Sain työtarjouksen, mutta edestakainen matka töihin olisi reilusti yli 100km. :/
Laskin, että mulla tulisi melkein 600km viikossa työajoa. Alkaa autoilun kulut olla jo sellaiset ettei normaali palkansaaja voi työtä ottaa vastaan. Aikaakin siihen kuluu valtavasti. Julkisilla aikaa menisi niin naurettavan paljon kun kaikki vaihdot ja bussien odottelut laskee yhteen ettei siinä ole mitään järkeä.
En tiedä kenen asiaa tämä hallitus ajaa, mutta ei ainakaan työssäkäyvän väestön.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on työstä josta olen kiinnostunut ja haluaisin sen. Työmatkan pituus arveluttaa, mutta suurin ongelma tässä on nuo autoilun valtavat kulut. Ja siihen hallitus voi tehdä jotain. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelee ihmisten huvikseen autossa istuvan. Miksi kukaan haluaisi istua vapaaehtoisesti autossa? - ap
Siis mitä hallituksen pitäisi tehdä, laittaa teleporttauslaitteet vai mitä? Edellisen hallituksen aikaan olisi vielä aktiivimalli ja yhtä lailla joutuisit autossa istumaan, sekö oli parempi?
Juuri näin, ymmärsit täysin ketjun aiheen. Onnittelut!
No eihän tuo mitenkään ole kohtuullista tuollaisia työmatkoja vaatia, mutta ketuttaa joka päivä kuulla kitinää hallituksesta.
En tiedä kenen asiaa tämä hallitus ajaa, mutta ei ainakaan työssäkäyvän väestön.
Suora lainaus ap:n tekstistä. SIllä hallituksella on ollut nyt aika paljon hommaa koronan kanssa, niitä työllisyystoimia ei ole vielä ehditty tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla autolla meno-paluu 125km.
T. kaupan kassaMiten noin pitkää työmatkaa oikeasti jaksaa kulkea läpi vuoden, kelissä kun kelissä?
Taidat asua stadissa ja pisin matka johon viitsii mennä on kaverin kannabisbileet 2km päässä?
Vierailija kirjoitti:
Minä saisin työn Sipoosta, asun Vantaalla. En omista autoa. Julkinen liikenne kulkee aamuisin ja iltapäivisin 2h. En pääsisi mihinkään vuoroon oikeaan aikaan. Enkä pääsisi kotiin vuoroista. Viikonloppuisin ei bussit kulje. Työmatkaa yhteensuuntaan 30km. Olen 58vuotias. Sain karenssin. Kyseessä 3- vuorotyö, vanhustenhoudossa, määrä-aikaisuus.
No eikö Vantaalla tai Helsingissä ollut paikkoja vanhustenhoitoon?
Mikset ap voi muuttaa lähemmäksi työpaikkaa? Et ole siihen vielä vastannut.
Suomessa vuonna 2020 8,40e/h palkka 😱
Otat halvan vuokra-asunnon sieltä, nyt saa 450€/kk verovähennystä, ja viikonlopun kotimatkoista myös. Laskin itse että jos minä menisin parinsadan kilsan päähän töihin ja kävisin junalla kotona viikonloppuisin niin useita prosentteja laskisi vero%. Ihan hyvin kannattaisi käydä töissä, iltaisin pikku kämpässäni opiskelisin rauhassa kun mies ja lapset ja varsinkaan kotityöt ei olisi siinä häiriönä.
No eihän tuo mitenkään ole kohtuullista tuollaisia työmatkoja vaatia, mutta ketuttaa joka päivä kuulla kitinää hallituksesta.