kohtaamisia on paljon.

Toisaalta välillä välttelen nuorempien ihmisten seuraa - aina ei jaksa itsestäänselvyyksiä kuunnella. Mä elin nuo jutut jo, nyt jotain muuta kiinnostavampaa, kiitos.

Kohta 51 v.

Vierailija
29/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:29"]

5

[/quote]

[/quote]

5

[/quote]

huh huh

[/quote]

5

[/quote]

[/quote]

Kyllä se ei jatku ennallaan, vaan sinunkin on turha väittää, että olet kuin parikymppinen ja taistella epätoivoisesti nuorten tyttöjen kanssa samoista miesmarkkinoista. Iho vanhenee ja seksi ei enää kiinnosta ja muut mielenkiinnon aiheet tulee elämään.

Nyt vain odotellaan, että miehelläkin alkaisi pikkuhiljaa seksihalut vähetä, ei tarvitsisi sitä paria, kolmeakaan kertaa viikossa enää harrastaa seksiä.

Turha tulla väittämään, että olisit muka joku parikymppinen ja heidän vertaisensa. Olet säälittävä, kun yrität leikkiä nuorta.

[/quote]

En ole enkä yritä - missä sellaista edes väitin?? Olen positiivinen (toisin kuin sinä), hyvännäköinen ja terve 50+ joka nauttii elämästä enemmän nyt kuin epävarmana 20-30v:nä. Parempi näin! Olisi kauheaa ajatella että siinä se elämä hujahti ja nyt ei ole enää mitään kuten sinä ajattelet - pelkkää alamäkeä!!??

Minulla on vielä (jos tulen sukuuni) n 40 vuotta elinaikaa jäljellä ja aion nauttia siitä täysillä. Mulla ainakin halut on ennallaan oman ihanan mieheni suhteen - ehkä jopa nautin enemmän  kuin ennen! Toivottavasti miehen viriiliys jatkuu pitkään! Miksi se on sinulle niin vaikea ymmärtää?? Jos sinä vanhenet nopeasti, kurppaannut ja haluat heittää elämän menemään - tee se mutta älä oleta että muut tekee niin. Mulla on ihan täysi oikeus nauttia elämästä ja seksistä vielä vaihdevuosien jälkeenkin:D

2

Vierailija
30/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä viisikymppisenä? Ei hirveästi huvita katsoa peiliin, kun kauneus katoaa. Vaikka hyvännäköinen olenkin vielä, pitää laittaa rahaa plastiikkakirurgiaan, jos haluaa nättiyden säilyvän. Kunnosta ja terveydestä pitä koko ajan huolehtia. Tyttömänä kauhistelee miten voi saada muka työpaikan enää tässä iässä. Koko elämän laittaa ajattelemaan uudelleen. Haluaisin elää yksin, kokea vielä vaikka mitä. Koko ajan tulee kauhean kiire tunnelma, että jos en vaikka kerkeä tekemään sitä ja tätä, vaikka paljon on koettu, työpaikat ja miehet ovat vaihtuneet, asuinpaikkakunnat muuttuneet, matkusteltu on, silti..jotain vain puuttuu.

En olisi uskonut että tää ikä näin koville ottaa

Vierailija
31/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion nauttia seksistä koko loppuikäni jos se minusta on kiinni. Sen minkä estrogeenin vähyydessä häviää voi voittaa muulla tavalla.

Vierailija
32/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:43"]

En ihan hyväksy tuota lausetta mitä toi yksi yrittää koko ajan tyrkyyttä eli "seksihalut LUONNOLLISESTI VÄHENEE" Miten niin luonnollisesti?

Mulla on viriili hyvännäköinen mies ja olen itsekin vielä ihan siedettävässä kunnossa niin miksi meidän parisuhteemme seksuaalinen puoli muka luonnollisesti vähenisi? Kun lopultakin saamme taas pitkästä aikaa olla kahden kun lapset ovat maailmalla, niin miksi meidän pitäisi lopettaa seksi jos se kumpaakiin kiinnostaa?

Olen ajatellut naida naksuttaa ainakin kuuskymppiseksi asti. Tai no ainakin siihen asti kun miehellä ottaa eteen, eikä seksi siihenkään tarvitse loppua sillä seksi on muutakin kuin yhdyntä. Näillä näkymin ei ole huolta sellaisesta ongelmasta vielä pitkään aikaan.

Mulla kun ei ole puutarhaa, enkä tykkää marjastamisista niin sellaiset harrasteet eivät ole edes tarjolla.

[/quote]

Jos tuntuu hyvältä niin miksi miettiä seksin lopetusaikaa:) Mun isä oli 78v ja ystävättärensä 74v ja heillä oli hyvin paljon hellyyttä ja seksiä suhteessaan:)  Olivat kuin pahaiset teinit....

Ikä on tosiaan vain numeroita

2

Vierailija
33/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ajattelette vain ulkonäköä ja surette sitä? Jotain plastiikkakirurgiaakin miettii joku että olisi kaunis vielä.

Jokainen vanhenee, mikä siinä niin pelottaa? Varsinkin joku ulkonäkö... ei todellakaan kukaan pidä viehättävänä jos epävarmuus näkyy kauas, ihan sama onko se naama kiristetty Tallinnan puolella vai eikö ole. 

Vierailija
34/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

74, ei tässä taida kirjoittajat surra vanhenemista. Minä en ainakaan. Mutta se on silti fakta, että ryppyjä tulee, iho ei ole samalla lailla kimmoisa, ja kiloja karttuu kovin helposti, jos ei pidä varaansa.

Pointtihan nimenomaan onkin, että omat arvostukset onneksi muuttuvat. Enää ei edes kaipaa sitä, että olisi yhtä rypytön kuin nuorena, koska mielenkiinto ja arvostus koskee muuta elämässä.

Ja tottahan toki se on juuri kuten sanot, että ihmisen viehättävyys on kokonaisuuden summa, ja siihen vaikuttaa todella paljon ihmisen tasapainoisuus, iloisuus, sivistyneisyys, itsevarmuus jne.

5

Vierailija
35/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis vielä kolmekymppinen, mutta jotenkin outo kun en ole koskaan surrut ulkonäköäni. Minulla on hyvä iho, mutta ohuet hiukset jne. Olkoon. Syön terveellisesti, liikun, pidän huolta itsestäni. Laitan ne ohuet hiukseni miten osaan. 

En halua stressata pinnallisista asioista. Toisaalta en myöskään tunnista tuota miesten huomiosta kilpailua, se jäi vähän mietityttämään. En pelaa pelejä miesten kanssa, en halua kenenkään erityishuomiota paitsi aviomieheni tietysti.

Vierailija
36/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:48"]

64, huokaus sun kanssasi. Mitä minä juuri sanoin? Sanoin, että vaihdevuodet vaikuttavat keskimäärin tietyllä tavalla, muttei kaikilla.

Mielestäni on vähän köpöistä KOROSTAA KESKUSTELUSSA olevansa yhtä nätti kuin kolmekymppisenä ja kiistää, että mikään olisi muuttunut. Siitähän tässä oli puhe, ei siitä, miten esim. usein itse kukin rakastelee. (Jollekin se meidän 2-3 krt viikossa on paljon, toisille taas vähän, joten ei siitä nyt muutenkaan kannata mitään ihme johtopäätöksiä tehdä).

Minusta hienoa on, että se tilanne - oli se miten tahansa - on omasta mielestä hyvä. Ja että samalla kun oma ns. "vaihtoarvo" väistämättä laskee vähitellen, tilalle tulee muita mielenkiinnon kohteita ja elämänsisältöjä. Jos sinulle on vaikeaa myöntää, että rypistyt 50-vuotiaana, niin koska sitten - tuskin enää 60-80-vuotiaana kumminkaan väität olevasi kolmekymppisen timmi.

Minä kutsun mielen avartamiseksi ja kasvuksi, että arvostukset eivät pysy täsmälleen samoina kuin parikymppisenä, vaan voi kuvitella elämän hyväksi toisenlaisillakin kiinnostuksen kohteilla. Mitenkään kiistämättä sitä, että ulkonäköön kannattaa ja voi panostaa ja seksikin on tärkeää.

5

[/quote]

Lainaa minulle lause missä on täällä kirjoitettu, että " KOROSTAA KESKUSTELUSSA olevansa yhtä nätti kuin kolmekymppisenä ja kiistää, että mikään olisi muuttunut."

minä en löydä yhdestäkään kirjoituksesta tuollaista.

Kyse on sinun tulkinnastasi ja sinun mielipiteesi hiipuvine seksihaluineen kuvastaa vain sinua, ei muita ikäisiäsi naisia.

Mutta odotan nyt sitä lainausta, koska minä en sitä löytänyt

Vierailija
37/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:03"]

Täsmälleen samaa mieltä kuin no 5. Huvittaa monen keskustelijan ikääntymisen kauhu.

On mielenkiintoista sivusta seurata nuorempien ihmisten pätemisen yrittämistä vastakkaisen sukupuolen silmissä. Se on kuin peliä, jossa kaikki siirrot ovat ihan tuttuja ja ennalta-arvattavissa. On niin kivaa, kun enää ei välttämättä tarvitse osallistua, koska on muuttunut 'näkymättömäksi'. Saa olla tavallisella tavalla iloinen ja ystävällinen kaikille, eikä juuri kukaan käsitä väärin ja tunge iholle. Mukavia kohtaamisia on paljon.

Toisaalta välillä välttelen nuorempien ihmisten seuraa - aina ei jaksa itsestäänselvyyksiä kuunnella. Mä elin nuo jutut jo, nyt jotain muuta kiinnostavampaa, kiitos.

Kohta 51 v.

[/quote]

Ja vitonen vastaa itselleen..hohhoijaa, tämä keskustelu sitten kääntyi tähän

Vierailija
38/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:23"]

Miksi te ajattelette vain ulkonäköä ja surette sitä? Jotain plastiikkakirurgiaakin miettii joku että olisi kaunis vielä.

Jokainen vanhenee, mikä siinä niin pelottaa? Varsinkin joku ulkonäkö... ei todellakaan kukaan pidä viehättävänä jos epävarmuus näkyy kauas, ihan sama onko se naama kiristetty Tallinnan puolella vai eikö ole. 

[/quote]

Ihmeellinen keskustelu.

Minä nyt sitten alan odottamaan, koska muutun näkymättömäksi miestenkin silmissä. Olen naimisissa ja 3 murrosikäistä lasta ja edelleen kyllä miehiä pörrää ympärillä.

Mutta vitonen ja muut kunnon keski-ikäiset varmana löytää tähänkin jonkun syyn, mikä johtuu minun vääränlaisesta vanhenemisesta.

Mutta sitä näkymättämäksi tuloa odotellessa aion nauttia aikuisen naisen elämästä ja miehen kanssa ihanasta seksielämästä. 

Joskus kyllä ihmetyttää naisten tarve laittaa kaikki samaan muottiin. Onneksi en ole itse vielä jämähtänyt siihen.

Vierailija
39/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:23"]

[/quote]

Siksi koska ulkonäkö on hemmetin tärkeä! Se on tärkeä vaikka olisi minkä ikäinen tahansa, sitä on ihan turha kiistää. Kyllä mä katson mieluummin nättiä naamaa kuin kulunutta. Saan käyttää rahani mihin haluan, se ei varmaan ketään haittaa, vaikka kateelliseksi tekeekin. Ai niin, hammaslääkärikin on tärkeä, ei kun vanhat hymyt vaihtoon.

Vierailija
40/100 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:48"]

5

[/quote]

Lainaa minulle lause missä on täällä kirjoitettu, että " KOROSTAA KESKUSTELUSSA olevansa yhtä nätti kuin kolmekymppisenä ja kiistää, että mikään olisi muuttunut."

minä en löydä yhdestäkään kirjoituksesta tuollaista.

Kyse on sinun tulkinnastasi ja sinun mielipiteesi hiipuvine seksihaluineen kuvastaa vain sinua, ei muita ikäisiäsi naisia.

Mutta odotan nyt sitä lainausta, koska minä en sitä löytänyt

[/quote]

2 vastaa - olen kirjoittanut että koen olevani kauniimpi monessa suhteessa verrattuna siihen mitä olin 30+ ja mistä kaikesta tuo "kauneus" muodostuu. Kaiken aikaa olen verrannut itseäni vain ja ainoastaan itseeni. En siis kuvittele olevani yhtä kaunis kuin 30v:t yleensä kuten nro 5 väittää.

64 kanssa olen samaa mieltä:) Arvojen kasvu ja kehittyminen ihmisenä ei tarkoita elämänilon ja aktiivisuuden menettämistä ja kurpaksi heittäytymistä;D En korvaa mitään tähän mennessä saavutettua vaan omaksun lisää kivaa elämään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi