Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko supervanhuksia? Jotka käyvät marjassa, siivoavat kotinsa itse, leipovat, hoitavat sairasta puolisoaan, ajavat pyörällä jne.

Vierailija
25.08.2020 |

Vaikka ovat niin vanhoja?

Kommentit (789)

Vierailija
781/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdynnässä paljaalla, ku ei tartte kumin kanssa puljata.

Vierailija
782/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on tavallista kahdeksankymppisten elämää (paitsi että  hoitaa sairasta puolisoaan, koska ollaan harvoin sairaana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani. Lähes kokonaan kasvattavat, marjastavat, metsästävät ja kalastavat omat ruoat. Leivän ja kahvileivän leipoivat itse. Lämmittävät talon puulla, pitävät huolta puutarhasta, kodista, lumitöistä jne. Ikää lähes 80-v. 

Vierailija
784/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia 70-87-vuotiaita, jotka ajavat pyörällä, autoilevat, keräävät marjoja ja sieniä, laittavat itse kotona ruokansa, harrastavat monenlaisia asioita ja kaikki näistä noin 30:sta ikäihmisestä käyttävät myös nettiä ja haluavat oppia uutta.

Moni myös hoitaa näiden kovin kiireisten lastensa lapsia säännöllisesti. Ja osa sairastunutta puolisoaan.

Itse olen liki 70 v ja teen noita kaikkia, plus käyn tuulitunnelissa lentelemässä, rakentelen puusta sitä sun tätä, ompelen, hoidan lapsenlapsia... Ja olen haudannut kaksi puolisoani.

Me eletään ihan normaalia ihmisten elämää, vaikka ikää onkin. Olisi jännä nähdä miten tulevat sukupolvet meidän iässä elävät, mutta tuskinpa olen sitä katsomassa. Kuolo korjaa itse kunkin ajallaan.

Vierailija
785/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme yli kasikymppisiä, liikumme paljon ,mutta ostamme joitain palveluja. Ei rampata marjassa,eikä marketeissa,,, sitä on tehty jo aikaisemmin 50 vuotta. Aika aikaa kutakin!

Teemme sitä, mikä mukavaa.

Harrastatteko te sukupuoliyhdyntöjä ??

Miksei harrastettaisi? Ei ikä estä rakastelua, läheisyyttä ja itse aktiakaan.

Vierailija
786/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon käyny sienessä. Oli hurjan jänskää.  Mua opastetiinja pidettiinkin kädestä kiinni. 😍

Vierailija
787/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 75-vuotias nainen ja teen kaikkea tuota. Paitsi en hoida ketään. Ja pyöränä on sähköavusteinen läskipyörä. Just ajoin tunturin uuden pyöräreitin Levillä (Mustikkametsä-reitti Rakassa). Myös Levitunturin huipun kautta menevä reitti on ajettu. Mahtavat näköalat satojen kilometrien päähän.

Kohta lähden sieneen ja illalla sitten tansseihin Pirtukirkkoon Ylläksen puolelle.

Ruskan päätyttyä lähden Roomaan ja opiskelen lisää italiaa.

Ihmeen stereotyyppisiä käsityksiä on monilla ikäihmisistä. Kykkivät muka kotona sukkaa kutoen ja Raamattua lukien. Eivät osaa muka kieliä ym ym.  

Ne kiikkustuolijutut tulee jostain 60 ja 70 luvulta kun vanhukset oli huonokuntoisempia ja kuolivat nuorempina. Nuoret on aika pihalla siitä mihin monet seniori-ikäiset pystyy ja mitä jaksaa. Sen takia monella nuorella on kauhuskenaarioita että elämä loppuu 40 ikävuoteen 🤣. Itse olen 66 ja harrastan purjehdusta ja opiskelen ranskaa. Matkustelen paljon niin kotimaassa kuin ulkomailla. Nyt kun on aikaa ja rahaa. Tykkään myös rentoutua keinussa ja lueskella mutta ei ne ole ainoita asioita mihin voimat ja kiinnostus riittää. Teen niitä sitten enemmän kun en enää jaksa raskaampia aktiviteetteja.

Vierailija
788/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mummolla ei ole sairasta puolisoa, muuten kyllä tekee tuon kaiken. Ikää on marraskuussa 69v.

Mummosi on vasta esivanhuus iässä, vanhuuteen on vielä ainakin 10 vuoden matka. Ihmiset vanhenevat nykyään hitaammin kuin ennen. Monet ikäihmiset ovat vireitä, toimeliaita, järjissään ja toimintakykyisiäkin vielä päälle 90-vuotiainakin.

Vierailija
789/789 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ikäraja supervanhukselle?

Ajattelin ensin 80, koska tiedän sellaisen, mutta sanotaan 75.

ap

Mummo on 92 vuotta ja tekee noita kaikkia. Ajaa autoakin edelleen ja on täysin kartalla jopa yhteiskunnallisista ja poliittista asioista.

Ei siis ole mitään ikärajaa, kyse lienee sekä geeneistä, elintavoista ja elämänasenteesta. Mahtimummo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä