Monelle ei ole tarjolla mitään hienoa uraa tai mukavaa ja mielekästä työtä...Heille on vain terveyttä kuluttavia paskahommia tarjolla, ja usein pätkissä. Miten motivoisit heitä tekemään töitä?
Kun vielä palkkakaan ei verojen ja kulujen jälkeen juuri poikkea työttömänä saaduista tuista?
Millä motivoisit tällaisen henkilön heräämään kellon kanssa joka aamu masentavaan elämäänsä?
Kommentit (62)
Kannattaa ottaa asuntolaina. Kun vituttaa, muistaa, että se on vielä maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oma valinta. Miksi ei tee asialle jotain, jos aiemmon jäi koulut käymättä? Ei siinä motivointia tarvita vaan häviäjän omia toimenpiteitä.
Se ei ole oma valinta
Kaikille ei ole työpaikkoja erikoissuunnittelijoina, projektikoordinaattoreina tai kehityspäällikköinä. Joidenkin on myös siivottava. Sitäpaitsi siivoamisen tekemättä jäämisen huomaa erittäin hyvin, joten toivon, että vastaisuudessakin siivotaan.
Jos se kerran on niin tärkeää ja raskasta, niin miksei siitä sitten makseta paremmin?
En ikinä mee siivoomaan ihan jo senkin takia että on niin aliarvostettu homma.
Muut ihmiset kohtelee sua kuin paskaa... mm. tiputtaa sun edessäs roskia maahan ja sanoo "sun duunihan se on kerätä nää"Jep kokkarit höpöttää vapaasta markkinataloudesta missä kysyntä ja tarjonta sanelee hinnat niin tuotteissa kuin palkoissa. Mut sit kun paskaduunien liksaa pitäs korottaa ni se ei kelpaakkaan heille vaan pitää tuoda halpatyövoimaa ties millä verukkeilla.
Reilussa vapaassa markkinataloudessa missä ei huijata halpatyövoimalla, maksettaisiin siivouksesta niin hyvin että se homma kelpais myös kantasuomalaiselle. Ja sitä kannatais tehä vaikka paikat välillä vähän särkisikin.
Samaa mieltä. Silti veikkaan, että halpatyövoiman tuonti Eurooppaan on tilapäinen vaihe. Pian robotti hoitaa monet hommat siivouksesta tomaattien poimintaan. Pianhan ei myöskään tarvittane bussi- tai taksikuskeja, kun auto ajaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oma valinta. Miksi ei tee asialle jotain, jos aiemmon jäi koulut käymättä? Ei siinä motivointia tarvita vaan häviäjän omia toimenpiteitä.
Se ei ole oma valinta
On se. Jos ei käy kouluja päätyy esimerkiksi siivoojaksi, vanhusten hyysääjäksi tai kaupankassalle naurettavalla pikkupalkalla. Käymällä kouluja ja opiskelemalla pitkälle saa hyvän työn ja hyvän palkan.
Kaikki eivät pääse kouluun, kaikki eivät pääse koulutuksesta huolimatta töihin, kaikki ihmiset yksinkertaisesti eivät voi olla varmasti työllistyviä ja hyväpalkkaisia lääkäreitä, Joku sairastuu, jollain ei ole varaa opiskella
Silloin täytyy tyytyä siihen paskahommaan, mihin oma henkinen kapasiteetti korkeintaan kantaa eikä haikailla sellaisten asioiden perään, jotka onnistuisi lääkärinä.
En kaipaa hienoa uraa. Minulle riittää, kun saan tehdä opettajan työtä valmistuttuani.
olen 40 vuotta tehnyt "terveyttä kuluttavia paskaduuneja", joten voin kokemuksesta sanoa ettei se niin kamalaa ole. paskaduunillakin voi elättää itsensä ja hankkia asunnon (tai mitä itsekukin tärkeänä pitää). mielestäni siinä on motivaatiota kun pystyy elättämään itsensä ja elämään kuten muutkin. jos saa tehdä täydet työtunnit kyllä elää paskaduunillakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin koulut käymättä? Tunnen varmaan 20 korkeakoulutettua työtöntä (ja ammattioppilaitoksetkin ovat kouluja).
Elät jotain 1900-luvun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, sä oot kyllä nero!!! 100% ihmisistä pääsee hyviin duuneihin kunhan vaan kouluttautuu hyvin! WAUTSI! Fiksu sinä! 👏
Ei pääse mutta mahikset on helvetin paljon paremmat, kuin peruskoulupohjalta. On korkeakoulutetuissakin häviäjiä mutta ei niin paljoa. Senkin pässi.
Paskaduunin tekeminen voisi olla mielekästä jos tietää että sen tuottamat verotulot käytetään suomen ja suomalaisten hyväksi... EIKÄ LÄHETETÄ MINNEKÄÄN SAATANAN ITALIAAN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oma valinta
On se. Jos ei käy kouluja päätyy esimerkiksi siivoojaksi, vanhusten hyysääjäksi tai kaupankassalle naurettavalla pikkupalkalla. Käymällä kouluja ja opiskelemalla pitkälle saa hyvän työn ja hyvän palkan.
Ai jaa:). Tiedän yhden tohtorin lähihoitajana ja monta p-duunaria ja työtöntä osaajaa.
Mee nyt vid duun täältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oma valinta
Kaikki eivät pääse kouluun, kaikki eivät pääse koulutuksesta huolimatta töihin, kaikki ihmiset yksinkertaisesti eivät voi olla varmasti työllistyviä ja hyväpalkkaisia lääkäreitä, Joku sairastuu, jollain ei ole varaa opiskella
Silloin täytyy tyytyä siihen paskahommaan, mihin oma henkinen kapasiteetti korkeintaan kantaa eikä haikailla sellaisten asioiden perään, jotka onnistuisi lääkärinä.
On meitä maistereita enemmänkin, joille ei vain tahdo löytyä ns. koulutusta vastaavaa työtä. Tiedä sitten, kuinka moni nykyisin "hyvässä" työpaikassa oleva jää työttömäksi seuraavassa lamassa. Maailma ja työelämä muuttuvat melkoista tahtia nykyään. Saattaapa ne paskaduunit näyttäytyä itsellesikin vielä toisenlaisessa valossa.
Ei kukaan voi pakolla motivoida toista tekemään jotain. Pitää itse keksiä mikä se on se syy että haluaa aamulla nousta sängystä. Ihan sama mulle kyllä jos joku haluaa vaan virua sängyssä piehtaroimassa kun ei oo mitään kivaa tekemistä.
Mulla on ihana työ ja siitä ei saa lähes yhtään palkkaa. Saan palkkaa nk paskaduunista mutta se ei ole mun elämän "työ", se on vaan väline että voin tehdä sitä oikeaa työtäni.
Olen AMK tutkinnon suorittanut, kotisiivooja tällä hetkellä. Paskaduuni mutta toinen vaihtoehto olisi olla työtön. Ei sovi minulle, mieluumin teen töitä vaikka palkka on huono.
Intialainen viemärisukeltaja on kyllä ihan oikeissa paskatöissä, mutta sekään ei ole paskatyö koska se on tehtävä ja toimivat viemäri hyödyttää koko yhteiskuntaa.
Joku miljoonapalkattu epämääräinen konsultti joka ei oikeesti tee mitään vasta paskatöitä tekeekin.
Selkeästi sun elämä on ollut aina helppoa ja kivaa, onnittelut!
Kaikki ei voi vaikuttaa siihen millasiin olosuhteisiin on päätynyt... Ainiin, eihän täällä kellään asiat nyt NIIN huonosti voi olla, kun eletäänhän me hyvinvointivaltiossa
Vierailija kirjoitti:
Olen AMK tutkinnon suorittanut, kotisiivooja tällä hetkellä. Paskaduuni mutta toinen vaihtoehto olisi olla työtön. Ei sovi minulle, mieluumin teen töitä vaikka palkka on huono.
Ei ole paskaduuni vaan on todella arvostamani ammatti.
Jos kaikki siivoojat yhtenä päivänä haihtuisivat, tulisi nopeasti hirveä kaaos. Jos kaikki pankinjohtajat yhtenä päivänä haihtuisivat, niitä ei kaivattaisi ennen kuin eivät ilmesty eläkeläiskahveilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oma valinta
Nukahditko vuonna -82 ja nyt yhtäkkiä tänään heräsit?
Tarjolla on jo lähtökohtaisesti ihan väärä asenne. Koulutusta on kaikille motivoituneille tarjolla. Asuntotukea on tarjolla, mielenterveystukea on tarjolla. Töitä ei täydy olla tarjolla, ne ei ole mikään itsestäänselvyys, vaan niitä tulee hakea, pyrkiä kohti, kouluttautua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paskaduuni vaan on todella arvostamani ammatti.
Jos kaikki siivoojat yhtenä päivänä haihtuisivat, tulisi nopeasti hirveä kaaos. Jos kaikki pankinjohtajat yhtenä päivänä haihtuisivat, niitä ei kaivattaisi ennen kuin eivät ilmesty eläkeläiskahveilleen.
Kissa kiitoksella elää.
Et itsekään varmaan jollain sanahelinällä olisi töissä ilman palkkaa?
Kaikki kyllä ovat aina niin arvostavinaan siivoojia, mutta eipä arvostus palkassa näy...ja ihmiset heittävät avoimesti roskat maahan edessäsi (saavat jotain tyydytystä tästä?)
Mutta onhan se niin kiva kun netissä joku random kuulemma arvostaa
Paskaduuneissakin voi parhaimmillaan olla ihan kivaa. Tulee liikuntaa, tapaa erilaisia ihmisiä, tunne että sentään tekee JOTAIN. Kotona tukien varassa maaten lihoo, passivoituu, masentuu, syrjäytyy, tulee sosiaalinen kammo.....
Että pistää vihaksi nämä suomalaiset työttömät. Joutaisivat kuolla nälkään kun tällaista edes kehtaavat suoltaa ulos suustansa.