AV-psykologit! Miksi rumat ja treenaamattomat ihmsiet herättää mussa.....
ällötystä enkä pysty kauheasti arvostamaan tällaisia ihmisiä?
Kommentit (53)
Pinnalliset arvot, kyvyttömyys ymmärtää erillisyyttä; sitä, että ihmiset ovat jokainen erilaisia eivätkä toisen läskit (tai vastaavasti lihakset ym ulkonäkö) ole sun asia. Jos toisella on ongelmia ulkonäön kanssa, se ei ole sulta pois.
Ehkä myös siis jonkinlainen narsismi: Ajatus siitä että toisten läskit kuuluisi jotenkin sulle.
voihan olla joku ihan fobiakin? Tai trauma, joka on sitten ottanut tuon läskin inhoamisen muodon.
uskoisin että sinulla on ongelmia oman itsetuntosi ja kropankuvasi kanssa ja inhoat itsessäsi läskiä joten sinulla on luultavasti myös syömisongelmia ja ongelmia itsekontrollin kanssa. projisoit omat pelkosi muihin ihmisiin, koska keskityt liikaa ulkoiseen olemukseesi. pyri eroon tästä pinnallisesta taipumuksesta ja lisää sisäistä ymmärrystäsi opiskelemalla ja matkustelemalla. avartunut maailmankatsomus antaa sinulle myös laajempikatseisen perspektiivin elämään ja kenties siinä sivussa unohdat narsistisen omakuvasi kyttäämisen. tsemppiä!
Treenaamattomista saa epäkurinalaisen ja löysän kuvan. Ei siinä ihmeellistä, eri asia on, haittaako se itseä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:36"]
Ehkä myös siis jonkinlainen narsismi: Ajatus siitä että toisten läskit kuuluisi jotenkin sulle.
[/quote]Joo, kyvyttömyys erottaa itseään ympäristöstä. Jos yleisemminkin koet jatkuvaa ihmetystä siitä, miten joku voi arvostaa tai tehdä asioita xyz, joita SINÄ et, lienee kyse narsismista ja/tai pelkästä matalasta älykkyydestä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:34"]
Koska tunnistat itsessäsi näitä samoja piirteitä ja yrität kieltää niiden olemassaolon, tai muista syistä pelkäät niitä hysteerisesti.
Olet esim. entinen laittautumaton sohvaperunaläski, jota on tästä syystä lapsena tai nuorena kiusattu, mutta myöhemmin olet saanut niskasta kiinni ja alkanut inhota aiempaa olemustasi ja halveksua kaikkea mikä muistuttaa siitä.
[/quote]
Tää ei oikein osu.
Olen koko ikäni olut himoliikkuja. Monet nimittää mua urheiluhulluksi.
Jälkimmäisten viestien analyysit ovat varteenotettavampia.
t.ap
Miksi sinua haittaa se, että joku on löysä ja laiska? Miten se on sinulta pois?
Mä ajattelen niin, että ihmisille on helppoa olla ennakkoluuloinen ja se on ehkä ennen kannattanutkin vierastaa kaikkia erilaisia ihmisiä. Ehkä on niin, että joskus luolamiesaikana on kaikki epätäydelliset yksilöt täytynyt hylätä ryhmän edun takia ja siksi sua ahdistaa ihmiset, jotka eivät ole "yhtä hyviä" kuin sinä, vaikka tässä nykymaailmassa löytyykin paikka myös lihavalle. Mä yrittäisin sinuna päästä ennakkoluuloistani sekä kuvitella itseni toisen asemaan. Ehkä on jopa niin, että jonkun muun mielestä sä olet yhtä inhottava ja viallinen tms.
Ohis, mutta miksi muuten otatte esiin läskiyden, vaikken siitä sanallakaan maininnut?
Ei nimittäin tarvi ola läski, riittää että on laiha trenaamaton. Mua ällöttää. Ja tällaset ällöttää paljon enemmän kuin sellaset pyöreät, joista kuitenkin näkee, että on treenannut, vaikka läskiä siinä päällä onkin.
Minä halveksin ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:42"]
Mä ajattelen niin, että ihmisille on helppoa olla ennakkoluuloinen ja se on ehkä ennen kannattanutkin vierastaa kaikkia erilaisia ihmisiä. Ehkä on niin, että joskus luolamiesaikana on kaikki epätäydelliset yksilöt täytynyt hylätä ryhmän edun takia ja siksi sua ahdistaa ihmiset, jotka eivät ole "yhtä hyviä" kuin sinä, vaikka tässä nykymaailmassa löytyykin paikka myös lihavalle. Mä yrittäisin sinuna päästä ennakkoluuloistani sekä kuvitella itseni toisen asemaan. Ehkä on jopa niin, että jonkun muun mielestä sä olet yhtä inhottava ja viallinen tms.
[/quote]
Toi, että joku pitää mua inhottavana ja viallisena, ei haittaa, eleli tää tyyppi ole itse hyvännäköinen ja -kuntoinen.
t.ap
Et ehkä ole kokenut riittäviä onnistumisia elämäsi muilla osa-alueilla, joten hyvän minäkäsityksen ylläpito on sinulla sitoutunut urheilulliseen kroppaan ja hyvään ulkonäköön? Siksi ikäänkuin suojakeinona omalle onnistuneelle minällesi, koet tarvetta katsoa muita alaspäin tällä alueella, jolla siis koet olevasi eniten vahvoilla?
Ps. vaikka olen oikeasti psykologi, av:lla ei voi yhden viestin perusteella heittää kun mutua, joka voisi irrota myös ihan maallikon näppiksestä :D
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:34"]
Koska tunnistat itsessäsi näitä samoja piirteitä ja yrität kieltää niiden olemassaolon, tai muista syistä pelkäät niitä hysteerisesti.
Olet esim. entinen laittautumaton sohvaperunaläski, jota on tästä syystä lapsena tai nuorena kiusattu, mutta myöhemmin olet saanut niskasta kiinni ja alkanut inhota aiempaa olemustasi ja halveksua kaikkea mikä muistuttaa siitä.
[/quote]
Tää ei oikein osu.
Olen koko ikäni olut himoliikkuja. Monet nimittää mua urheiluhulluksi.
Jälkimmäisten viestien analyysit ovat varteenotettavampia.
t.ap
[/quote]Eli pidät itseäsi ja omaa arvomaailmaasi hallitsevana auktoriteettina, joka haluaa sanella muille ihmisille näiden tekemisen ja olemisen muodot eikä voi sietää niitä, jotka eivät tähän vaatimukseen alistu? Tähän varmasti liittyy myös se, että usein koet tietäväsi muiden ihmisten preferenssit heitä itseään paremmin? Esim. "x tulee vielä katumaan asiaa y" lienee usein kuultu virke suustasi tai ajatuksissasi.
Saat tyydytystä, kun ajattelet olevasi parempi ainakin tässä liikuntasuhteessa, mutta toisaalta ne läskithän saattaa olla henkisesti ja älyllisesti sinua paljon korkeammalla tasolla. Ehkä kannattaisi ruveta kehittämään itseään myös henkisesti, koska jonkinnäköisestä alemmuudentunnosta tai ainakin suvaitsevaisuuden puutteesta tuo tuntuisi kielivän.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:40"]
[/quote]Joo, kyvyttömyys erottaa itseään ympäristöstä. Jos yleisemminkin koet jatkuvaa ihmetystä siitä, miten joku voi arvostaa tai tehdä asioita xyz, joita SINÄ et, lienee kyse narsismista ja/tai pelkästä matalasta älykkyydestä.
[/quote]
meissä kaikissahan on oma narsistinen puolemme. Tarkoitin kommentillani sitä, että Ap todella ajattelee toisten läskin liittyvän jotenkin itseensä. Kun ainoastaan Ap:n omat läskit/lihakset liittyvät häneen.
2
Pelko, sitä se on. Syyt vaihtelevat ihmisestä riippuen. Oletko ex- tai nyx- tai tuleva-riippuvainen, onko sinua joku tuon kokoinen kohdellut kaltoin, pelottaako sinua yleensäkin erilaisuus, vaihtoehtoja on niin paljon.
Ja vaikka on, meissä kaikissa on samat pelot ja murheet ja ilot ja toiveet, kärsimys ja ilo. Me olemme kuin samasta puusta, halusimme niin sanoa tai emme.
Oletko ap muuten sama henkilö, joka kirjoittelee tänne palstalle niitä tatuointivastaisia manifesteja?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:42"]
Miksi sinua haittaa se, että joku on löysä ja laiska? Miten se on sinulta pois?
[/quote]
Koen oloni epämiellyttäväksi tällaisten ihmisten seurassa. Tällaiset ihmsiet tuntuu jotenkin tylsiltä, nössöiltä vetelyksiltä.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:40"]
[/quote]
meissä kaikissahan on oma narsistinen puolemme. Tarkoitin kommentillani sitä, että Ap todella ajattelee toisten läskin liittyvän jotenkin itseensä. Kun ainoastaan Ap:n omat läskit/lihakset liittyvät häneen.
2
[/quote]Ja mä taas tarkoitin ihan oikeaa narsismia, eli kokee muut itsensä jatkeiksi ja siksi heidän asiansa omikseen.