Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hoitamattomana?

Vierailija
12.09.2013 |

Minulle sanottiin että onneksi sait lääkityksen eikä ole vielä ehtinyt tulla muita sairauksia. Mitä ne muut voivat olla?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups, en tiennbytkään tätä. miksi toi yksi vastaus on saanut niin paljon miinusta?

Vierailija
22/85 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihan diipadaapa mutu tietoja heittelee muka kokemuksella.

Kyllä ne joilla on kokemusta taudista oikeasti ja ovat perehtyneet siihen huolella  huomaavat että ihan metsään menee moni noista heitoista. Tosin pakkohan täällä ei ole mitään uskoaan koskaan, en vaan ymmärrä trollaamista tässä tilanteessa.

 

 

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 09:58"]

hups, en tiennbytkään tätä. miksi toi yksi vastaus on saanut niin paljon miinusta?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 22:22"]

Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.

 [/quote]Lääkärin sanoja lainatakseni kilpirauhaspotilaan kolesteroarvoilla saa heittää vesilintua, ne on mitä sattuu.

Vierailija
24/85 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 22:44"]

Kyllähän niihin pääsee, menee yksityiselle, ei tarvitse edes lähetettä, kannattaa sitten ottaan koko kilpparitestisetti, ei pelkkääm TSH-arvoa ja tyr.arvoa.

 

nim.onneksi kävin

[/quote]

 

Mitä kokeita sinulta otettiin, jos saa kysyä?

Vierailija
25/85 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa myös muiden rauhasten toimintahäiriöitä.

Vierailija
26/85 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

12.09.2013 klo 22:22

Höpöhöpö aiheuta mitään kolesteroleja.

 

Lääkärin sanoja lainatakseni kilpirauhaspotilaan kolesteroarvoilla saa heittää vesilintua, ne on mitä sattuu.

saisi se lääkäri ensin tutustua vesilintuihin, jos vaikka sen jälkeen ymmärtäisi myös kilpirauhasta. voi olla että ampuu valkoposkihanhia kanadanhanhena ja pois päin ja sekoittaa kilpirauhas arvot toisistaan. Minun sisätauti oppikirjassa sanotaan kyllä suoraan että vajaatoiminta aiheuttaa kolestrolin nousua ja hoito pitäisi perustua sitten kolestrolin seurantaan ei labraarvojen se on vanhaa hyvää tieotoa mutta sen jälkeenhän kaikki meni perseelleen.

 

Vierailija
28/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavimpana kooma ja kuolema. Sitä ennen kaikenlaisia aineenvaihdunnan ja hidastuneitten elintoimintojen häiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypotyreoosia on seulottu vastasyntyneiltä vuodesta 1979. Minä synnyin muutama vuosi sitä ennen. Autoimmuunityreoidiittidiagnoosin sain kun olin 12 v.

Tuolloin kilpirauhasesta otettiin ohutneulanäyte, tehtiin kaikkia luuston kuvauksia ja isotooppitutkimuksia.

Thyroxinia ottanut sieltä asti, mutta jossain vaiheessa annosta olisi pitänyt nostaa ja se annoksen säätely ei oikein ollut kenenkään hallinnassa. Oireita tuli pikkuhiljaa. Nyt aikuisena annokseni on 137,5 µg.

Vierailija
30/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypotyreoosia on seulottu vastasyntyneiltä vuodesta 1979. Minä synnyin muutama vuosi sitä ennen. Autoimmuunityreoidiittidiagnoosin sain kun olin 12 v.

Tuolloin kilpirauhasesta otettiin ohutneulanäyte, tehtiin kaikkia luuston kuvauksia ja isotooppitutkimuksia.

Thyroxinia ottanut sieltä asti, mutta jossain vaiheessa annosta olisi pitänyt nostaa ja se annoksen säätely ei oikein ollut kenenkään hallinnassa. Oireita tuli pikkuhiljaa. Nyt aikuisena annokseni on 137,5 µg.

Äitini oli huolissaan kun minä nukuin vauvana ihan älyttömän paljon. Siis liikaa. TSH oli 55 siis kun se löydettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullut, että pullottavat ja  ulkonevat silmät voisivat olla vajaatoiminnan oire. Kyllä se on tyypillisesti vain liikatoiminnan oire.

Vierailija
32/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kilpirauhassairaudet
ja niiden diagnostiikka

 

 

http://pohjois--suomi-bioanalyytikkoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/72a0d…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/85 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaisuutta. Lihavuus ja laiskuus muuttuvat hyväksyttäväksi, kun niille löytyy nimi. Kaikilla leväperäisillä, huonosti työnsä hoitavilla työkavereillani on kilpparin "vajaatoiminta". Ja naama+perse levinnyt ihan vaan kilpirauhasen takia...! Yep, in my ass...

Vierailija
34/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainoharhaisuutta. Lihavuus ja laiskuus muuttuvat hyväksyttäväksi, kun niille löytyy nimi. Kaikilla leväperäisillä, huonosti työnsä hoitavilla työkavereillani on kilpparin "vajaatoiminta". Ja naama+perse levinnyt ihan vaan kilpirauhasen takia...! Yep, in my ass...

 

Heitäpä on onnistanut kun ovat saaneet kaltaisesti päivänsäteen työkaveriksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tauti aiheuta kolestrolin kohoumaa vaan Thyroxini lääke ja lisäksi sydän oireet, veritulpat, kakkos Diabetes, jne. jne.. kaikki lääkkeestä. Sanon tämän 23:n vuoden kokemuksella potilaana joka on ollut kaksi kertaa terminaalivaiheessa, mutta silti elossa. KIITOS Luojalle ja hyvälle luontaishoitolääkärille Juhani Lattuselle.

....

Edesvastuutonta markkinoida mitään uskomushoitoja sairaille ihmisille, olen hoitanut ihmisiä, jotka ovat tuhonneet terveytensä syömällä luontaislääkkeitä, tai vastaavasti jättäneet lääkärin määräämät lääkkeet syömättä.

t: sh

Vierailija
36/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypotyreoosia on seulottu vastasyntyneiltä vuodesta 1979. Minä synnyin muutama vuosi sitä ennen. Autoimmuunityreoidiittidiagnoosin sain kun olin 12 v.

Tuolloin kilpirauhasesta otettiin ohutneulanäyte, tehtiin kaikkia luuston kuvauksia ja isotooppitutkimuksia.

Thyroxinia ottanut sieltä asti, mutta jossain vaiheessa annosta olisi pitänyt nostaa ja se annoksen säätely ei oikein ollut kenenkään hallinnassa. Oireita tuli pikkuhiljaa. Nyt aikuisena annokseni on 137,5 µg.

<< vajaatoiminnan oireet tulivat takaisin: väsymys, ahdistus, lihominen, ihon kuivuus, turvotus raajoissa, ummetus, palelu.

Nyt annos 150 µg ja se jo auttoi. Ei mikään kovin suuri annosnosto mielestäni mutta oireet helpottuivat. Säädän aina hyvin vähän kerrallaan, 12,5 µg:lla.

Vierailija
38/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kovin harvinaista että luonnostaan hyvin hoikalla naisella olisi kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
39/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kovin harvinaista että luonnostaan hyvin hoikalla naisella olisi kilpirauhasen vajaatoiminta?

No mulla todettiin vajaatoiminta vaikka BMI oli alle 19. Vajis veti ruokahalutkin mataliksi. Nyt lääkitys kohdillaan ja paino suunnilleen sama, syön kylläkin paremmin ja voin muuten paremmin.

Vierailija
40/85 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kovin harvinaista että luonnostaan hyvin hoikalla naisella olisi kilpirauhasen vajaatoiminta?

No mulla todettiin vajaatoiminta vaikka BMI oli alle 19. Vajis veti ruokahalutkin mataliksi. Nyt lääkitys kohdillaan ja paino suunnilleen sama, syön kylläkin paremmin ja voin muuten paremmin.

Täällä myös toinen hoikka vajaatoimintaa sairastava ilmoittautuu.