Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö hullut olevansa hulluja?

Vierailija
26.08.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti voi vaikka viedä lasten ruokarahat ja haalia itselle kiinteistöjä ja matkoja. Psykopaatti ei tunne empatiaa. 

Psykopaatti on vaarallinen, jos olosuhteet ovat hänelle epäsuotuisat, ei saa esim. naista jonka haluaisi. 

Vierailija
62/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitte vasta hullu olisikin hullu jos tietäisi olevansa hullu. Psykiatrit ovat koulutettuja hulluja.

Mulla meni työuupumus aika pitkälle ja pääsin kokeneen (vanhan) psykiatrin vastaanotolle. Oli aidosti tilanne, että mietin että testaako se mua vai onko se hullu. Ainakin se määräsi kolme kuukautta saikkua ja hyvät mömmöt. Tosin en mä niitä lääkkeitä kauaa syönyt, kun viikko meni niin, ettei mikään tuntunut miltään. Mieluummin hoidan päätäni musiikilla kuin kemikaaleilla. 

Olit hullu. 

Niin olinkin. Lääkkeet auttaa varmasti, jos kyse on aivokemian epätasapainosta. Mulla oli kyse siitä, että olin vetänyt monta vuotta aika vähillä voimilla ja sitten kun siihen saatiin mikromanageeraava esimies, niin pää hajosi täysin.

Samalla kotielämä oli tasoittunut niin pystyin pysähtymään. En kadu yhtään ja mikromanageeraajakin sai ottaa tilalleni henkilön, jolle saattoi opettaa miten paperit nidotaan oikein ja kahvikupit laitetaan kaappiin kahvat oikealle osoittaen. Kaikesta seurasi jotain parempiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitte vasta hullu olisikin hullu jos tietäisi olevansa hullu. Psykiatrit ovat koulutettuja hulluja.

Mulla meni työuupumus aika pitkälle ja pääsin kokeneen (vanhan) psykiatrin vastaanotolle. Oli aidosti tilanne, että mietin että testaako se mua vai onko se hullu. Ainakin se määräsi kolme kuukautta saikkua ja hyvät mömmöt. Tosin en mä niitä lääkkeitä kauaa syönyt, kun viikko meni niin, ettei mikään tuntunut miltään. Mieluummin hoidan päätäni musiikilla kuin kemikaaleilla. 

Kuinka oireilit? Minkälainen olit läheisiäsi kohtaan?

Vierailija
64/68 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä.

Vierailija
65/68 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun hyvä kysymys, eikös samaa kysytty elokuvassa " manillaköysi".

Vierailija
66/68 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko harhaiselle ihmiselle tehdä mitään?

En ole mikään mielenterveyden ammattilainen, joten kysyn. Minulla on työpaikalla ihminen joka on mennyt ihan harhaiseksi. Hän ei varmaankaan ole vaarallinen, mutta hän on alkanut selittää kirkkain silmin menneisyydestään asioita, jotka eivät pidä paikkaansa.

Niissä on totuutta siteeksi, mutta olen tilanteessa jossa olen joutunut ottamaan yhteyttä näihin entisiin työnantajiin ja kyselemään, että ihanko oikeasti hän on tehnyt sitä-tätä-ja-tuota, vastannut isoista projekteista yms, sillä nykyinen henkilö on ihan kujalla kaiken suhteen. En ole saanut vahvistusta millekään.

Hän on hurjan kiltti ja sosiaalinen, mutta puheet ja osaaminen eivät kohtaa. Miten tämmöisestä pääsee eroon? Onko mitään toivoa, että saan hänet ymmärtämään että hän valehtelee jatkuvasti (ilmeisesti kuitenkin itse uskoo puheisiinsa) ja hän on näinollen epäluotettava ja kyvytön työntekoon?

Onko hän siis ollut aikaisemmin asiallinen ja pysynyt totuudessa ja kuvaamasi käytös on uutta hänelle?

Vierailija
67/68 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tuun keittää sulle tee vedet

T. Kylmäkkö

Vierailija
68/68 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO JOKU TIETTY MIELESSÄ, ESIM. PURRA? EI SELVÄSTIKÄÄN TIEDÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi