Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka muuttavat veroja pakoon?

Vierailija
14.09.2013 |

Ei varmasti ole paras foorumi tälle mutta kun lapsiperhe olemme niin kysyn silti.... onko muita joille riittää Suomen verotus?

Meillä molemmilla käteen jää n. 47-52 % bruttotuloista (jotka tosin ovat erittäin hyvät ja tuossa tietysti pakolliset eläkemaksut yms mukana). Ja kyllä veroja olemme mielellämme maksaneet kun kerran sen kuuluisan ilmaisen koulutuksen (minulle työnantaja maksoi MBAt etc)

ja lapsille päivähoidon (joka kyllä yksityisellä-subventoitu tietysti ) ja terveydenhuollon (työnantajan hoitoturva) olemme saaneet. Laskin että olen maksanut nyt neljänkymmenen iässä miljoonia (!) euroja veroja eikä meillä vieläkään ole minkäänlaista taloudellista riippumattomuutta ansiotöistä vaikka säästämme.

Eli Usaan tai Viroon jossa tasaveroprosentti tuo meille lähes kymppitonnin kuussa lisää käteen.

Eikä please valitusta -olemme tehneet vuoronperään 90 h viikkoja, niin että jompikumpi aina hoitaa lapset -täällä ei ainakaan kasvateta syrjäytyneitä.

Anyone?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: mitä te aiotte tehdä sillä ylimääräisellä kymmpitonnilla, joka teille jää kuukaudessa käteen jossain muualla?

Meillä on ilmeisesti mieheni kanssa selvästi pienemmät tulot, koska palkasta jää käteen minulla noin 65 % ja miehelläni 60 %. Meille kuitenkin nämä kuukaudessa käteen jäävät seitsemän tonnia riittävät vallan mainiosti, varsinkin kun asunto (omakotitalo pääkaupunkiseudulla) on jo pitkään ollut velaton.

Ihan rehellisesti minulle ei tule mieleen mitään, mitä haluaisin, jos käytössä olisi enemmän rahaa. Nytkin suurin rahaongelma on se, miten sijoittaisimme ylijäävän rahan niin, että se säilyttäisi reaaliarvonsa.

Ajasta minulla on sen sijaan selvästi suurempi pula.

Vierailija
2/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutin Lähi-itään. Ei veroja, paremmat palkat, aina aurinkoa. Paljon länsimaalaisia. Ainoa asia mitä kaipaan täällä tähän mennessä on Suomen aurinkoiset kesäillat, mutta kesälomalla voi käydä Suomessa niitä ihmettelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette maksaneet veroja miljoonia, silloin olette myös tienanneet miljoonia. Itse olen maksanut tuloveroja nyt nelikymppisenä ehkä 150-200 tuhatta, mieheni vähän enemmän, ja meillä on taloudellinen tilanne hyvinkin turvattu. Velkaa ei ole, asumme omistusasunnossa, oma auto, säästöjä n 100 000 euroa ja elintasokin on korkea. Töissä pitää käydä edelleenkin, mutta miksipä emme kävisi?

Onko teillä päihde-, uhkapeli- tms. elämänhallinnan ongelmia, jotka vievät kaikki rahat?

Vierailija
4/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylimääräisellä kymppitonnilla voisi toinen olla kotona! Toki meilläkin rahat riittävät kaikkeen mahdolliseen - juuri varasin tämän vuoden neljännen ulkomaanmatkan Miami/Orlandoon koko perheelle - mutta kysyinkin onko muita joita tämä verotus ajaa pois? Meillä kaksi tuttavapariskuntaa jo muuttanut, mutta ovat lapsettomia.

Vierailija
5/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä opiskelen, mutta mikäli tulevaisuus sujuu lähellekään kuten olen suunnitellut, niin todennäköisesti muutan ulkomaille.

En aio maksaa Suomeen 40-50% veroja, se ei mielestäni ole missään suhteessa reilua. Ehkä pari vuotta olen Suomessa töissä, ja mahdollisesti sitten lähempämä eläkepäiviä. Kustannan siis omat opiskelukuluni ja muut aiheutuneet kulut takaisin Suomeen.

Minut siis ainakin järkkysuuri verotus ajaa pois, ei oikein huvita maksaa sossupummien elämää.

Vierailija
6/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: jos maksat pelkkiä ansiotuloveroja yli 200 kEur vuodessa perheenä, ei todellakaan - valitettavasti - tienata miljoonia. Veroja kyllä tulee maksettu miljoonia 15 vuoden aikana, varsinkin jos laskee yhtään todellista verokertymää (alv, kiinteistövero yms)

t. ap

Vierailija
7/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone -edes ajatuksissa?

Vierailija
8/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän helposti Jenkkeihin saa Investor Visan nykyään?

Juu, ei ole paras foorumi moisen kysymiseen mutta kysympä silti.

Vierailija
9/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan muuttamassa tammikuussa täältä pois ettei tarvii enää tähän maahan maksaa veroja. oon ollu niin monta vuotta kypsä tähän paskaan maahan, kohta onneks pääsee pois..

Vierailija
10/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin Sveitsiin, juuri samasta syystä. Täällä on aivan mahtavat yksityiskoulut, voisin laittaa sulle sähköpostia?

Suomesta nyt vaan ajetaan meidät hyvintienaavat pois väkisin......

Vierailija
11/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös ajatelleet lähteä, suuntana Kalifornia.

Miten Suomelle käy kun me kaikki viemme verotulomme ja kulutuksemme muualle?

Kuka pitää isoäisitä huolta?

Vierailija
12/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mietitty samaa...

Vierailija
13/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan vakavasti mietitty, että jätetään Suomi (pääseehän tänne aina takaisin jos siltä tuntuu), eli olemme miehen kanssa tehneet paljon vertailuja ja tulleet siihen tulokseen, että Suomessa elätämme niin ison määrän loisia saamatta oikeastaan enää kunnon palvelua ja vastinetta, että lähdemme tosissamme miettimään muualle muuttoa.

Vierailija
14/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös selvitys käynnissä, että mihin lähdetään. Haikealtahan se tuntuu myydä täällä talo ja jättää kaikki sukulaiset ja ystävät, mutta täytyy vain ajatella mitä saa tilalle. Ja toki mietityttää miten lapset sopeutuu. Todennäköisimmältä kohdemaalta tuntuu tällä hetkellä Australia. Paljon siinä on paperihommaakin, ennen kuin voi laukut pakata.

Vierailija
15/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:43"]

No ylimääräisellä kymppitonnilla voisi toinen olla kotona! Toki meilläkin rahat riittävät kaikkeen mahdolliseen - juuri varasin tämän vuoden neljännen ulkomaanmatkan Miami/Orlandoon koko perheelle - mutta kysyinkin onko muita joita tämä verotus ajaa pois? Meillä kaksi tuttavapariskuntaa jo muuttanut, mutta ovat lapsettomia.

[/quote]

ÖÖ, siis yhden henkilön tuloista jää se kymppitonni enemmän käteen (jos toinen voi jäädä kotiin ) Ja siis ajattelet, että kun palkkatulot on suuret, niistä pitäisi voida kokonaan luopua (taloudellinen riippumattomuus ansiotuloista) Siis olette tehneet huonoja sijoituksia, vai mitä hittoa. Pikkuisen kannattaisi kerrata matematiikkaa ja prosenttilaskua, jos talousasioilla alkaa provota :D

Vierailija
16/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:51"]

Kolmonen: jos maksat pelkkiä ansiotuloveroja yli 200 kEur vuodessa perheenä, ei todellakaan - valitettavasti - tienata miljoonia. Veroja kyllä tulee maksettu miljoonia 15 vuoden aikana, varsinkin jos laskee yhtään todellista verokertymää (alv, kiinteistövero yms)

t. ap

[/quote]

Jos maksatte tuloveroja 200k euroa vuodessa, silloin tuloja on vähintään saman verran. Viidessä vuodessa olette tienanneet miljoonan. Pitää olla aika tyhmä jos ei pärjää Suomessa tuollaisilla tuloilla :)

Vierailija
17/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:49"]

Tällä hetkellä opiskelen, mutta mikäli tulevaisuus sujuu lähellekään kuten olen suunnitellut, niin todennäköisesti muutan ulkomaille.

En aio maksaa Suomeen 40-50% veroja, se ei mielestäni ole missään suhteessa reilua. Ehkä pari vuotta olen Suomessa töissä, ja mahdollisesti sitten lähempämä eläkepäiviä. Kustannan siis omat opiskelukuluni ja muut aiheutuneet kulut takaisin Suomeen.

Minut siis ainakin järkkysuuri verotus ajaa pois, ei oikein huvita maksaa sossupummien elämää.

[/quote]

Tervemenoa, emme jää kaipaamaan :)

Vierailija
18/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on ihmisiä, joilla taloudenhallinta kusee, oli tulot miten suuret hyvänsä, ap taitaa puolisoineen kuulua siihen porukkaan :D

Vierailija
19/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää, että mihin te sitä rahaa tarvitsisitte lisää?

Siitä on kai ihan tutkimuksiakin, että tietyn rajaan asti raha tuo onnellisuutta - raja taisi olla 75000 dollaria vuodessa eli vastaisi noin 56000 e vuodessa. Teidän perheen tulot lienevät noin nelinkertaiset ja silti kaipaatte jotain vielä. Mitä?

Vierailija
20/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:49"]

[/quote]

Tervemenoa, emme jää kaipaamaan :)

[/quote]

Juu, kukas nyt hyviä veronmaksajia kaipaisi.

Lähdössä minäkin jossain vaiheessa, verosuunnittelu on käynnissä nytkin... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän