Mitä etuoikeuksia miehillä muka on?
Itse näin miehenä en tiedä ja haluaisin hyötyä omista etuoikeuksistani..
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei naisena tarvitse ajaa partaa tai pelätä kaljuuntumista. Olet etuoikeutettu!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olet aika tietämätön. Olen nainen ja aloin kaljuuntua alle 20-vuotiaana. Miehen on hyväksyttävää olla kalju, naisen ei.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Minullapa onkin pippeli! Ja se on etuoikeus,ei tarvitse mennä kyykikselle. Pai tö vei, olen nähnyt naisen sirauttavan seisaaltaan ja kaari oli komea. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, itseltäni ei niin komeaa veden lentoa tullut edes pikkusällinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiorgasmisuus on haittana, naisilla tuossaKIN asiassa etu.
Kehtaatkin valittaa. Olen nainen enkä ole koskaan saanut yhtäkään orgasmia. Vaihdetaanko?
Et ilmeisesti tajunnut, että puhutaan massoista, ei sinusta?
Keskiarvoistaminen onkin näppärä tapa yksilöiden ongelmien unohtamiseen.
Esim, jos on toinen käsi jäävesiastiassa ja toinen käsi kiehuvassa vesikattilassa, niin keskimäärin on mukava olo?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei naisena tarvitse ajaa partaa tai pelätä kaljuuntumista. Olet etuoikeutettu!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olet aika tietämätön. Olen nainen ja aloin kaljuuntua alle 20-vuotiaana. Miehen on hyväksyttävää olla kalju, naisen ei.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Olet aika tietämätön. Olen 110kg atleettinen mies ja tulin hakatuksia 25 vuotiaana. Naista ymmärretään kun saa pataansa, miehen kohdalla ajatellaan että miksei osannut puolustautua tai pitää suutaan kiinni. Kyllähän minä toki kestän, olenhan mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatkin valittaa. Olen nainen enkä ole koskaan saanut yhtäkään orgasmia. Vaihdetaanko?
Esim, jos on toinen käsi jäävesiastiassa ja toinen käsi kiehuvassa vesikattilassa, niin keskimäärin on mukava olo?
-ohis
Yksilölle ei ole mukava tuo tilanne.
Mutta se, että yhden naisen käsi palaa vedessä (koska nainen ehkä tekee enemmän ruokaa), ei tee aiheesta yhteiskunnallista ongelmaa tai etuoikeuta miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Yksilölle ei ole mukava tuo tilanne.
Mutta se, että yhden naisen käsi palaa vedessä (koska nainen ehkä tekee enemmän ruokaa), ei tee aiheesta yhteiskunnallista ongelmaa tai etuoikeuta miehiä.
Eihän mielipiteidensä laukominenkaan ole yhteiskunnalle ongelma. Oli ne sitten miten perseestä tahansa.
"Saa kulkea ilman paitaa jos haluaa."
Siis oikeesti joku pitää tätä etuoikeutena? Ei edes ole sosiaalisesti hyväksyttyä mennä kauppaan ilman paitaa ja monessa muussakin paikassa saavat tuomitsevia katseita. Mua ei naisena vois yhtään vähempää kiinnostaa tällainen "epätasa-arvoinen etuoikeus".
Ja entäs sitten naisten etuoikeus kulkea vain puolet perseestä peittävissä mikroshortseissa? Voisin luopua tästä etuoikeudesta koska tahansa ja ihan kaikkien naisten puolesta.
Otan esiin nyt vain yhden ongelman.
Tytöttely, eli sukupuolen takia vähättely. (Muitakin on kuten paljon suurempi tod.näk joutua perheväkivallan uhriksi naisena - Suomi euroopan 2. niiden määrässä, seksuaalinen ahdistelu lapsesta/nuoresta asti, pienempi palkka).
Mutta itse aiheeseen. Naiset kokevat jatkuvaa vähättelyä asiakeskusteluissa ja työmaailmassa sukupuolensa takia. Annas olla, jos olet vielä naisellinen nainen. Myös sosiaalisessa mediassa tämä on vahvasti läsnä ja sitä tuskin käy kenelläkään kiistäminen.
Itse olen kokenut omien argumenttieni vähättelyä - vaikka olisin alan ammattilainen - ja suoraa tytöttelyä päälle. Eli olet kyllä nätti tyttö MUTTA... Ja olen aikuinen nainen, tämä somessa.
Työelämässä olen tottunut jo siihe, että mielipiteeni otetaan joiltain tahoilta vähättelevällä asenteella ja jos joku toinen (mies) sanoo tasan saman asian, otetaan se vastaan. Onneksi olen saanut rakennettua jo arvostusta mutta miehille se on ainakin omalla alallani tullut automaattisesti.
Tämä oli suuressa mittakaavassa nähtävissä keväällä, kun naishallituksemme joutui mm. lehdistön taholta "huulipunahallitus" "spice-girls hallitus" ja jatkuvaa vähättelyä sukupuoleen liittyen - mutta miten kävikään? Ennakkoluuloista huolimatta hallituksemme pärjäsi parhaiten EU:ssa.
Suomessa on selkäesti tullut uusi misogynian aalto, jossa kaikkia naisten kokemuksia vähätellään ja painetaan alas. Vielä 5 vuotta sitten näistä ongelmista avoimesti puhuttiin. Ei liittyisi ääripoikeiston nousu asiaan? sama trendi ympäri Eurooppaa, naisten oikeudet alkavat VÄHENEMÄÄN ensi kertaa vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on selkäesti tullut uusi misogynian aalto, jossa kaikkia naisten kokemuksia vähätellään ja painetaan alas. Vielä 5 vuotta sitten näistä ongelmista avoimesti puhuttiin. Ei liittyisi ääripoikeiston nousu asiaan? sama trendi ympäri Eurooppaa, naisten oikeudet alkavat VÄHENEMÄÄN ensi kertaa vuosikausiin.
Vai olisko niin, että saimme aika paljon noita kulttuurin rikastuttajia tässä lähimenneisyydessä. Heidän kulttuurissaan naisilla ei liene mitään oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisko niin, että saimme aika paljon noita kulttuurin rikastuttajia tässä lähimenneisyydessä. Heidän kulttuurissaan naisilla ei liene mitään oikeuksia.
jaaha, en tiedä tarkkoja kausaalisuhteita - mutta kyllä ne naisten vähättelijät tuntuvat järjestään olevan ihan valkoihoisia suomea puhuvia miehiä; nämä jotka ovat nyt viimeaikoina tulleet "kaapista" misogyniansa kanssa. Sama trendi ympäri Eurooppaa ja ei voi sanoa, että olisi maahanmuut. syy. Mut kaikki omat ongelmat on aina niin helppo laittaa vähemmistön syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen koskemattomuus. Tuskin minua olisi raiskattu, lääpitty, pussailtu väkisin, vedelty syliin tai pidelty väkisin otteessa, jos olisin mies. Kovin moni ei varmaan ollessanne lapsia myöskään tullut teille keskellä kirkasta päivää selittämään seksuaalista väkivaltaa, jota haluaisi tehdä teille. Toki en väitä, etteikö yksikään mies tälläistä kokisi, mutta kyllä väitän että kokevat huomattavasti pienemmällä todennäköisyydellä.
Valitettavaa , että sinulle on noin tapahtunut, mutta onko todella etuoikeus jos muut ei ole tehnyt itselle väkivaltaa??
ap
Kyllä se AP on siinä mittakaavassa, mitä naiset sitä tässä maassa kokevat lapsesta/nuoresta asti, lähes poikkeuksetta ja suurinosa ihan valkoihoisten suomea puhuvien miesten taholta.
Tästä oli joku kk-pari sitten Twitterissä keskustelua ja huomasi kyllä, miten naisia ja heidän kokemuksiaan vähäteltiin. Jotkut kokemuksistaan kertoneet Twitteröijät ajettiin ulos. KOSKA keskustelua koitettiin siirtää vaatetuksen tai kellonajan (joilla ei ole mitään merkitystä) sijaan TEKIJÖIDEN suuntaan ja miten heidät saisi aisoihin. Muistan kun seurasin tätä keskustelua ja tuli ihan yllätyksenä, että hei, tää todella on laaja ilmiö ja tätä on kokeneet jörjestäen melkein kaikki naiset jossain kohtaa ja jossain määrin. Itse edes uskaltanut kertoa kokemuksiani nähtyäni, mitä aiheen esilletuominen teki muutamille seuraamilleni ihmisille.
Tätä tapahtuu Suomessa kokoajan. Tää oli esimerkkinä siksi, että te miehetkin olette saattaneet tuohon keskusteluun törmätä Twitterin kautta. Yleensä naiset saattavat puhua keskenään asiasta mutta usein vähätellen. Ei todellakaan ole ollut tapana edes uskaltaa vata suutaan, koska heti tulee uhrin syyllistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset helpommin herrahissiin, koska johtoasemassa olevat vanhemmat miehet samaistuvat sinuun. Naisen he näkevät "toisena", erilaisena, vaikeasti samaistuttavana.
Mikä on tämä herrahissi suurtyöttömyyden ja pätkätöiden aikana? Laitatko ihan faktaa ja tilastoja tulemaan?
Tämä on ihan psykologisesti tutkittu juttu, että vanhemmat miespomot näkevät nuorissa miesalaisissa itsensä nuorena. Ei se tietenkään merkitse, että kaikki siihen pääsevät, mutta mahdollisuudet ovat paljon suuremmat kuin lasikaton alle jäävillä naisilla. Googlaa itse.
Mikä lasikatto? Suomessa on ollut naispresidentti jo aikaa sitten ja nytkin on täysnaishallitus.
Mistä ihmeen miestyöpaikoista mahdat edelleenkin puhua? Miltä vuosisadalta nämä luulosi oikein on?
Esimerkiksi yritysten toimaripesteistä ja hallintoneuvostoista. Naiset ovat siellä edelleen vähemmistönä, kuten kaikissa rahakkaissa hommissa. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa tunnustaa kuuluvansa edelleen etuoikeutettuun ryhmään, varsinkin, jos ei ole itse pärjännyt hyvin elämässään, mutta se ei muuta sitä, että kuulut etuoikeutettuun ryhmään.
Joo arvaas miksi?
Kokeneita naisia on reilusti vähemmän.
Nyt kun kouluttaudutte miehiä enemmän, muutos tähän näkyy siinä 30 vuoden päästä.
Vai kuvitteletko että nainen pitäisi raahata toimariksi 35-vuotiaana sukupuolensa perusteella, ilman mitään kokemusta?
Ei firmat sentään Suomen hallitus ole.
Huutis Suomen hllituksen tytöttelylle keskustelussa, jossa puhutaan miesten etuoikeuksista. :D
Monet miehet luulee, että misogynia on aina selkeesti näkyvää esim. työelämässä ts. läppäsy pepulle tms. (tätäkin kyllä tapahtuu - liikaa).
Misogynia näkyy siinä, ketä palkataan, millä palkalla ja millä osaamisella. Usein mies menee naisen ohi, vaikka naisella on enemmän kokemusta alalle. Ts. hyväveli-verkosto.
Joku sanoi täällä, onko ihme, että naiset saavat vähemmän palkkaa, kun suurinosa toimareista on miehiä.
Kysymys kuuluu ennemmin, miksi suurinosa toimareista on miehiä, kun naisia kouluttautuu enemmän ja korkeammalle? Myös muilla kuin ns. feminiinisiksi mielletyillä aloilla, joissa on törkeä palkka verrattuna työn määrään ja koulutukseen kuluneeseen aikaan & osaamisen hankintaan; joka on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka liittyy miesten etuoikeuksiin?
Ovatko naisten ongelmat siis miesten etuoikeuksia?
Miehillä on etuoikeus ra.iskata sinut?
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet luulee, että misogynia on aina selkeesti näkyvää esim. työelämässä ts. läppäsy pepulle tms. (tätäkin kyllä tapahtuu - liikaa).
Misogynia näkyy siinä, ketä palkataan, millä palkalla ja millä osaamisella. Usein mies menee naisen ohi, vaikka naisella on enemmän kokemusta alalle. Ts. hyväveli-verkosto.
Joku sanoi täällä, onko ihme, että naiset saavat vähemmän palkkaa, kun suurinosa toimareista on miehiä.
Kysymys kuuluu ennemmin, miksi suurinosa toimareista on miehiä, kun naisia kouluttautuu enemmän ja korkeammalle? Myös muilla kuin ns. feminiinisiksi mielletyillä aloilla, joissa on törkeä palkka verrattuna työn määrään ja koulutukseen kuluneeseen aikaan & osaamisen hankintaan; joka on sitten asia erikseen.
Voi kuule kultapieni, tätä on jo käsitelty täällä.
Siihen vaaditaan sitä kokemusta. Se että naisia on 20 vuotta kouluttautunut sopivalta linjalta miehiä enemmän, tarkoittaa että he ovat nyt siinä 45-vuotiaita. Neljävitosena toimariksi ohi vanhempien, pätevämpien hakijoiden on melkoinen temppu, myös miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen vaaditaan sitä kokemusta. Se että naisia on 20 vuotta kouluttautunut sopivalta linjalta miehiä enemmän, tarkoittaa että he ovat nyt siinä 45-vuotiaita. Neljävitosena toimariksi ohi vanhempien, pätevämpien hakijoiden on melkoinen temppu, myös miehiltä.
"Voi kuule kultapieni" --> vähättelevä lause. Joo, ei oo yhtään misogyniaa tai naisten tytöttelyä liikkeellä. Laitappas linkkiä todistamaan väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi kuule kultapieni" --> vähättelevä lause. Joo, ei oo yhtään misogyniaa tai naisten tytöttelyä liikkeellä. Laitappas linkkiä todistamaan väitteesi.
Minua sanottiin tässä ketjussa kultapieneksi, naisen toimesta.
Ei kuulemma ole vähättelevää.
Ja mitä linkkeihin tulee niin anna olla. Naiset jo haukkuivat ap:n joka pyysi linkkiä johonkin teidän väitteeseenne.
vinkki: tuon sanoo jo terve järki. Naiset ovat kouluttautuneet enemmän 90-luvulta alkaen.
Niin juu, yksi tutkimus jonka linkkasin löytyy jo tästä ketjusta.