Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka muuttavat veroja pakoon?

Vierailija
14.09.2013 |

Ei varmasti ole paras foorumi tälle mutta kun lapsiperhe olemme niin kysyn silti.... onko muita joille riittää Suomen verotus?

Meillä molemmilla käteen jää n. 47-52 % bruttotuloista (jotka tosin ovat erittäin hyvät ja tuossa tietysti pakolliset eläkemaksut yms mukana). Ja kyllä veroja olemme mielellämme maksaneet kun kerran sen kuuluisan ilmaisen koulutuksen (minulle työnantaja maksoi MBAt etc)

ja lapsille päivähoidon (joka kyllä yksityisellä-subventoitu tietysti ) ja terveydenhuollon (työnantajan hoitoturva) olemme saaneet. Laskin että olen maksanut nyt neljänkymmenen iässä miljoonia (!) euroja veroja eikä meillä vieläkään ole minkäänlaista taloudellista riippumattomuutta ansiotöistä vaikka säästämme.

Eli Usaan tai Viroon jossa tasaveroprosentti tuo meille lähes kymppitonnin kuussa lisää käteen.

Eikä please valitusta -olemme tehneet vuoronperään 90 h viikkoja, niin että jompikumpi aina hoitaa lapset -täällä ei ainakaan kasvateta syrjäytyneitä.

Anyone?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että toisessa maassa voimme tehdä puolet vähemmän töitä - ja olla tämän ajan lastemme kanssa! 

Vierailija
22/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjää hyvin, siitä ei ole kyse.Sijoituksia on ihan riittävästi asuntoina ja osakkeina. Mutta 60 % pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minä olen lähdössä. Se tarkoittanee avioeroa, mikä on sääli koska liitto on muuten hyvä. Mies ei kuitenkaan ole lähdössä, vaikka vuosia olen häntä "houkutellut", eli...

Mutta joo, motiivinani on lähes ainoastaan raha. Haluan itselleni enemmän tienaamistani rahoista.

Vierailija
24/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="14.09.2013 klo 22:46"]

Kiinnostaa tietää, että mihin te sitä rahaa tarvitsisitte lisää?

Siitä on kai ihan tutkimuksiakin, että tietyn rajaan asti raha tuo onnellisuutta - raja taisi olla 75000 dollaria vuodessa eli vastaisi noin 56000 e vuodessa. Teidän perheen tulot lienevät noin nelinkertaiset ja silti kaipaatte jotain vielä. Mitä?

[/quote]

No me olemme ihan keskituloisia vain. Suomessa menee asumiseen ja elämiseen niin paljon, että mitään ei jää säästöön. Kuitenkin pitäisi säästää itse esim. eläkkeisiin, koska meidän eläkejärjestelmä tulee romahtamaan. Monessa paikassa tulot on suuremmat ja perusmenot pienemmät, se jättää enemmän pelivaraa. En myöskään usko että omat lapseni tulevat Suomessakaan saamaan opintotukia tai ilmaista koulutusta, terveydenhuoltohan onkin jo menetetty. On vähemmän syitä jäädä kuin lähteä. Olen kiitollinen saamastani koulutuksesta täällä ja kaikesta muustakin, mutta en elä yhteiskuntaa varten. Katson että ensisijaisesti minun täytyy huolehtia oman perheeni onnesta ja turvasta ja se on ilmeisesti jossain muualla.

Vierailija
25/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 22:49"]

Kyse on siitä, että toisessa maassa voimme tehdä puolet vähemmän töitä - ja olla tämän ajan lastemme kanssa! 

[/quote]

Ja elintaso säilyy silti nykyisellä tasolla, vähintään!

Vierailija
26/100 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te Lähi-itään ja Sveitsiin muuttaneet, laitan viestiä. Omat isoisäni taistelivat talvisodassa molemmat... tämä verotus nyt vaan menee yli kun 90 tunnin viikosta matkustamisineen ei jää käteen edes puolia. Naisena vielä kun Euroopan johtoryhmässä on 19 miestä ja minä......ei jaksa.

Vierailija
27/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 23:06"]

Hei te Lähi-itään ja Sveitsiin muuttaneet, laitan viestiä. Omat isoisäni taistelivat talvisodassa molemmat... tämä verotus nyt vaan menee yli kun 90 tunnin viikosta matkustamisineen ei jää käteen edes puolia. Naisena vielä kun Euroopan johtoryhmässä on 19 miestä ja minä......ei jaksa.

[/quote]

Kannattaisi vähentää sitä työntekoa, niin käteen jäisi sama, mutta jäisi aikaa muuhunkin :D

Vierailija
28/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi kunnes nuorimmainenkin on täysi-ikäinen, sitten myydään talo ja ostetetaan vain pieni rivari tukikohdaksi. Ja lähdetään pois. Ei vain verojen vaan myös huonon ilmaston ja elämisen kalleuden takia. Kun tällainen keskituloinenkin elää kädestä suuhun (köyhistä puhumattakaan) se ei ole enää elämisen arvoista elämää....

Vierailija
29/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 11:24"]

Vielä muutama vuosi kunnes nuorimmainenkin on täysi-ikäinen, sitten myydään talo ja ostetetaan vain pieni rivari tukikohdaksi. Ja lähdetään pois. Ei vain verojen vaan myös huonon ilmaston ja elämisen kalleuden takia. Kun tällainen keskituloinenkin elää kädestä suuhun (köyhistä puhumattakaan) se ei ole enää elämisen arvoista elämää....

[/quote]

kai tiedät, että eläkkettä verottaa se maa, josta eläkettä maksetaan...

Vierailija
30/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että ajattelen itse aika eri tavalla kuin monet tänne kirjoittaneet. Minulle ei ole tärkeintä se, kuinka suuri osa palkastani jää minulle käteen vaan se, millainen rahasumma minulle jää yhteensä käteen ja mitä pystyn tekemään sillä. Ja täytyy sanoa, että nykyisellä seitsemällä tonnilla kuussa (perheemme nettotulot yhteensä) meidän 5-henkinen perhe saa kaiken haluamansa ja rahaa jää vielä reilusti säästöönkin. En oikein ymmärrä, mitä iloa minulle olisi suuremmista tuloista, jos se samalla tarkoittaisi vapaa-ajan vähenemistä. Nyt minä selviän tekemällä alle 40-tuntista työviikkoa. Mies tekee töitä vähän enemmän, mutta hänenkin työviikkonsa jäävät keskimäärin alle 50 tunnin.

2

Vierailija
31/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähdön estää kyllä se, että on ihanat ystävät, läheiset ja rakkaat sukulaiset, joiden kanssa illanistujaisia tulisi niin ikävä, että joutuis ulkomailla viettään "sitku" -elämää. En myöskään tajua, mihin tarvitsisin lisää rahaa. Nytkin jää koko ajan säästöön. Mulla on kaikki matreia, mitä haluan, itse asiassa pyrin koko ajan tavaroista eroon.

Vierailija
32/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin 7 vuotta sitten Saksaan. Minua ei hirveästi Suomen tuloverot häiritse, mutta heikohkot palkat ja kaikki on pirun kallista.

Nyt samasta työstä jää rahaa säästöön selkeästi enemmän ja voit vaihtaa laatuauton parin vuoden välein jos siltä tuntuu.

Vierailija
33/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ymmärtää, että joillekin raha ja materia on noin kovin tärkeää. Meillä nettotulot palkoista vain noin 60000 e vuosi + 10000 pääomatulot, mutta raha riittää kaikkeen tarpeelliseen ja ylikin. Kotimme on sisustettu desingillä, jokainen esine tarkkaan harkittu. Matkustelemme useita kertoja vuodessa, automme on uusi, mutta perusmalli, löytyy sijoitusasunto, osakkeita, golfosakkeet, uusin teknologia, kuntosalijäsenyydet, osuus kesämökistä yms.

Ihan mielelläni maksan veroja, ja sitä kautta tuen heikompia !!  minusta oma elintasomme on jo näillä tuloilla ihan riittävän korkea! 

Vierailija
34/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ymmärtää, että joillekin raha ja materia on noin kovin tärkeää. Meillä nettotulot palkoista vain noin 60000 e vuosi + 10000 pääomatulot, mutta raha riittää kaikkeen tarpeelliseen ja ylikin. Kotimme on sisustettu desingillä, jokainen esine tarkkaan harkittu. Matkustelemme useita kertoja vuodessa, automme on uusi, mutta perusmalli, löytyy sijoitusasunto, osakkeita, golfosakkeet, uusin teknologia, kuntosalijäsenyydet, osuus kesämökistä yms.

Ihan mielelläni maksan veroja, ja sitä kautta tuen heikompia !!  minusta oma elintasomme on jo näillä tuloilla ihan riittävän korkea! 

Vierailija
35/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 14:31"]

[/quote]

Tuuhon on vaadittu vähän perintöäkin tai 40 vuotta työtä hyvillä palkoilla ilman työttömyyttä ym.

Vierailija
36/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, Belgiaan. Täällähän tosin on kova verotus, mutta emme kuulu sen piiriin, vaan EU:n yhteisöveron. 

Vierailija
37/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla pahan ilman lintu, mutta pienoinen realitycheck teille saattaa iskeä. USAan on todella vaikeaa saada työlupia, Australiaan nykyään (uusi, maahanmuuttovastainen hallitus) käytännössä melkein mahdotonta. Sveitsissä on törkeän kallista asua. Ei se ulkomailla asuminen ole mitään auvoa ja onnea. 

T. Ulkosuomalainen

P.S. Kun elämään on oikeasti hieman perspektiiviä ja täällä maailmalla on tullut asuttua, ymmärtää miksi Suomessa maksetaan veroja. Ne teidän ihannoimat USA ja Viro eivät todellakaan ole mitään hyvinvointiyhteiskuntia. Ja vaikka nyt jonain IT-insinöörin puolisona tuntuukin, että rahalla voi leveillä, voi pudotus olla aika kova. Työttömyysturvaa tai ansiosidonnaista kun ei kaikkialla maailmassa tunneta.

Vierailija
38/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on miehen kanssa suunnitelmissa etsiä töitä ulkomailta, kunhan minä saan viimeiset kurssit kasaan. Tiedän myös muita korkeasti koulutettuja pareja, jotka ovat miettineet samaa. Itse suhtaudun hieman ristiriitaisesti tällaiseen veropakoiluun. Kannatan ehdottomasti Suomen sosiaaliturvajärjestelmää ja sitä, että kaikille taataan täällä edes jonkinlainen toimeentulo verotuloilla. Olen maksanut tähän asti veroja valittamatta, mutta viime aikoina on herännyt tunne siitä kuinka valtio repii kaiken irti kansalaisten selkänahasta. Kyllä, turhia kustannuksia tulee mielestäni karsia, mutta onko jatkuva verojen kiristäminen ja uusien verojen keksiminen oikeasti paras tapa edistää tätä kuuluisaa suomalaista hyvinvointivaltiota? Minusta esim. tämä nykyinen tapa syyllistää kaikkia työttömiä ja aikomukset leikata työttömyyspäivärahan määrää on aika naurettavaa. Eiköhän suurin osa työttömistä menisi mielellään töihin, jos niitä töitä olisi tarjolla Suomessa. Entäs kuinka paljon valtio kannustaa yrittäjyyteen ja panostaa todellisuudessa työttömyyden laskuun? Tuntuu siltä, että tulevaisuudessakin kansalaisille on luvassa enemmän keppiä kuin porkkanaa, joten verotuksen tiukentuessa ja työnäkymien heikentyessä muutto ulkomaille houkuttelee yhä enemmän. Jostakin ne omat eläkerahatkin on riivittävä kasaan, sillä nykyisen kaltaista eläkejärjestelmää tuskin on enää olemassa silloin, kun minä pääsen eläkeikään.

Ehkä tästä paasauksestani voi päätellä sen, että pelkän verotuksen takia tuskin muuttaisimme pysyvästi ulkomaille, mutta kun tulevaisuus Suomessa näyttää hieman heikolta tällä hetkellä, niin voimme lähteäkin. 

Vierailija
39/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten täytyy itse kokeilla ennen kuin tietävät. Näin se on aina mennyt ja hyvä niin.

Vierailija
40/100 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 15:20"]

Meilläkin on miehen kanssa suunnitelmissa etsiä töitä ulkomailta, kunhan minä saan viimeiset kurssit kasaan. Tiedän myös muita korkeasti koulutettuja pareja, jotka ovat miettineet samaa. Itse suhtaudun hieman ristiriitaisesti tällaiseen veropakoiluun. Kannatan ehdottomasti Suomen sosiaaliturvajärjestelmää ja sitä, että kaikille taataan täällä edes jonkinlainen toimeentulo verotuloilla. Olen maksanut tähän asti veroja valittamatta, mutta viime aikoina on herännyt tunne siitä kuinka valtio repii kaiken irti kansalaisten selkänahasta. Kyllä, turhia kustannuksia tulee mielestäni karsia, mutta onko jatkuva verojen kiristäminen ja uusien verojen keksiminen oikeasti paras tapa edistää tätä kuuluisaa suomalaista hyvinvointivaltiota? Minusta esim. tämä nykyinen tapa syyllistää kaikkia työttömiä ja aikomukset leikata työttömyyspäivärahan määrää on aika naurettavaa. Eiköhän suurin osa työttömistä menisi mielellään töihin, jos niitä töitä olisi tarjolla Suomessa. Entäs kuinka paljon valtio kannustaa yrittäjyyteen ja panostaa todellisuudessa työttömyyden laskuun? Tuntuu siltä, että tulevaisuudessakin kansalaisille on luvassa enemmän keppiä kuin porkkanaa, joten verotuksen tiukentuessa ja työnäkymien heikentyessä muutto ulkomaille houkuttelee yhä enemmän. Jostakin ne omat eläkerahatkin on riivittävä kasaan, sillä nykyisen kaltaista eläkejärjestelmää tuskin on enää olemassa silloin, kun minä pääsen eläkeikään.

Ehkä tästä paasauksestani voi päätellä sen, että pelkän verotuksen takia tuskin muuttaisimme pysyvästi ulkomaille, mutta kun tulevaisuus Suomessa näyttää hieman heikolta tällä hetkellä, niin voimme lähteäkin. 

[/quote] Suomessa verorahat menee julkisella puolella lorvailevien työpaikkoihin ja ylisuuriin palkkoihin, ei oikeisiin kohteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä