Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Valion Hilja-maitoa ei saa enää mistään?

Vierailija
31.10.2013 |

Kerrankin maito, joka sopi herkälle mahalleni ja heti kun siihen innostuttiin (sana levisi) maito lopetettiin. Samaan aikaan saakurin kallis Eila-maito sai isomman pakkauksen. Miksi Valio toimii näin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin join aikani Hilja maitoja. Eila tuotteita käytin sitä ennen. Satuinnainen ruuansulatuksen sekoilu muilla maitotuotteilla ei kuitenkaan ollut laktoosista johtuvaa ja siksi päädyttiin Hiljaan ja tulihan tuota luomuakin kokeiltua. Kallis hinta vain ei oikein lämmittänyt kun tuolle maidolle käytännössä tehdään vähemmän jalostusta. Menekki tosin oli varmaan se syy miksi sitä ei enää ole. Tuo homogenointi on se joka monilla todennäköisesti sekoittaa ruoansulatuksen. Homogenointi pilkkoo rasvoja ja nämä uudet ei luonnolliset rasvat ovat muistakin yhteyksistä tuttuja transrasvoja. Eila tuotteissa homogenointiprosessi tai valmistusprosessi yleensäkin todennäköisesti muokkaa tulosta rasvojenkin osalta. Itse tein radikaalin siirtymisen. Missä ei ole rasvaa... no rasvattomassa maidossa :-) Paras palautusjuomakin urheilemisen jälkeen.

Vierailija
2/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoista ja  maatiloilta saa ostaa raakamaitoa l. tinkimaitoa, joka on pastöroimatonta ja homogenisoimatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:13"]

Minäkin join aikani Hilja maitoja. Eila tuotteita käytin sitä ennen. Satuinnainen ruuansulatuksen sekoilu muilla maitotuotteilla ei kuitenkaan ollut laktoosista johtuvaa ja siksi päädyttiin Hiljaan ja tulihan tuota luomuakin kokeiltua. Kallis hinta vain ei oikein lämmittänyt kun tuolle maidolle käytännössä tehdään vähemmän jalostusta. Menekki tosin oli varmaan se syy miksi sitä ei enää ole. Tuo homogenointi on se joka monilla todennäköisesti sekoittaa ruoansulatuksen. Homogenointi pilkkoo rasvoja ja nämä uudet ei luonnolliset rasvat ovat muistakin yhteyksistä tuttuja transrasvoja. Eila tuotteissa homogenointiprosessi tai valmistusprosessi yleensäkin todennäköisesti muokkaa tulosta rasvojenkin osalta. Itse tein radikaalin siirtymisen. Missä ei ole rasvaa... no rasvattomassa maidossa :-) Paras palautusjuomakin urheilemisen jälkeen.

[/quote]

Pois pahat homogeenit ja transurasvat, yhh...

Vierailija
4/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun sen valmistus lopetettiin pienen kysynnän vuoksi. :( Sen hintahan oli korkeampi kuin tavallisen punaisen maidon. Nyt tarjoavat punaista luomumaitoa (ihan hyvää sekin, mutta ei niin hyvää kuin Hilja).

 

Itsekin kaipaan Hiljaa.

Vierailija
5/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole tosissasi? voi ei. Miksi kaikki hyvä aina lopetetaan.

Vierailija
6/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mekin joimme sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että johtui kysynnän puutteesta. Valio toivoo nyt, että entiset Hiljan juojat ostavat kalliimpaa luomu maitoa. Raharaharaha...

Vierailija
8/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin Valoi ryöstää ihmisiä.

Boikottiin koko Valio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa sitä maitoa pitää juoda, jos se ei sovi? Ei sitä aikuiset juo juuri missään muuallakaan päin maailmaa.. Jos ruoanlaittoon haluaa käyttää, siihen on joka lähikaupassa maidottomia vaihtoehtoja. 

Vierailija
10/16 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen olossa kun aurinko ei paista kalsiumin saanti on ongelmallista ja siksi jo esi-isämmekin ovat juoneet maitoa. PÖLJÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilja ja Luomuhan on ihan samaa maitoa. Moniin Hilja-purkkeihin laitetiin juuri ylijäämäluomumaitoa. Eli ihan samaa tavaraa. Oliko hinnassa eroa?

Vierailija
12/16 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 00:13"]

Suomen olossa kun aurinko ei paista kalsiumin saanti on ongelmallista ja siksi jo esi-isämmekin ovat juoneet maitoa. PÖLJÄ!

[/quote]

 

Just niin. Sen vuoksi täällä on kehittynyt väestössä laajasti mutaatio, jonka vuoksi aikuisetkin sietää yleensä hyvin maitotuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringostako sitä kalsiumia nykyisin saakin!? Minä kun ihan luulin että d-vitamiinia.. AP, oletko kokeillut muita homogenoimattomia maitotuotteita, mulla yksi tuttu joka on voinut vauvasta asti syödä vain homogenoimattomia maitotuotteita, homogenoiduista saa vatsansa oitis kipeäksi?

Vierailija
14/16 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 00:13"]

Suomen olossa kun aurinko ei paista kalsiumin saanti on ongelmallista ja siksi jo esi-isämmekin ovat juoneet maitoa. PÖLJÄ![/quote]

 

Sulla on nyt aivan puurot ja vellit sekaisin PÖLJÄ! Ei auringosta kalsiumia saa, vaan D-vitamiinia. Nykyihminen, etenkin aikuinen, saa kalsiumia aivan tarpeeksi jo muutenkin monipuolisesta ruokavaliosta ilman maidon ylenmääräistä juomista. D-vitamiinia saa pilleristä jos lisätarvetta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:44"]

Auringostako sitä kalsiumia nykyisin saakin!? Minä kun ihan luulin että d-vitamiinia.. AP, oletko kokeillut muita homogenoimattomia maitotuotteita, mulla yksi tuttu joka on voinut vauvasta asti syödä vain homogenoimattomia maitotuotteita, homogenoiduista saa vatsansa oitis kipeäksi?

[/quote]

Onko sinulla mennyt täysin ohi se, että kalsiumin hyödyntäminen edellyttää myös D-vitamiinia?

 

Onneksi muillakin firmoilla on luomumaitoa. Kummallista, jos ei ole missään homogenoimattomana halvempaa ei-luomumaitoa.

Vierailija
16/16 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme