Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtarjouksen, mutta edestakainen matka töihin olisi reilusti yli 100km. :/

Vierailija
25.08.2020 |

Laskin, että mulla tulisi melkein 600km viikossa työajoa. Alkaa autoilun kulut olla jo sellaiset ettei normaali palkansaaja voi työtä ottaa vastaan. Aikaakin siihen kuluu valtavasti. Julkisilla aikaa menisi niin naurettavan paljon kun kaikki vaihdot ja bussien odottelut laskee yhteen ettei siinä ole mitään järkeä.

En tiedä kenen asiaa tämä hallitus ajaa, mutta ei ainakaan työssäkäyvän väestön.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on arkea haja-asutusalueella.

Tuollaista matkaa kulkivat jopa muutamat perunan lajitteluun. 8,4€/tunti.

Työmatkakulujen verovähennys....

Et suinkaan saa vähentää veroista tuota summaa, vaan verotettavasta tulosta.

Jos siis saat työhönosoituksen 60km päähän 4kk perunanlajittelukeikkaan, ja omistat ajokortin. kipikapi ostamaan auto!

Maaseudun duunarit kiittävät kilvan autoilun kallistumista ja tavoitetta siivota muutaman satasen autonromut pois liikenteestä.

Vierailija
102/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tämä olla karenssin syy: Jos tulee te työtarjous, jossa esim. 5 viikkoa hakuaikaa, ja jättää hakemuksen 4 viikon päästä, juuri ennen hakuajan umpeutumista? Kuka sanoo milloin se hakemus pitää jättää? Jos Ei ole muuta kuin tuo 5 viikkoa ajaksi annettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla autolla meno-paluu 125km.

T. kaupan kassa

Mulla 295 km, joka arkipäivä.

Vierailija
104/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 50 kilometriä suuntaansa. Eihän tuo ole juuri mitään ja jos on hyvät tiet niin työmatkoihisi kuluu puolet vähemmän aikaa kuin minun työmatkallani Vantaalta Helsingin keskustaan. Saat myös verotuksessa mojovan matkakuluvähennyksen joka kattaa reilusti polttoainekulut.

Vierailija
105/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on työstä josta olen kiinnostunut ja haluaisin sen. Työmatkan pituus arveluttaa, mutta suurin ongelma tässä on nuo autoilun valtavat kulut. Ja siihen hallitus voi tehdä jotain. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelee ihmisten huvikseen autossa istuvan. Miksi kukaan haluaisi istua vapaaehtoisesti autossa? - ap

Mitä tarkalleen ottaen hallitus voisi asialle tehdä? Jos olet niin patalaiska, ettet kykene työmatkaa ajamaan, ei se hallitus sinulle saa ryhtiä tehtyä millään. Aika moni haluaa ihan vapaaehtoistikin istua autossa. Monihan jopa ajaa autoa työkseen. Ja ne, jotka eivät sitä halua, tekevät sitä, koska työssäkäynti on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin sossuloisena möllöttely.

Miten se ei mene perille, että ongelma on autoilun kulut? Kyllä minä sen matkan ajan, mutta millä v i t u n rahalla mä työttömänä ostan sen auton ja hommaan vielä kuukauden polttoaineet ennen kuin ensimmäinen palkka tulee? Opintolainaakin on 30 000€, joten rahoitusta autoon on turha mennä kysymään. - ap

Et tietenkään osta omaa. Jos saat paikan menet sutomyymälään joka tarjoaa yksityisliisaria. Pikkuauto noin 150e/kk. Noilla kilsoilla pärjäät pienellä autolla, kilometrejä voit yrittää neuvotella ylemmäs. Jos ei onnistu niin säästät sakkoihin ylikilomettristä.

Vierailija
106/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi muuttaa lähemmäksi työpaikkaa. Itse muutin 600km työn perässä. Ei ole kyllä ikinä tullut mieleen että olisi hallituksen vika että muuttomatka työn perässä oli noin pitkä. Kannattaa ottaa lähistöltä joku siivoojan tai myyjän työ, niitä riittää lähempänäkin niin ei tarvitse miettiä matkan pituutta.

Vierailija
107/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä työmatkaa tulee 180 km. Viikossa ajan siis lähes 1000 km. Aikaa tyämatkoihin menee 10 h viikossa. Pakko jaksaa. Ei ole paljoa töitä näillä seuduilla. Rahaa tarvitaan, kun sitä lähetetään Etelä-Eurooppaan. Sitä voi miettiä miten aurinko lämmittää Italiassa, kun itse ajaa lämmittelyssä, että ennättää töihin ajoissa.

Vierailija
108/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla patalaiska työnvieroksuja jos suuntaansa 50km työmatka on ylivoimainen ja mieluummin loisii työttömänä. Tällaisessa tapauksessa pitäisi karenssin lisäksi alentaa vähintään vuodeksi saatavaa työttömyyskorvausta, se on henkilölle aivan liian suuri jos on varaa kieltäytyä tarjotusta työstä.

Vierailija
109/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 km päivässä, ei joukkoliikennettä.

Pari tuntia päivästä sulaa työmatkoihin.

Nyt kun mahdollisuus etätöihin, niin vähän helpottaa.

Vierailija
110/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereilla päivän meno-paluu 160 km.

Vierailija
111/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen hyviä käyttöautoja saa ihan muutamalla tonnilla, kunhan ei ole kranttu. Voit kysyä pankistasi esim. 3000€ kulutusluoton, jolla ostat 2000€ auton ja loput sitten polttoaineeseen, vakuutuksiin ja muihin yllätysmenoihin. Pankki varmaan on halukas tuon myöntämään, kun näytät työpaikan todistuksen että saat heiltä töitä. Työnantaja on varmasti halukas tekemänä sinulle tällaisen paperin kun kerrot että se on autolainan hakemista varten pankista.

Mitäs sitten jos saa vaikka viikon päästä kenkää syyllä koeaikapurku?

Vierailija
112/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edestakaisin yhteensä 160km. Onneksi pääsin eroon. Siihen lisäksi vielä koukkaus päiväkodin kautta. Siihen vielä pakolliset ylityöt.

Vierailija
113/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suuntaansa 60 km, 45 min. menee. Mikä on sun ongelma? Ostat jonkun pikkukäkättimen ja ajelet.

Vierailija
114/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suuntaansa 60 km, 45 min. menee. Mikä on sun ongelma? Ostat jonkun pikkukäkättimen ja ajelet.

Suurin osa ketjun vastaajia on tämmöisiä jotka ei ole jaksanut lukea koko ketjua, vaan tulee aukomaan päätään tänne. Lue ketju, niin saat käsityksen mikä se ongelma on.

Vierailija
115/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ketjun vastaajia on tämmöisiä jotka ei ole jaksanut lukea koko ketjua, vaan tulee aukomaan päätään tänne. Lue ketju, niin saat käsityksen mikä se ongelma on.

’Autoilun suuret kulut’ samat ne on kulut muillakin.

Vierailija
116/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin työn Sipoosta, asun Vantaalla. En omista autoa. Julkinen liikenne kulkee aamuisin ja iltapäivisin 2h. En pääsisi mihinkään vuoroon oikeaan aikaan. Enkä pääsisi kotiin vuoroista. Viikonloppuisin ei bussit kulje. Työmatkaa yhteensuuntaan 30km. Olen 58vuotias. Sain karenssin. Kyseessä 3- vuorotyö, vanhustenhoudossa, määrä-aikaisuus.

Vierailija
117/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on työstä josta olen kiinnostunut ja haluaisin sen. Työmatkan pituus arveluttaa, mutta suurin ongelma tässä on nuo autoilun valtavat kulut. Ja siihen hallitus voi tehdä jotain. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelee ihmisten huvikseen autossa istuvan. Miksi kukaan haluaisi istua vapaaehtoisesti autossa? - ap

Siis mitä hallituksen pitäisi tehdä, laittaa teleporttauslaitteet vai mitä? Edellisen hallituksen aikaan olisi vielä aktiivimalli ja yhtä lailla joutuisit autossa istumaan, sekö oli parempi?

Vierailija
118/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla autolla meno-paluu 125km.

T. kaupan kassa

Miten noin pitkää työmatkaa oikeasti jaksaa kulkea läpi vuoden, kelissä kun kelissä?

Normaalia pohjoisessa. Ja ihan helposti saman kunnan sisällä. Yläasteeni oli 56 km päässä kotoa ja nykyään siellä taitaa olla enää yksi ala-aste, eli alakoululaisillakin matkaa voi olla helposti jopa 70 km/suunta.

Vierailija
119/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hallituksen pitäisi tehdä, laittaa teleporttauslaitteet vai mitä? Edellisen hallituksen aikaan olisi vielä aktiivimalli ja yhtä lailla joutuisit autossa istumaan, sekö oli parempi?

Juuri näin, ymmärsit täysin ketjun aiheen. Onnittelut!

Vierailija
120/127 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut pitkiä työmatkoja, kuljin julkisilla 3h per päivä. Olin aivan poikki enkä ikinä ole sairastellut yhtä paljon kuin niiden kahden vuoden aikana jotka kuljin tuon työmatkan. Opiskelin uuden ammatin ihan vain sen vuoksi että pääsin lähelle töihin. Nyt pyöräilymatka 15min enkä ole koko vuonna sairastanut kertaakaan. En kadu hetkeäkään että vaihdoin alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi