Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi häpeätte kaverittomuuttanne?

Vierailija
26.08.2020 |

Miksi ihmiset muuten häpeävät yksinäisyyttään niin paljon? Niin paljon että eivät edes kehtaa myöntää muille olevansa yksinäisiä, kaverittomia. Näissä ihmisissä on paljon hyviä puolia. Eiväthän esim. tupakoivat naisetkaan häpeä tupakoimistaan ja mieti, että löytävätköhän hyvän miehen ja että mitäköhän se mies ajattelee hänen tupakanpoltostaan. Ei, he sauhuttelevat ihan rauhassa julkisesti miettimättä sitä. 

Samoin eivät monen miehen kanssa sängyssä olleet mieti asiaa häpeän kannalta. 

Paljon pahempia juttujahan nuo tupakoiminen ja irtosuhteet ovat kuin kaverittomuus. 

Mitä siis häpeätte?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehenä olen kokenut sen, että nainen jättää kun saa tietää ettei ole menevä mies jolla on kavereita.

Sitä alkaa olemaan asiasta hiljaa tuollaisten kokemusten jälkeen.

Onhan se outoa, että jätetään tuollaisen asian vuoksi. Pitää kai toivoa, että joskus törmää samanlaiseen ihmiseen, jolla ei myöskään ole kavereita. Sitten voi olla toisille parhaita kavereita ja samalla rakastajia.

Vierailija
2/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaverittomuuteni johtuu pitkälti ujoudesta, ja ujoutta pidetään huonona piirteenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Kaverittomuuteni ja erakkomainen elämäntyylini on oma valintani, enkä näe sitä mitenkään huonompana elämäntyylinä kuin sosiaalisempaakaan.

Toki on tilanteita joissa voi joutua hetken näyttelemään sosiaalista ekstroverttia, esim. Työn hakeminen ja tietyt vuorovaikutustilanteet töissä (95% ajasta kuitenkin työni on yksin etänä tehtävää). Mutta muissa tilanteissa olen mikä olen eikä minua kiinnosta mitä muut sitä ajattelevat.

Se, että olen aseksuaali ja aromantikko toki tekee asiasta paljon helpompaa kuin niillä, joiden pitäisi kuitenkin seksiä tai ihmissuhteita saadakseen kelvata muille.

Vierailija
4/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli elämän vaihe jossa olin iha yksin, vailla ketään kaveria. Olin tottunu olee ison kaveriporukan ympäröivä ja olin suosittu. Elämä kääntyiki päälaelleen ja häpesin sitä koska pelkäsin et ihmiset ajattelee et mussa on jtn vikaa. Koinki olevani maailman surkein ihminen joka ei ansaitse yhtää kaveria ja en suostunu olemaan oikein kontaktissa ihmisiin jotka tuntui haluavan tutustua. Sisaruksetki kutsui illan viettoihin ja esitteli omia ystäviään jotka sitte koitti olla mun kavereita. Selkeästi sisarukset oli huolissaa musta ja halus auttaa. Mut en vaa saanu ajatuksia pois siitä et oon vaa surkea ja arvoton.

Lopulta netissä annoin ihmisten lähestyä ja jutella ja meni kauan et uskalsin edes omia kasvoja näyttää ku häpesin itteäni. Sitte kerran skypessä kännissä uskalsin viimein ja kerroin yksinäisyydestäni. He olivatki tukena ja kertoi haluavansa olla mun ystäviä. En voinu uskoa asiaa todeksi ja aamulla selvänä kysyinki asukasta ha sama sävel oli. Tästä on nyt 5 vuotta enkä vois löytää parempia ystäviä. Oon onnellinen ja koen olevani rakastettu ja tärkeä

Vierailija
5/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä enää häpeä. Minulla on muutama tuttu, joiden kanssa voin muutaman tunnin kuukaudessa jakaa erityismielenkiinnonkohteestani, siihen liittyvästä kirjallisuudesta ja kokemuksista. ”Kuulumiset” tai tapahtumat muiden ihmisten elämässä ei kiinnosta, itsekin haluan elää tapahtumaköyhää arkea, jonka täytän omalla tavallani. Toivon mahdollisimman vähän ”tapahtumista”. Kaikki jakaminen vituttaa ylipäätään - oma ja muiden.

Vierailija
6/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kuin yhden kaverin, elämänkumppanin, puolierakko introvertti ei muuta tarvitse eikä jaksa.

Vierailija
7/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, mutta yksinäisyys ei ole kivaa. Olen tottunut olemaan yksin, joten ei se haittaa. Käyn yksin elokuvissa ja syömässä lounasta. Joskus saatan mennä muutamalle kaljalle yksin.

Vierailija
8/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut, että minusta ei saa kiinni, joten ystäviä on vaikea saada. Kavereita on muutama, mutta ei yhtään ystävää.

Vierailija
9/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitä on yksin, kuin huonossa seurassa. Tämä on todettu niin moneen kertaan.

Vierailija
10/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sekoittaa kaverittomuutta ja yksinäisyyttä. Olen kaveriton mutten koe olevani yksinäinen koska kyseessä on täysin oma valinta.

Enkä häpeä asiaa.

Vierailija
11/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä oli elämän vaihe jossa olin iha yksin, vailla ketään kaveria. Olin tottunu olee ison kaveriporukan ympäröivä ja olin suosittu. Elämä kääntyiki päälaelleen ja häpesin sitä koska pelkäsin et ihmiset ajattelee et mussa on jtn vikaa. Koinki olevani maailman surkein ihminen joka ei ansaitse yhtää kaveria ja en suostunu olemaan oikein kontaktissa ihmisiin jotka tuntui haluavan tutustua. Sisaruksetki kutsui illan viettoihin ja esitteli omia ystäviään jotka sitte koitti olla mun kavereita. Selkeästi sisarukset oli huolissaa musta ja halus auttaa. Mut en vaa saanu ajatuksia pois siitä et oon vaa surkea ja arvoton.

Lopulta netissä annoin ihmisten lähestyä ja jutella ja meni kauan et uskalsin edes omia kasvoja näyttää ku häpesin itteäni. Sitte kerran skypessä kännissä uskalsin viimein ja kerroin yksinäisyydestäni. He olivatki tukena ja kertoi haluavansa olla mun ystäviä. En voinu uskoa asiaa todeksi ja aamulla selvänä kysyinki asukasta ha sama sävel oli. Tästä on nyt 5 vuotta enkä vois löytää parempia ystäviä. Oon onnellinen ja koen olevani rakastettu ja tärkeä

Elän itse tätä hetkeä. Kiva kuulla että joku on tästä selvinnyt.

Vierailija
12/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut vitsailua asiasta. Sille naureskellaan.

Minulle on myös sanottu, että minussa pitää olla jotain vikaa, kun ei ole kavereita...

Vierailija
13/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä laisinkaan. Tämä korona toi esiin etten todellakaan kaipaa muita ihmisisiä. 

Vierailija
14/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sekoittaa kaverittomuutta ja yksinäisyyttä. Olen kaveriton mutten koe olevani yksinäinen koska kyseessä on täysin oma valinta.

Enkä häpeä asiaa.

Hyvä huomio. Kaverittomuus ei ole synonyymi yksinäisyydelle. Joku voi itse asiassa tuntea olonsa lohduttoman yksinäiseksi kavereiden ympäröimänäkin, mikäli heidän kanssaan ei ole samalla aaltopituudella eikä heidän seurassaan tunne oloaan arvostetuksi. Tämä on paljon yleisempää kuin mitä on uskottu. Melkein joka porukassa on yksi tai kaksi pahnanpohjimmaista, joita roikutetaan mukana vähän niin kuin säälittävinä maskotteina mutta joista ei aidosti pidetä ihmisinä.

Vierailija
15/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän uusiin ihmisiin tutustumisessa on monelle jännittävää päästä mukaan hänen maailmaansa, uusiin kaveripiireihin ja aktiviteetteihin. Kun kaksi ihmistä alkaa seurustella tai vaikka vain kavereiksi, molemmat laajentavat reviiriään toistensa alueille. Minun elämässä ei ole oikein muuta jaettavaa kuin päänsisältöni. Kyllä sekin varmaan jotakuta kiinnostaa, mutta on vähän eri asia kuitenkin. Hävettää, että joku uusi ottaisi minut mukaan omiin kuvioihinsa, ja olettaisi saavansa saman takaisin, mutta itse pystyn esittelemään ihmisistä vain parhaat tubettajat ja artistit, joita seuraan.

Vierailija
16/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minua pidetään omituisena ja jopa itsekkäänä tän takia. Vaikka johtuu vain ujoudestani ja sosiaalisten tilanteiden pelosta

Vierailija
17/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä.

Ei ole kavereita, mutten koe olevani yksinäinen.

Kyllä ihmisiä kohtaa tarvittaessa erilaisissa paikoissa, kunhan vaan jalkautuu kotoaan.

Vierailija
18/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy omaan kaverittomuuteeni: katkaisen helposti välit ihmisiin, jotka ovat minua vähänkin loukanneet. En anna anteeksi, en vaikka pyytäisivät, ja usein eivät edes pyydä. 

En ole myöskään tavannut montaa fiksua naista. Samanhenkisiäkin on vaikea löytää. Naispiireissä harrastetaan myös paljon selän takana puhumista. 

Vierailija
19/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut vitsailua asiasta. Sille naureskellaan.

Minulle on myös sanottu, että minussa pitää olla jotain vikaa, kun ei ole kavereita...

Sama kokemus. Lukiossa olivat kuulemma ihmiset puhuneet, että miksi kuljen aina yksin tai vaan yhden tietyn kaverin kanssa. Minulla oli kyllä kavereita koulun ulkopuolella enkä ollut kiusattu koulussani. En olisi uskonut, että kaverittomuuteni olisi huomattu ja sitä olisi oikein spekuloitu, kunnes huhu vihdoin kantautui minunkin korviini, että kaverittomuuttani ihmetellään.

Vierailija
20/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä häpeä asiaa.

Tämä!

Mulla tosiaan oli niin, että paljon oli tuttavia ja ystäviä ja silti tunsin itseni yksinäiseksi aina. Ihmettelin sitä itsekin, mutta se johtui siitä, ettei nuo lähellä olevat tajua mua. Ahdisti ja se toisinaan jopa hävetti. Ei ollut ketään samalla aaltopituudella.

Sitten pikku hiljaa jättäydyin ulkopuolelle. Mä olen paljon onnellisempi nyt, kun saan olla omien juttujeni kanssa, eikä kukaan utele/hämmästele.