Tietääkö hullut olevansa hulluja?
Kommentit (30)
Ei tiedä. Jos tietäisi, tätäkään palstaa ei olisi olemassa.
Hyvin usein kyllä, mikäli hoidon piirissä ovat. Ainoa poikkeus on jatkuva psykoosi.
Minä tiedän olevani sekaisin. En tiedä minkä määrittelet hulluksi. Mutta siis masentunut ja silleen.
Mä tiedän että välillä olen hullu, mutta miten määritellään hullu. Itse olen välillä zompiehullu vähistä yöunista.
Jotkut tietävät, mutta eivät kaikki. Minä tajuan olevani sairas, mutten varmaan oikeasti tajua miten pahasti.
Riippuu pitkälti mitä tarkoitat hullulla. Mielialahäiriöitä? Masennusta? Pakkoajatuksia? Psykoosia? Minun koko ajatteluni on poikkeavaa, silti millään mittapuulla en ola koskaan ollut harhainen. Masennusta löytyy kyllä. Olen omasta mielestäni todella hullu, mutta veikkaisin, että kukaan minua tapaava ei voisi sellaista todeta.
Sairaudentuntoa. Joskus on, enimmäkseen ei.
Läheskään kaikki eivät tiedä.
Monet henkisesti sairaat pitävät hoitohenkilökuntaa hulluina ja ammattitaidottomina. Psykiatrit eivät tiedä mitään ja hoitajat ovat kammottavia. Oma diagnoosi on täysin virheellinen ja ulkomuotoakin arvosteliin lausunnossa.
Totta. Ulkomuoto kertoo yleensä hyvä paljon ihmisestä.
Kyllä ne varmaan tietää jos ovat joutuneet hoitoon. Tai ainakin ihmettelevät mitä he siellä tekevät.
Määrittele ensin hulluus. Yleensä vakaviin mielenterveyden häiriöihin liittyy sairaudentunnottomuus, jos sellaista hulluutta tarkoitat. Joku voisi kuitenkin sanoa että ihan jo tämä nykyaika on niin hullua että kaikki normaalisti porskuttavat ja "terveet" ovat toisaalta niitä eniten hulluja jos eivät oireile tästä maailman sekopäisyydestä mitenkään. Onko tervettä olla mieleltään herkkä vai kova ja mikä taas on liikaa, onko hulluus yksilössä vai ympäristössä. Mikä on oikeaa hulluutta, siinäpä vasta kysymys!
Minä tiedän!
Olen hulluista hulluin ja vaarallinen kaikille. Varo, tulen sinutkin pesemään hengiltä!
Jossain oli sananparsi, "Tyhmä luulee olevansa viisas, viisas tietää olevansa tyhmä."
Harva tietää. Tunnen yhden täysin hullun hyvin ja hänen kauttaan monia. kertovat yleensä että jossai vaiheessa palaa järki päähän hoidossa mutta siihen asti se psykoosi pitää niin otteessaan että ne hullunhoureet tuntuvat maailman normaaleimmalta. Että kassamyyjällä on ampiaisen pää ja kaikkialla istuu tonttuja jotka eri kaanoneissa laulaen kertovat hulluja elämänohjeita.
Minä olen hullu ja tiedän sen. Vai onko maailma hullu ja minä terve?
On syytä epäillä että koko maailma ja sen mukana asukkinsa ovat hulluja.
Minä en ole.
Koska olen kotoisin hevosenpääsumusta.
Mulla on ihan paperit siitä että olen terve, mutta epäilen vahvasti.
Olen hulluus eläkkeellä. En koe itseäni hulluksi kuin silloin kun kuulen ääniä tai kuvittelen jotain. Tai oikeastaan jälkeenpäin ymmärrän, että oli taas psykoottinen jakso menossa.
Ei, ei ne muuten olisi hulluja.566