Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö hullut olevansa hulluja?

Vierailija
26.08.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on sen ehdottamista, ja myontamista, etta on hullu.

Se on olemassa, koska psykiatria on olemassa.

Vierailija
22/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: Klassinen kysymys. Eivät tiedä. Et ole oikeasti hullu, jos tuon tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatria on sen ehdottamista, ja myontamista, etta on hullu.

Se on (hulluus) olemassa, koska psykiatria on olemassa.

Eli minulle psykiatria ei ole ainoastaan psudotiede, vaan ihan pilkkatiede.

(sama)

Vierailija
24/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerous ja hulluus kulkevat tunnetusti lähellä toisiaan.

Vierailija
25/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varmasti tiedä. Jotkut saattavat tietää, mutta siinäkin on haitari, että millä tavalla on hullu. Esim. skitsofreenikot psykoosissa eivät tajua olevansa hulluja.

Vierailija
26/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmasti tiedä. Jotkut saattavat tietää, mutta siinäkin on haitari, että millä tavalla on hullu. Esim. skitsofreenikot psykoosissa eivät tajua olevansa hulluja.

Miksi ehdotat, etta he ovat hulluja? Ehka he pelkaavat, etta sina ja maailma ehdottaa, etta he tai mina ovat hulluja.

Pelko saa aikaan enemman..... kuin..

Vierailija
27/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ns. hullun paperit mutta tunnen sen kyllä itsekin ettei ole kaikki kohdillaan pääkopassa.

Vierailija
28/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hulluja, minä en.

Vierailija
29/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ns. hullun paperit mutta tunnen sen kyllä itsekin ettei ole kaikki kohdillaan pääkopassa.

Psykiatria  on kuin käärme joka puree pilkkamyrkylla itseään, omaa häntäänsä. Miten käärme puree on sen mieli, miten liikuttaa häntää on sen mieli.

Puree siis mielensä pilkkamyrkyllä mieltään.

Sinä olet elämänpuu, ja sinä olet elämnpuun siemen, käärme sinun häntäsi on sinun omassa suussasi.

Vierailija
30/68 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hulluksi määritellyn silmissä ns. normikansalaiset voivat näyttää todella hulluilta...

Vierailija
31/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko harhaiselle ihmiselle tehdä mitään?

En ole mikään mielenterveyden ammattilainen, joten kysyn. Minulla on työpaikalla ihminen joka on mennyt ihan harhaiseksi. Hän ei varmaankaan ole vaarallinen, mutta hän on alkanut selittää kirkkain silmin menneisyydestään asioita, jotka eivät pidä paikkaansa.

Niissä on totuutta siteeksi, mutta olen tilanteessa jossa olen joutunut ottamaan yhteyttä näihin entisiin työnantajiin ja kyselemään, että ihanko oikeasti hän on tehnyt sitä-tätä-ja-tuota, vastannut isoista projekteista yms, sillä nykyinen henkilö on ihan kujalla kaiken suhteen. En ole saanut vahvistusta millekään.

Hän on hurjan kiltti ja sosiaalinen, mutta puheet ja osaaminen eivät kohtaa. Miten tämmöisestä pääsee eroon? Onko mitään toivoa, että saan hänet ymmärtämään että hän valehtelee jatkuvasti (ilmeisesti kuitenkin itse uskoo puheisiinsa) ja hän on näinollen epäluotettava ja kyvytön työntekoon?

Suullisesta ohjauksesta ja varoituksista huolimatta hän ei muuta käytöstään. Selityksissä löytyy joka kerta.

Vierailija
32/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli sananparsi, "Tyhmä luulee olevansa viisas, viisas tietää olevansa tyhmä."

Niin? Tässä keskusteltiin hulluudesta.

Mutta varmaan luulit olevasi viisas kun tuon sananparren tähän rustasit.

Vierailija
33/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte vasta hullu olisikin hullu jos tietäisi olevansa hullu. Psykiatrit ovat koulutettuja hulluja.

Vierailija
34/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte vasta hullu olisikin hullu jos tietäisi olevansa hullu. Psykiatrit ovat koulutettuja hulluja.

Mulla meni työuupumus aika pitkälle ja pääsin kokeneen (vanhan) psykiatrin vastaanotolle. Oli aidosti tilanne, että mietin että testaako se mua vai onko se hullu. Ainakin se määräsi kolme kuukautta saikkua ja hyvät mömmöt. Tosin en mä niitä lääkkeitä kauaa syönyt, kun viikko meni niin, ettei mikään tuntunut miltään. Mieluummin hoidan päätäni musiikilla kuin kemikaaleilla. 

35/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiätysti! 🤪 

Vierailija
36/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän. Tosin en ole todellisuudesta täysin pihalla vaikka dissosioinkin.

Tuossa just jonkun viikon kuuntelin yhden kaksisuuntaisen juttuja ja enteilin että kohta rysähtää kun jutut alkoi menemään niin utopistisiksi ja salaliittoteorioiden puolelle, kuulema ihmisillä kaikenlaisia juonia häntä vastaan ja puhutaan pahaa. Ei oikein vastannut mihinkään kysymyksiin ja vastoin normaalia itseään sitä juttua tuli tolkuttomasti. Normaalisti puhuu aika vähän itsestään ja reagoi juttelemiseen. 

Noh, juuri joutui osastolle kun pää hajosi.

On noita ollut aiemminkin ja on tajunnut myöhemmin, että ei ole ollut todellisuudessa kiinni yhtään. Aika hyvin olen ihan omankin mielenterveyden takia oppinut enteet mitä on tulossa. Toinen alkoi kai työstressin ja väsymyksen takia uupumaan ja siitäkin näin, että kohta rysähtää. Alkoi olla sitä mieltä, että mäkin alan olemaan vaan vihollinen ja muutaman viikon väännettyään kaikki mussa oli pahaa ja laittoi välit poikki vaikka kuinka koitin rauhoitella tilannetta ja pysyä rauhallisena sen paasauksen keskellä, koki ihan kaiken hyökkäyksenä.

Ei me sentään tyhmiä olla.

Vierailija
37/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kuten r aiskaaja ja väkivaltainenkaan ei tiedä olevansa r aiskaaja ja väkivaltainen. He vaan toteuttavat itsejään ja pitävät sitä "normaalina".

Hulluus on näistä pienin paha.

Vierailija
38/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia tarkoittaa sitä, että todellisuuskäsitys ja aistikokemus poikkeaa siitä, mikä on tavis-ihmisellä (tässä tapauksessa pharman edustajalla). Tämä mielipide ei tee vielä ketään sairaaksi. Itse asiassa väitän, että jos edustaa pharman mallista "tervettä" on itse asiassa äärimmäisen sairas.

Vierailija
39/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän olevani sekaisin. En tiedä minkä määrittelet hulluksi. Mutta siis masentunut ja silleen.

Masentunut ei ole hullu, eli skitsofreenikko. 

Vierailija
40/68 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieroglyfi" kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatria  on kuin käärme joka puree pilkkamyrkylla itseään, omaa häntäänsä. Miten käärme puree on sen mieli, miten liikuttaa häntää on sen mieli.

Puree siis mielensä pilkkamyrkyllä mieltään.

Sinä olet elämänpuu, ja sinä olet elämnpuun siemen, käärme sinun häntäsi on sinun omassa suussasi.

Kukaan ei pakota puremaan. Se on totta, että psykologia on pääasiassa negatiivista ja uhria vahingoittavaa. Mutta tällaisesta toiminnasta voi irtisanoutua ihan siinä missä hakkaamisesta ja kiusaamisestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi