Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puolisonne reagoi teidän itkemiseen riidan aikana?

Vierailija
25.08.2020 |

Jos me riidellään mieheni kanssa ja mies saa minut puheillaan iskettyä niin että alan itkemään. Olen aika herkkä ja kun mies alkaa moittia minua niin itku on herkässä. Ja mies ei todellakaan lopeta tähän vaan lisää vettä myllyyn.. Ero on mielessä.. Meillä on hyviä hetkiä, mutta riitatilanteet ovat kauheita ja itken koko yön ahdistuksissani.

En oo ikinä tavannut noin empatiakyvytöntä ihmistä..

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, kun en itke ikinä.

Vierailija
22/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkeminen on halpamaista käytöstä. Ymmärrän täysin miestäsi.

Miten voit ymmärtää? Mies vittuilee ja moittii. Olen jo niin kyllästynyt kuulemaan moitteita minusta. Yritän pidätellä itkua, mutta kun raastaa jo se ainainen moittiminen ja teen aina kaiken väärin hänen mielestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa pääsee itku riidan aikana, mun mies heltyy välittömästi. Hän halaa ja ottaa minut syleilyynsä, kertoo rakastavansa mua ja on valtavan pahoillaan:)

Vierailija
24/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itken usein, mutten riidan keskellä kiivastuneena. Riidan, pahimman suuttumuksen, jälkeen välillä. Usein mies pehmenee siinä kohtaa, tulee lähelle ja pitää lujasti kiinni. Tai ainakin rauhoittuu. Ja vähintäänkin aina silloin, kun itkuni syy ei liity mitenkään häneen, hän lohduttaa halaamalla, silittelemällä jne. Meillä myös mies itse itkee usein (on hyvin herkkä) ja silloin minä tietenkin lohdutan, kuuntelen ja pidän lähellä.

Vierailija
25/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkuun liittyviä tunnetiloja ja tuntemuksia

suru; esimerkiksi läheisen ihmisen tai lemmikin kuolema tai yksinäisyyden aiheuttama suru

voimakas kipu

pettymys

suuttumus

suuri onnen tunne tai liikutus, esimerkiksi naimisiin mentäessä

stressi ja ahdistus sekä niiden laukeamisen yhteydessä esiintyvä helpotuksen tunne

loukkaus, joka kohdistuu itkijään

https://fi.wikipedia.org/wiki/Itku

Mutta eihän meidän psykopaattimiehet tätä tiedä.

Vierailija
26/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eroa, miehesi on psykopaatti. Moni tuntematonkin reagoi toisen itkuun myötätuntoisesti, koska se kuuluu inhimilliseen ihmisluontoon. Olet väärän miehen kanssa, silloin kun mies ei ole inhimillinen kanssasi.

Vierailija
27/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette katsoneet temppareita kun viimekaudella iltanuotiolla Karim huusi Joskulle ja Josku itki. Se riita muistutti paljon meidän riitaa. 

ap

Vierailija
28/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellessä ei reagoi oikein mitenkään. Onneksi. Nimittäin yritän silloin saada omaa tärkeää pointtiani selitettyä ja vihaan sitä kun alan itkeä. Toivon että itkua voisi pidättää. Se ei auta asian selvittämistä. Silloin hän kyllä lohduttaa, jos olen surullinen ja itken sen takia.

Vierailija
29/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit ymmärtää? Mies vittuilee ja moittii. Olen jo niin kyllästynyt kuulemaan moitteita minusta. Yritän pidätellä itkua, mutta kun raastaa jo se ainainen moittiminen ja teen aina kaiken väärin hänen mielestään. 

Vittuile ja moiti mies.

Vierailija
30/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös selvästi ärsyyntyy nykyään mun itkusta, ei puhettakaan mistään empatiasta, mutta me tätä nykyä ärsytämmekin toisiamme ihan koko ajan. Erota pitäisi varmaan mutta ei ihan helppoa kun on pienet lapset.

Vierailija
31/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mun mies ihan samanlainen. Sekoaa ja huutaa vaan enemmän kun itse alan itkemään. Ei ole mitään empatiakykyä. Vihaan tuota piirrettä hänessä. Hän on jotenkin tunnevammainen, kun ei osaa lohduttaa yhtään, ei minua, eikä edes meidän lasta, jos hän itkee. Ainoat kerrat kun on ollut empaattinen on ollut silloin kun joku läheiseni on kuollut.

Vierailija
32/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap eroa, miehesi on psykopaatti. Moni tuntematonkin reagoi toisen itkuun myötätuntoisesti, koska se kuuluu inhimilliseen ihmisluontoon. Olet väärän miehen kanssa, silloin kun mies ei ole inhimillinen kanssasi.

Miten reagoida kun ihminen, joka ei saa tahtoaan läpi itkee? Tai itkee kiukusta?

Ei lähellekään kaikki itku ole mitään suruitkua. Tai jos ihminen loukkaantuu toisen sanoista ja itkee. Sanoja kuitenkin oikeassa?

Vierailija
33/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette katsoneet temppareita kun viimekaudella iltanuotiolla Karim huusi Joskulle ja Josku itki. Se riita muistutti paljon meidän riitaa. 

ap

Jos katsot "temppareita" ymmärrän miestäsi entistä enemmän. Hän ansaitsee jotain parempaa.

Vierailija
34/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni heltyy joka kerran kun itken ja paukutan pienillä nyrkeilläni hänen leveää rintaansa.

Vierailija
35/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkuun liittyviä tunnetiloja ja tuntemuksia

Miesten kiristys ja kusettaminen.

Vierailija
36/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset manipuloivat itkullaan... esim. äitini.

Tässä ei ole kyse manipuloinnista.. Yritän pidättää itkua mahdollisimman pitkään etten sais uusia haukkuja siitä itkemisestä.

ap

Juu.. Ja mites sinä riitelet? Mitä sinä teet? Anna kun arvaan: et mitään, mies aina aloittaa tyhjästä ja on ilkeä?

Vierailija
37/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mun mies ihan samanlainen. Sekoaa ja huutaa vaan enemmän kun itse alan itkemään. Ei ole mitään empatiakykyä. Vihaan tuota piirrettä hänessä. Hän on jotenkin tunnevammainen, kun ei osaa lohduttaa yhtään, ei minua, eikä edes meidän lasta, jos hän itkee. Ainoat kerrat kun on ollut empaattinen on ollut silloin kun joku läheiseni on kuollut.

Todennäköisesti ei ole saanut lapsuudessa itse lohdutusta ja empatiaa. Millainen lapsuuden perhe on?

Vierailija
38/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin välttämään itkemistä riidan aikana, minusta se ei ole asiallista ja vie pois huomion itse asiasta. Ei ole tarkoitus viedä mieheltä jalkoja alta.

Vierailija
39/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ollut stressaantunut yksinhuoltaja, köyhiä, isäänsä ei ole koskaan tavannut. Tiedän että lapsena on mm. kuritettu usein fyysisesti.

Vierailija
40/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Jotkut itkevät manipuloidakseen tai epävakauttaan. Silloin ei toisen kannata lisätä efektiä paapomalla ja palvomalla. Itkujakin on erilaisia.