Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa kuiviin silmiin kun kostutustipat ei auta?

Vierailija
11.12.2022 |

On kokeiltu monta eri merkkiä apteekista, ne auttaa ehkä minuutin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutustippoja on myös geelimäisiä.

Vierailija
2/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipoissa on eroja. Systane hydration on hyvä.

Niitä pitää vain laittaa tiheään, monta kertaa päivässä.

Yöksi voi laittaa paksumpaa silmävoidetta.

Miksi silmäsi ovat kuivat? Et kai tuijota näyttöä tuntikaupalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kertakäyttöpipeteissä? En voi säilöntäaineen vuoksi käyttää niitä tippapulloja. Ap

Vierailija
4/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä silmälääkärillä. Lääkkeitä on myös reseptin vaativia.

Vierailija
5/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi ne on kuivat, ovat olleet jo 25 vuotta, aina talvisin on pahempi tilanne. Voi olla että näyttöpäätetyö ja lukemisharrastus vaikuttaa, vaikka yritän räpytellä usein. Tai sitten joku muu syy, ihonikin on aina kovin kuiva. Ap

Vierailija
6/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. Useammallakin tässä vuosien varrella. Ne kauhistelee kovin kuivia silmiä ja neuvoo ostamaan apteekista jotain kostutustippoja. Vaikka siis yhdellekin menin varta vasten valittamaan vain tästä vaivasta. Ap

Vierailija
7/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oftan a-pant silmävoide yöksi

Vierailija
8/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reseptillä Oftageliä ja Artelacia. Tilasin nyt kuitenkin verkkokaupasta VitA-pos silmävoidetta. Jos samalla auttaisi kuiviin silmäluomiinkin.

Vierailija
9/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta jotkut joutuvat tekemään näyttöpäätetyötä ja tuijottamaan näyttöä 8h päivässä. Tietty ruokatauko välissä.

Vierailija
11/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kertakäyttöpipeteissä? En voi säilöntäaineen vuoksi käyttää niitä tippapulloja. Ap

Hyvin monet tippapullotkin on nykyään säilöntäaineettomia. Joku tällainen voidemainen toimii pitempään.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/BEVITA-EYE-A-silmaevoide-5-g

Vierailija
12/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheriprot voide auttaa hyvin. Käytän sitä kuivasilmäisyyteen. Aamuinilloin laitan voidetta niin hyvin auttaa. Mulla ollut arat kuivat silmät nyt toisenlaiset kun voidetta käytän.

Vierailija
13/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. Useammallakin tässä vuosien varrella. Ne kauhistelee kovin kuivia silmiä ja neuvoo ostamaan apteekista jotain kostutustippoja. Vaikka siis yhdellekin menin varta vasten valittamaan vain tästä vaivasta. Ap

Ihan tosi? Onpa outoa. Yksi reseptivapaaksi muuttunut silmävoide on Oftan A-pant, sitä olen käyttänyt vuosia. Minulla tuli sarveiskalvoon haavaumia, nyt olen säästynyt niiltä tuon ansiosta.

Vierailija
14/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arat kuivat silmät kirjoitti:

Scheriprot voide auttaa hyvin. Käytän sitä kuivasilmäisyyteen. Aamuinilloin laitan voidetta niin hyvin auttaa. Mulla ollut arat kuivat silmät nyt toisenlaiset kun voidetta käytän.

Rektaalivoide?

Vierailija
15/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Onpa outoa. Yksi reseptivapaaksi muuttunut silmävoide on Oftan A-pant, sitä olen käyttänyt vuosia. Minulla tuli sarveiskalvoon haavaumia, nyt olen säästynyt niiltä tuon ansiosta.

Ei minulla ole kovin positiivisia kokemuksia silmälääkäreistä muutenkaan, en tiedä miksi, kun muun erikoisalan lääkäreistä on erittäinkin hyviä kokeimuksia. Ostanoa kokeiluun tuota a-pant voidetta apteekista. Ap

Vierailija
16/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keski-ikäistymiseen kuului myös se, ettei silmät kestä enää matalaa ilmankosteutta. Tätä epäilin myös iho-oireiden perusteella ja ostin lämpö/kosteusmittarin. Onneksi nykyään teen lähinnä etätöitä, niin saan ilmankostuttimella pidettyä kodin ilmankosteutta tarpeeksi ylhäällä. Toimistolla meni naama, kädet, silmät ja ääni, kun siellä oli alle 20%.

Vierailija
17/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen.

Vierailija
18/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla keski-ikäistymiseen kuului myös se, ettei silmät kestä enää matalaa ilmankosteutta. Tätä epäilin myös iho-oireiden perusteella ja ostin lämpö/kosteusmittarin. Onneksi nykyään teen lähinnä etätöitä, niin saan ilmankostuttimella pidettyä kodin ilmankosteutta tarpeeksi ylhäällä. Toimistolla meni naama, kädet, silmät ja ääni, kun siellä oli alle 20%.

Kollageenia ja iho-omegaa kannattaa ottaa tällaisiin ongelmiin. Mulla hilseili vuosikausien ajan selän iho talvisin, mutta kun aloin käyttää kollageenilisää niin kuivuus hävisi.

Vierailija
19/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silmät hirvittävän väsyneet jo heti aamusta herättyäni. Töissä tuijotan tuetokonetta koko päivän. Yritän laittaa tippoja mutta tuntuu etten pysty niitä enää loppupäivästä edes auki pitämään.

Vierailija
20/50 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollageenia ja iho-omegaa kannattaa ottaa tällaisiin ongelmiin. Mulla hilseili vuosikausien ajan selän iho talvisin, mutta kun aloin käyttää kollageenilisää niin kuivuus hävisi.

Mitä kollageenituotetta käytät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän