Mitä kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hoitamattomana?
Minulle sanottiin että onneksi sait lääkityksen eikä ole vielä ehtinyt tulla muita sairauksia. Mitä ne muut voivat olla?
Kommentit (85)
Aiheuttaa masentuneisuutta, aikaansaamattomuutta, muistihöiriöitä, lapsettomuutta, kuukautisten poisjääntiä
Mulla pääsi vajaalle vaikka on lääkitys. Vajis aiheutti rytmihäiriöitä, niiden takia menin lopulta lääkäriin. Oli kyllä myös väsymystä ja saamattomuutta, mutta uskoin niiden johtuvan marraskuun pimeydestä. Pari vuosikymmentä meni lääkityksen kanssa ok, ei suurempia ongelmia. Siksi kai en osannut kiinnittää huomiota oireisiin. Nyt on kohta pari vuotta haettu oikeaa annosta, eikä vaan tunnu löytyvän. Oman ongelmansa tuo nuo lääkärit, joiden mielestä kaikki on ok kunhan labra-arvot on viitteen sisässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Ei ole täyttä huuhaata. Tiedän myös hoikkia ihmisiä keillä on kilpparin vajaatoiminta, mutta kun nuo kaikki oireet eivät ole kaikilla. Tämäkin on vähän yksilöllistä että mitä kelläkin on.
Myös toisilla kilppari toimii paremmin kuin toisilla, sen takia niitä lääkkeitäkin otetaan eri annostuksella. Kyseessä on vajaatoiminta, eli sitä voi olla enemmän tai vähemmän.
Se että sun vaimo ei lihonnut ei tarkoita ettei kukaan muu voisi siitä kilpparin takia kärsiä. Muutenkin tuntuu vähän hurjalta että ihminen jolla ei vajaatoimintaa ole niin huutelee melkein täysin puskista että miten sairaus vaikuttaa; sinähän et kokemuksen perusteella mitään pysty sanomaan.
No onhan se ny täyttä huuhaata, jos ja kun ylipainoisuus esitetään jonain ehdottomana ja väistämättömänä oireena, mitä se ei luonnolisestikaan ole vaan hypothyroidismi on vain ja ainoastaan energiatasapainoyhtälön toiseen puoleen vaikuttava yksittäinen seikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Voi jeesus, miten tyhmä mies!
http://hypothyroidmom.com/living-with-a-hypothyroid-wife/#more-9608
Pistetääs tästä vähän fiksumman miehen linkki, josko vaikka toimis.
Tässä hyvä esimerkki, miten vajis vaikuttaa mm. ulkonäköön.
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Ei ole täyttä huuhaata. Tiedän myös hoikkia ihmisiä keillä on kilpparin vajaatoiminta, mutta kun nuo kaikki oireet eivät ole kaikilla. Tämäkin on vähän yksilöllistä että mitä kelläkin on.
Täsmälleen.
Miksi siis kirjoitat, että "paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen"?
Eihän se paino nyt mihinkään nouse jos päivittäinen energiansaantisi mukailee sitä kilpirauhasen vajaatoiminnnan aiheuttamaa 0-200 kcal alempaa päivittäistä energiankulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatominta (hoidettunakin) altistaa sydän -ja verisuonisairauksille ja nostaa myös kolesteroliarvoja.
Eli kun lääkitys aloitetaan,sitä on seurattava säännöllisesti.Ei kerran vuodessa,vaan kolmen-neljän kuukauden välein.
Ja hoitotasapainon ylläpitäminen on erittäin tärkeää.Kilpirauhasenvajaatoiminta kuten myös liikatoiminta ovat vaarallisia sydämmelle.
Olen sairastanut 18-vuotiaasta saakka ensin liikatoimintaa,sitten raskauksien myötä meni vajaatoiminnan puolelle.
Terveyskeskuslääkärit eivät tänäkään päivänä ymmärrä,miten tärkeätä on säännöllinen verikokeissa käyminen eivätkä myös osaa tulkita verikokeiden tuloksia.Joten jos mahdollista,käy oikean eli siis sisätautilääkärin vastaanotolla.
Missä olet saanut hyvää hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Jos ei järki riitä ymmärtämään, että samat oireet eivät koske kaikkia, ei voi kuin todeta, että on parempi olla kommentoimatta kokonaan. Keskittyy vaikka tutustumaan asiaan vähän tarkemmin eikä huutelemaan mutu-pohjalta mielipiteitään. Toivotaan, että vaimosi sairaus pysyy yhtä hyvin aisoissa jatkossakin eikä uusia oireita ilmene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Jos ei järki riitä ymmärtämään, että samat oireet eivät koske kaikkia, ei voi kuin todeta, että on parempi olla kommentoimatta kokonaan. Keskittyy vaikka tutustumaan asiaan vähän tarkemmin eikä huutelemaan mutu-pohjalta mielipiteitään. Toivotaan, että vaimosi sairaus pysyy yhtä hyvin aisoissa jatkossakin eikä uusia oireita ilmene.
En ole tuo kelle vastaat, mutta hänhän nimenomaan vastasi ja kyseenalaisti postin, jossa yleistettiin niin, että kilpirauhasen vajaatoiminta tarkoittaa aina ja vääjäämättä lihomista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Jos ei järki riitä ymmärtämään, että samat oireet eivät koske kaikkia, ei voi kuin todeta, että on parempi olla kommentoimatta kokonaan. Keskittyy vaikka tutustumaan asiaan vähän tarkemmin eikä huutelemaan mutu-pohjalta mielipiteitään. Toivotaan, että vaimosi sairaus pysyy yhtä hyvin aisoissa jatkossakin eikä uusia oireita ilmene.
Logiikka ja rationaalinen ajattelu ei taida olla ihan noita vahvimpia puoliasi.
A - Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa aina kaikille painonnousua hoitamattomana.
B - Ei pidä paikkaansa, riippuu yksilöstä.
C eli Sinä: - B, olet väärässä, oireeet ovat yksilöllisiä! Eikö järki riitä?
?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.
Meidän suvun naisilla on kaikilla kilpirauhasen kanssa ongelmia, mutta mitä se aiheuttaa:
- liikatoiminnassa ja miksei vajaassakin, se tekee silmistä nk. pulleammat simpsonsilmät (Mike Monroellahan oli jossain vaiheessa se pullosilmäongelma, mutta en tie johtuko kilpirauhasesta)
- paino nousee vaikka tekisit mitä ennen kuin saat asianmukaisen lääkityksen
- mieli heittelee, usein enemmänkin masentunut ja alamaissa sekä saamattomuus asioissa (vaikuttaa arjen pyörittämiseen)
- kauhea väsymys
- henkinen taantuminen ja hitaus
- kömpleyys: tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino heittelee (siskoni kohelsi koko ajan ja se oli jopa ärsyttävää)
- kieli turpoaa ihan älyttömän isoksi eikä tavallaan mahdu suuhun (sisareni alkoi alta murrosikäisenä pitämään kieltä ulkona suussa ennen kuin äiti tajusi viedä likan lääkäriin.)
- keinuminen, jota ihminen itse ei huomaa (sisareni teki tätäkin ennen kuin saatiin säännöllinen lääkitys eli keinui paikallaan)
- paha tai oksettava olo
- iho-ongelmat: ihottumaa, turvotusta kasvojen alueella jne.Siinä ne yleisimmät oireet.
Lääkityksen kanssa saa olla tarkkana, sillä sen heittäessä se voi jopa pahentaa oireita. Äiti otti joskus lääkettä liikaa, ja sen sydän alkoi oireilla. Ne vähenivät, kun pillereitä alkoi nappailla maltillisemmin.Piumi
Boldattu on täyttä huuhaata. Useamman kerran raskaanakin olleella vaimollani on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, eikä hän ole ikinä ollut ylipainoinen.
Toisekseen, vielä 40-60-luvuilla käytännössä kukaan ei ollut ylipainoinen. Eikö silloin kyseistä sairautta ollut vielä olemassa?
Tai nälänhädästä kärsivissä maissa, sielläkö tätä ongelmaa ei ole olemassakaan?
Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa jonkun verran, se on totta, mutta ei todellakaan niin paljoa, että ylipainoisuus olisi joku väistämättömyys.
Kalorit sisään - kalorit ulos = lopputulos.
Jos ei järki riitä ymmärtämään, että samat oireet eivät koske kaikkia, ei voi kuin todeta, että on parempi olla kommentoimatta kokonaan. Keskittyy vaikka tutustumaan asiaan vähän tarkemmin eikä huutelemaan mutu-pohjalta mielipiteitään. Toivotaan, että vaimosi sairaus pysyy yhtä hyvin aisoissa jatkossakin eikä uusia oireita ilmene.
En ole tuo kelle vastaat, mutta hänhän nimenomaan vastasi ja kyseenalaisti postin, jossa yleistettiin niin, että kilpirauhasen vajaatoiminta tarkoittaa aina ja vääjäämättä lihomista...
Hyshys, yleistäminen on hyväksyttävää vain jos se sattuu tukemaan itselle suotuisaa näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on uusi kakkostyypin diabetes eli itseaiheutettu elintasosairaus. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se lihominen. Tarpeeksi kun on ylimääräistä rasvamassaa, niin sukupuolihormonien jakauma häiriintyy, keho ei enää osaa käsitellä insuliinia, keho ei enää osaa käsitellä leptiiniä, jne jne.
Tosin, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteskin, vajaatoiminta voi olla myös perinnöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on uusi kakkostyypin diabetes eli itseaiheutettu elintasosairaus. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se lihominen. Tarpeeksi kun on ylimääräistä rasvamassaa, niin sukupuolihormonien jakauma häiriintyy, keho ei enää osaa käsitellä insuliinia, keho ei enää osaa käsitellä leptiiniä, jne jne.
Tosin, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteskin, vajaatoiminta voi olla myös perinnöllistä.
Onpas pihalla olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on uusi kakkostyypin diabetes eli itseaiheutettu elintasosairaus. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se lihominen. Tarpeeksi kun on ylimääräistä rasvamassaa, niin sukupuolihormonien jakauma häiriintyy, keho ei enää osaa käsitellä insuliinia, keho ei enää osaa käsitellä leptiiniä, jne jne.
Tosin, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteskin, vajaatoiminta voi olla myös perinnöllistä.
Onpas pihalla olevia ihmisiä.
wat?
Jos kyse on perinnöllisestä vajaatoiminnasta, on lääkitys paikallaan, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteksessäkin.
Jos itse aiheutetusta, laihdutus riittää parannuskeinoksi, ihan niin kuin kakkostyypin diabeteksessäkin.
Mitä ihmettä täällä tapahtuu?
Olen laiha nainen, jolla on vajaatoiminta. Meitä laihoja on joukossa! Ihmiset ovat erilaisia, ei kaikille tuli täysin samoja oireita. Syön erittäin terveellisesti, mutta sairastuin silti tähän tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Eiköhän se mekanismi mene hieman toisin: ylipainon aiheuttaa hypo. Maidottomuudella ei ole mitään tekemistä kalsiumin saannin kanssa. Se on vain markkinointikikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on uusi kakkostyypin diabetes eli itseaiheutettu elintasosairaus. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se lihominen. Tarpeeksi kun on ylimääräistä rasvamassaa, niin sukupuolihormonien jakauma häiriintyy, keho ei enää osaa käsitellä insuliinia, keho ei enää osaa käsitellä leptiiniä, jne jne.
Tosin, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteskin, vajaatoiminta voi olla myös perinnöllistä.
Onpas pihalla olevia ihmisiä.
wat?
Jos kyse on perinnöllisestä vajaatoiminnasta, on lääkitys paikallaan, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteksessäkin.
Jos itse aiheutetusta, laihdutus riittää parannuskeinoksi, ihan niin kuin kakkostyypin diabeteksessäkin.
Meinaatkos, että autoimmuunisairaudet kuten diabetes paranee laihduttamalla? Kudosvaurioiden jälkeen? Hihhihhihihih....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan itsessään altistaa hypothyroidismille, johtuen ylipainon aiheuttamasta leptiiniresistenssistä.
Jälleen yksi syy miksi ei IKINÄ kannata alkaa ylipainoiseksi.
Lisäksi maidoton ja viljaton ruokavalio, jota tällä palstalla monesti tyrkytetään ylipainoisille laihdutusruokavalioksi, lol, altistaa hypthyroidismille, koska seleenin, jodin ja kalsiumin saanti jää sitä noudattamalla helposti aivan liian vähäiseksi.
Tämä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on uusi kakkostyypin diabetes eli itseaiheutettu elintasosairaus. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se lihominen. Tarpeeksi kun on ylimääräistä rasvamassaa, niin sukupuolihormonien jakauma häiriintyy, keho ei enää osaa käsitellä insuliinia, keho ei enää osaa käsitellä leptiiniä, jne jne.
Tosin, ihan niin kuin ykköstyypin diabeteskin, vajaatoiminta voi olla myös perinnöllistä.
(Nauraa niin että vedet tulee silmistä) .... tuota tuota ... kakkostyypin diabetes on erittäin perinnöllistä, jossa genetiikalla on suurin merkitys, ykköstyypin diabetes on taas autoimmuunisairaus siinä missä suurin osa kilpparin vajaatoiminnassakin .... aahhaahhaah ....
Mun suvussa on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Mun äidillä on se ja hän painaa 45 kiloa. Mulla on myös ja mä painan 75 kiloa. Olen kuntoillut 2 vuotta 3-7 krt viikossa ja siihen aerobiset päälle, silti en laihtunut. Mulle tehtiin ruokavalio minkä olisi pitänyt laihduttaa. Ekaan kuukauteen ei tapahtunut mitään. Nyt olen kuntoillut kuukauden aikana 30 krt ja noudattanut ruokavaliota ja kiloja on tippunut pari! Olen aivan 100 % varma, että mun läskit johtuvat vajaatoiminnasta tai ainakin se, että ne ovat mussa kiinni kuin takiainen.