Mullistava teoriani: jos et saa niitä, joihin ihastut, ihastut ihmisissä vääriin asioihin.
Esim. ulkonäköön. Et tunne edes henkilöä kunnolla vaan tuijotat häntä etäältä kuin jotain taideteosta.
Toinen vaihtoehto: olet itse liian kaukana siitä, mitä ihastuksesi kohde on, ja ihastumisesi perustuu haluun saada noita ominaisuuksia välillisesti itsellesi, sitä kautta että kumppanillasi olisi niitä. Mutta koska sinulla ei ole hänelle mitään tarjottavaa vastavuoroisesti, hän ei ihastu sinuun.
Kumpikin tilanne on sellainen, jota on mahdollista parantaa kehittämällä itseään. Ensimmäisessä tilanteessa kannattaa kehittää kykyään lukea ja ymmärtää muiden ihmisten persoonallisuutta, ja empatiakykyään. Mitä empaattisempi olet, sitä realistisemmin osaat kuvitella minkälaista olisi oikeasti olla parisuhteessa jonkun tietyn ihmisen kanssa, ja silloin myös todennäköisemmin ihastut sellaiseen, joka myös ihastuu takaisin. Jälkimmäisessä tilanteessa auttaa, jos mietit mihin persoonallisuudenpiirteisiin yleensä ihastut, ja sitten keskityt kehittämään näitä piirteitä itsessäsi.
Itse ihastuin teininä perusteettomasti, enkä saanut vastakaikua. Aikuistuessani hahmotuskykyni on tarkentunut, ja 25-vuotiaasta eteenpäin olen aina saanut sen kumppanin, jonka olen halunnutkin. Uskon, että näin sen kuuluukin mennä, ja ne joilla on aikuisena asiassa ongelmia, ovat jääneet jumiin johonkin aikuistumiseen liittyvään kehitysvaiheeseen. Kun sen vaiheen vie onnistuneesti läpi, tällaiset ongelmatkin poistuvat.
Kommentit (233)
Kaikki liittyy tasoteoriaan. Jos ihastut jatkuvasti niihin joita et voi saada niin kohteet ovat liian tasokkaita, näin yksinkertaista se on.
Minäkin olen tällä viikolla menossa treffeille naisen kanssa jota en pidä kovin viehättävänä jos kerrankin saisin vastakaikua tällä tavoin..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki liittyy tasoteoriaan. Jos ihastut jatkuvasti niihin joita et voi saada niin kohteet ovat liian tasokkaita, näin yksinkertaista se on.
Minäkin olen tällä viikolla menossa treffeille naisen kanssa jota en pidä kovin viehättävänä jos kerrankin saisin vastakaikua tällä tavoin..
Niin että millään muulla asialla ei ihmisten välisten suhteiden syntymisessä ole merkitystä kuin TASOILLA. Ei yhteisillä kiinnostuksenkohteilla, ei kemialla, ei arvoilla, kunhan vain TASOT ovat kohdallaan.
Tuo teoria unohtaa nyt kokonaan sen, että se toinen ihminen on samanlailla "vain ihminen" kuin itsekin olet. Molemmilla on omat osin vääristyneet ajatusmallinsa. Joten vaikka miten ihastuisit juuri sinulle sopivaan ihmiseen, se toinen ei välttämättä ihastu takaisin. Omista syistään.
Vierailija kirjoitti:
Kuule vaikka sinä olisit lentäjä-astronautti, niin nainen ei kiinnostuisi sinusta tapailua pidemmälle, jos ajatusmaailmasi olisi hänelle vääränlainen tai esimerkiksi luontainen hajusi olisi väärä.
Ja noita asioita ei "taso" määritä.
Mun pitäisi käydä plastiikkakirurgilla ja punttiksella jotta voisin näyttää yhtä hyvännäköiseltä kuin ihastukseni kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Tuo teoria unohtaa nyt kokonaan sen, että se toinen ihminen on samanlailla "vain ihminen" kuin itsekin olet. Molemmilla on omat osin vääristyneet ajatusmallinsa. Joten vaikka miten ihastuisit juuri sinulle sopivaan ihmiseen, se toinen ei välttämättä ihastu takaisin. Omista syistään.
Mutta silloin se toinen ei ole oikeasti sinulle sopiva ihminen. Sinulle sopiva on sellainen, joka pitää sinua ihanana, arvostaa ja haluaa viettää aikaa kanssasi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostus on tosiaan melkoisen sidottu näihin tasoihin. Tälläisenä kasi/ysi-miehenä tavalliset naiset käyvät kuumina, mutta kun yrittää tutustua niihin hieman nätimpiin ja paikoin fiksumpiin, niin saattaa heti huomata, että kaikki menee paljon vaikeammaksi ja vastakaiku on harvinaista. Kysyntä lienee niin kova heillä, että kaiken pitäisi olla oikein ja olen saanut pakit mm. kevyen murteeni takia, vaikka nainen oli ennen näkemistä hyvin kiinnostuneen oloinen.
No näillä mennään ja kun pakkoa ei ole pariutua, niin kestäähän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi käydä plastiikkakirurgilla ja punttiksella jotta voisin näyttää yhtä hyvännäköiseltä kuin ihastukseni kohteet.
No mikä estää?
Siis missä mielessä vääriin asioihin? Itse ihastun aina sellaisiin, jotka muistuttavat luonteeltaan minua, mutta en ole saanut koskaan ketään. Millä tavalla ihastun sitten vääriin asioihin?
Väitin aloituksessa että olisin aina saanut sen kumppanin, jonka olen halunnutkin, mutta nyt tuli mieleen yksi poikkeus. Se itse asiassa vain vahvistaa teoriaani.
Ihastuin tähän mieheen todella lujaa, kun tapasimme. Hän oli epävarmempi tilanteesta, mutta jatkoimme kuitenkin tapailua jonkin aikaa. Sitten jossain vaiheessa hän sanoi suoraan, että haluaa olla vain ystäviä. En voinut käsittää miksi hän näki asian noin ja taistelin tunteideni kanssa jonkin aikaa. Lopulta kävimme pitkän ja hyvin avoimen keskustelun, jonka aikana mies kertoi itsestään paljon aiempaa rehellisemmin. Hän oli tullut luoneeksi minulle jossain määrin paikkansapitämätöntä kuvaa itsestään, myös muutaman aika ison asian osalta. Kun tajusin, minkälainen ihminen hän on oikeasti, tuo tunnekoukku purkaantui tosi nopeasti. En minä haluaisi parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, vaikka pidänkin hänestä ystävänä. Olen tyytyväinen, että meille ei tullut suhdetta, koska ei se olisi toiminut. Hän ei ollut minulle oikeanlainen, enkä minä hänelle.
Nykyään olemme sitten sopuisasti tosiaan vain ystäviä, ja mm. annamme toisillemme seuranhakuvinkkejä ja sparrausta. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis missä mielessä vääriin asioihin? Itse ihastun aina sellaisiin, jotka muistuttavat luonteeltaan minua, mutta en ole saanut koskaan ketään. Millä tavalla ihastun sitten vääriin asioihin?
Haluaisitko kertoa tarkemmin, mitä nämä asiat ovat? Siis mihin luonteenpiirteisiin ihastut ihmisissä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostus on tosiaan melkoisen sidottu näihin tasoihin. Tälläisenä kasi/ysi-miehenä tavalliset naiset käyvät kuumina, mutta kun yrittää tutustua niihin hieman nätimpiin ja paikoin fiksumpiin, niin saattaa heti huomata, että kaikki menee paljon vaikeammaksi ja vastakaiku on harvinaista. Kysyntä lienee niin kova heillä, että kaiken pitäisi olla oikein ja olen saanut pakit mm. kevyen murteeni takia, vaikka nainen oli ennen näkemistä hyvin kiinnostuneen oloinen.
Kevyt murre ei ole todellinen syy pakkeihisi, vaikka nainen olisi sanonut niin (eikä edes sitten, vaikka hän itse oikeasti uskoisi niin).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, murteesta huolimatta ämmittely ei ole OK eka treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että millään muulla asialla ei ihmisten välisten suhteiden syntymisessä ole merkitystä kuin TASOILLA. Ei yhteisillä kiinnostuksenkohteilla, ei kemialla, ei arvoilla, kunhan vain TASOT ovat kohdallaan.
Taso on kaikista suurin tekijä treffailussa. Nuo yhteiset kiinnostuksenkohteet, kemiat ja arvot kiinnostavat naista vasta jos mies on tarpeeksi tasokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kyllä minusta vaikuta ongelmalta, että tavalliset naiset käyvät kuumana sinuun. Mieti, jos treffeillä lähinnä 4-5:n naiset kävisivät kuumana sinuun ja tavisten kanssa olisi hankalaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on valitettavasti. Esim jos käyn sokkotreffeillä ja nainen on pullukka niin nainen kysyy 5 kertaa 2.treffien perään. Jos käyn treffeillä hoikan perusnätin urheilullisen naisen kanssa niin todella nuivaa on suhtautuminen. Aivan eri planeetalta tuohon pullukkaan verrattuna. Taso menee yhteensopivuuden edelle.
Toinen vaihtoehto: olet itse liian kaukana siitä, mitä ihastuksesi kohde on, ja ihastumisesi perustuu haluun saada noita ominaisuuksia välillisesti itsellesi, sitä kautta että kumppanillasi olisi niitä. Mutta koska sinulla ei ole hänelle mitään tarjottavaa vastavuoroisesti, hän ei ihastu sinuun.
Omalla kohdallani tämä osuu hyvin. Olen itse hyvin rauhallinen ja pohdiskeleva. Ihastun aina sellaisiin vauhdikkaisiin omien polkujen kulkijoihin, joille olen sitten liian tylsä. MUTTA: ehkä joku päivä kohtaan vauhdikkaan omien polkujen kulkijan, joka etsii rauhallista ja pohdiskelevaa tasapainottamaan omaa elämäänsä.
En pidä sitä täysin mahdottomana ajatuksena, joten jatkan ihastumista vauhdikkaisiin omien polkujen kulkijoihin :)
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani tämä osuu hyvin. Olen itse hyvin rauhallinen ja pohdiskeleva. Ihastun aina sellaisiin vauhdikkaisiin omien polkujen kulkijoihin, joille olen sitten liian tylsä. MUTTA: ehkä joku päivä kohtaan vauhdikkaan omien polkujen kulkijan, joka etsii rauhallista ja pohdiskelevaa tasapainottamaan omaa elämäänsä.
En pidä sitä täysin mahdottomana ajatuksena, joten jatkan ihastumista vauhdikkaisiin omien polkujen kulkijoihin :)
Pidän tätä täysin mahdollisena. Nämä vauhdikkaat, joihin yleensä ihastut, eivät ole olleet sinulle oikeita, koska he eivät arvosta rauhallisuuttasi. Mutta voi aivan hyvin olla joku vauhdikas joka todellakin arvostaa. Sinulla on siis kaikki hyvin, kunhan et katkeroidu siitä että nuo sinulle sopimattomat tapaukset eivät ihastuneet sinuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taso on kaikista suurin tekijä treffailussa. Nuo yhteiset kiinnostuksenkohteet, kemiat ja arvot kiinnostavat naista vasta jos mies on tarpeeksi tasokas.
Taso on puhdasta mielikuvitusta. Ympäripyöreää tautologista käsienheiluttelua. Taso ei mitään jos selittää kaiken. Kun tason määritelmä on ainoastaan siinä, kuka kelpaa kenellekin, niin sillä ei ole minkäänlaista ennustusvoimaa tai arvoa. Taso näin määritellen on vain jälkikäteinen toteamus sille, tuliko sutinaa. Kaiken lisäksi se on mielikuvituksellinen ja harhainen sekä äärimmäisen suppeasti pinnallisiin seikkoihin fiksoitunut pseudoteoria, jossa ratkaisevia tekijöitä ei huomioida lainkaan kuten just yllä sepustit. Kemiat ja arvot yms ovat ne ensimmäiset ja tärkeimmät jutut useimmiten ja teet vain itsellesi hallaa jos kiellät niiden merkityksen. Tuhlaat aikaasi ihan vääriin asioihin ja ihmisiin jos yrität jotain tasohöpöä soveltaen etsiä sopivaa kumppania vaikka kemiat ja arvot ei kohtaa. Tai no, kysy itseltäsi, miten hyvin teoria on auttanut sua löytämään unelmien puolison itsellesi. Arvelen, että yhä runkkaat vaan.
Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä!