Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen lapsen äiti, voisitko lähteä viikon lomamatkalle ystäväsi kanssa kaksin?

Vierailija
17.07.2006 |

Voisitko sinä lähteä reiluksi viikoksi etelään lomamatkalle ja jättää pienen lapsen isän kanssa kotiin? Mulla yks kaveri kerto lähtevänsä syksyllä lomalle, kun on kesäloman joutunu hoitamaan lastaan (3v) ja on niin väsynyt!!!! VOI V! Mä en ymmärrä lainkaan, miksi haluaa itselleen perheen, jos tarvii välillä mennä yksin lomalle, että jaksaa jotenkuten hoitaa yhtä (tervettä) lastaan! Ei ymmärrä ei. Lomassa sinänsä ei ole mitään pahaa, mut toi ei mee mun kaaliin...

Ja isukki on semmonen lammas, ettei ikimaailmassa voisi ehdottaa vaimolleen vastaavaa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tekee kaikki kotityöt, sekä perinteiset miestentyöt myös. Remontoi taloa ja käy vielä töissäkin.... Hän hoitaa lapsen viikonloppuisin ja aina kun vaan on kotona. En tiedä, että hänellä olisi ollut vapaa-aikaa muutamaa tuntia enempää lapsen syntymän jälkeen. Hän oli myös hoitovapaalla, kun äiti meni töihin heti äitiysloman jälkeen. Äiti harrastaa hevosia ja harrastaa niiden kanssa illat & viikonloput, viikolla käy töissä. Mielestäni miesparka on täysin loppu työtaakkansa alla....

Vierailija
22/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jätämme kohta kaksivuotiaan mummulaan hoitoon viikoksi, kun lähdemme ensi kertaa viikon lomalle (häämatka) mieheni kanssa. Miksi ihmeessä ottaisin lapsen mukaan kärsimään kuumuudesta, kun joutuisin vain juoksemaan kärsivän lapsen perässä koko viikon? Ja kyllä, lapsi on erittäin toivottu ja rakastettu.

Ap:n tapauksessa lapsi on puolet vanhempi ja jää toisen vanhempansa kanssa. Te viette liian nuoren lapsen vieraaseen paikkaan että pääsette kaksin nauttimaan toisistanne (kyllä mummula on vieras kotiin verrattuna vaikka olisi siellä käymässä monta kertaa viikossa).

Älä käytä tämän ketjun kommentteja oikeutuksena teidän toimintatavalle sillä ne on annettu kyllä eri tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa raaskiksi käyttää sellaista rahasummaa lomaan ystäväni kanssa, vaikka minulla onkin tosi läheisiä ja rakkaita ystäviä. Tuollaisilla lomilla paras matkakaveri on oma mies - onneksi näin.

Vierailija
24/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin 15 ja nuorimmainen 2 vuotias. Tiedän, että kotona pärjätään ilman minuakin ja voin huoletta lomailla. Olen nyt viistoista vuotta eläny lapsiperheen arkea ja nautin joka hotkestä jonka saan olla ns. " rauhassa" . Tehdä just sitä mitä itse haluan.

Vierailija
25/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia perheitä, joissa isät menevät yksin/ystävien kanssa ulkomaille viikoksi, mutta siinä ei tietty ole mitään pahaa. Entäs työmatkat sitten, ollaanhan silloinkin pois perheen luota!

Vierailija
26/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei silti sulje pois sitä, etteikö äiti tai isä voisi lähteä yksinään tai kaverin kanssa lomailemaan.

Mä en ole viikkoa koskaan ollut poissa, mutta parinpäivän reissuilla olen käynyt ystävieni luona jotka asuvat kauempana. Mies käy välillä mönkkärisafareilla tai viikonlopun kestävillä prätkäreissulla. Mies ja lapset on pärjänneet hyvin kotona ja kotiin on ollut aina ihana tulla takaisin. Lapset on rakastettuja ja toivottuja mutta se ei tarkoita sitä että meillä vanhemmilla ei olisi henk. kohtaista elämää enää ollenkaan.

Vierailija
27/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on uusi elämä ja ero tulossa. Mihin ihmeeseen te luulette HENKILÖKOHTAISEN aja häviävän perheen myötä.

nimim. 3X lapissa, 1X etelässä ja 5Xvirossa (joka kerran vähintään 5vrk matka) ja lapsi vasta 6v AJATELLA!!

" Ei perheen äiti lähde yksin minnekään viikon matkalle, jos vähänkään välittää lapsestaan. Ei todellakaan.

Sitten ehtii mennä kun lapset pärjää jo itse kotona. Uskomatonta, jos jollain on noin hatarassa äitiys. Se on silloin pahasti hukassa. Ja PISTE.

Vierailija
28/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei ole oikein jos kaataa kaikki työt miehen niskaan. Tosin sillekään ei kukaan mitään mahda niin kauan kun mies siihen itse suostuu.

Vierailija
29/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppumatkaa suunniteltiin mutta tehdäänkin nyt kaksin yhden ja kahden päivän reissu.

Vierailija
30/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kohtuuttomasti hommia kotona sen aikaa ja muutenkin koko ajan. Olkoon sitten mies tai vaimo joka lähtee lomalle siitä, niin mielestäni on väärin. Itse en menisi. Työmatkat on asia erikseen, niille kun ei voi mitään ja ne eivät ole lepoa varten.

Vierailija
31/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä lähtis lomalle/ mihinkään. Mulle on lomaa, kun saan olla lasten kanssa.

Vierailija
32/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lomallani yhtään. Ikävä olisi liian kova :(

Luulisi olevan muillakin, mutta ehkä kaikki eivät ole niin " kiintyneitä" lapsiinsa. niinkuin ap kertoi, isä on lapsen kanssa PALJON enemmän muutenkin, silloin se on selvä, että äidille on helpompi lähteä lomailemaan jonnekin pois kotoa....

Vierailija
33/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, et miten te itse raskitte jättää oman pienen lapsenne?!!!

Ei tulis mulle mieleenkään et ilman lapsia lähtisin lomailee viikoks. Rakastan heitä yli kaiken enkä tarvitse heistä tai miehestä lomaa!!!

Te ootte sairaita, älkää tehkö lapsia enää please kun ette entisiäkään rakasta!

Vierailija
34/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella totta, että täälläkin on näin monta, jotka vapaaehtoisesti haluaisi olla VIIKON tai enemmän lepäämässä, kun on perhe-elämä niin rankkaa!! Ei voi olla totta :) En voisi kuvitella omalle kohdalle, mutta eipä tule ketään tuntemaanikaan mieleeni, joka olisi noin tehnyt...

Itselleni oli täysin uusi ajatus, mutta kai se sitten sallittavaa on, kun niin moni on sitä mieltä! OHHOH

Vierailija
35/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin ja ainakin aluksi näytti olevankin niin että " voisitko jättää lapsen viikoksi isän kanssa kun olet itse etelässä" tarkoitti että voiko kukaan äiti kehdata jättää lasta isän kanssa. Nyt sitten kun se naula ei vetänyt niin arvostellaankin että miten hennoisi sydämellään jättää lapsensa.

No mä ainakin aiemmin jo sanoin että tuskin itse hennoisin mutta en mä näe mitään väärää siinä että kolmivuotiaan jättää isänsä kanssa.

Tajuatteko että jos on 3v ollut lapsensa kanssa kotona jättämättä, on ollut noin 1100 vrk lapsen kanssa yhdessä. Ja jos on viikon poissa se tarkoittaa 7 vuorokautta eli mun matikalla 0,63 prosenttia siitä ajasta jonka on ollut kotona... Aika pieni prosenttimäärä mun mielestä.

No ap:n kertomassa tilanteessa asia oli erilainen mutta.

Vierailija
36/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin se, että hän ei pysty olemaan lapsensa kanssa kuukautta kotona rasittumatta niin, että tarvitsee viikon nollausloman kaikesta.

En pystyisi moiseen. Mutta mulla onkin jonkinverran empaattinen tapa suhtautua toisiin ihmisiin ;)

Vierailija
37/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut " erossa" lapsesta kyllä viikon ollessani sairaalassa ja isä hoiti ja isän ollessa töissä oli normaalissa hoitopaikassaan + mummo auttoi. Mutta kävivät siis katsomassa minua sairaalassa ja ikävä oli kova.

Toki 1-2 päivää olen mielelläni välillä " lomalla" lapsesta niin että hän on turvallisessa hoidossa ja itse saan hieman omaa aikaa esim. miehen kanssa, mutta 2 päivää (+1 yö) on tällä hetkellä ehdoton maksimi. Muutaman kerran on ollut (peräti kai kaksi kertaa) 2 yötä, mutta se on tosi paljon mielestäni.

Toisaalta kaverin lapset (3v ja 6v) ovat nytkin 2 viikkoa mummolassa lomalla kun vanhemmat ovat töissä.

Kukin tyylillään. Lapselle tuskin tulee isoa traumaa tuosta, että äiti lähtee lomalle, jos on isän kanssa sen ajan. Mutta en voisi itse kuvitella lähteväni lomalle etelään kaverin kanssa. Jos etelään lähdetään niin mies ja lapsi mukaan tietenkin!

Vierailija
38/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tulisi miehellekään mieleen lähteä viikoksi jonnekin ilman perhettään. Meillä lomaillaan aina perheen kanssa. Ehkä voisimme lomailla joskus viikonlopun ilman lapsia, jos se olisi mahdollista, mutta mitään ulkomaanmatkoja ei tulisi mieleenkään tehdä ilman perhettä. Niin ja yhdessä ollaan oltu todella pitkään, joten yksin tai kaksin lomailu ei ole mikään edellytys parisuhteen hyvinvoinnille.

Vierailija
39/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun ap kertoi tuosta kyseisestä " äidistä" . Huh huh

Vierailija
40/50 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa yhtäaikaa, olen minä jäänyt miehen lomalla kotiin ja mies on lähtenyt yhdessä tytön kanssa lomailkemaan siitä lähtien kun tyttö oli n.2,5v, joskus ovat olleet yhdessä reisussa melkein kaksi viikkoakin, ikävä kyllä äitillä ollut kova välillä. Tällä hetkellä meillä on kaksi lasta tuo tyttö, joka on jo yli 5v ja poika 1v 8kk ja olen hoitovapaalla, joten lomailemaan päästään yhdessä, eikä tuskin enää tulevaisuudessakaan mun tarvii lomilla jäädä kotiin töihin, kun muut lomailee.