Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puolisonne reagoi teidän itkemiseen riidan aikana?

Vierailija
25.08.2020 |

Jos me riidellään mieheni kanssa ja mies saa minut puheillaan iskettyä niin että alan itkemään. Olen aika herkkä ja kun mies alkaa moittia minua niin itku on herkässä. Ja mies ei todellakaan lopeta tähän vaan lisää vettä myllyyn.. Ero on mielessä.. Meillä on hyviä hetkiä, mutta riitatilanteet ovat kauheita ja itken koko yön ahdistuksissani.

En oo ikinä tavannut noin empatiakyvytöntä ihmistä..

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkaa huutamaan tai haukkumaan.

Ex oli ihana. Tuli lähelle ja otti syliin ja rauhoitteli, teki tilanteesta turvallisen :)

Vierailija
2/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole sanoillaan saanut mua itkemään suhteen aikana (3 v.), hänessä ei vaan ole sellaista ilkeyttä että niin kävisi. Joten jo tuo kuulostaa ap aika kaamealta. Mutta jos muuten olen itkenyt keskustelun aikana, hän yleensä tulee halaamaan, tai saattaa istua hiljaa ja kuunnella, jos on kyseessä asia jonka haluan puhua ulos ja itku nyt saattaa kuulua siihen (esim. puhun jostain edesmenneestä läheisestäni). Ikinä ei käytä näitä heikkoja hetkiä hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli ihana. Tuli lähelle ja otti syliin ja rauhoitteli, teki tilanteesta turvallisen :)

Mikähän tässä vastauksessa sai aikaan alapeukun?

Vierailija
4/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignoroi minut. On tosin ex.

Vierailija
5/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävän tilanteen tullessa, naisen on hyvä tirauttaa itku. Tapaa kanttaa harjoitella. Erittäin käyttökelpoinen tapa töissä ja kotona.

Vierailija
6/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet yleensä reagoi joko mitenkään ja osa suuttuu kahta kauheammin. Jos ei ole mahdollisuutta vieraaseen pilluun niin niiltä ei löydy emptiaa yhtään.

Vierailija
7/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole sanoillaan saanut mua itkemään suhteen aikana (3 v.), hänessä ei vaan ole sellaista ilkeyttä että niin kävisi. Joten jo tuo kuulostaa ap aika kaamealta. Mutta jos muuten olen itkenyt keskustelun aikana, hän yleensä tulee halaamaan, tai saattaa istua hiljaa ja kuunnella, jos on kyseessä asia jonka haluan puhua ulos ja itku nyt saattaa kuulua siihen (esim. puhun jostain edesmenneestä läheisestäni). Ikinä ei käytä näitä heikkoja hetkiä hyväkseen.

Olen niin kateellinen <3 Kuullostaa ihanalta mieheltä. Mies vakuuttaa että rakastaa minua, mutta jos rakastaisi niin ei se satuttaisi minua tahalleen puheillaan romahtamispisteeseen asti.. Tiedän että pitää erota, en vaan jaksa tuota enää. Olo on niin loppu jo.

Vierailija
8/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoit sitten sen ihanan eksän tähän nykyiseen?

Vierailija
9/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, meillä on sama tilanne. Miestäni ärsyttää itkuni. Riidassa hän vähättelee sitä ja loukkaa minua ns. matkimalla minua. Se loukkaa minua todella paljon!! Mutta tiedän, että tällöin meillä

on riita mennyt todella pahasti yli ja olen itse joillain sanoilla loukannut miestäni ja hän antaa samalla mitalla takaisin. Olemme keskustelleet asiasta ja molemmat tietävät käyttäytyvänsä lapsellisesti mut kumpiakaan ei osaa muuttaa käyttäytymistään riidassa.

Vierailija
10/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset manipuloivat itkullaan... esim. äitini.

Tässä ei ole kyse manipuloinnista.. Yritän pidättää itkua mahdollisimman pitkään etten sais uusia haukkuja siitä itkemisestä.

ap

Vierailija
11/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Meillä tosin ei riidellä. Mies vetää herneen benään ja mököttää. Sit huutaa yhtäkkiä oman asiansa ulos ja jatkaa mökötystä. Sit seuraavana päivänä kaikki ok. Mistään ei saa puhua. Mies ei ota minua koskaan syliin tai kuuntele minua.

Vierailija
12/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä (ja naisistakin) uskovat tosissaan, että naiset koittaa itkulla vain kiristää ja saada empatiaa, tahtonsa läpi.

Sinänsä hassua, että miehellä on oikeus huutaa ja mesota ja näyttää tunteitaan mielensä mukaan, mutta naisen tulee olla hiljaa eikä näyttää pahaa mieltään.

Exältä joskus kysyin, miksi hän reagoi vaan suuttumalla lisää jo vaikean tilanteen päälle. Sanoi, että kun ei tilanteessa tiedä mitä tehdä ja tuntee itsensä avuttomaksi. Kai se yrittää sit päästä tilanteesta eroon mahdollisimman nopeasti. En siis pillitä huvikseen, vaan yleensä nieleskelen itkua loppuun asti ja sittenkin haluaisin olla yksin, toisen kanssa eläessä se vaan ei aina ole mahdollista.

Sit on taas niitä ksipäitä, jotka ei vaan välitä pätkääkään toisen tunteista.

Vierailija
13/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä hassua, että miehellä on oikeus huutaa ja mesota ja näyttää tunteitaan mielensä mukaan, mutta naisen tulee olla hiljaa eikä näyttää pahaa mieltään.

Niin varmaan! Ainakin minulle on lapsesta saakka opetettu, että mies ei tunteitaan näytä. Ja mun oma tapa reagoida onkin mökötys, enkä todellakaan sitten huuda "pahaa oloani" ulos. Haluaisin siinä tilanteessa vain olla rauhassa, ja varsinkin se kysely että "mikä nyt on" jne. ärsyttää. 

Vierailija
14/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut vaan huutavia miehiä.

Vierailija
15/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele tilanne miehen kannalta: sinä saat haukkua häntä vaikka miksi, mutta heti kun mies moittii sinua niin alat itkemään ja riita pitäisi heti pistää poikki. Kerta tämä asetelma on kehkeytynyt jo ongelmaksi asti niin taidatte riidellä usein. Kannattaa miettiä kumpi ne riidat aloittaa, sinä vai mies, ja ottaa opiksi. Erohan tuossa on kumminkin edessä.

Vierailija
16/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku on naisen ase

Vierailija
17/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selvitellään asiat puhumalla, ei riitelemällä ja itkemällä.

Vierailija
18/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen on halpamaista käytöstä. Ymmärrän täysin miestäsi.

Vierailija
19/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele tilanne miehen kannalta: sinä saat haukkua häntä vaikka miksi, mutta heti kun mies moittii sinua niin alat itkemään ja riita pitäisi heti pistää poikki. Kerta tämä asetelma on kehkeytynyt jo ongelmaksi asti niin taidatte riidellä usein. Kannattaa miettiä kumpi ne riidat aloittaa, sinä vai mies, ja ottaa opiksi. Erohan tuossa on kumminkin edessä.

Minä en hauku miestäni. En alennu sen tasolle.. Mies ihan itse aloittaa ne riidat.

ap

Vierailija
20/105 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä (ja naisistakin) uskovat tosissaan, että naiset koittaa itkulla vain kiristää ja saada empatiaa, tahtonsa läpi.

Exältä joskus kysyin, miksi hän reagoi vaan suuttumalla lisää jo vaikean tilanteen päälle. Sanoi, että kun ei tilanteessa tiedä mitä tehdä ja tuntee itsensä avuttomaksi. Kai se yrittää sit päästä tilanteesta eroon mahdollisimman nopeasti. En siis pillitä huvikseen, vaan yleensä nieleskelen itkua loppuun asti ja sittenkin haluaisin olla yksin, toisen kanssa eläessä se vaan ei aina ole mahdollista.

Sit on taas niitä ksipäitä, jotka ei vaan välitä pätkääkään toisen tunteista.

Miksi kuvittelet, että miehellä olisi oikeutta huutaa ja mesota? Jos keskustelu äityy riidaksi, jossa toinen alkaa huutamaan ja paiskomaan tavaroita tai toinen alkaa hillittömästi itkemään, on selvää, ettei tuollaista "keskustelua" kannata jatkaa. Molemmat käyttäytymistavat lopettavat rakentavan keskustelun.

Itkeminen on inhimillistä samalla tavalla kuin äänen korottaminen huutamiseksi. Voisin kuitenkin kuvitella, että miestä voi turhauttaa, jos nainen reagoi jokaiseen ristiriitatilanteeseen itkemällä. Siinä voi ajatella, miltä naisesta tuntuisi, jos mies ilmaisisi oman eriävän mielipiteensä aina karjumalla.

Myönnän, että on vaikea samaistua, kun vaimoni itkee niin harvoin. Erityisen harvoin minun sanomisistani. Toisaalta, itse taidan huutaa vielä harvemmin.