Onko tämä jo latenssivaihe?
Tänään supistellut jo aamukuudesta, joka tunti. Välillä 6 kertaa tunnissa, välillä vain pari kertaa.
Tuntuvat kyllä pakottavana paineen tunteena, mutta ei varsinaisena kipuna.
Kauanko tämä vaihe voi kestää vai voivatko supistukset vielä loppuakin tästä? Koska mahtavat muuttua kovemmiksi/tiheämmiksi?
Saisiko teiltä kokemuksia omalta kohdalta? 🙂
Nyt rv 41+0.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minulla supistukset oli enemmän just tuollaista pakottavaa painetta ei niinkään varsinaista kipua vielä siinäkin vaiheessa, kun olin 7cm auki. Tosin olivat siinä kohtaa säännöllisiä noin 3 min välein. Sitten sainkin epiduraalin enkä tuntenut mitään suurta supistuskipua koko synnytyksen aikana. En tainnut oikein vastata kysymykseen, mutta tosiaan minulla kuvaamasi kaltaiset supistukset olivat ihan oikeita tosi kyseessä-supistuksia jo.
Kiitos, kaikki kokemukset kelpavat kyllä. Täytyypä lähteä synnärille tarkastukselle, jos alkavat säännöllistyä 5 minuutin välein tuleviksi. Onneksi synnärille ajaa sen 10 minuuttia tästä.
Minulla supistukset oli enemmän just tuollaista pakottavaa painetta ei niinkään varsinaista kipua vielä siinäkin vaiheessa, kun olin 7cm auki. Tosin olivat siinä kohtaa säännöllisiä noin 3 min välein. Sitten sainkin epiduraalin enkä tuntenut mitään suurta supistuskipua koko synnytyksen aikana. En tainnut oikein vastata kysymykseen, mutta tosiaan minulla kuvaamasi kaltaiset supistukset olivat ihan oikeita tosi kyseessä-supistuksia jo.