Amiksen "kotiväen ilta"
Eli vanhempainilta tavallaan. Kuuluuko sinne mennä, vai onko se amisikäisillä jo liioiteltua pikkulapsipaapomista?
Kommentit (9)
Minä kävin, kun sai pullakahvit. Meillä poika tuplatutkinnon suorittaja, joten oli siitä vähän hyötyäkin, kun kerrottiin miten harjoittelut menee ja miten ne poikkeaa normaaliamiksesta. Aika lailla se oli sellainen koulutusohjelman esittely ja jos halusi, sai vielä mennä erikseen juttelemaan ryhmänohjaajan kanssa. Paljon rennompaa oli ainakin meillä kuin jossain yläasteella. Oli siis koko alalle ensin yhteinen alan esittely. Jos olet kiinnostunut, mitä lapsellesi opetetaan ja milloin ja hänellä on harjoittelu, mene vaan.
Alempi kakkonen (meni vissiin ohjelma sekaisin, kun on lähetetty samalla sekunnilla viestit) vastaa, että amiksen kotiväen illat olivat hyödyllisempiä ja rennompia kuin lukion, mutta se on varmaan koulukohtaista.
Kyllä kannattaa mennä. Varmaan jo mainittujen työssäoppimisten ja muiden lisäksi käsitellään esim. miten poissaolojen kanssa toimitaan, ja millaista amiksessa opiskelu ylipäänsä on. Varmaan aika monen huoltajan käsitys ammattikoulusta on peräisin omilta kouluajoilta, joten tietojen päivitys saattaa olla paikallaan. Ja kyllä nyt luulisi, että uuden ammattikoululaisen vanhemmat olisivat yhtä kiinnostuneita jälkeläisestä uudesta opinahjosta kuin lukiolaistenkin vanhemmat.
Onko lukiossa nykyään jotain vanhempainiltoja?! EI meillä vaan ollut 90-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 21:18"]
Onko lukiossa nykyään jotain vanhempainiltoja?! EI meillä vaan ollut 90-luvulla.
[/quote]
On, jokaisella luokalla on yksi vanhenpainilta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 21:18"]
Onko lukiossa nykyään jotain vanhempainiltoja?! EI meillä vaan ollut 90-luvulla.
[/quote]
Ainakin kymmenkunta vuotta sitten, siskoni aloittaessa lukion, ensimmäisenä syksynä oli vanhempainilta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 21:14"]
Kyllä kannattaa mennä. Varmaan jo mainittujen työssäoppimisten ja muiden lisäksi käsitellään esim. miten poissaolojen kanssa toimitaan, ja millaista amiksessa opiskelu ylipäänsä on. Varmaan aika monen huoltajan käsitys ammattikoulusta on peräisin omilta kouluajoilta, joten tietojen päivitys saattaa olla paikallaan. Ja kyllä nyt luulisi, että uuden ammattikoululaisen vanhemmat olisivat yhtä kiinnostuneita jälkeläisestä uudesta opinahjosta kuin lukiolaistenkin vanhemmat.
[/quote]
Amispölöjen vanhemmat ovat älyltään yhtä rajoittuneita kuin lapsensakin eikä niiden elämään mahdu sellaiset asian kuin vanhempainilta. Eivät mene koska se olisi kaljanjuonnista pois se aika....
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 21:14"]
Kyllä kannattaa mennä. Varmaan jo mainittujen työssäoppimisten ja muiden lisäksi käsitellään esim. miten poissaolojen kanssa toimitaan, ja millaista amiksessa opiskelu ylipäänsä on. Varmaan aika monen huoltajan käsitys ammattikoulusta on peräisin omilta kouluajoilta, joten tietojen päivitys saattaa olla paikallaan. Ja kyllä nyt luulisi, että uuden ammattikoululaisen vanhemmat olisivat yhtä kiinnostuneita jälkeläisestä uudesta opinahjosta kuin lukiolaistenkin vanhemmat.
[/quote]
Amispölöjen vanhemmat ovat älyltään yhtä rajoittuneita kuin lapsensakin eikä niiden elämään mahdu sellaiset asian kuin vanhempainilta. Eivät mene koska se olisi kaljanjuonnista pois se aika....
[/quote]
Jos tämän vastasi lukiolainen, niin heikoksi on taso päässyt No sinnehän pääseekin 6,5 keskiarvolla, joten pakkohan se on jollain päteä, kun äiti pakotti lukioon. T. kolmoistutkintolaisen äiti.
Pojalla oli lukiossa vanhempainilta ekana vuonna, sitten jossain vaiheessa oli joku ihme hypertylsä teemailta, missä yritysmaailman edustajat puhuivat porukan nukuksiin ja osa lähti kesken pois. Jossain vaiheessa ennen kirjoituksia olisi ollu vielä yksi, mutta siihen en päässyt työasioiden vuoksi. Kun itse kävin lukion, oli sielläkin yksi vanhempainilta ja silloin oli 80-luku. On tiettyjä asioita, joista muistan sen. Taitaa olla koulukohtaista tämäkin. Aka suosittuja nuo amiksen kotiväen illat olivat meillä päin ainakin oman pojan alalla.
Hyvä mennä. Ymmärrät mistä kyse ja mitä nuorelta odotetaan ja milloin on työssäoppimiset ja miten ne järjestetään ja mitä jos jää opintoja rästiin ym ym. Jos nuoresi on jo 18-v niin ehkäpä ei sitten.