Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat, Wilma/läksyt

Vierailija
13.09.2013 |

jotenkin harmittaa, kun opettajat eivät enää edes pyynnöstä anna kipeänä olleelle lapselle läksyjä Wilman välityksellä. 6-luokkalaiseni on ollut lähes koko viikon kipeänä, flunssassa kotona. Joka ikinen ilta piti soittaa koulukaverille ja kysyä läksyjä, kun opettaja ilmoitti, että opettaa lapsille vastuuta, kun itse huolehtii läksynsä. Lapsi siis yritti joka päivä vähän tehdä tunneille käsiteltyjä asioita, vaikka kipeä olikin.

Nyt ei sitten tietty ole edes kenenkään vapaaehtoisessa kielessä olevan puhelinnumeroa edes, kun viime vuoden opettaja laittoi läksyt Wilmaan, jos lapsi oli sairaana.

Itse ajattelisin, että opettaja saa palkan ja hänen pitäisi hoitaa tällaiset asiat. 

Ymmärrän, että töitä paljon, mutta tylsää....

Äetsässä

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää se opettajallekin on ilman palkkaa laittaa viestejä koteihin omana vapaa-aikanaan...

Vierailija
2/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kaivannut tuota läksyt wilmaan- toimintoa.

Ei kai niitä sairaita yhtä aikaa niin montaa ole, etteikö opettaja ehtisi läksyjä wilmaan pistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ilman palkkaa -juttu on ihan höpöhöpöä.

Open työhön kuuluu tietty määrä yhteistyötä kotien kanssa.

Opettajilla on kokopäivätyö, ja yhtä tunia kohden on varattu 30 min valmisteluun ja jälkitöihin (esim. kokeiden korjaus), ja varmasti näihin kiintiöihin mahtuu läksyistä ilmoittaminen.

ope itsekin

Vierailija
4/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:56"]

Tylsää se opettajallekin on ilman palkkaa laittaa viestejä koteihin omana vapaa-aikanaan...

[/quote]

Voihan ne laittaa työaikana vaikka heti tunnin päätteeksi tai vaikka tunnilla. Äläkä yritä väittää, ettei koululla ole tietokoneita.

Vierailija
5/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsen ope toimisi noin, mulla olisi asiaa rehtorille, koulutoimenjohtajalle ja vaikka kelle.

Jos lapsella ei ole kavereita, keltä kysyä läksyjä, niin opettaja syyllistyy koulukiusaamiseen. Kyllä opettajan tehtävä on kertoa läksyt, ei kavereiden.

Vierailija
6/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vesittää oman vastuun ottamisen opettamisen, kun touhottaa ison lapsensa läksyistä. Kyllä kuudesluokkalaisen pitäis ne pystyä itsekin selvittämään. 

Vierailija
7/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lopulla kun itse kävin koulua piti itse selittää läksyt eikä kukaan nillittänyt. Se on sitä vastuunoton ja omien asioiden hoitamisen opettelua. Jos ei saa läksyjä, voi varmaan itsekseen tehdä muutamia tehtäviä eteenpäin ja lukea seuraavaa kappaletta.

Vierailija
8/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsesi ole pakko soitella, kun on keksitty tekstarit, sähköposti, WhatsApp, nettiyhteisöt yms. Enkä ymmärrä mitä asia sinulle kuuluu. Itse hoidin omat läksyni jo ekaluokalla. Sinun lapsesi on kutosella eli luultavasti jo 12-vuotias.

Vierailija
9/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noin tehdään muuallakin ja noin pitääkin tehdä.

Sori, ei ehkä vastaus, mitä halusit, mutta ainahan näin on tehty, enkä ymmärrä, miksi nykyajan lasten ei tartteis nähdä yhtään mitään vaivaa...

Vierailija
10/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko myös tehdä ne läksyt lapsukaisesi puolesta, tai vaatia opettajaa tekemään ne?

Vierailija
11/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette sitä mieltä, että koulussa pitää itse myös siis sairaana kysyä läksyt toiselta luokkalaiselta niin pitäisikö luokkassa sopia, keneltä kukakin kysyy. Meillä asuu koulunsa hyvin hoitava poika ja valehtelematta läksysoittoja tulee lähes joka päivä useammaltakin pojalta. Oma poikani juost sanoi, että, miksi mun pitää huolehtia kaikkien muidenkin läksyistä. Pitäisi varmaan  ainakin olla joku tasapuolisuus, ettei ns. tunnolliset oppilaat liikaa joudu huolehtimaan muista.

Vierailija
12/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:37"]

Te, jotka olette sitä mieltä, että koulussa pitää itse myös siis sairaana kysyä läksyt toiselta luokkalaiselta niin pitäisikö luokkassa sopia, keneltä kukakin kysyy. Meillä asuu koulunsa hyvin hoitava poika ja valehtelematta läksysoittoja tulee lähes joka päivä useammaltakin pojalta. Oma poikani juost sanoi, että, miksi mun pitää huolehtia kaikkien muidenkin läksyistä. Pitäisi varmaan  ainakin olla joku tasapuolisuus, ettei ns. tunnolliset oppilaat liikaa joudu huolehtimaan muista.

[/quote]Ihan hyvä miettiä tätäkin.

Isovanhempien aikaan koulussa oli tärkeää oppia ulkoa kasvien latinankielisiä nimiä ja saksan epäsäännöllisiä verbejä. Nykyään tärkeää on oppia ja harjoitella sosiaalisia taitoja, koska niitä tarvitaan myös työelämässä. Esimerkiksi miten sanoa kauniisti kaverille, että läksyjä voisi välillä kysyä joltakulta muultakin. Varmaan ihan hyvä taito myös tulevaa elämää varten.

Vierailija
13/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluuko suu, jos vastaa kaverille?

Nykyaikana tuntuu olevan vierasta kaikenlainen omasta jakaminen ja avuliaisuus.

Eikö ole hienoa, että lapsella on maine tunnollisena ja asiansa hoitavana lapsena, joka on vielä niin reilu, että auttaa muita?

Vierailija
14/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma juttu. Laitan Wilmaan aina tunnin lopuksi, mitkä tehtävät + mitä tehty muuten tunnilla ja mitä on läksynä. Mahdolliset handoutit verkko-oppimisympäristöön myös esille. Ja sanon vanhemmille, että sieltä löytyy, jos on poissaoloja - ei ole enää tekosyitä tulla tunnille läksyt tekemättä.

Vierailija
15/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:44"]

Kuluuko suu, jos vastaa kaverille?

Nykyaikana tuntuu olevan vierasta kaikenlainen omasta jakaminen ja avuliaisuus.

Eikö ole hienoa, että lapsella on maine tunnollisena ja asiansa hoitavana lapsena, joka on vielä niin reilu, että auttaa muita?

[/quote]Ehkä se kaverien kanssa kommunikointiin tuhrautuva aika on poissa Äidin<3 kanssa vietettävästä laatuajasta.

Vierailija
16/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:37"]

[/quote]

Luokallani (6lk.) on yksi poika, joka oli viime vuonna paljon poissa ja sama meno näyttää jatkuvan tänäkin vuonna. Äitinsä kyllä aina ilmoittaa poissaolosta ja pyytää aina samalla voisiko luokan poika "Pekka", joka asuu naapurissa tuoda läksykirjat. Ja aina tämä "Pekka" tunnollisesti kantaa repussaan tämän sairaana olevan pojan kirjat omiensa lisäksi. Kerran kysyin, että huomioiko tämä perhe mitenkään tätä läksyjen tuomista ja kuulemma ei. Sen vuoksi olenkin aina laittanut "ahkera"-merkinnän Wilmaan, että tuo poika saisi edes jotain kiitosta. Mutta minusta tuo poissaolevan pojan äiti voisi esim. joskus ostaa jotain pientä tälle pojalle.

Luokanope

Vierailija
17/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WILMA JA TERVE JÄRKI: missä?

Minun puolestani koko Wilmasta voisi luopua, en ymmärrä sitä ollenkaan. Jos on todella tärkeää asiaa, olen hoitanut asian koululle puhelimella soittamalla. Tarvitseeko opettajienkaan käyttää Wilmaa joka h*lvetin pikkuasiaan, kun heillä muutenkin on jo tarpeeksi kiire? Läksyt voi soittaa ja kysyä kavereilta. Kristus.

Ja alakoululaisten vanhemmille on edelleen olemassa vanhempainiltoja.

Vierailija
18/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai opetetaan kuudennella tuollaista vastuunkantoa. Minä taas yläkoulussa merkitsen läksyt wilmaan. Ja olen huomannut, että kun alakoulussa ei ole opetettu, että läksyt löytyvät sieltä, niin oppilaat ei oikein tahdo niitä läksyjä muistaa wilmasta katsoa.

Mutta koska läksyt on jokaisen nähtävillä, niin armoa ei ole. Läksyt on oltava jokaisella joka tunnille tehtynä.

Vierailija
19/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:59"]

Vai opetetaan kuudennella tuollaista vastuunkantoa. Minä taas yläkoulussa merkitsen läksyt wilmaan. Ja olen huomannut, että kun alakoulussa ei ole opetettu, että läksyt löytyvät sieltä, niin oppilaat ei oikein tahdo niitä läksyjä muistaa wilmasta katsoa.

Mutta koska läksyt on jokaisen nähtävillä, niin armoa ei ole. Läksyt on oltava jokaisella joka tunnille tehtynä.

[/quote]

Eikö ne läksyt ole jokaisen lapsen nähtävillä ja merkattuna siinä omassa koulukirjassa, joka otetaan kotiin mukaan?? Näin ainakin meillä.

Vierailija
20/83 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:56"]

WILMA JA TERVE JÄRKI: missä?

Minun puolestani koko Wilmasta voisi luopua, en ymmärrä sitä ollenkaan. Jos on todella tärkeää asiaa, olen hoitanut asian koululle puhelimella soittamalla. Tarvitseeko opettajienkaan käyttää Wilmaa joka h*lvetin pikkuasiaan, kun heillä muutenkin on jo tarpeeksi kiire? Läksyt voi soittaa ja kysyä kavereilta. Kristus.

Ja alakoululaisten vanhemmille on edelleen olemassa vanhempainiltoja.

[/quote]Minä olen aika pitkälti korvannut Wilman käytön tällä AV-palstalla päivystämällä. Olen uskoakseni tunnistanut täältä useampia oppilaideni vanhempia ja mahdollisesti myös yhden kollegan. terv. ala-asteen ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi