Mitä etuoikeuksia miehillä muka on?
Itse näin miehenä en tiedä ja haluaisin hyötyä omista etuoikeuksistani..
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn sulta ap vastakysymyksen: kuinka monta kertaa viikossa tai kuukaudessa tai vuodessa tuntemattomat ihmiset lähtevät seuraamaan sua kadulla, kähmivät, lääppivät, laukovat kommentteja ulkonäöstäsi ja kehosi osista, lähettelevät sulle somessa kuvia sukupuolielimestään, tunkevat väkisin seuraan ja jos heidän lähentelynsä ei kiinnosta, sanovat sua huor*aksi?
Katso tilastoista kumpi sukupuoli kokee enemmän väkivaltaa ja ulise vasta sitten.
Osaatko perustella miksi puolustelet naisia vaikka tilastot sanovat muuta?
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet suunnitellaan miehille. Miehen syövän toteamiseen menee suomessa noin 3kk kun naisella se kestää keskimäärin kaksi vuotta. Tämä johtuu lääkäreiden laajasti harjoittamasta naisvihasta. Naisten ongelmia vähätellään ja leimataan psyykkisiksi kevyin perustein. Tutkimusten mukaan tästä syystä myös naisen riski kuolla on suurempi kuin miehen. Miehen kivunhoito on myös tehokkaampaa kuin naisen. Siinä missä mies saa lääkkeet, naisen käsketään kärsiä. Naisille myös kipulääkkeet määrätään riittämättöminä annoksina. Mies on kaiken mittapuu ja standardi ja nainen vertautuu mieheen. Jotta nainen voisi olla jotain. Hänen pitää tulla mieheksi. Jne jne..
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
hmmmmm kirjoitti:
tässä nyt muutama:
-seksuaalinen häirintä/väkivalta epätodennäköisempää miehillä, vaikka toki sitä tapahtuu. esim. itsellä häirintää jopa töissä ja ihan kadulla kävellessä
-työelämässä etuasema, koska ei raskautumisvaaraa (palkataan helpommin, saadaan useammin ylennyksiä ja palkankorotuksia). jotenkin aina oletetaan, että jossain vaiheessa se nainen raskautuu, ei edes mietitä että ehkä kaikki naiset eivät halua/pysty saamaan lapsia
-ei tytöttelyä tms muuta vähättelyä samassa määrin
-miehiltä ei odoteta samalla tavalla kurinalaista käytöstä kuin naisilta. tämä tulee esille jo ihan lapsuudessa kouluelämässä
-tytöt joutuvat panostamaan koulutukseen ja työhön enemmän, jotta heidät otetaan tosissaanlistaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, varsinkin jos aletaan puhua globaalisti naisten ja tyttöjen tilanteesta
Miksi te kuvittelette, että miehet otetaan jotenkin automaattisesti enemmän tosissaan? Ihan samat koulut ja muut meidänkin täytyy käydä läpi. Ellemme sitten päätä perustaa Microsoftia tai Applea ja sittenkin tullaan ihmettelemään, että miksi meidät otetaan tosissaan koska olemme miehiä.
Ja olepa lyhyt mies, niin ei varmasti oteta tosissaan. Ei pidetä edes miehenä.
Koneet ja laitteet on suunniteltu sinun turvallisuutesi mukaisesti. Esim autojen törmäystestit tehdään miestä jäljittelevillä nukeilla, samoin turvastandardit teollisuuteen.
Lääkkeet on kehitetty ja testattu mieskoehenkilöillä, joten ne toimivat miehillä varmemmin ja vähemmillä haittavaikutuksilla
Luultavasti sinulla ei ole kokemusta pimeällä seuraavista miehistä tai siitä että uimahallissa käydään kiinni rintoihin/takapuoleen...
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Voit jättää elatusmaksut maksamatta ikiomalle lapsellesi, kun osoitat vihaa entiselle puolisollesi, joka jätti sinut.
Surullisen yleistä.
Jos olet nainen, voit pakottaa miehen väkisin isäksi vain saadaksesi elatusmaksuja ja voit pakottaa monen miehen maksamaan vähistä rahoistaan elatusmaksuja samasta lapsesta samaan aikaan vaikka kukaan ei olisi heistä lapden isä. Vähän aikaa makaat jalat levällään ja elatusapua tulee kymmeniltä miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet suunnitellaan miehille. Miehen syövän toteamiseen menee suomessa noin 3kk kun naisella se kestää keskimäärin kaksi vuotta. Tämä johtuu lääkäreiden laajasti harjoittamasta naisvihasta. Naisten ongelmia vähätellään ja leimataan psyykkisiksi kevyin perustein. Tutkimusten mukaan tästä syystä myös naisen riski kuolla on suurempi kuin miehen. Miehen kivunhoito on myös tehokkaampaa kuin naisen. Siinä missä mies saa lääkkeet, naisen käsketään kärsiä. Naisille myös kipulääkkeet määrätään riittämättöminä annoksina. Mies on kaiken mittapuu ja standardi ja nainen vertautuu mieheen. Jotta nainen voisi olla jotain. Hänen pitää tulla mieheksi. Jne jne..
Lähde?
esim: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006355183.html
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/menkkakipuih…
Mitenkähän moni mies muuten saa sähköpostilla ja puhelimella kuvia alapäistä, jos on ollut julkisuudessa esillä tai muuten esiintyyt asiantuntijana? Naiset saavat näitä hyvin yleisesti, käytännössä kaikki ko. tilanteessa olleet tunnistavat ilmiön.
Mä en muuten ymmärrä tätä ainaista miesten ininää armeijasta.
Mä niin mielummin 100% menisin 6kk kestävälle leirille, kuin synnyttäisin ja olisin raskaana. Jos voisin tehdä tämän vaihdon jonkun miehen kanssa, että minä menen leirille ja hän synnyttää meille 2 lasta niin olisin heti, että KYLLÄ, KYLLÄ KÄY. Varsinkin, jos tämä mies vielä hoitaa niitä lapsia enemmän ja ottaa sairasvapaata aina töistä, jos lapsi sairaana jne.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Voit jättää elatusmaksut maksamatta ikiomalle lapsellesi, kun osoitat vihaa entiselle puolisollesi, joka jätti sinut.
Surullisen yleistä.
Jos olet nainen, voit pakottaa miehen väkisin isäksi vain saadaksesi elatusmaksuja ja voit pakottaa monen miehen maksamaan vähistä rahoistaan elatusmaksuja samasta lapsesta samaan aikaan vaikka kukaan ei olisi heistä lapden isä. Vähän aikaa makaat jalat levällään ja elatusapua tulee kymmeniltä miehiltä.
Millä tavalla se nainen pakottaa miehen isäksi? R-skaamalla? Tietääkseni siitä saa ihan tuomioita nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä itki tätä roosanauhakeräystä. Tiedoksi että se keräys on ihan naisten itsensä aikaansaannos. Miksi miehet ette voi kerätä ihan itse rahaa eturauhassyövän tutkimukseen
En ymmärrä tätä ulinaa. Pitääkö meidän naisten kantaa vastuu myös miesten syövistä.
Se on niin helppo huudella, ”miksi miehet ette...”, kun itse ei ole laittanut tikkua ristiin roosanauhan aikaansaannokseen saati mihinkään muuhun, vaan kaksi vaikutusvaltaista naista Yhdysvalloista. Jos asia olisi toisin päin, palstalla naiset valittaisivat, miten miehet ovat taas etuoikeutettuja ja vain heidän syöpiin kerätään tutkimusrahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka ehkäisy. Miehelle on kondomi, jota saa ostettua ihan mistä tahansa eikä kukaan kysele mitään. Naisella ehkäisyn aloitus vaatii käyntiä lääkärissä ja todennäköisesti myös tutkitaan gynekologisesti.
Sitten on papakoetta, mammografiaa, ihan joukkoseulontoina, eli tietyssä iässä noissa käydään viiden vuoden välein vaikka ei olisi synnyttänyt ainuttakaan lasta.
Raskausaikana taas lähes kellä tahansa hoitohenkilökuntaan kuuluvalla on oikeus tutkia alapäätä, synnytyksen jälkeen sitä alapäätä tutkitaan. Ehkäisyä varten taas jalat levälleen. Sitten tulee taas joukkoseulonnat.On miehillä myös eturauhasvaivoja mutta ei miehiä jo nuoresta asti tutkita minkään eturauhassyövän varalta.
Myös naiset voivat ostaa kondomeja kaupasta ilman reseptiä. Miehet eivät pysty huolehtimaan ehkäisystä lääkkeellisesti.
Miehet eivät edes halutessaan pääse eturauhassyövän seulontoihin, koska sellaisia ei järjestetä. Naisille sellainen mahdollisuus on rinta- ja kohdunkaulansyövän suhteen järjestetty. Se ei kuitenkaan ole naisille pakollista.
Naisella on mahdollisuus, mutta ei pakkoa = naisia sorretaan??
Miehille on kehitetty lääkkeellinen ehkäisy joka sitten vedettiin pois markkinoilta sivuvaikutusten takia. Sivuvaikutukset kun oli vastaavat kun naisten hormonaalisissa ehkäisyissä.
Ei myöskään miehet itse ole kovin aktiivisesti lääkkeellistä ehkäisyä itselleen vaatineet. Sellainen on täysin mahdollista kehittää.Miksi ette myös vaadi eturauhassyövän joukkoseulontoja itsellenne? Kansalaisaloite eturauhassyövän joukkoseulonnoille.
Eturauhassyöpää ei seulota koska se ei vaikuta miesten kuolleisuuteen. Eli ei ole hyötyä vakka se löydettäisiin.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Täytyypä muistaa, jos joku tulee kertomaan eturauhassyöpään kuolleesta miehestään.
Se löytyipä miehen eturauhassyöpä tai ei ,ei vaikuta miehen elinikään. Oireettomien testauksesta ei ole hyötyä. Tämä syöpä tulee sitä paitsi tyypillisesti niin myöhäisessä iässä km 70 v että niillä joilla tämä syöpä on ,kuolinsyy on jokun muu kuin syöpä. Toki jos virtsaamisongelmia on, niin niiden vuoksi kannattaa hoitoa hakea. Monilla jo iän vuoksi syöpä on vaarattomampi kuin turhat hoidot.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp0…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn sulta ap vastakysymyksen: kuinka monta kertaa viikossa tai kuukaudessa tai vuodessa tuntemattomat ihmiset lähtevät seuraamaan sua kadulla, kähmivät, lääppivät, laukovat kommentteja ulkonäöstäsi ja kehosi osista, lähettelevät sulle somessa kuvia sukupuolielimestään, tunkevat väkisin seuraan ja jos heidän lähentelynsä ei kiinnosta, sanovat sua huor*aksi?
Katso tilastoista kumpi sukupuoli kokee enemmän väkivaltaa ja ulise vasta sitten.
Osaatko perustella miksi puolustelet naisia vaikka tilastot sanovat muuta?
No tottakai nainen. Siis jos katsomme miesten ja naisten välisiä väkivaltatilanteita. Naiset johtaa aika lailla tota kisaa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi palkka, työnantajat ei pelkää sun pamahtavann yhtäkkiä raskaaksi. Sua ei myöskään tytötellä,ja katsota mielipiteesi arvoa alemmaksi sukupuolesi takia.
Minua on tytötelty vaikka olen mies ja mielipiteitäni ei hyväksytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
esim: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006355183.html
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/menkkakipuih…
Ei ollut mitään syövästä ja kivunhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin mielummin 100% menisin 6kk kestävälle leirille, kuin synnyttäisin ja olisin raskaana. Jos voisin tehdä tämän vaihdon jonkun miehen kanssa, että minä menen leirille ja hän synnyttää meille 2 lasta niin olisin heti, että KYLLÄ, KYLLÄ KÄY. Varsinkin, jos tämä mies vielä hoitaa niitä lapsia enemmän ja ottaa sairasvapaata aina töistä, jos lapsi sairaana jne.
Edelleenkin, LAILLA JA VANKEUSRANGAISTUKSEN UHALLA sinut pakotetaan synnyttämään kaksi lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, LAILLA JA VANKEUSRANGAISTUKSEN UHALLA sinut pakotetaan synnyttämään kaksi lasta?
Se, että jään lapsettomaksi loppuiäkseni pakolla ja uhalla minä ne lapset joudun synnyttämään. Kuinka moni mies on muuten päätynyt nykyään linnaan kieltäydyttyään armeijasta? En ole meinaa kuullut tapauksista, monet saavat vapautuksen ihan vaan ylipainon (tai alipainon) takia ja suurinosa nuorista nykyään alkaa olla joko ylipainoisia tai alipainoisia.
Voi luoja. Ensin tivataan mitä etuoikeuksia miehillä muka on. Sitten kun sanotaan suoraan, niin ei käykkään ja yhtäkkiä tarkoitetaankin lakisääteisiä etuoikeuksia, mistä ei ollut mitään puhetta otsikossa tai aloitusviestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jään lapsettomaksi loppuiäkseni pakolla ja uhalla minä ne lapset joudun synnyttämään. Kuinka moni mies on muuten päätynyt nykyään linnaan kieltäydyttyään armeijasta? En ole meinaa kuullut tapauksista, monet saavat vapautuksen ihan vaan ylipainon (tai alipainon) takia ja suurinosa nuorista nykyään alkaa olla joko ylipainoisia tai alipainoisia.
Eli haluat itse synnyttää. Miksi sitten uhriudut sillä?
Loppu on pelkkää maalitolppien siirtelyä ja miesten asevelvollisuuspakon vähättelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, aika heikkoja vastauksia on tullut. Mulla ei ainakaan ole miehenä mitään etuoikeuksia.
Eikö se ole jo etuoikeus itsessään olla mies?
Ei tarvitse synnyttää, ei edes kokea painetta lapsen hankinnasta. Jos lapsi on eikä perhe-elämä ollutkaan kivaa, voi vaan lähteä menemään.En ole yhdenkään miehen vielä kuullut sanovan että olisimpa nainen että saisi esim. synnyttää, ym. naisten oletettuja etuoikeuksia.
Monen naisen sensijaan olen kuullut toivovan olevan mies, ainakin kerran kuussa. En myöskään ole kuullut yhdenkään naisen hehkuttavan etuoikeuttaan synnyttäjänä.Kuka sinut on pakottanut synnyttämään?
Voi luoja tätä keskustelun tasoa.
Sovitaan sitten niin että naisille aivan kaikki ehkäisystä työelämään ja synnytyksestä terveydenhoitoon ovat täysin vapaaehtoisia omia valintoja koska niitä ei ole mihinkään lakiin kirjoitettu.
Koska miehille on se yksi lain vaatima velvollisuus niin olette koko ikänne sen uhreja ja kaikki valinnanvapaudet on menetetty.Katos katos, joku nainen oivalsi jotain tämän ketju perusteella. Siitä se lähtee.
Kyllä tämän kaikki naiset ovat koko ajan tienneet. Vaikka em. asiat eivät ole naisille laissa määriteltyjä, se ei poista sitä että naisilta niitä silti edellytetään.
Ei nyt jotain synnytystä tai papa-koetta nyt oikein kuitata sillä että ei ole pakko, laki ei vaadi. Ei mikään laki vaadi ihmistä käymään töissäkään, silti siellä käydään ja sitä jokaiselta myös edellytetään. Yhteiskunta ei kauan pyörisi jos kaikki ajattelisi niin että mihin laki ei velvoita voi jättää vaan tekemättä.
Hmm, luottaisinko siihen että sinun käsityksesi on se on se oikea selitys asialle. Ihmiset voivat olla hyvää pataa ja samalla olla muita perusteita palkanlisälle. No, voihan se olla ihan puhdasta suosimista. Totta kai sellaista tapahtuu jossakin vaikka ei saisi. Ja tuskin pekästään miesten eduksi.