Onko hyvä aamupala? Laihdutsyritys.
1,5 dl mysliä + 0.5 dl maitoa
1 iso mandariini
1 iso lasillinen vettä
2.5dl kahvia (pieni tilkka kevytmaitoa, en juo muulloin kuin aamuisin)
Kommentit (37)
No, just...rupea nyt ap. vielä v*****maan...Hedelmäsokeri saattaa lihottaa enemmän kuin muut sokerit, koska siitä ei tule samalla tavalla kylläisyyden tunnetta kuin tavallisesta sokerista ja huomaat kohta syöväsi illalla kilon mandariinejä, kun pidät itseäsi koko päivän nälässä.
Ei mulla muuta, kun oivallinen otsikko. LaihdutusYRITYS, jos et hyvä ihminen rupea syömään.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:53"]
No, just...rupea nyt ap. vielä v*****maan...Hedelmäsokeri saattaa lihottaa enemmän kuin muut sokerit, koska siitä ei tule samalla tavalla kylläisyyden tunnetta kuin tavallisesta sokerista ja huomaat kohta syöväsi illalla kilon mandariinejä, kun pidät itseäsi koko päivän nälässä.
Ei mulla muuta, kun oivallinen otsikko. LaihdutusYRITYS, jos et hyvä ihminen rupea syömään.
[/quote]
Minulle saa vittuilla mutta minä en saa sanoa mitään takaisin? Aha. No, kyllä minä syön, haen tässä sitä omaa polkuani, kun jos et tiennyt niin kaikille ei käy kaikki. Kohta joku varmaan ehdottaa rahkaa ja ananasta, ja kun sanon että en uskalla ananasta syödä ollenkaan niin aletaan vittuilla että en halua edes yrittää. Ja jos kirjoitan otsikkoon että "yritys" niin sekin on väärin, mutta jos teille hyeenille sanoo takaisin niin alkaa itku.
Kiitos asiallisille vastaajille, kirjaankin ylös syömiseni ja kun aikaa on (kuten nyt) niin opiskelen vähän eri ruokien sisällöistä.
ap
Kuten jo sanoin aikaisemmin, jos aamupala pitää tarpeeksi nälkää, menee alas sekä kiireisenä että rauhallisena aamuna ja sopii päivän kaloreihin niin se voi olla mitä vain mitä itse haluaa syödä. Kaurapuuro ei ole mikään autuaaksi tekevä.
Ihan hyvältä tuo päivän suunitelma minusta vaikuttaa, kannattaa laskea kaloreita mys että saa tarpeeksi ja tarpeeksi vähän ja kalorit koostuu tarpeeksi myös prodesta ja rasvasta.
-12-
Mitä mieltä olette ruispuurosta? Pidän siitä enemmän, kuin kaurapuurosta.
ap
ap
Täh?! Mistä sinä nyt ap vedit herneet nenääsi?! Kiukkuiseksi laihdusyrityksesi ainakin sinut tekee, jos ei muuta. Minä oikein hämmästelin, miten asiallisia vastauksia sinä sait, vaikka tämä on palstan ikuisuusaiheita ja moni on siihen jo ajat sitten kyllästynyt. Ja sen huomaa vielä pahempana tylytyksenä.
Odota vaan kun se hyeenalauma ihan tosissaan herää.
Sen verran vielä, jos kokeen erinlaisen mielipiteen uhaksi se ei ole kovin kypsää keskustelua itseltäkään.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:04"]
ap
[/quote]
Ruispuuro on hyvä valinta!
Mikä sulla ap on tavoite? Mä itse aloitin vhh:n kolme kuukautta sitten, en ole käynyt vaa'assa ollenkaan. Olen huomannut, että kilojen tuijottaminen ja laskeminen saa mut aina luovuttamaan jossakin kohtaa, koska eteneminen ei ole ollut mielestäni riittävän nopeaa. Nyt olen käyttänyt tulosten mittaamiseen pelkästään peiliä ja mittanauhaa, olen tosi tyytyväinen saavutuksiini. Vyötäröltä on huvennut jo 12 senttiä, ja farkutkin (ennen tiukat) saan jalasta pois nappia avaamatta. Vaakaan en aio vieläkään mennä :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:12"]
ap
[/quote]
Mikä sulla ap on tavoite? Mä itse aloitin vhh:n kolme kuukautta sitten, en ole käynyt vaa'assa ollenkaan. Olen huomannut, että kilojen tuijottaminen ja laskeminen saa mut aina luovuttamaan jossakin kohtaa, koska eteneminen ei ole ollut mielestäni riittävän nopeaa. Nyt olen käyttänyt tulosten mittaamiseen pelkästään peiliä ja mittanauhaa, olen tosi tyytyväinen saavutuksiini. Vyötäröltä on huvennut jo 12 senttiä, ja farkutkin (ennen tiukat) saan jalasta pois nappia avaamatta. Vaakaan en aio vieläkään mennä :)
[/quote]
Tavoite on oppia syömään niin, etten ahmi ja ettei se ruoka väsytä, että siitä saa energiaa ja hyvän olon myös henkisesti. Ja sitten, haluan laihtua. Aloitin liikunnan elokuun alussa, nyt vasta olen alkanut miettiä mitä pistän suuhuni. Tosin liikkuminen on vähentänyt makeannälkää, mutta se ei ole auttanut siihen että rakastan kaikkea suolaista.
Henkilövaakaa minulla ei ole, eikä tule. Jos haluan tietää painoni, punnitsen itseni uimahallissa. Keittiövaa'asta olikin aamulla patteri loppu joten en päässyt punnitsemaan myslejäni :D
ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:17"]
ap
[/quote]
[/quote]
Tavoite on oppia syömään niin, etten ahmi ja ettei se ruoka väsytä, että siitä saa energiaa ja hyvän olon myös henkisesti. Ja sitten, haluan laihtua. Aloitin liikunnan elokuun alussa, nyt vasta olen alkanut miettiä mitä pistän suuhuni. Tosin liikkuminen on vähentänyt makeannälkää, mutta se ei ole auttanut siihen että rakastan kaikkea suolaista.
Henkilövaakaa minulla ei ole, eikä tule. Jos haluan tietää painoni, punnitsen itseni uimahallissa. Keittiövaa'asta olikin aamulla patteri loppu joten en päässyt punnitsemaan myslejäni :D
ap
[/quote]
Tsemppiä! Mulla vhh:n myötä on annoskoot pienentyneet, enkä ole syönyt mitään valmisruokia vaan teen kaiken itse. Syömisen laatu on parantunut huimasti. Neuvon sua kanssa välttämään eineksiä, eväiden tekemisen rutiinin oppii nopeasti jos ei ole mahista käydä missään ruokalassa. Tärkeintä on, että syö monipuolisesti, ettei kyllästy puputtamaan samoja heiniä viikosta toiseen :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:17"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Tsemppiä! Mulla vhh:n myötä on annoskoot pienentyneet, enkä ole syönyt mitään valmisruokia vaan teen kaiken itse. Syömisen laatu on parantunut huimasti. Neuvon sua kanssa välttämään eineksiä, eväiden tekemisen rutiinin oppii nopeasti jos ei ole mahista käydä missään ruokalassa. Tärkeintä on, että syö monipuolisesti, ettei kyllästy puputtamaan samoja heiniä viikosta toiseen :)
[/quote]
En ole aikuisiällä syönyt eineksiä ollenkaan, teen ruoan itse mutta olen syönyt sitä liikaa ja liikkunut liian vähän. Olen syönyt sipsejä ja croisantteja ja quicheja ihan liikaa. Ja salmiakkia :/
Kiitos tsempeistä. En halua lähteä millekään tietylle linjalle kuten vhh, mutta toki perunat ja leivät on big nounou-listalla silti. Tuorepastaa ostan joskus, pinaattiversioita tai sitten teen itse, mutta en enää täytä koko lautasta pelkällä pastalla ja pestokastikkeella.
Ap
Musta toi kuulostaa ihan kohtuulliselta aamupalalta, vaikka itsekin vaihtaisin myslin johonkin muuhun esim puuroon tai jogurtti+marjat+vähän mysliä tms.
Tääkin keskustelu näyttää nyt menevän ikävästi kinasteluksi. Kannattaa muistaa, että laihduttamiseen ei ole yhtä oikeaa tapaa ja kukaan täällä ei voi tietää, mikä on ap:lle oikea ja paras tapa. Tärkein sääntö taitaa edelleen olla se, että kuluttaa enemmän kuin syö ja että ei tee laihduttamisesta liian vaikeaa. Eli muista ap syödä ja tingi sellaisista kohdista, joissa se on helppoa. Kuulostaa siltä, että olet ihan oikealla tiellä.
Myslejä on erilaisia. Lähes kaikkiin on lisätty sokeria jossakin muodossa, mutta ainakin Alpenilla on myös makeuttamaton versio (semmoinen sininen pakkaus). Siinäkin on rusinoita, ja ihan tarpeeksi makeutta tulee niistä. Itse syön usein aamu- tai iltapalaksi ruispuuroa, johon sekoitan ruokalusikallisen kymäpuristettua rypsiöljyä tai joskus oliiviöljyä. Pitää nälän paremmin kuin pelkkä puuro. Mä ihmettelen, miten saat syötyä 1,5dl mysliä noin pienellä maitomäärällä? Mulla menee varmaan 2dl (mut siitä saa sitä proteiinia) :D
rusinat=tavallinen sokeri
Joku jo sanoikin, että kannattaa laihduttaa ns. oman suun mukaan. Koska kaikkeahan voi syödä ja juoda kohtuudella. Ruokahan on ihan jotain muuta, kun pelkää proteinia, rasvaa ja hiilareita. Hiljaa hyvää tulee.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 09:51"]
rusinat=tavallinen sokeri
Joku jo sanoikin, että kannattaa laihduttaa ns. oman suun mukaan. Koska kaikkeahan voi syödä ja juoda kohtuudella. Ruokahan on ihan jotain muuta, kun pelkää proteinia, rasvaa ja hiilareita. Hiljaa hyvää tulee.
[/quote]
Kyllä, rusinoissa on hiilihydraatteja eli sokeria. On silti eri asia syödä mysliä, jossa on sekä kuivattuja hedelmiä että lisättyä sokeria, kuin mysliä jossa on makeutena vain niitä rusinoita. Karppaajat ei toki sellaista "hiilarimättöä" syö (täsyjyväviljaa ja hui - rusinoita), mutta me monet muut kyllä.
hyvä ap. Oletko kokeillut täyttää kiloklubin sivuja. Itse täytän ne aina välillä 2-3 viikkoa. Yllätyin kuinka paljon proteiinia pitää syödä, se on tärkeä muistaa. Noin 80g (100g jos treenaat) vrk:ssa ja rasvakin on tärkeä (30% päivän energiasta pitäisi tulla hyvistä rasvoista). Noilla sivuilla oppii paljon, oikeesti. Suuri virhe on myös että moni syö liian vähän (joku 1000kcal pv:ssä ei todellakaan ole ihailtavaa, unohda se!). Silloin keho ottaa energiansa lihaksista jotka kärsivät ja sitähän et halua. Sydän on lihas = pitkään liian vähällä eläneellä saa ongelmia ennen tai myöhemmin. Minun aamupala tänään maustamatonta rasvatonta jogurttia, banaani siihen sekä vähän mysliä ja mustikoita. Nam. Ei vähän mysliä suunnitelmiasi kaada. Olen saanut pois 15kiloa jo ja haluan vielä 5-7 pois. Tsemppiä. Treenaatko mitään? Käyn itse kävelylenkillä/pumpilla ja spinningtunnilla noin 4 kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:09"]
Kielioppivirhe, laihdutus ja mysli eivät kuulu samaan lauseeseen.
[/quote]
Samaa mieltä, mysleissä ihan liikaa sokeria. Kyllä se on se perus aamupala, puuroa raejuuston ja light mehukeiton kera.
[/quote]
Älkää ny hyvät ihmiset mitään light mehukeittoja syökö, vaan ihan oikeita marjoja siihen puuroon. Kun ollaan dietillä, kannattaa kiinnittää ruoan laatuun vielä normaaliakin enemmän huomiota! Marjoista saat vitamiineja ja kuitua, mehukeitosta vain makeutus- ja lisäaineita.
Mysli ei tosiaan ole paras mahdollinen ruoka laihduttajalle, mutta niissäkin on eroja. Voit kyllä joskus syödä vähän mysliäkin, mutta katso että sisältää mahd. vähän lisättyä sokeria ja paljon täysjyväviljaa ja syö se maidon sijaan rahkan kanssa.
Hiilarit kannattaa ajoittaa aamuun ja päivään, ellet harrasta liikuntaa iltasella. Mutta jos käyt salilla, niin silloin kannattaa treenin perään vetää hiilareita, vaikka sitten kymmenen aikaan illalla! (kohtuudella toki) Tarkoituksena kun toivottavasti on kuitenkin nimenomaan rasvan polttaminen, eikä pelkkä painon pudotus... Lihaksista on helppo laihduttaa, mutta lopputulos ei välttis sitten silmää miellytä... :)
Ei se haittaa että aamiainen on hiilaripitoisempi jos päivällä taas jättää sen vähemmälle. Mutta joka päivä ei kannata syödä mysliä vaan totutella mieluummin puuroon. Itse en pystyisi syömään raejuustoa kaurapuuron kanssa, ajatuskin oksettaa. Mutta syön raejuustoa sitten salaattien lisäkkeenä tai voileipien ja kasvisten kanssa.
Ainesosien sijaan tarkkaile sitä ravintoaineluetteloa, eli proteiinit, hiilihydraatit (etenkin se sokeri) sekä rasva ja kuidut yms.
Huomaat itse olossasi ja vatsassasi sen mikä on sinulle hyvä ja mikä laihduttaa. Kun nukkumaan mennessä on sellainen mukavan kevyt olo pömpötyksen ja turvoksiin syömisen sijaan, tiedät syöneesi oikein.